Növelte bevételét és javította eredményét az UPS a második negyedévben
Az UPS gyorspostaszolgálat 2022 második negyedévében 24,8 milliárd dollár konszolidált értékesítési árbevételt ért el, ami 5,7 százalékos növekedést jelent 2021 második negyedévéhez képest. A konszolidált üzemi eredmény 3,5 milliárd dollár volt, ami 8,5 százalékos növekedést jelent éves bázison, és 9,3 százalékos növekedést egyszeri tételekkel kiigazítva.
Az egy részvényre jutó nyereség 3,25 dollár volt a negyedévben; az egyszeri tételekkel kiigazított 3,29 dolláros egy részvényre jutó nyereség 7,5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Az amerikai belföldi értékesítési árbevétel a második negyedévben 15,46 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbi 14,40 milliárd dollárról, a működési eredmény pedig 1,83 milliárd dollárra 1,57 milliárd dollárról.
A nemzetközi üzletág értékesítési árbevétele 5,07 milliárd dollár volt a második negyedévben a 2021 második negyedévi 4,82 milliárd dollár után, a működési eredmény pedig 1,19 milliárd dollárra emelkedett 1,18 milliárd dollárról.
A beszállítói láncokat üzemeltető üzletág bevétele 4,23 milliárd dollárra emelkedett 4,21 milliárd dollárról, az üzemi eredmény pedig 513 millió dollárra 507 millió dollárról.
A UPS a negyedéves beszámoló alkalmából megerősítette az egész évre vonatkozó pénzügyi célkitűzéseit: a konszolidált értékesítési árbevétel körülbelül 102 milliárd dollár lehet a 2021-es 97,3 milliárd után, 13,7 százalék körüli konszolidált bevételarányos jövedelmezőség mellett. A második negyedévben az amerikai belföldi üzletág 12,0 százalékos, a nemzetközi üzletág 23,7 százalékos, a beszállítói csatorna üzletág 12,2 százalékos bevételarányos jövedelmezőséggel működött.
Az UPS a részvényesek jóváhagyása függvényében 5,2 milliárd dolláros osztalékalapot tervez képezni a 2022-es pénzügyi évre. Beruházásokra pedig a bevétel 5,4 százalékát, azaz körülbelül 5,5 milliárd dollárt terveznek fordítani.