Prémium minőség hétköznapokra is: új téli gumival egyszerűsíti termékpalettáját a Goodyear
Az új UltraGrip Performance 3 bevezetésével a Goodyear leegyszerűsíti a téli portfólió összetettségét. Az abroncs a prémium túra kategóriában értékesített UltraGrip 9+ és az ultra-nagy teljesítményű szegmensben versenyző UltraGrip Performance+ utódjaként lép a piacra. Az újdonság a következő gumicsere-szezonra, 2023 szeptemberére átfogó választékban lesz elérhető 94 méretben a 14-21” tartományban, hogy megfeleljen a személygépkocsik szélesebb körének, és kompatibilis lesz a hagyományos meghajtással szerelt, illetve az elektromos és hibrid járművekkel egyaránt.
Csúcstechnológiák a vezető teljesítményért
A Goodyear részére a Buzzback1 kutatócég által végzett fogyasztói tanulmány megállapította, hogy a sofőrök elsősorban a havon, nedves és száraz úton mutatott egyöntetűen magas teljesítményt értékelik a téli gumik kiválasztásakor. A Goodyear ezért sokoldalú abroncsot alkotott meg, amely díjazott elődjénél is kiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújt.
Az új gumi számos innovatív tulajdonságának köszönhetően új mércét állított fel. A független német tesztintézet, a TÜV SÜD által végzett friss teszt megerősítette, hogy négy prémium versenytársával összehasonlítva az UltraGrip Performance 3 vezet a téli kezelhetőség, a nedves úton való fékezés és a száraz úton való fékezés területén.2 Az abroncs tökéletesen illeszkedik a járművek széles választékához, beleértve az erős, nyomatékos elektromos járműveket is.
Az új Goodyear téli abroncs a legújabb technológiákon alapul:
-A Snow Protect technológia megnövelt lamellasűrűséggel és nagyszámú kapaszkodóéllel biztosít optimális tapadást. A „hókarmok”, a hosszabb mintaárkok a vállrészen pedig növelik a teljesítményt puha és mély hóban.
-A Wet Braking+ technológia optimalizált lekerekített nyomvonallal jobb vízelvezetést biztosít. A víz nem elölre, hanem oldalra tolódik, ezáltal csökkentve a vízen felúszás kockázatát; ez kiváló teljesítményt tesz lehetővé nedves vezetési körülmények között.
-Az innovatív 3D-s lamellák a vállrészen növelik az abroncs merevségét és a száraz úton mutatott teljesítményt.
Csend, takarékosság és fenntarthatóság
A hatékonyság növelését és a belső zaj csökkentését szolgáló különleges tulajdonságoknak köszönhetően az UltraGrip Performance 3 téli abroncs alkalmas az elektromos járművekhez is. Az elektromos járművek extrém nyomatékához alkalmazkodva az UltraGrip Performance 3 innovatív, a kopásnak ellenálló futófelülettel rendelkezik, míg a 3D-s lamellák nagyobb stabilitást adnak, hogy az abroncs ellenálljon az erőteljes hatásoknak.
A gördülési ellenállást akár 3%-kal3, az abroncs tömegét pedig akár 10%-kal3 sikerült csökkenteniük a Goodyear mérnökeinek. Továbbá az aerodinamikusabb oldalfal-kialakítás elősegíti a turbulenciák elvezetését, javítják a légáramlást. Emellett az új zajcsökkentő mintázat akár 36%-kal (akár 2 dBA) csökkentheti a belső zajt.3 A Goodyear SoundComfort technológiájának eredményeképp a zajcsökkentés akár 50%-os (4 dBA-ig) is lehet.4
Az UltraGrip Performance 3 felszerelhető a piacon megtalálható számos legújabb és legnépszerűbb járműre, ilyen például az Alfa Romeo Giulia, az Audi A6/S6, a BMW i4 M50, a BMW 4-series Gran Coupé, a Cupra Formentor, a Tesla Model S Plaid vagy a Smart #1, a Toyota Aygo X vagy a Volvo C40/XC40.
Sonia Leneveu, a Goodyear Consumer Europe marketingigazgatója elmondta: „Örömmel mutatjuk be a kiváló UltraGrip Performance 3 abroncsot kereskedelmi partnereinknek, biztosítva számukra az ügyfeleknek nyújtott kiemelkedő terméket, amely leegyszerűsíti termékportfóliójukat.”
________________
(1) Buzzback téli abroncsokkal kapcsolatos feltáró vélemény: Igényértékelési jelentés, 2022
(2) A teszten részt vett legjobb versenytárs termékkel összehasonlítva. A főbb versenytársak négy legújabb abroncsával összehasonlítva a téli HP-szegmensben (Bridgestone BlizzakLM005, Pirelli Cinturato Winter 2, Continental WinterContactTS 870, Michelin Alpin 6). A tesztet a Goodyear megbízásából a TÜV SÜD Product Service GmbH végezte 2021 decembere és 2022 februárja között. Tesztelt abroncsméret: 205/55 R16. Tesztautó: VW Golf VIII, Teszt helyszíne: Goodyear Arctic Center Saariselkä. Goodyear Proving Grounds Mireval. Jelentés száma: 713234277-BM
A tesztről szóló jelentés részletes információi megtalálhatók az alábbi weboldalon: https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/tire-test-reports.html.
(3) Elődjéhez, az UG Performance+ abroncshoz viszonyítva
(4) A jármű típusától, sebességétől és az út felszínétől függően. A jármű belsejében mért értékek alapján; a tesztet a Goodyear mérnökei végezték Luxemburgban 2018 februárjában, 2018 januárjában, 2017 novemberében és 2011 októberében. Abroncsméret: 225/55R17 a VW Passat Alltrack és Ford Kuga autókon és 255/45R18 az Audi A7 autón.