Robbanásnak indult tavaly a magyar podcast piac és a márkák sem akarnak lemaradni

2021 úttörő évnek számított a hazai podcast piacon: egyre több magas minőségű audio streaming jelent meg az online térben és a cégek is felismerték az ebben rejlő márkaépítő potenciált. A vállalatok bizonyos szempontból rákényszerültek, hogy új kreatív marketingmegoldásokhoz nyúljanak, a podcast pedig arany középútnak számít, mert megfizethető az előállítása, mégis tömegeket lehet vele elérni. Ezt támasztja alá egy tavalyi kutatás, mely szerint hazánkban már az internetezők 12 százaléka, azaz közel 800 ezer ember hallgat rendszeresen műsorokat.

 A tavalyi évben sok magas minőségű podcast jelent meg a magyar piacon, miközben a hazai lakosság markáns része tudatosan, rendszeresen hallgatójává vált ezeknek a műsoroknak leginkább olyan tevékenységek végzése közben, amelyek nem igényelnek komolyabb kognitív funkciót, figyelmet. A podcast az egyetlen médium, amit úgy tud befogadni a hallgató, hogy közben más tevékenységet végez (utazás, sportolás vagy házimunka). Erre egyetlen írott vagy vizuális formátum sem alkalmas, és ezt már a márkák is felismerik.

Sándorfy Adrián, a BROCASTERZ podcast menedzsment cég vezetője úgy értékelt, a podcastok száma dinamikusan növekszik, aminek részben az áll a hátterében, hogy szinte minden témára lehet egy önálló podcast csatornát felépíteni, és ezek rendre megtalálják a speciális közönségüket.

“A podcast formátum vált azoknak a fiatal értelmiségieknek az egyik legfelkapottabb médiatípusává, akik tudatosan osztják be az idejüket, szeretnek egyszerre több dolgot csinálni, és eközben fontos számukra, hogy új dolgokat tanuljanak. Ők az egyik legértékesebb célközönség a márkák számára is. A podcast márkaépítő formátummá nőtte ki magát, ez pedig olyan piaci felhajtóerő, ami miatt már a szakértők is üzleti értéket látnak mögötte. A podcast világ hirdetési modelljei is az elmúlt 1-2 évben kezdtek körvonalazódni, aminek köszönhetően már a multik is elkezdtek ilyen típusú hirdetésekkel operálni. És ha megérkezik a hirdetői pénz egy iparágba, akkor azzal párhuzamosan az érdeklődés is megnő a műfaj irányába és vonja maga után a fejlesztéseket, az új, célcsoportokra szabott műsorok megjelenését” – magyarázta a szakértő.

Hozzátette, itthon is egyre több podcast stúdió érhető el, ezáltal könnyebb lett jó minőségű műsorokat gyártani. A folyamatot a digitális podcast készítő szoftverek is támogatják, hiszen ma már a műsorkészítők akár egymástól távolról is képesek lehetnek jó minőségű tartalmat gyártani. Ezen eszközök elterjedésében a pandémia élénkítő hatással bírt.

Tűpontosan lehet célozni a közönséget

Sándorfy Adrián kiemelte, a cégek marketingesein nagy nyomás van, hogy új kreatív megoldásokhoz nyúljanak, és ha élen akartak járni, akkor már 2022-re teljesen logikus lépés lett a podcastok indítása. Ez különösen igaz a szakértői iparágakban, ahol az edukatív tartalomnak ügyfélszerző ereje van.

„A podcast sok szempontból független formátum, és bár van egy nagy belépési küszöb, nem kell, hogy a cégeknek egy nagy médiaplatform műsoridőt adjon. A podcastok bármikor visszahallgathatók, ami elvárás lett a fogyasztók részéről, és cserében akár hajlandóak fizetni is ezért vagy reklámokat befogadni. Ráadásul a műsorokkal egészen konkrét társadalmi és érdeklődési csoportokat lehet célozni, ami minden kommunikációs szakember legnagyobb kihívása a vállalatoknál” – mutatott rá.

A BROCASTERZ podcast ügynökség vezetője szerint miközben a hagyományos médiumok szerepe csökken, a jövőben még inkább tendencia lesz, hogy országos újságok, televíziós csatornák helyett a podcastok irányában indulnak el marketing területén a vállalatok, hiszen jóval költséghatékonyabb, és közben sokkal kreatívabb, edukatívabb, szórakoztatóbb tartalmakat is lehet előállítani ily módon.

Igény pedig van rá: jelenleg itthon az internetezők 12 százaléka, azaz közel 800 ezer ember hallgat műsorokat legalább heti rendszerességgel, valamint kutatások szerint a podcast hallgatók nagyobb arányban emlékeznek a műsorokban hallott információkra és tovább tudják felidézni az elhangzottakat. A podcast az egyik legintimebb tartalomfogyasztási forma, és nincs még egy olyan marketing csatorna, ami ilyen hosszú időn át - akár két órán át is! -, folyamatos jelleggel és ilyen kényelmes módon köti le és vonja be a hallgatókat.

Csak idő kérdése: hirdetőként vagy saját műsorral, de végül belépnek a márkák is a podcast piacra

Szintén az elmúlt év eredménye a hazai piacon, hogy mára kirajzolódott a két logikus út a vállalkozások számára, ha el akarják érni a podcast hallgatókat: vagy maguk készítenek műsort vagy hirdetőként/szponzorként jelennek meg az adásokban.

Ha a saját műsorkészítésre adja a fejét egy vállalkozás, nagyon fontos eldönteni, hogy a marketing kommunikáció meglévő elemeivel milyen összhangban tud egy podcast csatorna elhelyezkedni. Ez az irány ugyanolyan következetes, hosszú távú gondolkodást igényel, mint egy vállalati Facebook oldal fenntartása.

Hirdetőként pedig már megjelenhetnek a márkák audioszpotokkal vagy szponzorált interjúkkal is egyes műsorokban, és nem ritka, hogy egy-egy megjelenéssel többtízezres elérést lehet produkálni, így valóban számolni kell már ezzel a műfajjal hirdetői szemszögből is.

A kutatás szerint a fiatalabb, magasabb iskolai végzettségű, nyitottabb és digitálisan érett emberek hallgatnak inkább műsorokat. A rendszeres podcasthallgatók közös pontja, hogy technikailag és tartalmilag igényesek, azaz fontos a jó hang, a jó kérdezéstechnika számukra.

Sándorfy Adrián elmondta, a podcast készítés iránt érdeklődő cégeknek és magánszemélyeknek egyaránt érdemes olyan szakértőkkel együtt dolgoznia, akik a komplett menedzsment folyamatot képesek átvállalni, abban naprakész tanácsokat adni, és előny, ha értik is a cég marketing stratégiáját, amihez az elkészülő podcast-ok illeszkedni tudnak.

Nagy-Britannia újból csatlakozik az Erasmus-programhoz

Nagy-Britannia újból csatlakozik az Európai Unió Erasmus-programjához, amelyből a brit EU-tagság öt évvel ezelőtti megszűnése (Brexit) után kilépett.
2025. 12. 17. 08:00
Megosztás:

Bővült az MNB előretekintő iránymutatása

A széleskörű várakozásoknak megfelelően decemberben is 6,50%-on tartotta az alapkamatot a Monetáris Tanács. Az EUR/HUF árfolyam reggel 385 alatt is járt. A sajtótájékoztató előtt erősödött a forint, 383,80 környékére csorgott le az EUR/HUF árfolyam, majd a sajtótájékoztató alatt 386,5-ig gyengült, majd kissé visszakorrigált.
2025. 12. 17. 07:30
Megosztás:

Rekordérdeklődés mellett zárult az MBH Bank pénzügyi vetélkedőjének első fordulója

Rekordrészvétellel zárult az MBH Bank és a DUE Médiahálózat közös pénzügyi vetélkedőjének első fordulója: a harmadik alkalommal meghirdetett MBH Nagy Diák Banktudós tesztre idén több mint 15 800 diák regisztrált, akik december 1-jéig összesen több mint 30 500 tesztet töltöttek ki. A fiatalok körében továbbra is kiemelt az érdeklődés a játék iránt, amit az is jelez, hogy a résztvevők átlagosan többször is próbára tették tudásukat, így a kérdéssoron keresztül még jobban elmélyíthették pénzügyi ismereteiket. Az MBH Bank számára kiemelt fontosságú a fiatalok hosszú távú pénzügyi edukációja és tudatosságának fejlesztése, amely a társadalmi felelősségvállalás egyik központi pillére.
2025. 12. 17. 06:30
Megosztás:

Felsővezetői kilátások 2026-ra: optimizmus, fegyelmezettség, rugalmasság és mesterséges intelligencia

Az International Workplace Group legfrissebb, felsővezetői körben végzett felmérése szerint a vezérigazgatók 95%-a optimistán tekint 2026-ra, és 84%-uk a globális gazdasági körülmények javulására számít az idei, volatilitással és óvatossággal jellemezhető év után*.
2025. 12. 17. 06:00
Megosztás:

Az EB intézkedési tervet mutatott be a lakhatási válság kezelésére

Az Európai Bizottság bemutatta az első európai "megfizethető lakhatási" tervet, amellyel az egyik legsürgetőbb társadalmi problémára, a megfizethető, fenntartható és jó minőségű lakhatás hiányára kíván választ adni - közölte az európai uniós javaslattevő és végrehajtó testület kedden Brüsszelben.
2025. 12. 17. 05:30
Megosztás:

Az Európai Unió enyhít a belső égésű motorok forgalomba hozatalának 2035-től tervezett tilalmán

Az Európai Unió enyhített kedden az új gyártású belső égésű motorok - benzin- vagy dízelüzemű autók - forgalomba hozatalának 2035-től tervezett tilalmán, hogy támogassa a nehéz helyzetben lévő európai autóipart.
2025. 12. 17. 05:00
Megosztás:

Hol, mennyit drágultak az ingatlanok az idei két áremelkedési hullám során?

Az idei év két szakaszban hozott drágulást az ingatlanpiacon, melyek korábban elképzelhetetlen szintre lökték az árakat őszre. Ekkor azonban el is érték a csúcsot az árak, novemberre már fordult az irány. De mekkora áremelkedésre került sor idén az egyes budapesti kerületekben, a Balatonnál és a Velencei-tónál?
2025. 12. 17. 04:30
Megosztás:

Közel 23 ezer darab 2026-os e-matrica fogyott az első héten

Erősen indult az első hét a 2026-os autópálya-matricák elővásárlásában: az utazóközönség 2025. december 8-14. között összesen közel 23 ezer darab éves e-matricát vásárolt. Ezek közül több, mint 8,5 ezer darab az éves országos, közel 13 ezer darab a vármegyei, és megközelítőleg 1,5 ezer darab az M1 regionális jogosultság. Az új matricatermék kapcsán fontos tudnivalóra figyelmeztet Bartal Tamás, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. elnök-vezérigazgatója.
2025. 12. 17. 04:00
Megosztás:

160 millió forintot csalt ki egy férfi kedvező befektetés ígéretével

Több mint 160 millió forintot csalt ki egy győri férfi több embertől kedvező befektetési lehetőség ígéretével - közölte a Veszprém Vármegyei Rendőr-főkapitányság kedden a police.hu oldalon.
2025. 12. 17. 03:30
Megosztás:

Három új felsővezetővel erősít a Dreher Sörgyárak

Berkes Áron HR igazgatóként, Bartek Grzęda pénzügyi igazgatóként, Rácz András pedig integrált ellátási lánc igazgatóként csatlakozott a Dreher Sörgyárak vezetőségéhez, hogy folytassák a 2017-ben elindított, prémium termékekre épülő vállalati stratégia megvalósítását. Elődjeik mind az Asahi Europe & International nemzetközi csapatában folytatják karrierjüket.
2025. 12. 17. 03:00
Megosztás:

Nőtt az árvaellátásban részesülő gyerekek támogatása

Jelentősen nőtt az árvaellátásban részesülő gyerekek támogatása az elmúlt években - közölte az Egyszülős Központ kedden az MTI-vel.
2025. 12. 17. 02:30
Megosztás:

Őrizetbe vettek Romániában egy volt közlekedési minisztert

Őrizetbe vették kedden Romániában Razvan Cuc volt közlekedési minisztert, aki a korrupcióellenes ügyészség (DNA) szerint bűntársként játszott szerepet egy 1,38 millió lejes (több mint 100 millió forint) vesztegetési ügyben.
2025. 12. 17. 02:00
Megosztás:

Adófizetés a karácsonyi ajándékok után 2025-ben

Így adózz a karácsonyi ajándékok után 2025-ben: a karácsonyi időszakban számos vállalat dönt úgy, hogy ajándékkal köszöni meg munkavállalói vagy üzleti partnerei együttműködését. Az ajándékozás azonban nem minden esetben jár adómentességgel, ezért különösen fontos tisztában lenni az ajándékok adózási szabályaival, amelyek az ajándékozott személyétől és az ajándék értékétől is függenek. A legfontosabb tudnivalókat a Niveus foglalta össze.
2025. 12. 17. 01:00
Megosztás:

London 600 millió font értékben vásárol légvédelmi eszközöket Ukrajnának

A brit kormány 600 millió font (265 milliárd forint) értékben vásárol új, magas technológiájú légvédelmi eszközöket Ukrajnának. A döntést John Healey brit védelmi miniszter jelentette be kedden az ukrajnai védelmi kontaktcsoport virtuális találkozóján.
2025. 12. 17. 00:30
Megosztás:

Varga Mihály: 2027 második felére érhető el fenntartható módon az inflációs cél

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) inflációs célja 2027 második felében érhető el fenntartható módon, de a szeptemberi előrejelzéshez képest az idén és jövőre is alacsonyabb lehet az infláció - mondta a Magyar Nemzeti Banki (MNB) elnöke a keddi kamatdöntő ülést követő sajtótájékoztatón.
2025. 12. 16. 23:30
Megosztás:

Kettészakadt a karácsonyi fogyasztás: visszafogott éttermi fogyasztás, rekordhónap a prémium boltoknál

Miközben a vendéglátásban elmarad az év végi fellendülés, a prémium élelmiszerek és ajándékmegoldások iránt soha nem látott kereslet alakult ki – a karácsonyi szezon látványosan megmutatja, hogyan alkalmazkodnak a magyar fogyasztók a tartós költségnyomáshoz.
2025. 12. 16. 23:00
Megosztás:

Meddig emelkedhet a DOGE és az XRP árfolyama 2025 vége előtt? Ünnepi hype övezi a Digitapet – ez lehet a következő 10-szeres altcoin?

Ahogy közeledik 2025 vége, egyre több szó esik a Dogecoin és az XRP árfolyamának esetleges fellendüléséről. Mindkettő gyengélkedik a heti grafikonokon, de olyan ismert influencerek, mint Trader Tardigrade és Ali továbbra is optimisták. Szerintük a Dogecoin és a Ripple továbbra is erős altcoin vásárlási lehetőség, és még az év vége előtt jelentős emelkedés jöhet.
2025. 12. 16. 22:00
Megosztás:

A STRABAG nem vállal felelősséget a saját munkájáért

A STRABAG 2025. december 11-én készre jelentette az M30-as autópályán végzett garanciális munkákat, 2025. december 16-án került sor a javítások műszaki átadás-átvételére a STRABAG, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) és az autópályát üzemeltető MKIF Zrt. részvételével - közölte az ÉKM kedden az MTI-vel.
2025. 12. 16. 21:30
Megosztás:

Az AutoWallis megkezdi két új kínai prémium márka értékesítését Magyarországon

Az AutoWallis kiskereskedelmi üzletága két új prémium kategóriás kínai autómárkát vezet be a magyar piacra, a NIO és a firefly modelljeit januártól értékesíti az első budapesti márkakereskedés - jelentette be a cég kedden Budapesten.
2025. 12. 16. 21:00
Megosztás:

Importőrök árazási gyakorlata a GVH fókuszában

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és a Magyar Nemzeti Bank (MNB) közösen vizsgálják, hogy a forint elmúlt hónapokban tapasztalt jelentős erősödése hogyan jelenik meg a magyarországi fogyasztói árakban, így különösen az importból származó termékek, élelmiszerek esetében. A GVH mérlegeli a versenyjogi eszköztárába tartozó eszközök alkalmazását, így indokolt esetben gyorsított ágazati vizsgálatot indíthat az ágazati problémák versenyközpontú értékelése érdekében, vagy akár versenyfelügyeleti eljárást is indíthat érintett piaci szereplőkkel szemben.
2025. 12. 16. 20:30
Megosztás: