Robbanásnak indult tavaly a magyar podcast piac és a márkák sem akarnak lemaradni

2021 úttörő évnek számított a hazai podcast piacon: egyre több magas minőségű audio streaming jelent meg az online térben és a cégek is felismerték az ebben rejlő márkaépítő potenciált. A vállalatok bizonyos szempontból rákényszerültek, hogy új kreatív marketingmegoldásokhoz nyúljanak, a podcast pedig arany középútnak számít, mert megfizethető az előállítása, mégis tömegeket lehet vele elérni. Ezt támasztja alá egy tavalyi kutatás, mely szerint hazánkban már az internetezők 12 százaléka, azaz közel 800 ezer ember hallgat rendszeresen műsorokat.

 A tavalyi évben sok magas minőségű podcast jelent meg a magyar piacon, miközben a hazai lakosság markáns része tudatosan, rendszeresen hallgatójává vált ezeknek a műsoroknak leginkább olyan tevékenységek végzése közben, amelyek nem igényelnek komolyabb kognitív funkciót, figyelmet. A podcast az egyetlen médium, amit úgy tud befogadni a hallgató, hogy közben más tevékenységet végez (utazás, sportolás vagy házimunka). Erre egyetlen írott vagy vizuális formátum sem alkalmas, és ezt már a márkák is felismerik.

Sándorfy Adrián, a BROCASTERZ podcast menedzsment cég vezetője úgy értékelt, a podcastok száma dinamikusan növekszik, aminek részben az áll a hátterében, hogy szinte minden témára lehet egy önálló podcast csatornát felépíteni, és ezek rendre megtalálják a speciális közönségüket.

“A podcast formátum vált azoknak a fiatal értelmiségieknek az egyik legfelkapottabb médiatípusává, akik tudatosan osztják be az idejüket, szeretnek egyszerre több dolgot csinálni, és eközben fontos számukra, hogy új dolgokat tanuljanak. Ők az egyik legértékesebb célközönség a márkák számára is. A podcast márkaépítő formátummá nőtte ki magát, ez pedig olyan piaci felhajtóerő, ami miatt már a szakértők is üzleti értéket látnak mögötte. A podcast világ hirdetési modelljei is az elmúlt 1-2 évben kezdtek körvonalazódni, aminek köszönhetően már a multik is elkezdtek ilyen típusú hirdetésekkel operálni. És ha megérkezik a hirdetői pénz egy iparágba, akkor azzal párhuzamosan az érdeklődés is megnő a műfaj irányába és vonja maga után a fejlesztéseket, az új, célcsoportokra szabott műsorok megjelenését” – magyarázta a szakértő.

Hozzátette, itthon is egyre több podcast stúdió érhető el, ezáltal könnyebb lett jó minőségű műsorokat gyártani. A folyamatot a digitális podcast készítő szoftverek is támogatják, hiszen ma már a műsorkészítők akár egymástól távolról is képesek lehetnek jó minőségű tartalmat gyártani. Ezen eszközök elterjedésében a pandémia élénkítő hatással bírt.

Tűpontosan lehet célozni a közönséget

Sándorfy Adrián kiemelte, a cégek marketingesein nagy nyomás van, hogy új kreatív megoldásokhoz nyúljanak, és ha élen akartak járni, akkor már 2022-re teljesen logikus lépés lett a podcastok indítása. Ez különösen igaz a szakértői iparágakban, ahol az edukatív tartalomnak ügyfélszerző ereje van.

„A podcast sok szempontból független formátum, és bár van egy nagy belépési küszöb, nem kell, hogy a cégeknek egy nagy médiaplatform műsoridőt adjon. A podcastok bármikor visszahallgathatók, ami elvárás lett a fogyasztók részéről, és cserében akár hajlandóak fizetni is ezért vagy reklámokat befogadni. Ráadásul a műsorokkal egészen konkrét társadalmi és érdeklődési csoportokat lehet célozni, ami minden kommunikációs szakember legnagyobb kihívása a vállalatoknál” – mutatott rá.

A BROCASTERZ podcast ügynökség vezetője szerint miközben a hagyományos médiumok szerepe csökken, a jövőben még inkább tendencia lesz, hogy országos újságok, televíziós csatornák helyett a podcastok irányában indulnak el marketing területén a vállalatok, hiszen jóval költséghatékonyabb, és közben sokkal kreatívabb, edukatívabb, szórakoztatóbb tartalmakat is lehet előállítani ily módon.

Igény pedig van rá: jelenleg itthon az internetezők 12 százaléka, azaz közel 800 ezer ember hallgat műsorokat legalább heti rendszerességgel, valamint kutatások szerint a podcast hallgatók nagyobb arányban emlékeznek a műsorokban hallott információkra és tovább tudják felidézni az elhangzottakat. A podcast az egyik legintimebb tartalomfogyasztási forma, és nincs még egy olyan marketing csatorna, ami ilyen hosszú időn át - akár két órán át is! -, folyamatos jelleggel és ilyen kényelmes módon köti le és vonja be a hallgatókat.

Csak idő kérdése: hirdetőként vagy saját műsorral, de végül belépnek a márkák is a podcast piacra

Szintén az elmúlt év eredménye a hazai piacon, hogy mára kirajzolódott a két logikus út a vállalkozások számára, ha el akarják érni a podcast hallgatókat: vagy maguk készítenek műsort vagy hirdetőként/szponzorként jelennek meg az adásokban.

Ha a saját műsorkészítésre adja a fejét egy vállalkozás, nagyon fontos eldönteni, hogy a marketing kommunikáció meglévő elemeivel milyen összhangban tud egy podcast csatorna elhelyezkedni. Ez az irány ugyanolyan következetes, hosszú távú gondolkodást igényel, mint egy vállalati Facebook oldal fenntartása.

Hirdetőként pedig már megjelenhetnek a márkák audioszpotokkal vagy szponzorált interjúkkal is egyes műsorokban, és nem ritka, hogy egy-egy megjelenéssel többtízezres elérést lehet produkálni, így valóban számolni kell már ezzel a műfajjal hirdetői szemszögből is.

A kutatás szerint a fiatalabb, magasabb iskolai végzettségű, nyitottabb és digitálisan érett emberek hallgatnak inkább műsorokat. A rendszeres podcasthallgatók közös pontja, hogy technikailag és tartalmilag igényesek, azaz fontos a jó hang, a jó kérdezéstechnika számukra.

Sándorfy Adrián elmondta, a podcast készítés iránt érdeklődő cégeknek és magánszemélyeknek egyaránt érdemes olyan szakértőkkel együtt dolgoznia, akik a komplett menedzsment folyamatot képesek átvállalni, abban naprakész tanácsokat adni, és előny, ha értik is a cég marketing stratégiáját, amihez az elkészülő podcast-ok illeszkedni tudnak.

Befogadta az amerikai gyógyszerfelügyelet a Richter készítményeinek engedélykérelmét

Az Amerikai Egyesült Államok Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hivatala (FDA) befogadta a Richter és a Hikma kérelmét denoszumab bioszimiláris készítmények engedélyeztetésére - tette közzé a Richter Gedeon Nyrt. a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján csütörtökön.
2024. 12. 12. 18:00
Megosztás:

Az enyhe időben erősödhetnek a kalászosok

A jövő hét elején a feltámadó szél enyhe levegőt szállít a Kárpát-medencébe, ami segíti a többfelé későn kelt őszi kalászosok megerősödését - írta a HungaroMet Zrt. csütörtöki agrometeorológiai elemzésében.
2024. 12. 12. 17:30
Megosztás:

Fontos levelet kap több mint egymillió ember az év végéig: megjelentek a részletek

Megjelent a rendelet arról a levélről, amelyben az önkéntes nyugdíjpénztáraknak tájékoztatniuk kell a tagjaikat a megtakarításuk lakáscélú felhasználásának részleteiről. Az is kiderül belőle, mit finanszíroznak meg előre, és mit csak utólag a pénztárak. A felújítások és az építkezések költségeit például csak utólag fizetik ki, de aki lakásvásárlást tervez vagy előtörlesztené a hitelét, előre is kaphat pénzt a nyugdíjpénztártól - derül ki a Bank360.hu összefoglalójából.
2024. 12. 12. 17:00
Megosztás:

Négyezernél több elektromos személyautót vásárolnának a cégek állami támogatással

Meghaladta a négyezret a vállalati zöldautó programban igényelt személygépkocsik száma. Mostanáig több mint 4400 gazdasági társaság nyújtott be támogatási kérelmet összesen több mint 5200 tisztán elektromos járműre. A kormányzati hozzájárulással beszerezni kívánt gépkocsik háromnegyede személyautó - jelentette hivatalos Facebook-oldalán az Energiaügyi Minisztérium (EM).
2024. 12. 12. 16:30
Megosztás:

Felkészülten keresik a legjobb akciókat a vásárlók – EY karácsonyi felmérés

A vásárlók többsége kifejezetten keresi és várja az ünnepi leárazásokat – derül ki az EY legfrissebb, 13 000 fogyasztó részvételével készült nemzetközi kutatásából. Az akciókra tudatosan vadászók aránya a 27 év alattiak (76%) és a gyermekesek (79%) körében a legmagasabb. A kedvezmények mértéke olyan fontossá vált, hogy a válaszadók jellemzően több ajánlatot is összehasonlítanak a döntés előtt.
2024. 12. 12. 16:00
Megosztás:

A szerencsejáték nem gyerekjáték!

Szerencsejáték-használat szempontjából a kiskorúak is veszélyeztett célcsoportnak számítanak, mert náluk is kialakulhat használati zavar, függőség. A Szerencsejáték Zrt. felelősséget érez abban, hogy a felnövekvő generációt megóvja a függőség kialakulásától, ezért a rendszeres kommunikáció és a preventív programok mellett idén decemberben figyelemfelhívó kampányt is indít egy nemzetközi iparági kezdeményezéshez csatlakozva: szakmai fórumokon, közösségi oldalakon és a lottózókban is felhívja a figyelmet a 18 év alattiak védelmére.
2024. 12. 12. 15:30
Megosztás:

Nincs megállás! Szárnyalnak a technológiai részvények

Annak ellenére, hogy a Nasdaq eléggé magas értékeltségűnek tűnik, tegnap megint új csúcsra tudott emelkedni. Sőt, a mágikus 20.000 pontos határt is nem csak „átvitte”, hanem fölötte is tudott zárni.
2024. 12. 12. 15:00
Megosztás:

Az FDA befogadta a Richter készítményének engedélyeztetési kérelmét

A Richter és a Hikma Pharmaceuticals bejelentette, hogy az Egyesült Államok Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hivatala (FDA) befogadta az RGB-14-re, a Prolia® és Xgeva® referenciatermékek, a denoszumab bioszimiláris jelöltjeire vonatkozó biológiai engedély iránti kérelmét.
2024. 12. 12. 14:30
Megosztás:

Cardano (ADA) árfolyam-előrejelzés: Reális lehet az 1,5 dollár? A kereskedők figyelme a vírusos altcoin, az 1Fuel felé fordul a bikapiac legnagyobb nyereségeiért

Bár úgy tűnik, hogy az altcoin szezon közeledik, a Cardano (ADA) legutóbbi ármozgásai kétségeket vetettek fel a korábban jósolt 1,5 dolláros árfolyamcél elérésével kapcsolatban. Ennek eredményeként sok befektető elveszíti a bizalmát Cardano emelkedő kilátásaiban, és inkább egy virális altcoinra, a 1Fuel-re fordítja figyelmét.
2024. 12. 12. 14:00
Megosztás:

Bővült és frissült a Semmelweis HELP alkalmazás

Új funkciókkal bővült és frissült a Semmelweis Egyetem (SE) ingyenes tünetellenőrző alkalmazása, a Semmelweis HELP - tájékoztatta az intézmény csütörtökön az MTI-t.
2024. 12. 12. 13:30
Megosztás:

A mesterséges intelligencia új korszakot hoz az adózásban

A magyar kormány a világ egyik legversenyképesebb adórendszerét hozta létre az elmúlt évtizedben, amely a következő évek gazdasági növekedéséhez is alapot ad; a mesterséges intelligencia pedig új korszakot hoz az adózásban - mondta Varga Mihály pénzügyminiszter az uniós tagállamok adóigazgatási vezetőinek fórumán (Tax Administration European Union Summit) csütörtökön Budapesten.
2024. 12. 12. 13:00
Megosztás:

Hogyan lehet egy 1000 dolláros befektetésből millió dolláros lehetőség az FXGuys segítségével?

A kriptovaluta-befektetés nem csupán arról szól, hogy tokeneket vásároljunk és várjunk az árfolyam emelkedésére—hanem arról, hogy olyan projekteket találjunk, amelyek kézzelfogható, hosszú távú értéket kínálnak.
2024. 12. 12. 12:30
Megosztás:

Egymillió magyar embernek van állampapírja a Magyar Államkincstárnál

Történelmi eredményt ért el az ország: egymillió magyar embernek van állampapírja a Magyar Államkincstárnál - mondta a pénzügyminiszter szerdán, a közösségi oldalára feltöltött videóban.
2024. 12. 12. 12:00
Megosztás:

Szpisják Tibor: Egy magasztos célért szeretnék sok embert vezetni

A tudatosság és az önismeret tette sikeres vezetővé Szpisják Tibort, a Hewlett Packard Enterprise történetének legfiatalabb igazgatóját, aki mindössze 34 évesen ült az ügyvezetői székbe. Az ismert cégvezető Tóth Balázs, Magyarország vezető portréfotósának Adom az arcom podcast-jában beszélt arról, hogy miért nincsen példaképe, hogyan őrzi meg a mentális egyensúlyát és miért javasolja a pszichoterápiát a vezetőknek.
2024. 12. 12. 11:30
Megosztás:

Megjelent a rendelet: így módosul a Babaváró hitel

Az éjszaka megjelent a Magyar Közlönyben a Babaváró hitel módosításáról szóló rendelet. Számos esetben könnyebbé válik a Babaváró hitelt igénylők, azzal rendelkezők sorsa.
2024. 12. 12. 11:00
Megosztás:

Mire számíthatnak ma a befektetők?

A zöld tartományban állnak az irányadó ázsiai indexek ma reggel. A Nikkei225 1,3%-kal kúszott feljebb, és október közepe óta először került 40,000 pont fölé a chipgyártó vállalatok szárnyalásának köszönhetően.
2024. 12. 12. 10:30
Megosztás:

Az EUR/USD ismét 1,05 alatt, dollár erősödése ellenére a forint enyhén növelte értékét az euróval szemben

Az USA-ban az infláció novemberben a vártnak megfelelően alakult, havi összevetésben 0,3% lett, évesben 2,6-ról 2,7%-ra emelkedett, a maginfláció is 0,3% volt havi összevetésben, évesben pedig 3,3%-on stagnált már a negyedik hónapja.
2024. 12. 12. 10:00
Megosztás:

Újabb rekordszintek a Wall Streeten, átlépte a 20,000 pontos határt a Nasdaq Composite

Az előrejelzésekkel összhangban alakuló novemberi inflációs adatok tovább erősítettek a kamatcsökkentési várakozásokat az USA-ban a Fed jövő heti kamatcsökkentési ülése előtt. A Dow ugyan kismértékben gyengült, azonban az S&P500 0,8%, míg a Nasdaq Composite 1,9%-kal tört feljebb.
2024. 12. 12. 09:30
Megosztás:

A kamatcsökkentési várakozások erősödésével párhuzamosan kismértékben emelkedtek az európai részvényindexek

Bár a keddi gyengülés után szerdán is borúsan indult a nap, később, a várakozásoknak megfelelő amerikai inflációs adatokat követően az kamatcsökkentési várakozások erősödésével párhuzamosan visszatért a jó hangulat a nyugat-európai tőzsdékre: a Stoxx600, a FTSE100 és a DAX egyaránt 0,3%-kal araszolt feljebb.
2024. 12. 12. 09:00
Megosztás:

Javuló gazdasági kilátásokat tükröznek a cégek toborzási tervei

Noha a gazdasági növekedés újbóli beindulásával kapcsolatban még sok a bizonytalanság, a foglalkoztatási tervek alapján hazai cégek pozitív várakozással tekintenek a következő évre. 2025 első negyedévében a hazai munkáltatók 35 százaléka tervezi bővíteni jelenlegi munkaerőkeretét, miközben csökkentést 21 százalékuk tervez – derül ki a Manpower Magyarország ma közzétett Munkaerőpiaci Előrejelzéséből.
2024. 12. 12. 08:30
Megosztás: