Robbanásnak indult tavaly a magyar podcast piac és a márkák sem akarnak lemaradni

2021 úttörő évnek számított a hazai podcast piacon: egyre több magas minőségű audio streaming jelent meg az online térben és a cégek is felismerték az ebben rejlő márkaépítő potenciált. A vállalatok bizonyos szempontból rákényszerültek, hogy új kreatív marketingmegoldásokhoz nyúljanak, a podcast pedig arany középútnak számít, mert megfizethető az előállítása, mégis tömegeket lehet vele elérni. Ezt támasztja alá egy tavalyi kutatás, mely szerint hazánkban már az internetezők 12 százaléka, azaz közel 800 ezer ember hallgat rendszeresen műsorokat.

 A tavalyi évben sok magas minőségű podcast jelent meg a magyar piacon, miközben a hazai lakosság markáns része tudatosan, rendszeresen hallgatójává vált ezeknek a műsoroknak leginkább olyan tevékenységek végzése közben, amelyek nem igényelnek komolyabb kognitív funkciót, figyelmet. A podcast az egyetlen médium, amit úgy tud befogadni a hallgató, hogy közben más tevékenységet végez (utazás, sportolás vagy házimunka). Erre egyetlen írott vagy vizuális formátum sem alkalmas, és ezt már a márkák is felismerik.

Sándorfy Adrián, a BROCASTERZ podcast menedzsment cég vezetője úgy értékelt, a podcastok száma dinamikusan növekszik, aminek részben az áll a hátterében, hogy szinte minden témára lehet egy önálló podcast csatornát felépíteni, és ezek rendre megtalálják a speciális közönségüket.

“A podcast formátum vált azoknak a fiatal értelmiségieknek az egyik legfelkapottabb médiatípusává, akik tudatosan osztják be az idejüket, szeretnek egyszerre több dolgot csinálni, és eközben fontos számukra, hogy új dolgokat tanuljanak. Ők az egyik legértékesebb célközönség a márkák számára is. A podcast márkaépítő formátummá nőtte ki magát, ez pedig olyan piaci felhajtóerő, ami miatt már a szakértők is üzleti értéket látnak mögötte. A podcast világ hirdetési modelljei is az elmúlt 1-2 évben kezdtek körvonalazódni, aminek köszönhetően már a multik is elkezdtek ilyen típusú hirdetésekkel operálni. És ha megérkezik a hirdetői pénz egy iparágba, akkor azzal párhuzamosan az érdeklődés is megnő a műfaj irányába és vonja maga után a fejlesztéseket, az új, célcsoportokra szabott műsorok megjelenését” – magyarázta a szakértő.

Hozzátette, itthon is egyre több podcast stúdió érhető el, ezáltal könnyebb lett jó minőségű műsorokat gyártani. A folyamatot a digitális podcast készítő szoftverek is támogatják, hiszen ma már a műsorkészítők akár egymástól távolról is képesek lehetnek jó minőségű tartalmat gyártani. Ezen eszközök elterjedésében a pandémia élénkítő hatással bírt.

Tűpontosan lehet célozni a közönséget

Sándorfy Adrián kiemelte, a cégek marketingesein nagy nyomás van, hogy új kreatív megoldásokhoz nyúljanak, és ha élen akartak járni, akkor már 2022-re teljesen logikus lépés lett a podcastok indítása. Ez különösen igaz a szakértői iparágakban, ahol az edukatív tartalomnak ügyfélszerző ereje van.

„A podcast sok szempontból független formátum, és bár van egy nagy belépési küszöb, nem kell, hogy a cégeknek egy nagy médiaplatform műsoridőt adjon. A podcastok bármikor visszahallgathatók, ami elvárás lett a fogyasztók részéről, és cserében akár hajlandóak fizetni is ezért vagy reklámokat befogadni. Ráadásul a műsorokkal egészen konkrét társadalmi és érdeklődési csoportokat lehet célozni, ami minden kommunikációs szakember legnagyobb kihívása a vállalatoknál” – mutatott rá.

A BROCASTERZ podcast ügynökség vezetője szerint miközben a hagyományos médiumok szerepe csökken, a jövőben még inkább tendencia lesz, hogy országos újságok, televíziós csatornák helyett a podcastok irányában indulnak el marketing területén a vállalatok, hiszen jóval költséghatékonyabb, és közben sokkal kreatívabb, edukatívabb, szórakoztatóbb tartalmakat is lehet előállítani ily módon.

Igény pedig van rá: jelenleg itthon az internetezők 12 százaléka, azaz közel 800 ezer ember hallgat műsorokat legalább heti rendszerességgel, valamint kutatások szerint a podcast hallgatók nagyobb arányban emlékeznek a műsorokban hallott információkra és tovább tudják felidézni az elhangzottakat. A podcast az egyik legintimebb tartalomfogyasztási forma, és nincs még egy olyan marketing csatorna, ami ilyen hosszú időn át - akár két órán át is! -, folyamatos jelleggel és ilyen kényelmes módon köti le és vonja be a hallgatókat.

Csak idő kérdése: hirdetőként vagy saját műsorral, de végül belépnek a márkák is a podcast piacra

Szintén az elmúlt év eredménye a hazai piacon, hogy mára kirajzolódott a két logikus út a vállalkozások számára, ha el akarják érni a podcast hallgatókat: vagy maguk készítenek műsort vagy hirdetőként/szponzorként jelennek meg az adásokban.

Ha a saját műsorkészítésre adja a fejét egy vállalkozás, nagyon fontos eldönteni, hogy a marketing kommunikáció meglévő elemeivel milyen összhangban tud egy podcast csatorna elhelyezkedni. Ez az irány ugyanolyan következetes, hosszú távú gondolkodást igényel, mint egy vállalati Facebook oldal fenntartása.

Hirdetőként pedig már megjelenhetnek a márkák audioszpotokkal vagy szponzorált interjúkkal is egyes műsorokban, és nem ritka, hogy egy-egy megjelenéssel többtízezres elérést lehet produkálni, így valóban számolni kell már ezzel a műfajjal hirdetői szemszögből is.

A kutatás szerint a fiatalabb, magasabb iskolai végzettségű, nyitottabb és digitálisan érett emberek hallgatnak inkább műsorokat. A rendszeres podcasthallgatók közös pontja, hogy technikailag és tartalmilag igényesek, azaz fontos a jó hang, a jó kérdezéstechnika számukra.

Sándorfy Adrián elmondta, a podcast készítés iránt érdeklődő cégeknek és magánszemélyeknek egyaránt érdemes olyan szakértőkkel együtt dolgoznia, akik a komplett menedzsment folyamatot képesek átvállalni, abban naprakész tanácsokat adni, és előny, ha értik is a cég marketing stratégiáját, amihez az elkészülő podcast-ok illeszkedni tudnak.

A vártnál is kevesebb volt az USA-ban a betöltetlen álláshelyek száma

Bár reggel még folytatódott a kötvénypiacon a hozamok fiskális aggodalmak miatti emelkedése, délután korrekciót indított el, hogy a vártnál is kevesebb volt az USA-ban a betöltetlen álláshelyek száma.
2025. 09. 04. 10:00
Megosztás:

A BitMine újabb 65 millió dollárnyi ETH-t vásárolt – Közeleg az „Ethereum 1971 pillanata”?

Ethereum kriptovaluta hírek: Az Ethereum jövője fényesebb lehet, mint valaha – legalábbis a BitMine Immersion Technologies szerint, akik nemcsak szavakkal, de dollármilliókkal is szavaznak a második legnagyobb kriptovaluta mellett. A vállalat friss, 65 millió dolláros ETH-vásárlása új lendületet adhat a piacnak, miközben a cég elnöke történelmi fordulóponthoz hasonlítja a jelenlegi időszakot. Vajon valóban egy új pénzügyi korszak küszöbén állunk?
2025. 09. 04. 09:30
Megosztás:

Szerdán emelkedett az S&P 500 és a Nasdaq, közel stagnált a Dow Jones

Míg a Dow Jones közel stagnált, addig szerdán 0,5%-kal emelkedett az S&P500 és 1%-kal került feljebb a technológiai túlsúlyú Nasdaq Composite.
2025. 09. 04. 09:00
Megosztás:

Az európai indexek visszapattantak a keddi jelentős mínuszból

Bár továbbra is komoly aggodalmak vannak a magasra szökő hosszú hozamokkal kapcsolatban, az európai indexek visszapattantak a keddi jelentős veszteségekből. A Stoxx600 0,7%-kal, a DAX 0,5%-kal, CAC 40 0,9%-kal, az FTSE 100 0,7%-kal került feljebb.
2025. 09. 04. 08:30
Megosztás:

Gyengült a forint jegyzése csütörtök reggel

Gyengült a forint a főbb devizákkal szemben csütörtök reggel az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 09. 04. 07:30
Megosztás:

Túl késő már Bitcoint venni? – Így látják a szakértők a kriptó jövőjét

A kriptopiac újabb hullámvölgye ismét felvetette a kérdést: vajon még mindig érdemes Bitcoint vásárolni, vagy lekéstünk a lehetőségről? Az elmúlt években a Bitcoin és az Ethereum elképesztő csúcsokat és fájdalmas korrekciókat is megéltek, ami sok befektetőt bizonytalanságban hagyott.
2025. 09. 04. 07:00
Megosztás:

Júliusban valósággal felrobbant a személyi hitelek piaca

Megjelentek a Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb, július hónapra vonatkozó adatai. A jegybanki adatsorok alapján elmondható, hogy a személyi hitelek piaca rekordot döntött, miközben a lakáshitelek és a szabad felhasználású jelzáloghitelek terén minimális visszaesést hozott a július. A személyi hitelekhez hasonlóan a babaváró és a munkáshitel esetében is nőni tudott a kihelyezés, igaz, jóval szerényebb mértékben, mint a személyi hiteleknél. A júliusi hónap lendületes voltát az is mutatja, hogy az új kihelyezések mértéke a személyi hitelek és a jelzáloghitelek piacán is meghaladta a szezonálisan kiigazított adatokat.
2025. 09. 04. 06:30
Megosztás:

Trendfordulók az idegenforgalomban

Erős hét hónapot produkált a turizmus, idén január és július között a turisztikai szálláshelyekre érkezett belföldi vendégek száma 2,1, a külföldieké 11%-kal meghaladta az előző év azonos időszakit. A havi adatok alapján júliusban egy érdekes tendencia figyelhető meg: a korábbi hónapoktól eltérően a vendégek száma növekedett, de kevesebb időt töltöttek a szálláshelyeken. Emellett a belföldi vendégek és vendégéjszakák számában is enyhe visszaesés volt tapasztalható, miközben meglepő fordulatként Budapest megelőzte a Balatont mind a belföldi, mind a külföldi vendégek számában.
2025. 09. 04. 06:00
Megosztás:

A fenntartható működés már nemcsak a nagyvállalatok passziója

A fenntartható fejlődés nemcsak a vállalatok és a civil szervezetek feladata, hanem a településeket vezetőké is. Az önkormányzatok egyedülálló helyzetben vannak, mivel lokálisan képesek összehangolni a lakosság és a helyi vállalkozások kezdeményezéseit.
2025. 09. 04. 05:30
Megosztás:

A kvantumtechnológia már az ajtónkon kopogtat

A többi között a gyógyszerkutatás, a műholdas navigáció és az adatvédelem területén is nagyon jelentős fejlődést hozhat a kvantumtechnológia. Az Európai Bizottság által júliusban elfogadott kvantumstratégia célja, hogy 2030-ra Európa globális vezetővé váljon ezen a területen. Az uniós célokat figyelembe véve a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) „A kvantumkommunikáció jelene és jövője” címmel tartott szakmai konferenciát, amelyen arról kaphattak áttekintést a résztvevők, hogy a 100 éve megismert kvantummechanika eredményei a kutatóműhelyek, laborok falait átlépve, miként válhatnak láthatatlanul a mindennapjaink részévé.
2025. 09. 04. 05:00
Megosztás:

Nem mindenki tud majd 10 százalékos önerővel Otthon Start hitelt felvenni

Az Otthon Start hitel fontos előnye, hogy akár 10 százalékos önerővel is igényelhető. Nagyon úgy tűnik azonban, hogy ez nem mindenki számára lesz elérhető! Ez sok házaspárnak okozhat például nehézséget.
2025. 09. 04. 04:30
Megosztás:

Belgium szankciókat vezet be Izrael ellen

Belgium szankciókat vezet be Izraellel szemben, mert "belefáradt" abba, hogy az Európai Unió nem akar hatékony intézkedéseket hozni a gázai háború ügyében - közölte Maxime Prévot belga külügyminiszter szerdán a szövetségi parlamentben.
2025. 09. 04. 04:00
Megosztás:

Tovább épül a turisztikai célokat is szolgáló kerékpárút hálózat Sárváron

Több mint 375 millió forintos vissza nem térítendő uniós támogatásból a Széchenyi Terv Plusz program keretében tovább épül Sárvár kerékpáros turisztikai hálózata - közölte az MTI-vel a projekt menedzsere.
2025. 09. 04. 03:30
Megosztás:

A Trump-fiúk kriptós cége, az American Bitcoin debütált a Nasdaqon

Újabb jelentős kriptoszereplő lépett be az amerikai tőkepiacokra: a Trump elnök fiai, Eric és Donald Jr. által támogatott American Bitcoin szerdán kezdte meg a kereskedést a Nasdaqon ABTC ticker alatt. A vállalat a bitcoin-bányászat és a treasury funkciók ötvözésével kívánja megerősíteni az Egyesült Államok szerepét a globális kriptogazdaságban.
2025. 09. 04. 03:00
Megosztás:

A világ hányadik legértékesebb focistája Szoboszlai Dominik? Mennyit ér most a focista?

A Transfermarkt aktuális „Világ legértékesebb játékosai” toplistája szerint Szoboszlai Dominik jelenleg a 32. helyen áll, 80 millió eurós piaci értékkel. (Megjegyzés: a játékos adatlapján még a 27. „világranglistás” hely szerepel a 2025.05.30.-i frissítésnél; az összesített toplista azóta frissült, ezért látod most a 32. helyet. )
2025. 09. 04. 02:00
Megosztás:

Bóka János: a magyar–lengyel barátság történelmi gyökerei ma is erősek

A magyar-lengyel kapcsolatok mély történelmi és kulturális gyökerei kiállják az idők próbáját - fogalmazott az európai uniós ügyekért felelős miniszter szerdán a Facebook-oldalán.
2025. 09. 04. 01:30
Megosztás:

Minimálbér 2026 – Eldőlt, mennyit vihet haza a minimálbéres

Bruttó minimálbér 2026-ban: 328 600 Ft/hó a kormány többéves béremelési programja szerint (2025→2026: +13%). A célértéket a Kormány hivatalos oldalán és több országos lap is rögzíti; a végleges összeg szokás szerint év végén kormányrendeletben jelenik meg. Mennyit vihetünk ebből haza, azaz mennyi lesz a nettó minimálbér 2026-ban? Mutatjuk!
2025. 09. 04. 01:00
Megosztás:

Trump: az amerikai katonák Lengyelországban maradnak

Lengyelországban maradnak az odavezényelt amerikai katonák, és ha a lengyelek úgy kívánják, Washington akár növelheti is a kontingens létszámát - jelentette ki Donald Trump amerikai elnök szerdán Washingtonban, a Karol Nawrocki lengyel elnökkel tartott találkozójának kezdetén.
2025. 09. 04. 00:30
Megosztás:

Rekordot döntött a turizmus: júliusban közel 2,5 millió vendég érkezett a hazai szálláshelyekre

Magyarország egyre népszerűbb úti cél mind a belföldi, mind a nemzetközi utazók számára. A kormány azon dolgozik, hogy ez a trend a jövőben is tovább erősödjön, ezért mindent megtesz hazánk turisztikai vonzerejének növelése érdekében - írta a legfrissebb idegenforgalmi adatokhoz fűzött szerdai kommentárjában a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).
2025. 09. 03. 23:30
Megosztás:

Tovább javult a német járműipar üzleti hangulata augusztusban

Augusztusban emelkedett a német járműipari vállalatok üzleti hangulatát jelző mutató a müncheni ifo gazdaságkutató intézet felmérésének eredményei szerint.
2025. 09. 03. 23:00
Megosztás: