Robbanásnak indult tavaly a magyar podcast piac és a márkák sem akarnak lemaradni

2021 úttörő évnek számított a hazai podcast piacon: egyre több magas minőségű audio streaming jelent meg az online térben és a cégek is felismerték az ebben rejlő márkaépítő potenciált. A vállalatok bizonyos szempontból rákényszerültek, hogy új kreatív marketingmegoldásokhoz nyúljanak, a podcast pedig arany középútnak számít, mert megfizethető az előállítása, mégis tömegeket lehet vele elérni. Ezt támasztja alá egy tavalyi kutatás, mely szerint hazánkban már az internetezők 12 százaléka, azaz közel 800 ezer ember hallgat rendszeresen műsorokat.

 A tavalyi évben sok magas minőségű podcast jelent meg a magyar piacon, miközben a hazai lakosság markáns része tudatosan, rendszeresen hallgatójává vált ezeknek a műsoroknak leginkább olyan tevékenységek végzése közben, amelyek nem igényelnek komolyabb kognitív funkciót, figyelmet. A podcast az egyetlen médium, amit úgy tud befogadni a hallgató, hogy közben más tevékenységet végez (utazás, sportolás vagy házimunka). Erre egyetlen írott vagy vizuális formátum sem alkalmas, és ezt már a márkák is felismerik.

Sándorfy Adrián, a BROCASTERZ podcast menedzsment cég vezetője úgy értékelt, a podcastok száma dinamikusan növekszik, aminek részben az áll a hátterében, hogy szinte minden témára lehet egy önálló podcast csatornát felépíteni, és ezek rendre megtalálják a speciális közönségüket.

“A podcast formátum vált azoknak a fiatal értelmiségieknek az egyik legfelkapottabb médiatípusává, akik tudatosan osztják be az idejüket, szeretnek egyszerre több dolgot csinálni, és eközben fontos számukra, hogy új dolgokat tanuljanak. Ők az egyik legértékesebb célközönség a márkák számára is. A podcast márkaépítő formátummá nőtte ki magát, ez pedig olyan piaci felhajtóerő, ami miatt már a szakértők is üzleti értéket látnak mögötte. A podcast világ hirdetési modelljei is az elmúlt 1-2 évben kezdtek körvonalazódni, aminek köszönhetően már a multik is elkezdtek ilyen típusú hirdetésekkel operálni. És ha megérkezik a hirdetői pénz egy iparágba, akkor azzal párhuzamosan az érdeklődés is megnő a műfaj irányába és vonja maga után a fejlesztéseket, az új, célcsoportokra szabott műsorok megjelenését” – magyarázta a szakértő.

Hozzátette, itthon is egyre több podcast stúdió érhető el, ezáltal könnyebb lett jó minőségű műsorokat gyártani. A folyamatot a digitális podcast készítő szoftverek is támogatják, hiszen ma már a műsorkészítők akár egymástól távolról is képesek lehetnek jó minőségű tartalmat gyártani. Ezen eszközök elterjedésében a pandémia élénkítő hatással bírt.

Tűpontosan lehet célozni a közönséget

Sándorfy Adrián kiemelte, a cégek marketingesein nagy nyomás van, hogy új kreatív megoldásokhoz nyúljanak, és ha élen akartak járni, akkor már 2022-re teljesen logikus lépés lett a podcastok indítása. Ez különösen igaz a szakértői iparágakban, ahol az edukatív tartalomnak ügyfélszerző ereje van.

„A podcast sok szempontból független formátum, és bár van egy nagy belépési küszöb, nem kell, hogy a cégeknek egy nagy médiaplatform műsoridőt adjon. A podcastok bármikor visszahallgathatók, ami elvárás lett a fogyasztók részéről, és cserében akár hajlandóak fizetni is ezért vagy reklámokat befogadni. Ráadásul a műsorokkal egészen konkrét társadalmi és érdeklődési csoportokat lehet célozni, ami minden kommunikációs szakember legnagyobb kihívása a vállalatoknál” – mutatott rá.

A BROCASTERZ podcast ügynökség vezetője szerint miközben a hagyományos médiumok szerepe csökken, a jövőben még inkább tendencia lesz, hogy országos újságok, televíziós csatornák helyett a podcastok irányában indulnak el marketing területén a vállalatok, hiszen jóval költséghatékonyabb, és közben sokkal kreatívabb, edukatívabb, szórakoztatóbb tartalmakat is lehet előállítani ily módon.

Igény pedig van rá: jelenleg itthon az internetezők 12 százaléka, azaz közel 800 ezer ember hallgat műsorokat legalább heti rendszerességgel, valamint kutatások szerint a podcast hallgatók nagyobb arányban emlékeznek a műsorokban hallott információkra és tovább tudják felidézni az elhangzottakat. A podcast az egyik legintimebb tartalomfogyasztási forma, és nincs még egy olyan marketing csatorna, ami ilyen hosszú időn át - akár két órán át is! -, folyamatos jelleggel és ilyen kényelmes módon köti le és vonja be a hallgatókat.

Csak idő kérdése: hirdetőként vagy saját műsorral, de végül belépnek a márkák is a podcast piacra

Szintén az elmúlt év eredménye a hazai piacon, hogy mára kirajzolódott a két logikus út a vállalkozások számára, ha el akarják érni a podcast hallgatókat: vagy maguk készítenek műsort vagy hirdetőként/szponzorként jelennek meg az adásokban.

Ha a saját műsorkészítésre adja a fejét egy vállalkozás, nagyon fontos eldönteni, hogy a marketing kommunikáció meglévő elemeivel milyen összhangban tud egy podcast csatorna elhelyezkedni. Ez az irány ugyanolyan következetes, hosszú távú gondolkodást igényel, mint egy vállalati Facebook oldal fenntartása.

Hirdetőként pedig már megjelenhetnek a márkák audioszpotokkal vagy szponzorált interjúkkal is egyes műsorokban, és nem ritka, hogy egy-egy megjelenéssel többtízezres elérést lehet produkálni, így valóban számolni kell már ezzel a műfajjal hirdetői szemszögből is.

A kutatás szerint a fiatalabb, magasabb iskolai végzettségű, nyitottabb és digitálisan érett emberek hallgatnak inkább műsorokat. A rendszeres podcasthallgatók közös pontja, hogy technikailag és tartalmilag igényesek, azaz fontos a jó hang, a jó kérdezéstechnika számukra.

Sándorfy Adrián elmondta, a podcast készítés iránt érdeklődő cégeknek és magánszemélyeknek egyaránt érdemes olyan szakértőkkel együtt dolgoznia, akik a komplett menedzsment folyamatot képesek átvállalni, abban naprakész tanácsokat adni, és előny, ha értik is a cég marketing stratégiáját, amihez az elkészülő podcast-ok illeszkedni tudnak.

Estek a tengerentúli, nem mozdultak érdemben az európai hozamok

A regionális bankokkal kapcsolatos aggodalmak, a vártnál érdemben gyengébb Philadelphia Fed feldolgozóipari index és két Fed-tisztviselő további kamatvágást előrevetítő nyilatkozata elég volt a kamatcsökkentési várakozások erősödéséhez.
2025. 10. 17. 10:30
Megosztás:

A regionális bankokkal kapcsolatos aggodalmak és kereskedelmi feszültségek húzták le a Wall Streetet

Mínuszban zártak csütörtökön a Wall Street főbb indexei, miután a regionális bankok körüli aggodalmak fokozták a befektetők idegességét, amelyet már amúgy is tápláltak az Egyesült Államok és Kína közötti kereskedelmi viták.
2025. 10. 17. 09:30
Megosztás:

Emelkedtek a nyugat-európai piacok

Héthónapos csúcson zárt csütörtökön a francia részvénypiac, 1,4%-os emelkedéssel, miután a kormány túlélte a bizalmi szavazást, miközben a Nestlé árfolyamának megugrása lendületet adott a szélesebb európai piacnak.
2025. 10. 17. 09:00
Megosztás:

Vegyes forintmozgás péntek reggel

Vegyesen alakult a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggel az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 10. 17. 08:30
Megosztás:

Donald Trump szerint két héten belül lehet találkozója Vlagyimir Putyinnal Budapesten

Donald Trump szerint két héten belül létrejöhet a találkozója Vlagyimir Putyin orosz elnökkel Budapesten. Az amerikai elnök erről egy fehér házi eseményen beszélt csütörtökön.
2025. 10. 17. 07:30
Megosztás:

Az IKEA több vásárlót szolgált ki és több terméket adott el egy kihívásokkal teli évben

Az Ingka Csoport ma bejelentette, hogy az IKEA kiskereskedelmi forgalma 39 milliárd eurót tett ki a 2025-ös pénzügyi évben – az eladott mennyiség 1,6%-kal, az áruházak és az online látogatások száma pedig 1,3%-kal, illetve 4,6%-kal nőtt. A fő prioritás az alacsony árak megtartása volt, ami 1,6%-os bevételcsökkenéshez vezetett az előző évhez képest (39,6 milliárd euró a 2024-es pénzügyi évben).
2025. 10. 17. 07:00
Megosztás:

A menopauza nem tabu – a nyílt párbeszéd a munkavállalók és a munkáltatók közös érdeke

A menopauza több mint biológiai változás: testileg és lelkileg is hatással van a nők mindennapjaira, így a munkavégzésükre is. Magyarországon azonban továbbra is tabutéma: az Ipsos nemzetközi kutatása szerint 33 ország közül hazánk végzett az utolsó helyen, ahol a menopauzát a leginkább kínos, magánügyként kezelt témának tartják. Az OTP Egészségpénztár számára fontos, hogy a munkáltatói partnereket és munkavállalókat is ösztönözze a menopauza témájának nyílt és támogató kezelésére, hiszen ez nemcsak az egyéni egészséget, hanem a szervezeti teljesítményt és a hosszú távú lojalitást is erősíti.
2025. 10. 17. 06:30
Megosztás:

MBH Elemzési Centrum: Fiatalok lakhatási helyzete – európai trendek és válaszok

A fiatalok lakhatása ma Európa-szerte a legnagyobb gazdasági és társadalmi kihívások egyike. A korosztály tagjai egyre később költöznek el a szülői házból, sokan zsúfolt lakásokban élnek, miközben jövedelmük jelentős részét felemészti a lakhatás. A problémát Magyarországon a kormány célzott programokkal, többek közt az Otthon Start vagy a Lakhatási Tőkeprogram, révén igyekszik kezelni – de számos más európai országban is működnek hasonló célú kezdeményezések. Az MBH Elemzési Centrum megvizsgálta, milyen okok állnak a jelenség mögött, és mely országok nyújtják a legjelentősebb támogatást.
2025. 10. 17. 06:00
Megosztás:

Helyhatósági választások Portugáliában

Az október tizenkettedikei voksolás győztese a kormányzó Szociáldemokrata Párt lett, de a jobboldali Chega is növelni tudta támogatottságát.
2025. 10. 17. 05:30
Megosztás:

Az elektromobilitás új korszaka: miért most kell lépniük a magyar autóipari szereplőknek?

Kína száguld az elektromos átállásban, Európa újra lendületet venne, az USA lelassul – az EY globális előrejelzése szerint a hibrid technológiák kulcsszerepet kapnak a következő évtizedben. A tanácsadó cég modellje alapján 2034-re a tisztán elektromos jármű értékesítések részaránya meghaladhatja az 50%-ot a három legnagyobb piacon, miközben a hibridek és a plug-in hibridek 2036-ig 30% feletti piaci súlyt szerezhetnek.
2025. 10. 17. 05:00
Megosztás:

Akció nélkül szinte nincs vásárlás sem: a magyar vásárlók 57%-át a kedvezmények csábítják

A magyar vásárlók többsége akkor költ a legszívesebben, ha akciót lát, és ezt nem is titkolják. Az Árukereső.hufelmérése szerint az árengedmények továbbra is messze a legerősebb vásárlási motivációt jelentik, miközben az érzelmi impulzusok és a közösségi média hirdetései jóval kisebb szerepet játszanak.
2025. 10. 17. 04:30
Megosztás:

890 tonna élelmiszer a jubileumot ünneplő Adománykonvoj mérlege

Kevés magyar kezdeményezésből lett globális ügy, de az élelmezési világnap ilyen siker. 1980 óta minden október 16-án az ENSZ arra hívja fel a figyelmet, hogy az élelemhez való hozzáférés alapvető emberi jog. Ennek ellenére ma is világszerte 673 millió ember – a Föld lakosságának 8% éhezik –, és csak Európában és Közép- Ázsiában 24 millióan küzdenek élelmiszerhiánnyal. A számok önmagukért beszélnek: összefogás nélkül nincs fenntartható és igazságos élelmezés.
2025. 10. 17. 04:00
Megosztás:

Pontosabban közlekedtek a vonatok szeptemberben, mint egy évvel ezelőtt

A Keleti pályaudvar felújítása miatt bevezetett ideiglenes forgalmi rend ellenére az első őszi, iskolai hónapban a vonatok összességében pontosabban közlekedtek, mint tavaly szeptemberben - írta Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója csütörtökön a Facebook-oldalán.
2025. 10. 17. 03:30
Megosztás:

Az ingatlanközvetítés területén is fontos szereplővé vált a Fundamenta

Hat éve kezdte meg ingatlanközvetítői tevékenységét a Fundamenta Ingatlan, amely mostanáig közel 100 milliárd forint értékű ingatlanértékesítést bonyolított le sikeresen. A vállalat az elmúlt időszakban évről évre 30–50 százalékos növekedést ért el az ingatlanközvetítés területén, mára pedig az ingatlanközvetítői létszám tekintetében a negyedik legnagyobb szereplőjévé vált a hazai ingatlanközvetítői piacnak. A Fundamenta Ingatlan 2025-ben eddig több mint 500 ingatlan adásvételében segítette ügyfeleit, amelyek összértéke meghaladja a 20 milliárd forintot.
2025. 10. 17. 03:00
Megosztás:

Kocsit vennél 3-5 millió Ft között? Mutatjuk mivel jársz jól!

A 3-5 millió forintos ársávban továbbra is a Škoda Octavia, valamint a Volkswagen Golf és Passat uralják az érdeklődést a magyar használtautó-piacon - derül ki a Használtautó.hu legfrissebb, októberi toplistájából.
2025. 10. 17. 02:00
Megosztás:

Le kell cserélni a gázkazánokat Magyarországon is az IEA döntése értelmében!

A globális éghajlatválság árnyékában egy merész terv fogalmazódott meg: az IEA ajánlása szerint már 2025-től tilthatnák az új fosszilis tüzelőanyagú kazánok forgalmazását. Ez azt jelentené, hogy a jövő háztartásai már nem gázkazánokat vesznek, hanem zöld technológiákat — hőszivattyúkat, hibrid rendszereket, geotermikus megoldásokat.
2025. 10. 17. 01:00
Megosztás:

Lottó csalás! VIDEÓRA vették a számokkal hogyan manipuláltak

Alig telik el hét, hogy valamelyik lottótársaságot ne érné csalásvád azoktól a játékosoktól, akiknek éppen nem kedvezett a szerencse. Az internetes fórumokon is számos ilyen bejegyzés és összeesküvés-elmélet kering. Most egy olyan esetet mutatunk be, amely sokak szerint az egyik legnyilvánvalóbb lottócsalás volt – ráadásul élő adásban, a tévékamerák előtt történt. A cikk végén meg is nézheti a felvételt, amely az egész botrányt elindította.
2025. 10. 17. 00:30
Megosztás:

Újraindult a kereskedés a Pensum Group részvényeivel

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) jóváhagyása után csütörtökön újraindult a kereskedés a Pensum Group Nyrt. részvényeivel - közölte a tőzsdei társaság a BÉT honlapján csütörtökön.
2025. 10. 17. 00:05
Megosztás:

A közép- és kelet-európai gazdaságok valamelyest ellenállóképesek, de jelentős növekedési gyorsulás nem várható

Közép- és Kelet-Európa gazdaságai valamelyes ellenállóképességet mutatnak az idén, mindenekelőtt az erős hazai fogyasztás révén, de jelentős növekedési gyorsulás nem várható, tekintettel az amerikai kereskedelmi politika és a világgazdasági növekedési kilátások bizonytalanságaira - áll a Fitch Ratings csütörtökön Londonban ismertetett regionális helyzetértékelésében.
2025. 10. 16. 23:30
Megosztás:

Ezekkel a számokkal nyerhettél a hatos lottón!

A Szerencsejáték Zrt. tájékoztatása szerint a 42. héten megtartott hatos lottó számsorsoláson a következő számokat húzták ki:
2025. 10. 16. 23:00
Megosztás: