Százéves autó és háromnaponta utazó turista - ezek voltak a biztosítási legek
Száz évvel ezelőtt, 1924-ben gyártották azt az autót, amely a toplistát vezeti. Ez ugyanis a legidősebb autó, amelyre 2024-ben kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb) kötöttek, vagyis a kora ellenére még forgalomban van. A kgfb-t kötő autósok – köztük üzembentartók és tulajdonosok – között a legidősebb 96, a legfiatalabb pedig egy 17 éves volt. A casco esetében a legidősebb szerződéskötő 95 éves, míg a legfiatalabb 18 éves korában biztosította az érintett autót.
A kgfb-t nézve az Opel és a Volkswagen volt a sláger a Netrisknél, az összes biztosítás 9-9 százaléka köthető a két márkához. Utánuk jön a Ford és a Suzuki, előbbi 8, utóbbi 7 százalékos eredménnyel. Más a felhozatal a cascónál: a Toyota vezet 11 százalékos aránnyal az összes idei biztosításra vetítve. A második 8-8 százalékkal a Suzuki és a Ford, a harmadik helyen pedig szintén holtverseny alakult ki az egyaránt 7 százalékos Volkswagen és Skoda között.
Utasbiztosítások: egy világutazó nyomában
Az utasbiztosítási piac csúcsteljesítménye közé tartozik az a személy, aki 2024-ben összesen 106 utasbiztosítási szerződést kötött. Ez átlagosan nézve azt jelenti, hogy háromnaponta kötött új biztosítást.
Az egzotikus úticélok terén is érdekes adatok születtek: olyan ritkán látogatott országokba kötöttek utasbiztosítást, mint Mauritánia, Lesotho, Mali, Tonga, Jemen és Bhután. Ezekbe az államokba 2024-ben mindössze egy-egy biztosítás született.
Mi jön most?
A magyarok egyre tudatosabban választanak biztosítást, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy egyre többen böngészik át a kínálatot a legkedvező díj és szolgáltatási arány nyújtó biztosítási csomag kiválasztása érdekében. A jövőben a biztosítók közötti verseny miatt továbbra is érdemes alaposan mérlegelni, hiszen egy-egy autó vagy lakás esetében könnyen lehet, hogy létezik jobb ár-érték arányú biztosítás.