Szüksége van a vállalkozásának weboldalra 2024-ben? 5 ok, amiért igen és 5 ok, amiért nem

Mindenki tisztában van a webes jelenlét szükségességével, de talán nem is hinné, hogy egy jó weboldal mekkora különbséget tud jelenteni egy vállalkozás számára - különösen, ha az már eleve nyereséges. De tényleg mindenkinek szüksége van weboldalra? Nézzük át a pro és kontra érveket!

Szüksége van a vállalkozásának weboldalra 2024-ben? 5 ok, amiért igen és 5 ok, amiért nem

Szüksége van a vállalkozásomnak weboldalra?

Sok cégtulajdonos felteszi magának a kérdést: „Kis vállalkozásom van kis létszámú munkaerővel és nem értékesítek semmit az interneten, szükségem van weboldalra?”

A válasz valószínűleg igen. Ha van vállalkozása, akkor célszerű rendelkeznie egy weboldallal, hogy elkerülje az üzleti hátrányt azokkal a versenytársakkal szemben, akiknek már van.

Biztosak vagyunk benne, hogy nem tudjuk eladni a termékünket vagy szolgáltatásunkat online? A COVID-19 megváltoztatta a vásárlási szokásokat, több millióan keresik a különböző termékeket online: legyen akár szó könyvekről, csipeszekről, házról, földgázról, szinte bármi megvesznek az interneten.

Nézzük a legfontosabb érveket egy céges weboldal mellett

1. Az üzleti weboldal profizmust sugároz

Bárki képes létrehozni egy céges oldalt a Facebookon: ingyenes és gyorsan elkészül. Emiatt azonban könnyedén el is lehet veszíteni az üzleti közösségi média oldalunk hitelességét, mivel az ügyfelek nem tudják megállapítani, hogy ki van a Facebook oldal mögött, hol van pontosan a cég, és hogy mindez nemcsak egy átverés-e valójában.

Bende Kata ZK Design„Egy céges honlap létrehozása nem ingyenes, amely alapvetően jelzi, hogy a tulajdonos komolyan gondolja a vállalkozását és hajlandó pénzt áldozni rá. Ennek köszönhetően egy honlap sokkal jobb színben tünteti fel a cégét és hitelesebbé teszi a vállalkozást” – mondja Bende Kata, a ZK Design ügyvezetője (képünkön).

2. Elengedhetetlen a helyi vállalkozások számára

Sok kisvállalkozás tulajdonosa nem látja be, hogy szüksége lehet arra, hogy befektessen egy jól működő üzleti weboldalba. Azonban jelen állás szerint ezzel egy nagymértékű bevételi forrástól vágják el magukat.

A következő statisztikák azt mutatják, hogy rendkívül fontos a weboldal egy helyi vállalkozás számára:

  • A Google-keresések 46%-a tartalmaz helyi szándékot
  • A felhasználók 97%-a használja a keresést a helyi vállalkozások megtalálásához
  • A felhasználók 28% -a vásárolt terméket egy helyi keresést követően
  • A felhasználók 70% -a meglátogat egy üzletet, az alapján, amit az interneten talált

Egy üzleti weboldal segít megragadni ezt a potenciált és még jövedelmezőbbé teszi vállalkozását.

3. Egy üzleti weboldal lehetővé teszi, hogy online adjon el

Az online e-kereskedelmi értékesítések robbanásszerűen növekednek, és természetesen ezeknek a hatalmas eladásoknak az egyike sem jellemző olyan vállalkozásokra, amelyek nem rendelkeznek weboldallal. Még akkor is, ha a cége nem egy hagyományos e-kereskedelmi üzlet, egy online megjelenés segítségével új ügyfeleket vonzhat be, és segíthet abban, hogy még akkor is értékesítsen, amikor a fizikai üzlete zárva van.

4. Teljesen a saját ellenőrzése alatt tarthatja az oldalát

Mivel a weboldala a cég vagy vállalkozás tulajdonában áll, ezért teljeskörű tervezési szabadságot kap - ellentétben a közösségi média platformokkal. Megoszthatja a vásárlói véleményeket, videókat, képeket és bármit, amit éppen szeretne.

„Továbbá nem kell követnie a social platformok folyamatosan frissített szabályait. Ha pedig jön egy összeomlás egy közösségi média oldalon - például amikor a Facebook, az Instagram és a WhatsApp több órán keresztül nem voltak elérhetőek - a webhely és annak tartalma biztonságban marad” – véli Bende Kata.

5. A weboldal segít kiemelkedni a versenytársak közül

Egy hatékony weboldal - még egy kisvállalkozás számára is - lehetővé teszi, hogy versenyezzen az iparág nagymenőivel. Ha helyesen játssza ki a lapjait és megfelelően optimalizálja a weboldalát, lehetséges, hogy jobb helyezéseket ér majd el a nagyobb webhelyekkel szemben, és a Google keresőből sok és minőségi érdeklődőre tehet szert organikusan.

Annak ellenére, hogy egy saját weboldal sok előnnyel járhat, még továbbra is lehetséges, hogy a vállalkozásának nincs szüksége rá. Nézzük meg milyen okból fordulhat ez elő.

5 ok, amiért a vállalkozásának nincs szüksége weboldalra

1. Nem akar növekedni

Az egyik fő oka annak, hogy egy működő, hatékony weboldalt hozzunk létre a cégünk számára, hogy növelje az ügyfeleink számát és a bevételeket. Azonban, ha nem szeretné jelentősen fejleszteni vállalkozását, akkor valószínűleg nincs szüksége egy céges weboldalra.

2. Van elég érdeklődője

Sok vállalkozás nagyszerű munkát végez abban, hogy ajánlások útján szerez új ügyfeleket és kihasználja a meglévő kapcsolatait új üzletek kötése céljából. Ha magára ismer, akkor talán egy weboldal nem is olyan fontos a vállalkozás számára. Ez természetesen azt feltételezi, hogy a névjegykártyatartójából sosem fognak kifogyni lapok: így továbbra is hatékonyan biztosítja, hogy megkösse az összes új üzletet, amire szüksége van.

3. Nem tervez új alkalmazottakat felvenni

Ha szeretné bővíteni a személyzet létszámát, akkor valószínűleg a leendő alkalmazottak többet szeretnének megtudni a cégvezetőről, a tulajdonosról vagy a cégéről, amihez minden bizonnyal a weboldalát fogják segítségül hívni.

„Ha két cég között minden más teljesen megegyezik, akkor a potenciális jelöltek hamarabb fognak egy olyan céget választani, amelyik nem csak egy brosúrával rendelkezik az interneten, hanem egy modern, figyelemfelkeltő honlapot tud felmutatni” – mondja a ZK Design tulajdonosa.

4. A cége az egyetlen a virtuális piacon

Ha abban a kivételes helyzetben van, hogy egy olyan vállalkozást működtet, amelynek nagyon kevés (ha van egyáltalán) versenytársa van, valamint olyan terméket kínál, amelyre az embereknek mindenképpen szüksége van, akkor egy weboldal valószínűleg nem kulcsfontosságú a vállalkozás számára. Az ügyfeleinek szüksége van arra, amit árul, és nincs lehetőségük azt máshol beszerezni.

5. Nem tervezi, hogy hamarosan eladja a cégét

Egyre több és több vállalkozás számára a weboldal egy fontos eszköz, amely befolyásolhatja a tárgyalásokat a cég értékesítése során. Ez különösen igaz, ha egy startup, hi-tech vagy jól „skálázható” vállalkozásról van szó (azaz új ügyfelek akvirálásával nem növekednek arányosan a költségek).

Az indok meglehetősen egyszerű. Ha hatékony weboldala van és be is tudja bizonyítani, hogy ez sikeresen hozzájárul az új ügyfelek megszerzéséhez, akkor jobb üzletet kínál, mint akik nem rendelkeznek vele. Az internet kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy sok vállalatnak alacsony ügyfélszerzési költségei legyenek.

A másik jó dolog az internetben, mint marketing és értékesítési eszközben, hogy könnyen mérhető. Képzelje el, amikor eladásra kínálja vállalkozását, és prezentálja a vevőnek a webes forgalmának diagramját (és hogy ez mekkorát növekedett az idő múlásával), valamint pontos adatokat mutat arról, hogy ez a forgalom bevétellé válik - valószínűleg egyből látszani fog, hogy a kettő erősen összefügg. Ha a vásárlói oldalon lennék, akkor biztosan megcsillanna a szemem.

Összegzés

A döntés végső soron a tulajdonosé, hogy létrehoz-e egy weboldalt a vállalkozása számára vagy sem. Ha azonban az üzleti célok közt szerepel, hogy leadeket generáljon, és hogy növelje a láthatóságot, akkor kezdésnek a weboldal létrehozása kiváló lehetőséget hordoz magában.

Szárnyalt az autóipari termelés Romániában

Éves szinten 26,34 százalékkal nőtt januárban az autóipari termelés Romániában - írja az economedia.ro a Romániai Autógyártók Egyesületének (ACAROM) adatai alapján.
2024. 02. 28. 06:30
Megosztás:

A vevők ideje jöhet a használtautó-piacon

A Használtautó.hu statisztikái szerint árcsökkenés jelei mutatkoznak a magyar piacon. 3 év után így újra a vevők kerülhetnek kedvezőbb helyzetbe, ami a kínálat alakulására is komoly hatással lehet. A portál több mint 3 millió hirdetés alapján vizsgálta meg az elmúlt 3 év áremelkedésének a tendenciáit. A Datahouse újautó-adatait felhasználva a 20 legnépszerűbb modell átlagárait pedig összehasonították a használtpiacon látottakkal.
2024. 02. 28. 05:30
Megosztás:

Kelet-Európa adta a VGP szerződések több mint felét a VGP csoportnál

Eredményes évet zárt tavaly a VGP, a logisztikai és könnyűipari ingatlanok európai szolgáltatója. A cég 2024-ben további 41,3 millió EUR éves bérleti díjbevételre számít, ami a nettó bérleti díjbevétel jelentős növekedését támogatja, az ingatlanjaik 99 százalékos kihasználtsággal működnek. A csoporton belül Kelet-Európa - elsősorban Románia, Szlovákia, a Cseh Köztársaság és Magyarország - adta az új lízingszerződések 54%-át. Hazánkban a tavalyi évben összesen 59 000 m² területen adtak át ingatlanokat, és további 100 000m²-en folynak még építkezések.
2024. 02. 28. 05:00
Megosztás:

4,65 milliárd forintos gyárfejlesztést jelentett be a Ganz

Összesen 12 millió euró értékű technológiafejlesztési célú beruházást indított forgógép üzletágában a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. (Ganz). A Rotating Machine 2.0 nevű fejlesztési programnak köszönhetően elsősorban a gyártás során használt eszközöket és berendezéseket újítják fel, valamint a teljes gépállomány korszerűsítésére is sor kerül. A fejlesztések célja a gyár modern gyártóüzemmé alakítása, melyet a Ganz hosszútávú stratégiájának megfelelően végeznek el annak érdekében, hogy a megújulóenergia-szektort az eddigieknél jobban ki tudják szolgálni.
2024. 02. 28. 04:30
Megosztás:

Automatizálja hálózatfelügyeleti rendszereit a 4iG Csoport

Az Elisa Polystar nemzetközi szoftvercéggel működik együtt a hálózatfelügyelet automatizálása kapcsán a 4iG Csoport. A két vállalat automatizált hálózatüzemeltetési- és felügyeleti rendszer bevezetéséről írt alá együttműködési szerződést. Az együttműködés első fázisában az innovatív megoldást elsőként a Vodafone Magyarországnál vezetik be.
2024. 02. 28. 04:00
Megosztás:

Miért szálltak el ennyire az albérletárak, és hogyan lehetne ezt csökkenteni?

A fizetésekhez képest Európában Budapesten a legdrágább lakást bérelni – az Economist február 20-án közzétett kutatása szerint. Nagy közfelháborodást váltott ki a téma, ezért a Habitat for Humanity Magyarország szakértői összegyűjtötték ennek okait és a lehetséges intézkedéseket.
2024. 02. 28. 03:30
Megosztás:

Magyar fejlesztők programján ámul a világ: Már nem csak tanul, teremt is a magyar MI

Az egészségügyi területen az adatok hiánya és költségessége korlátozza az MI fejlődését, különösen a bőrbetegségek esetén. A magyar MI fejlesztő csapat, az AIP Labs azonban létrehozott egy olyan fejlett, generatív MI-t, amely nemcsak tanul a meglévő forrásokból, hanem új adatokat is képes létrehozni, megkerülve a drága és nehezen beszerezhető címkézett adatok problémáját. Így szintetikus képeket tudnak alkotni olyan ritka bőrbetegségekről is, amelyekről jelenleg kevés információ áll rendelkezésre.
2024. 02. 28. 03:00
Megosztás:

Új népbetegség a láthatáron - antimikrobiális rezisztencia (AMR)

2050-re népbetegség lehet az antimikrobiális rezisztencia (AMR), amit korunk egyik legjelentősebb állat- és közegészségügyi kihívásának tekintenek. A megoldás keresése így már most rendkívül időszerű.
2024. 02. 28. 02:00
Megosztás:

450 millió forintból fejlesztik a hazai startupokat

A magyarországi startup ökoszisztéma fejlesztésére a Virgo Ventures Technológiai Inkubátor Kft. 450 millió forint támogatást nyert el a Startup Factory pályázaton - közölte a cég kedden az MTI-vel.
2024. 02. 28. 01:30
Megosztás:

Ismét jól teljesített a horvát gazdaság

A horvát gazdaság teljesítménye 2,8 százalékkal bővült tavaly az előző évhez viszonyítva - közölte első gyorsbecslése alapján a horvát statisztikai hivatal (DZS) kedden.
2024. 02. 28. 01:00
Megosztás:

Negyedével nőtt a kőolajvezetéket üzemeltető Janaf nyeresége

Az Adria kőolajvezeték horvátországi szakaszát üzemeltető Janaf vállalat nettó nyeresége tavaly 52 millió euró volt, ami 27,6 százalékkal több, mint 2022-ben. A társaság teljes bevétele 29 százalékkal, 153,3 millió euróra emelkedett - közölte a cég kedden.
2024. 02. 28. 00:30
Megosztás:

Bővítette szolgáltatási területét a GreenGo autómegosztó

A GreenGo az eddigi budapesti szolgáltatási területét öt helyszínnel bővítette, így mintegy 300 000 lakos számára vált elérhetőbbé az autómegosztás - közölte a GreenGo kedden az MTI-vel.
2024. 02. 27. 23:30
Megosztás:

A GVH célkeresztjében a Temu

Több bejelentéses eljárás is folyamatban van a Gazdasági Versenyhivatalnál (GVH) a kínai Temu online piactér kereskedelmi gyakorlatával kapcsolatban. A GVH vizsgálói értékelik a beadványokban foglaltakat, illetve részletes adatgyűjtést végeznek, ezek alapján pedig a nemzeti versenyhatóság megteszi a szükséges intézkedéseket a magyar fogyasztók védelme érdekében, indokolt esetben versenyfelügyeleti eljárást indít.
2024. 02. 27. 23:00
Megosztás:

100 bázispontot vágott az MNB

9 százalékra csökkent a hazai alapkamat. A mai ülésen 100 bázispontos kamatcsökkentés hajtott végre a Magyar Nemzeti Bank. Az általános konszenzus 100 bázispontról szólt, azonban a 75 bázispontos csökkentés mellett is jócskán fel lehetett sorakoztatni érveket, ahogy arra Virág Barnabás alelnök is utalt egy múlt heti lapinterjúban. A mai kamatdöntéssel az overnight jegybanki betét 8 százalékra, az overnight fedezett hitel kamata 10 százalékra csökkent.
2024. 02. 27. 22:30
Megosztás:

Megrótták a Boeinget

Megrovó értékelést adott ki a Boeing biztonsági kultúrájáról az amerikai légi irányítási hatóság (FAA).
2024. 02. 27. 22:00
Megosztás:

Egymásnak feszülhetnek az olajóriások

Az Exxon és a Cnooc azt fontolgatja, hogy él elővásárlási jogával, és megveszi a Hess részesedését a guyanai tengeri olajmezőn zajló beruházásban.
2024. 02. 27. 21:30
Megosztás:

Félvezetők - érdemes venni ilyen részvényt?

Egy kicsit beszéljünk a félvezető részvényekről! De mielőtt belevágnánk, tudja-e a kedves olvasó, hogy miért ez a neve ezeknek az anyagoknak?
2024. 02. 27. 21:00
Megosztás:

Drága mulatság elektromos autót gyártani - és venni?

Az e-autózási piacon vegyesek a várakozások: egyre nőhet az ilyen járművek aránya, gyártásuk azonban még hat évig drágább lehet, mint a hagyományos kocsiké - véli a megkérdezettek többsége a KPMG által elvégzett felmérés szerint, amelynek összefoglalóját kedden juttatták el az MTI-nek.
2024. 02. 27. 20:30
Megosztás:

Odavertek a forintnak rendesen - szakad az árfolyam a kamatdöntés után!

Gyengült kedden a forint a jegybanki kamatdöntést követően a főbb devizákkal szemben a bankközi piacon.
2024. 02. 27. 20:00
Megosztás:

Vegyes zárás az európai tőzsdéken

Pozitív kezdés után vegyesen, többségében indexemelkedéssel fejezték be a keddi kereskedést a vezető európai értékpapírpiacok.
2024. 02. 27. 19:30
Megosztás: