Szüksége van a vállalkozásának weboldalra 2024-ben? 5 ok, amiért igen és 5 ok, amiért nem

Mindenki tisztában van a webes jelenlét szükségességével, de talán nem is hinné, hogy egy jó weboldal mekkora különbséget tud jelenteni egy vállalkozás számára - különösen, ha az már eleve nyereséges. De tényleg mindenkinek szüksége van weboldalra? Nézzük át a pro és kontra érveket!

Szüksége van a vállalkozásának weboldalra 2024-ben? 5 ok, amiért igen és 5 ok, amiért nem

Szüksége van a vállalkozásomnak weboldalra?

Sok cégtulajdonos felteszi magának a kérdést: „Kis vállalkozásom van kis létszámú munkaerővel és nem értékesítek semmit az interneten, szükségem van weboldalra?”

A válasz valószínűleg igen. Ha van vállalkozása, akkor célszerű rendelkeznie egy weboldallal, hogy elkerülje az üzleti hátrányt azokkal a versenytársakkal szemben, akiknek már van.

Biztosak vagyunk benne, hogy nem tudjuk eladni a termékünket vagy szolgáltatásunkat online? A COVID-19 megváltoztatta a vásárlási szokásokat, több millióan keresik a különböző termékeket online: legyen akár szó könyvekről, csipeszekről, házról, földgázról, szinte bármi megvesznek az interneten.

Nézzük a legfontosabb érveket egy céges weboldal mellett

1. Az üzleti weboldal profizmust sugároz

Bárki képes létrehozni egy céges oldalt a Facebookon: ingyenes és gyorsan elkészül. Emiatt azonban könnyedén el is lehet veszíteni az üzleti közösségi média oldalunk hitelességét, mivel az ügyfelek nem tudják megállapítani, hogy ki van a Facebook oldal mögött, hol van pontosan a cég, és hogy mindez nemcsak egy átverés-e valójában.

Bende Kata ZK Design„Egy céges honlap létrehozása nem ingyenes, amely alapvetően jelzi, hogy a tulajdonos komolyan gondolja a vállalkozását és hajlandó pénzt áldozni rá. Ennek köszönhetően egy honlap sokkal jobb színben tünteti fel a cégét és hitelesebbé teszi a vállalkozást” – mondja Bende Kata, a ZK Design ügyvezetője (képünkön).

2. Elengedhetetlen a helyi vállalkozások számára

Sok kisvállalkozás tulajdonosa nem látja be, hogy szüksége lehet arra, hogy befektessen egy jól működő üzleti weboldalba. Azonban jelen állás szerint ezzel egy nagymértékű bevételi forrástól vágják el magukat.

A következő statisztikák azt mutatják, hogy rendkívül fontos a weboldal egy helyi vállalkozás számára:

  • A Google-keresések 46%-a tartalmaz helyi szándékot
  • A felhasználók 97%-a használja a keresést a helyi vállalkozások megtalálásához
  • A felhasználók 28% -a vásárolt terméket egy helyi keresést követően
  • A felhasználók 70% -a meglátogat egy üzletet, az alapján, amit az interneten talált

Egy üzleti weboldal segít megragadni ezt a potenciált és még jövedelmezőbbé teszi vállalkozását.

3. Egy üzleti weboldal lehetővé teszi, hogy online adjon el

Az online e-kereskedelmi értékesítések robbanásszerűen növekednek, és természetesen ezeknek a hatalmas eladásoknak az egyike sem jellemző olyan vállalkozásokra, amelyek nem rendelkeznek weboldallal. Még akkor is, ha a cége nem egy hagyományos e-kereskedelmi üzlet, egy online megjelenés segítségével új ügyfeleket vonzhat be, és segíthet abban, hogy még akkor is értékesítsen, amikor a fizikai üzlete zárva van.

4. Teljesen a saját ellenőrzése alatt tarthatja az oldalát

Mivel a weboldala a cég vagy vállalkozás tulajdonában áll, ezért teljeskörű tervezési szabadságot kap - ellentétben a közösségi média platformokkal. Megoszthatja a vásárlói véleményeket, videókat, képeket és bármit, amit éppen szeretne.

„Továbbá nem kell követnie a social platformok folyamatosan frissített szabályait. Ha pedig jön egy összeomlás egy közösségi média oldalon - például amikor a Facebook, az Instagram és a WhatsApp több órán keresztül nem voltak elérhetőek - a webhely és annak tartalma biztonságban marad” – véli Bende Kata.

5. A weboldal segít kiemelkedni a versenytársak közül

Egy hatékony weboldal - még egy kisvállalkozás számára is - lehetővé teszi, hogy versenyezzen az iparág nagymenőivel. Ha helyesen játssza ki a lapjait és megfelelően optimalizálja a weboldalát, lehetséges, hogy jobb helyezéseket ér majd el a nagyobb webhelyekkel szemben, és a Google keresőből sok és minőségi érdeklődőre tehet szert organikusan.

Annak ellenére, hogy egy saját weboldal sok előnnyel járhat, még továbbra is lehetséges, hogy a vállalkozásának nincs szüksége rá. Nézzük meg milyen okból fordulhat ez elő.

5 ok, amiért a vállalkozásának nincs szüksége weboldalra

1. Nem akar növekedni

Az egyik fő oka annak, hogy egy működő, hatékony weboldalt hozzunk létre a cégünk számára, hogy növelje az ügyfeleink számát és a bevételeket. Azonban, ha nem szeretné jelentősen fejleszteni vállalkozását, akkor valószínűleg nincs szüksége egy céges weboldalra.

2. Van elég érdeklődője

Sok vállalkozás nagyszerű munkát végez abban, hogy ajánlások útján szerez új ügyfeleket és kihasználja a meglévő kapcsolatait új üzletek kötése céljából. Ha magára ismer, akkor talán egy weboldal nem is olyan fontos a vállalkozás számára. Ez természetesen azt feltételezi, hogy a névjegykártyatartójából sosem fognak kifogyni lapok: így továbbra is hatékonyan biztosítja, hogy megkösse az összes új üzletet, amire szüksége van.

3. Nem tervez új alkalmazottakat felvenni

Ha szeretné bővíteni a személyzet létszámát, akkor valószínűleg a leendő alkalmazottak többet szeretnének megtudni a cégvezetőről, a tulajdonosról vagy a cégéről, amihez minden bizonnyal a weboldalát fogják segítségül hívni.

„Ha két cég között minden más teljesen megegyezik, akkor a potenciális jelöltek hamarabb fognak egy olyan céget választani, amelyik nem csak egy brosúrával rendelkezik az interneten, hanem egy modern, figyelemfelkeltő honlapot tud felmutatni” – mondja a ZK Design tulajdonosa.

4. A cége az egyetlen a virtuális piacon

Ha abban a kivételes helyzetben van, hogy egy olyan vállalkozást működtet, amelynek nagyon kevés (ha van egyáltalán) versenytársa van, valamint olyan terméket kínál, amelyre az embereknek mindenképpen szüksége van, akkor egy weboldal valószínűleg nem kulcsfontosságú a vállalkozás számára. Az ügyfeleinek szüksége van arra, amit árul, és nincs lehetőségük azt máshol beszerezni.

5. Nem tervezi, hogy hamarosan eladja a cégét

Egyre több és több vállalkozás számára a weboldal egy fontos eszköz, amely befolyásolhatja a tárgyalásokat a cég értékesítése során. Ez különösen igaz, ha egy startup, hi-tech vagy jól „skálázható” vállalkozásról van szó (azaz új ügyfelek akvirálásával nem növekednek arányosan a költségek).

Az indok meglehetősen egyszerű. Ha hatékony weboldala van és be is tudja bizonyítani, hogy ez sikeresen hozzájárul az új ügyfelek megszerzéséhez, akkor jobb üzletet kínál, mint akik nem rendelkeznek vele. Az internet kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy sok vállalatnak alacsony ügyfélszerzési költségei legyenek.

A másik jó dolog az internetben, mint marketing és értékesítési eszközben, hogy könnyen mérhető. Képzelje el, amikor eladásra kínálja vállalkozását, és prezentálja a vevőnek a webes forgalmának diagramját (és hogy ez mekkorát növekedett az idő múlásával), valamint pontos adatokat mutat arról, hogy ez a forgalom bevétellé válik - valószínűleg egyből látszani fog, hogy a kettő erősen összefügg. Ha a vásárlói oldalon lennék, akkor biztosan megcsillanna a szemem.

Összegzés

A döntés végső soron a tulajdonosé, hogy létrehoz-e egy weboldalt a vállalkozása számára vagy sem. Ha azonban az üzleti célok közt szerepel, hogy leadeket generáljon, és hogy növelje a láthatóságot, akkor kezdésnek a weboldal létrehozása kiváló lehetőséget hordoz magában.

Budapesten 148-250 ezer forint között mozognak a legkedvezőbb bérleti díjak

A fővárosban 148-250 ezer forint között mozognak a legkedvezőbb havi bérleti díjak, amelyek például a IX., a XI., és a XVII. kerületben találhatóak, a vidéki egyetemvárosok piacán pedig 90 és 195 ezer forint között érhetőek el a legolcsóbb albérletek - közölte saját adatai alapján az ingatlan.com szerdán az MTI-vel.
2024. 07. 27. 02:00
Megosztás:

Minimálbér 2025 - 12%-os emelés után mennyi lesz a minimálbér?

2025 lehet az a fordulópont, ahol a minimálbér átlépheti a 300 ezer forintos lélektani határt.
2024. 07. 27. 01:00
Megosztás:

A legjobb mém érmék, amelyeket mindenképp nézz meg augusztusban

A nap még mindig éget, a mém érmék pedig még mindig dübörögnek. Ahogy közeledik a nyár utolsó hónapja, úgy nő egyre inkább egy esetleges bika futam esélye. A kripto térben mindig találni felkapott tokeneket, a mém érmék pedig különösen jól teljesítenek idén. Hoztunk is négy olyan mém érme előértékesítést, amelyek nagyot mehetnek a közelgő tőzsdei listázás után.
2024. 07. 27. 00:01
Megosztás:

Shiba Inu (SHIB) és Dogwifhat (WIF) lemarad a mémérme versenyben; a Minotaurus ($MTAUR) előértékesítése felpörög

A Shiba Inu (SHIB) és a Dogwifhat (WIF) lemarad a mémérme versenyben ezen a héten. A tokenek forgalomból való kivonása és a legutóbbi eredmények ellenére a Shiba Inu (SHIB) értéke 10%-kal csökkent. A Dogwifhat (WIF) is küzd; át kell törnie az ellenállási szinteket, hogy megállítsa a zuhanást.
2024. 07. 26. 23:20
Megosztás:

A Harro Höfliger GmbH felvásárolta a Manz AG debreceni leányvállalatát

A főként gyógyszeripari és orvostechnológiai gépeket gyártó dél-németországi Harro Höfliger vállalat nyolcmillió euróért megvásárolta a Manz AG magyarországi leányvállalatát, a debreceni Manz Hungary Kft.-t; erről szerdán Debrecenben írták alá a megállapodást a két német cég vezetői.
2024. 07. 26. 22:00
Megosztás:

Több mint ötven fürdőben lesz Strandok éjszakája szombaton

A Magyar Fürdőszövetség kezdeményezésére az idén is megrendezik július 27-én a Strandok éjszakáját, az országos rendezvényhez már 60 fürdő csatlakozott az ország minden részéből.
2024. 07. 26. 21:00
Megosztás:

Nyereséges zárás az európai tőzsdéken

Vegyes kezdésből nyereségbe fordultak zárásra pénteken a főbb európai értékpapírpiacok árfolyamindexei.
2024. 07. 26. 20:00
Megosztás:

Emelkedett a BUX

A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe, a BUX 428,81 pontos, 0,59 százalékos emelkedéssel 73 174,10 ponton zárt pénteken.
2024. 07. 26. 18:10
Megosztás:

Csökkent az LVMH nyeresége és bevétele az idei első fél évben

A világ legnagyobb luxuscikk-gyártójának számító LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA nyeresége 14 százalékkal, a bevétele pedig 1 százalékkal csökkent az idei első fél évben a tavalyi azonos időszakkal összevetve.
2024. 07. 26. 17:00
Megosztás:

Az építőipar megújulásához kell az egyetemek és a szakma fokozottabb együttműködése

Az építőipar megújulásához az ágazat számára mérnökképzést végző egyetemi karok, a kormányzat és az építőipari vállalkozások szorosabb együttműködése is szükséges. Az ÉVOSZ nyolc hazai egyetemmel készít elő koordinált együttműködést az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) és a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) támogatásával. Az egyetemek nyitottak az oktatott tananyagok fejlesztésére és a gyakorlati képzés közös megszervezésére - közölte az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) szerdán az MTI-vel.
2024. 07. 26. 16:00
Megosztás:

A nukleáris ipar, a napenergia-ipar és az autóipari átállás a növekedés három fő pillére

A nukleáris ipar, a napenergia-ipar és az autóipar átállása a három fő pillére Magyarország hosszútávú gazdasági növekedésének, amelyek mind a kormány azon vállalásából fakadnak, hogy hazánk 2050-re karbonsemlegessé váljon - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán Bukarestben.
2024. 07. 26. 15:00
Megosztás:

Májusban több mint tíz százalékkal nőttek a reálbérek

A célzott és hatékony kormányzati lépések hatására az infláció töretlenül alacsony, ennek eredményeként 2023. szeptembere óta, tehát már 9 hónapja folyamatosan nőnek a reálbérek, májusban 10,4 százalékkal emelkedett a fizetések vásárlóereje - állapította meg Czomba Sándor, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára szerdán a legfrissebb kereseti adatokat értékelve.
2024. 07. 26. 14:00
Megosztás:

Javult a GfK augusztusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe

Az elemzők által vártnál erőteljesebben javult a nürnbergi GfK gazdaságkutató intézet augusztusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe.
2024. 07. 26. 13:00
Megosztás:

Nőtt a bruttó átlagkereset idén májusban az egy évvel korábbihoz képest

Idén májusban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 652 000 forint, a kedvezmények figyelembevételével számolt nettó átlagkereset 448 700 forint volt. A bruttó átlagkereset 14,8, a nettó átlagkereset 14,6, a reálkereset pedig 10,4 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest - jelentette szerdán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2024. 07. 26. 12:00
Megosztás:

Nagyon durva átverés terjed, száznál több ügyfél nevében félmilliárd forint hitelt vettek fel a csalók

Már több százszor igényeltek gyanútlan banki ügyfelek nevében személyi kölcsönt kiberbűnözők Magyarországon. A pénzintézetek a kísérletek egy részét időben észlelték, de száznál is több ügyfélnek nemcsak a számláját nullázták le a csalók, hanem még átlagosan négymillió forintos adósságba is belevitték őket - írja a Bank360.hu.
2024. 07. 26. 11:00
Megosztás:

Bitcoin ETF jelentése: Mi az a Bitcoin ETF?

A kriptovaluták világában a Bitcoin (BTC) az egyik legismertebb és legfontosabb digitális eszköz. Azonban sokan még mindig nem értik teljesen, hogy mi az a Bitcoin, és még kevésbé, hogy mi az a Bitcoin ETF. Ennek a cikknek a célja, hogy érthetően bemutassa a Bitcoin és a Bitcoin ETF fogalmát, azok működését, valamint a piacon lévő legnagyobb Bitcoin ETF-eket.
2024. 07. 26. 10:30
Megosztás:

Vegyesen nyitottak a vezető nyugat-európai tőzsdék

Vegyesen indítottak a vezető nyugat-európai tőzsdék pénteken. A londoni FTSE100 index 0,47 százalékkal erősödött, a frankfurti DAX-30 index 0,34 százalékkal gyengült, a párizsi CAC-40 index pedig 0,19 százalékkal emelkedett a kereskedés kezdetén.
2024. 07. 26. 10:00
Megosztás:

Iránykereséssel nyithat a tőzsde

Iránykereséssel nyithat pénteken a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) az Equilor Befektetési Zrt. szenior elemzője szerint.
2024. 07. 26. 09:00
Megosztás:

Erősödött a forint

Erősödött a forint a főbb devizákkal szemben péntek reggel a csütörtök kora esti jegyzésekhez képest a nemzetközi bankközi devizapiacon.
2024. 07. 26. 08:00
Megosztás:

Romániában indít digitális szolgáltatást a Gránit Bank

Elsőként a román piacra lép be a Gránit Bank, amely várhatóan még a harmadik negyedévétől első magyarországi bankként nyújt majd határon átnyúló, úgynevezett cross border szolgáltatást. A román piacra kifejlesztett, háromnyelvű applikáción keresztül szelfivel nyithatnak majd az ügyfelek lej- és devizaszámlát és válthatnak kedvező árfolyamon devizát - jelentette be az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében a pénzintézet.
2024. 07. 26. 07:00
Megosztás: