Szüksége van a vállalkozásának weboldalra 2024-ben? 5 ok, amiért igen és 5 ok, amiért nem

Mindenki tisztában van a webes jelenlét szükségességével, de talán nem is hinné, hogy egy jó weboldal mekkora különbséget tud jelenteni egy vállalkozás számára - különösen, ha az már eleve nyereséges. De tényleg mindenkinek szüksége van weboldalra? Nézzük át a pro és kontra érveket!

Szüksége van a vállalkozásának weboldalra 2024-ben? 5 ok, amiért igen és 5 ok, amiért nem

Szüksége van a vállalkozásomnak weboldalra?

Sok cégtulajdonos felteszi magának a kérdést: „Kis vállalkozásom van kis létszámú munkaerővel és nem értékesítek semmit az interneten, szükségem van weboldalra?”

A válasz valószínűleg igen. Ha van vállalkozása, akkor célszerű rendelkeznie egy weboldallal, hogy elkerülje az üzleti hátrányt azokkal a versenytársakkal szemben, akiknek már van.

Biztosak vagyunk benne, hogy nem tudjuk eladni a termékünket vagy szolgáltatásunkat online? A COVID-19 megváltoztatta a vásárlási szokásokat, több millióan keresik a különböző termékeket online: legyen akár szó könyvekről, csipeszekről, házról, földgázról, szinte bármi megvesznek az interneten.

Nézzük a legfontosabb érveket egy céges weboldal mellett

1. Az üzleti weboldal profizmust sugároz

Bárki képes létrehozni egy céges oldalt a Facebookon: ingyenes és gyorsan elkészül. Emiatt azonban könnyedén el is lehet veszíteni az üzleti közösségi média oldalunk hitelességét, mivel az ügyfelek nem tudják megállapítani, hogy ki van a Facebook oldal mögött, hol van pontosan a cég, és hogy mindez nemcsak egy átverés-e valójában.

Bende Kata ZK Design„Egy céges honlap létrehozása nem ingyenes, amely alapvetően jelzi, hogy a tulajdonos komolyan gondolja a vállalkozását és hajlandó pénzt áldozni rá. Ennek köszönhetően egy honlap sokkal jobb színben tünteti fel a cégét és hitelesebbé teszi a vállalkozást” – mondja Bende Kata, a ZK Design ügyvezetője (képünkön).

2. Elengedhetetlen a helyi vállalkozások számára

Sok kisvállalkozás tulajdonosa nem látja be, hogy szüksége lehet arra, hogy befektessen egy jól működő üzleti weboldalba. Azonban jelen állás szerint ezzel egy nagymértékű bevételi forrástól vágják el magukat.

A következő statisztikák azt mutatják, hogy rendkívül fontos a weboldal egy helyi vállalkozás számára:

  • A Google-keresések 46%-a tartalmaz helyi szándékot
  • A felhasználók 97%-a használja a keresést a helyi vállalkozások megtalálásához
  • A felhasználók 28% -a vásárolt terméket egy helyi keresést követően
  • A felhasználók 70% -a meglátogat egy üzletet, az alapján, amit az interneten talált

Egy üzleti weboldal segít megragadni ezt a potenciált és még jövedelmezőbbé teszi vállalkozását.

3. Egy üzleti weboldal lehetővé teszi, hogy online adjon el

Az online e-kereskedelmi értékesítések robbanásszerűen növekednek, és természetesen ezeknek a hatalmas eladásoknak az egyike sem jellemző olyan vállalkozásokra, amelyek nem rendelkeznek weboldallal. Még akkor is, ha a cége nem egy hagyományos e-kereskedelmi üzlet, egy online megjelenés segítségével új ügyfeleket vonzhat be, és segíthet abban, hogy még akkor is értékesítsen, amikor a fizikai üzlete zárva van.

4. Teljesen a saját ellenőrzése alatt tarthatja az oldalát

Mivel a weboldala a cég vagy vállalkozás tulajdonában áll, ezért teljeskörű tervezési szabadságot kap - ellentétben a közösségi média platformokkal. Megoszthatja a vásárlói véleményeket, videókat, képeket és bármit, amit éppen szeretne.

„Továbbá nem kell követnie a social platformok folyamatosan frissített szabályait. Ha pedig jön egy összeomlás egy közösségi média oldalon - például amikor a Facebook, az Instagram és a WhatsApp több órán keresztül nem voltak elérhetőek - a webhely és annak tartalma biztonságban marad” – véli Bende Kata.

5. A weboldal segít kiemelkedni a versenytársak közül

Egy hatékony weboldal - még egy kisvállalkozás számára is - lehetővé teszi, hogy versenyezzen az iparág nagymenőivel. Ha helyesen játssza ki a lapjait és megfelelően optimalizálja a weboldalát, lehetséges, hogy jobb helyezéseket ér majd el a nagyobb webhelyekkel szemben, és a Google keresőből sok és minőségi érdeklődőre tehet szert organikusan.

Annak ellenére, hogy egy saját weboldal sok előnnyel járhat, még továbbra is lehetséges, hogy a vállalkozásának nincs szüksége rá. Nézzük meg milyen okból fordulhat ez elő.

5 ok, amiért a vállalkozásának nincs szüksége weboldalra

1. Nem akar növekedni

Az egyik fő oka annak, hogy egy működő, hatékony weboldalt hozzunk létre a cégünk számára, hogy növelje az ügyfeleink számát és a bevételeket. Azonban, ha nem szeretné jelentősen fejleszteni vállalkozását, akkor valószínűleg nincs szüksége egy céges weboldalra.

2. Van elég érdeklődője

Sok vállalkozás nagyszerű munkát végez abban, hogy ajánlások útján szerez új ügyfeleket és kihasználja a meglévő kapcsolatait új üzletek kötése céljából. Ha magára ismer, akkor talán egy weboldal nem is olyan fontos a vállalkozás számára. Ez természetesen azt feltételezi, hogy a névjegykártyatartójából sosem fognak kifogyni lapok: így továbbra is hatékonyan biztosítja, hogy megkösse az összes új üzletet, amire szüksége van.

3. Nem tervez új alkalmazottakat felvenni

Ha szeretné bővíteni a személyzet létszámát, akkor valószínűleg a leendő alkalmazottak többet szeretnének megtudni a cégvezetőről, a tulajdonosról vagy a cégéről, amihez minden bizonnyal a weboldalát fogják segítségül hívni.

„Ha két cég között minden más teljesen megegyezik, akkor a potenciális jelöltek hamarabb fognak egy olyan céget választani, amelyik nem csak egy brosúrával rendelkezik az interneten, hanem egy modern, figyelemfelkeltő honlapot tud felmutatni” – mondja a ZK Design tulajdonosa.

4. A cége az egyetlen a virtuális piacon

Ha abban a kivételes helyzetben van, hogy egy olyan vállalkozást működtet, amelynek nagyon kevés (ha van egyáltalán) versenytársa van, valamint olyan terméket kínál, amelyre az embereknek mindenképpen szüksége van, akkor egy weboldal valószínűleg nem kulcsfontosságú a vállalkozás számára. Az ügyfeleinek szüksége van arra, amit árul, és nincs lehetőségük azt máshol beszerezni.

5. Nem tervezi, hogy hamarosan eladja a cégét

Egyre több és több vállalkozás számára a weboldal egy fontos eszköz, amely befolyásolhatja a tárgyalásokat a cég értékesítése során. Ez különösen igaz, ha egy startup, hi-tech vagy jól „skálázható” vállalkozásról van szó (azaz új ügyfelek akvirálásával nem növekednek arányosan a költségek).

Az indok meglehetősen egyszerű. Ha hatékony weboldala van és be is tudja bizonyítani, hogy ez sikeresen hozzájárul az új ügyfelek megszerzéséhez, akkor jobb üzletet kínál, mint akik nem rendelkeznek vele. Az internet kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy sok vállalatnak alacsony ügyfélszerzési költségei legyenek.

A másik jó dolog az internetben, mint marketing és értékesítési eszközben, hogy könnyen mérhető. Képzelje el, amikor eladásra kínálja vállalkozását, és prezentálja a vevőnek a webes forgalmának diagramját (és hogy ez mekkorát növekedett az idő múlásával), valamint pontos adatokat mutat arról, hogy ez a forgalom bevétellé válik - valószínűleg egyből látszani fog, hogy a kettő erősen összefügg. Ha a vásárlói oldalon lennék, akkor biztosan megcsillanna a szemem.

Összegzés

A döntés végső soron a tulajdonosé, hogy létrehoz-e egy weboldalt a vállalkozása számára vagy sem. Ha azonban az üzleti célok közt szerepel, hogy leadeket generáljon, és hogy növelje a láthatóságot, akkor kezdésnek a weboldal létrehozása kiváló lehetőséget hordoz magában.

Új üzletet nyitott a Jysk áruházlánc

Folytatja terjeszkedését a Jysk dán lakberendezési áruházlánc, amely szerdán Törökszentmiklóson nyitotta meg 102. magyarországi üzletét - tájékoztatta a társaság az MTI-t.
2025. 11. 19. 20:00
Megosztás:

Megjelent a felhívás, a vidéki vállalkozások beruházásait támogatja a Demján Sándor 1+1 Program új üteme

Megjelent a felhívás: a vidéki vállalkozások beruházásait támogatja a Demján Sándor 1+1 Program új üteme - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) az MTI-vel szerdán.
2025. 11. 19. 19:30
Megosztás:

Az Egyesült Államokban emelkedett a 30 éves jelzáloghitelek kamata

Az Egyesült Államokban emelkedett a 30 éves jelzáloghitelek kamata a november 14-én záródott héten - közölte az amerikai jelzáloghitelező bankok szövetsége (Mortgage Bankers Association of America - MBA) szerdán.
2025. 11. 19. 19:00
Megosztás:

Forradalom a DeFi-ben: A Hyperliquid HIP-3 új korszakot nyit a piaci létrehozásban

A decentralizált pénzügyi szektor (DeFi) új mérföldkőhöz érkezett: a Hyperliquid bejelentette legújabb fejlesztését, a HIP-3-at, amely lehetővé teszi az engedély nélküli örökös piacok létrehozását drasztikusan alacsony díjak mellett. A lépés nemcsak a technológiai újításokat gyorsítja, hanem alapjaiban formálhatja át a DeFi ökoszisztémát. De vajon elég ez ahhoz, hogy stabilizálja a HYPE token árfolyamát?
2025. 11. 19. 18:30
Megosztás:

Az idősebbek vezetik a visszaváltást Magyarországon

Bár Magyarország az európai élmezőnyben jár a visszaváltási rendszer használatában, a friss nemzetközi kutatás egy kevésbé látható különbségre is rávilágít: a támogatottság jóval magasabb az idősebb korosztályokban, mint a fiatalok körében. A Baby Boomerek 80 százaléka támogatja a DRS-t, míg a Gen Z esetében ez az arány csak 59 százalék.
2025. 11. 19. 18:00
Megosztás:

A Magyar Telekom 29 járásban nyert pályázatot a Gigabit Magyarország programban

A Magyar Telekom 29 járásban nyert pályázatot a Gigabit Magyarország programban, a fejlesztésekhez mintegy 13,5 milliárd forint támogatási forrást nyert el a társaság - közölte a cég az MTI-vel szerdán.
2025. 11. 19. 17:30
Megosztás:

Hároméves stratégiai együttműködést kötött az SAP Hungary és a BME

Hároméves stratégiai együttműködést kötött az SAP Hungary és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) - közölte a SAP Hungary Kft. szerdán az MTI-vel.
2025. 11. 19. 17:00
Megosztás:

Tízezreket spórolhat több mint 100 ezer építőipari vállalkozás a kötelező kivitelezői felelősségbiztosítás újrakötésével

Idén január 15-től minden hazai építőipari kivitelező és tervező vállalkozásnak és egyéni vállalkozónak – például az építészmérnököknek, kőműveseknek, tetőfedőknek, villanyszerelőknek, víz-, gáz-, fűtés- és klímaszerelőknek, festőknek és burkolóknak is – kötelező felelősségbiztosítást kell kötniük - ez összesen közel 150 ezer vállalkozást érint. Az a több mint 100 ezer vállalkozás, amely az előírt határidőig megkötötte a biztosítást, legkésőbb a jövő januári évforduló előtt 30 nappal, azaz idén december 15-ig mondhatja fel azt. A Pannon-Safe biztosításközvetítő jelenlegi kalkulációi alapján akár tízezreket is spórolhatnak az éves biztosítási díjon a vállalkozások, ha újrakötik a kötelező kivitelezői felelősségbiztosítást, a cég ezért a következő hetekben több tízezer érdeklődőre számít. A biztosítóknak azonban nincs díjhirdetési kötelezettségük, így bármikor változtathatnak a díjakon, a jelenlegi kedvezőbb tarifák tehát akár magasabbak is lehetnek a következő hetekben - figyelmeztetnek a Pannon-Safe szakértői.
2025. 11. 19. 16:30
Megosztás:

Kiemelkedő ütemben nőttek a lakásárak

Kiemelkedő ütemben nőttek a lakásárak az idei első kilenc hónapban, és fokozódott a lakáspiaci túlértékeltség - mondta a Magyar Nemzeti Bank (MNB) ingatlanpiaci elemzések osztályának vezetője a szerdán megjelent novemberi lakáspiaci jelentést ismertetve a jegybank Youtube csatornáján.
2025. 11. 19. 16:00
Megosztás:

A webdesign új korszaka: a mesterséges intelligencia eszközei átalakítják a kreatív munkát

A mesterséges intelligencia (AI/MI) már nem a távoli, futurisztikus elképzelések része, hanem a mindennapi életünk valósága. Az AI szinte minden iparágat a feje tetejére állít. Ez alól a webdesign világa sem kivétel: az AI-alapú eszközök forradalmasítják a tervezési és fejlesztési folyamatokat, új távlatokat nyitva a kreativitás és a hatékonyság terén.
2025. 11. 19. 15:30
Megosztás:

Több mint 10 százalékkal csökkent a meghirdetett ügyfélszolgálati állások száma tavaly óta

Több mint 10 százalékkal csökkent a meghirdetett ügyfélszolgálati állások száma tavaly óta, a visszaesést a telefonos és a személyes kapcsolattartáshoz köthető pozícióknál figyelték meg, ugyanis a vállalatok igyekeznek az online felületeikre terelni az ügyfeleiket és automatizálással javítani hatékonyságukat - közölte saját adatai alapján a Profession.hu szerdán az MTI-vel.
2025. 11. 19. 15:00
Megosztás:

Kanada nyugdíjalapja beszállt a Bitcoin piacba – 127 millió dollár értékben vásároltak MicroStrategy részvényt

A világ egyik legnagyobb nyugdíjalapja, a kanadai CPP Fund most először fektetett a Bitcoin-szektor egyik legmeghatározóbb vállalatába, a MicroStrategy-be – épp akkor, amikor a cég újabb 8 178 BTC-t vásárolt, tovább növelve rekordméretű készletét. A tőzsdei grafikonok alapján pedig úgy tűnik, a részvény esése megtorpanhatott.
2025. 11. 19. 14:48
Megosztás:

Néhány év alatt közel 30%-kal nőtt a vállalati járműflották költsége Európában

Az elmúlt öt évben drámai mértékben, akár 30%-kos mértékben is nőhetett a vállalati járműflották teljes tulajdonlási költsége (Total Cost of Ownership – TCO), derül ki az Arval Mobility Observatory legújabb iparági jelentéséből. A tanulmány szerint az emelkedés alapjaiban változtatta meg a flottakezelés és költségtervezés logikáját Európa-szerte, mivel a korábban kiszámíthatónak tartott költségtételek ma már folyamatos és aktív menedzsmentet igényelnek.
2025. 11. 19. 14:00
Megosztás:

Nem figyelnek eléggé a cégek a környezeti, munkaegészségügyi és -biztonsági (EHS) ügyekre

Egyre nagyobb figyelmet kell fordítaniuk a vállalatoknak a munkaerő megtartásra, illetve tágabban a környezeti, munkaegészségügyi és -biztonsági (EHS) ügyekre. Bár ennek tudatában vannak a felsővezetők, az ilyen irányú beruházásokat mégsem építik be széleskörűen hosszú távú üzleti stratégiájukba, derül ki az EY idei EHS érettségi tanulmányából.
2025. 11. 19. 13:30
Megosztás:

Kiszámíthatóbb hozam, kevesebb kötelezettség – ezeket a befektetéseket keresik a magyarok

Közeledik az év vége, a legtöbb háztartás most hozza meg az idei adójóváírások maximalizálásával, a jövő évi terveikkel, vagy éppen az ünnepi kiadásokkal kapcsolatos pénzügyi döntéseket. A magyar lakosság háromnegyede a fix hozamú megtakarításokat keresi, és egyre fontosabb a befektetésnél jelentkező költségek minimalizálása – derült ki többek között a Groupama Biztosító országos reprezentatív kutatásából. Az SZJA-menteséggel érintett édesanyák többletjövedelmének közel 40 százalékából pedig új befektetés lehet.
2025. 11. 19. 13:30
Megosztás:

Fizetési módok áttekintése magyar játékosok számára: Melyek legálisak?

Az online kaszinózás ma már Magyarországon is elterjed és népszerű időtöltésnek számít, hasonlóan a világ más pontjaihoz. A magyar játékosok akár asztali számítógépről, akár telefonról több száz ilyen platformot érhetnek el, ahol a jól ismert kaszinó játékok mellett sportfogadásra, de akár élő show játékokkal való kikapcsolódásra is lehetőségük van.
2025. 11. 19. 13:29
Megosztás:

Az ASTER kriptovaluta áttörésre készül: 15%-os árfolyamugrás után jöhet az 1,50 dolláros célár?

Újabb altcoin került a reflektorfénybe: az ASTER token ára jelentős, 15%-os emelkedést mutatott, amivel új havi csúcsot ért el. A háttérben nagybefektetők fokozódó érdeklődése és technikai jelek egyaránt egy újabb ralira utalnak.
2025. 11. 19. 13:00
Megosztás:

Több mint egymilliárd forintot fizet az About You a magyaroknak

Megtévesztő módon akciózott és pszichés nyomást gyakorolt a fogyasztókra az About You – tárta fel a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A népszerű online divatáru portál üzemeltetője elismerte a jogsértéseket és vállalta, hogy 1750 forint kompenzációt nyújt több százezer magyar fogyasztónak, akik 2022. december 31. és 2024. december 31. között vásároltak a weboldalon vagy az applikációban.
2025. 11. 19. 12:30
Megosztás:

Kinek jó az, hogy ilyen magas az MNB jegybanki alapkamat?

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) mai döntése, amely szerint változatlanul hagyta az irányadó kamatokat – az alapkamatot 6,50%-on, az egynapos betéti kamatot 5,50%-on, valamint az egynapos hitelkamatot 7,50%-on – a szigorú monetáris politika folytatását jelzi.
2025. 11. 19. 12:00
Megosztás:

Sokmillió forintos kiadást okoznak a vízműveknek a vécén lehúzott nedves törlőkendők – intelligens szivattyú lehet a megoldás a „zsírszörnyek” elleni harcban

A városi szennyvízhálózat láthatatlanul működik, amíg minden rendben van – ám az utóbbi években egyre gyakrabban áll le váratlanul. A nedves törlőkendők, konyhai szálas anyagok és zsiradékok a csatornában összeállva hatalmas, sokszor több méteres dugulásokat hoznak létre, eltávolításuk pedig milliós tétel is lehet a víziközműveknek. Mivel a lakossági edukáció önmagában nem hoz áttörést, egyre több vízműnél intelligens, önfelügyelő szivattyútechnológiával előzik meg a dugulást. A Tiszamenti Regionális Vízműveknél például már 50 új generációs Xylem okosszivattyút alkalmaznak, országszerte pedig már közel 1200 ilyen eszköz van szolgálatban.
2025. 11. 19. 11:30
Megosztás: