Szüksége van a vállalkozásának weboldalra 2024-ben? 5 ok, amiért igen és 5 ok, amiért nem

Mindenki tisztában van a webes jelenlét szükségességével, de talán nem is hinné, hogy egy jó weboldal mekkora különbséget tud jelenteni egy vállalkozás számára - különösen, ha az már eleve nyereséges. De tényleg mindenkinek szüksége van weboldalra? Nézzük át a pro és kontra érveket!

Szüksége van a vállalkozásának weboldalra 2024-ben? 5 ok, amiért igen és 5 ok, amiért nem

Szüksége van a vállalkozásomnak weboldalra?

Sok cégtulajdonos felteszi magának a kérdést: „Kis vállalkozásom van kis létszámú munkaerővel és nem értékesítek semmit az interneten, szükségem van weboldalra?”

A válasz valószínűleg igen. Ha van vállalkozása, akkor célszerű rendelkeznie egy weboldallal, hogy elkerülje az üzleti hátrányt azokkal a versenytársakkal szemben, akiknek már van.

Biztosak vagyunk benne, hogy nem tudjuk eladni a termékünket vagy szolgáltatásunkat online? A COVID-19 megváltoztatta a vásárlási szokásokat, több millióan keresik a különböző termékeket online: legyen akár szó könyvekről, csipeszekről, házról, földgázról, szinte bármi megvesznek az interneten.

Nézzük a legfontosabb érveket egy céges weboldal mellett

1. Az üzleti weboldal profizmust sugároz

Bárki képes létrehozni egy céges oldalt a Facebookon: ingyenes és gyorsan elkészül. Emiatt azonban könnyedén el is lehet veszíteni az üzleti közösségi média oldalunk hitelességét, mivel az ügyfelek nem tudják megállapítani, hogy ki van a Facebook oldal mögött, hol van pontosan a cég, és hogy mindez nemcsak egy átverés-e valójában.

Bende Kata ZK Design„Egy céges honlap létrehozása nem ingyenes, amely alapvetően jelzi, hogy a tulajdonos komolyan gondolja a vállalkozását és hajlandó pénzt áldozni rá. Ennek köszönhetően egy honlap sokkal jobb színben tünteti fel a cégét és hitelesebbé teszi a vállalkozást” – mondja Bende Kata, a ZK Design ügyvezetője (képünkön).

2. Elengedhetetlen a helyi vállalkozások számára

Sok kisvállalkozás tulajdonosa nem látja be, hogy szüksége lehet arra, hogy befektessen egy jól működő üzleti weboldalba. Azonban jelen állás szerint ezzel egy nagymértékű bevételi forrástól vágják el magukat.

A következő statisztikák azt mutatják, hogy rendkívül fontos a weboldal egy helyi vállalkozás számára:

  • A Google-keresések 46%-a tartalmaz helyi szándékot
  • A felhasználók 97%-a használja a keresést a helyi vállalkozások megtalálásához
  • A felhasználók 28% -a vásárolt terméket egy helyi keresést követően
  • A felhasználók 70% -a meglátogat egy üzletet, az alapján, amit az interneten talált

Egy üzleti weboldal segít megragadni ezt a potenciált és még jövedelmezőbbé teszi vállalkozását.

3. Egy üzleti weboldal lehetővé teszi, hogy online adjon el

Az online e-kereskedelmi értékesítések robbanásszerűen növekednek, és természetesen ezeknek a hatalmas eladásoknak az egyike sem jellemző olyan vállalkozásokra, amelyek nem rendelkeznek weboldallal. Még akkor is, ha a cége nem egy hagyományos e-kereskedelmi üzlet, egy online megjelenés segítségével új ügyfeleket vonzhat be, és segíthet abban, hogy még akkor is értékesítsen, amikor a fizikai üzlete zárva van.

4. Teljesen a saját ellenőrzése alatt tarthatja az oldalát

Mivel a weboldala a cég vagy vállalkozás tulajdonában áll, ezért teljeskörű tervezési szabadságot kap - ellentétben a közösségi média platformokkal. Megoszthatja a vásárlói véleményeket, videókat, képeket és bármit, amit éppen szeretne.

„Továbbá nem kell követnie a social platformok folyamatosan frissített szabályait. Ha pedig jön egy összeomlás egy közösségi média oldalon - például amikor a Facebook, az Instagram és a WhatsApp több órán keresztül nem voltak elérhetőek - a webhely és annak tartalma biztonságban marad” – véli Bende Kata.

5. A weboldal segít kiemelkedni a versenytársak közül

Egy hatékony weboldal - még egy kisvállalkozás számára is - lehetővé teszi, hogy versenyezzen az iparág nagymenőivel. Ha helyesen játssza ki a lapjait és megfelelően optimalizálja a weboldalát, lehetséges, hogy jobb helyezéseket ér majd el a nagyobb webhelyekkel szemben, és a Google keresőből sok és minőségi érdeklődőre tehet szert organikusan.

Annak ellenére, hogy egy saját weboldal sok előnnyel járhat, még továbbra is lehetséges, hogy a vállalkozásának nincs szüksége rá. Nézzük meg milyen okból fordulhat ez elő.

5 ok, amiért a vállalkozásának nincs szüksége weboldalra

1. Nem akar növekedni

Az egyik fő oka annak, hogy egy működő, hatékony weboldalt hozzunk létre a cégünk számára, hogy növelje az ügyfeleink számát és a bevételeket. Azonban, ha nem szeretné jelentősen fejleszteni vállalkozását, akkor valószínűleg nincs szüksége egy céges weboldalra.

2. Van elég érdeklődője

Sok vállalkozás nagyszerű munkát végez abban, hogy ajánlások útján szerez új ügyfeleket és kihasználja a meglévő kapcsolatait új üzletek kötése céljából. Ha magára ismer, akkor talán egy weboldal nem is olyan fontos a vállalkozás számára. Ez természetesen azt feltételezi, hogy a névjegykártyatartójából sosem fognak kifogyni lapok: így továbbra is hatékonyan biztosítja, hogy megkösse az összes új üzletet, amire szüksége van.

3. Nem tervez új alkalmazottakat felvenni

Ha szeretné bővíteni a személyzet létszámát, akkor valószínűleg a leendő alkalmazottak többet szeretnének megtudni a cégvezetőről, a tulajdonosról vagy a cégéről, amihez minden bizonnyal a weboldalát fogják segítségül hívni.

„Ha két cég között minden más teljesen megegyezik, akkor a potenciális jelöltek hamarabb fognak egy olyan céget választani, amelyik nem csak egy brosúrával rendelkezik az interneten, hanem egy modern, figyelemfelkeltő honlapot tud felmutatni” – mondja a ZK Design tulajdonosa.

4. A cége az egyetlen a virtuális piacon

Ha abban a kivételes helyzetben van, hogy egy olyan vállalkozást működtet, amelynek nagyon kevés (ha van egyáltalán) versenytársa van, valamint olyan terméket kínál, amelyre az embereknek mindenképpen szüksége van, akkor egy weboldal valószínűleg nem kulcsfontosságú a vállalkozás számára. Az ügyfeleinek szüksége van arra, amit árul, és nincs lehetőségük azt máshol beszerezni.

5. Nem tervezi, hogy hamarosan eladja a cégét

Egyre több és több vállalkozás számára a weboldal egy fontos eszköz, amely befolyásolhatja a tárgyalásokat a cég értékesítése során. Ez különösen igaz, ha egy startup, hi-tech vagy jól „skálázható” vállalkozásról van szó (azaz új ügyfelek akvirálásával nem növekednek arányosan a költségek).

Az indok meglehetősen egyszerű. Ha hatékony weboldala van és be is tudja bizonyítani, hogy ez sikeresen hozzájárul az új ügyfelek megszerzéséhez, akkor jobb üzletet kínál, mint akik nem rendelkeznek vele. Az internet kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy sok vállalatnak alacsony ügyfélszerzési költségei legyenek.

A másik jó dolog az internetben, mint marketing és értékesítési eszközben, hogy könnyen mérhető. Képzelje el, amikor eladásra kínálja vállalkozását, és prezentálja a vevőnek a webes forgalmának diagramját (és hogy ez mekkorát növekedett az idő múlásával), valamint pontos adatokat mutat arról, hogy ez a forgalom bevétellé válik - valószínűleg egyből látszani fog, hogy a kettő erősen összefügg. Ha a vásárlói oldalon lennék, akkor biztosan megcsillanna a szemem.

Összegzés

A döntés végső soron a tulajdonosé, hogy létrehoz-e egy weboldalt a vállalkozása számára vagy sem. Ha azonban az üzleti célok közt szerepel, hogy leadeket generáljon, és hogy növelje a láthatóságot, akkor kezdésnek a weboldal létrehozása kiváló lehetőséget hordoz magában.

Lassult az OECD harmadik negyedévi GDP-növekedése

A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) tagállamainak gazdasága 0,2 százalékkal nőtt az idei harmadik negyedévben az előző három hónaphoz képest, amikor nagyobb, 0,4 százalékos bővülést mértek - áll a szervezet honlapján.
2025. 11. 21. 11:30
Megosztás:

Megerősítette a Vajda-Papír „B+” minősítését a Scope Ratings

A Scope Ratings megerősítette a Vajda-Papír Kft. kibocsátói és fedezetlen kötvényminősítését „B+” szinten. A minősítés megerősítése azt tükrözi, hogy a cégcsoport pénzügyi alapjai továbbra is erősek, miközben a cég nagyszabású beruházási programot indított a növekedés és versenyképesség hosszú távú biztosítása érdekében.
2025. 11. 21. 11:00
Megosztás:

Brutális zuhanás a kriptopiacon: a Bitcoin 85 ezer dollár alá esett, 2 milliárd dollárnyi pozíciót likvidáltak

A kriptopiac történetének egyik legsötétebb hónapját éli novemberben, miután a Bitcoin árfolyama meredeken, 85 ezer dollár alá zuhant – ezzel gyakorlatilag eltörölve az év eddigi nyereségét. A pánik elérte az altcoinokat is, miközben intézményi befektetők tömegesen menekülnek, és a piac félelemindexe rég nem látott mélységekbe süllyedt. Mi történt pontosan, és mi jöhet ezután?
2025. 11. 21. 10:30
Megosztás:

A volatilitás a kötvénypiacon is megfigyelhető volt, gyenge volt a zöld kötvények kereslete

A piac által régóta hiányolt munkaerőpiaci adatok megjelenését követően a tízéves hozam közel öt bázispontos esés után visszatért a 4,1%-os szintre.
2025. 11. 21. 10:00
Megosztás:

Turbulens napot követően erős mínuszban zártak a vezető amerikai indexek

Volatilis napot zártak tegnap az amerikai tőzsdék. Az Nvidia pozitív eredményei rallyt eredményeztek, a lelkesedés viszont hamar alábbhagyott, a munkaerőpiaci adatok pedig tovább növelték a kamatpályával kapcsolatos bizonytalanságot, így a vezető tengerentúli indexek mínuszban zártak csütörtökön.
2025. 11. 21. 09:30
Megosztás:

A kedvező Nvidia-jelentést követően emelkedtek az európai tőzsdék

Az európai részvények csütörtökön pluszban zártak, miután az AI-piac meghatározó szereplője, az Nvidia kedvező eredményei csökkentették az AI-lufi körüli aggodalmakat.
2025. 11. 21. 09:00
Megosztás:

Így költenek a magyarok karácsonykor - friss kutatás

Idén a legtöbben 25-50 ezer forintot szánnak összesen a karácsonyi ajándékokra. A nagy többség nem nyújtózik tovább annál, amennyit a havi jövedelme vagy a spórolt pénze enged, áruhitelben vagy egyéb, banki kölcsönben csak kevesen gondolkodnak.
2025. 11. 21. 08:30
Megosztás:

Alig vitték idén a babaváró hitelt, de most fordulhat a kocka

Nem sikerült fényesen az első három negyedév a babaváró hitel szempontjából, hiszen eddigi mélypontjára jutott a frissen megkötött szerződések száma és összege is – hívja fel a figyelmet a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője. Az utolsó negyedévben viszont fordulhat a kocka: az Otthon Start hitel megjelenése vélhetően jót tett a babaváró iránti keresletnek is.
2025. 11. 21. 08:00
Megosztás:

Fél évben belül NAV ellenőrzésre számít a cégek többsége

Az európai kereslet visszaesése és a digitális átállás miatt aggódnak leginkább a hazai vállalatok – mutat rá az EY közel 200 pénzügyi és adóvezető körében készített felmérése. A tanácsadó cég éves adókonferenciáján bemutatott kutatásából kiderül, hogy a megkérdezett társaságok többsége fél éven belül adóellenőrzésre számít.
2025. 11. 21. 07:30
Megosztás:

Az EP-nek haladéktalanul meg kell kezdenie az ukrajnai korrupciós ügyek kivizsgálását

Elképesztőnek és példátlan demokratikus visszaélésnek nevezte csütörtökön Deutsch Tamás a Fidesz európai parlamenti képviselője, hogy az Európai Parlament többsége nem engedte napirendre venni az Ukrajnában napokban kirobbant korrupciós ügyek megtárgyalását.
2025. 11. 21. 06:30
Megosztás:

184 milliárd forintos adózás előtti eredménnyel zárta az év első három negyedévét az MBH Bank

Az MBH Bank eredményesen zárta a 2025-ös év első kilenc hónapját: a társaság továbbra is magas jövedelmezőséggel, szilárd tőkemegfeleléssel és likviditási pozícióval rendelkezik. A bankcsoport az idei év első kilenc hónapjában jelentős, több mint 184,3 milliárd forintos korrigált adózás előtti eredményt ért el, a korrigált tőkearányos megtérülési mutatója pedig 18,1%.
2025. 11. 21. 05:30
Megosztás:

Az érdeklődő vállalkozók már jelentkezhetnek a SEED Alapítvány Országos Vállalkozói Mentorprogramjára

Személyes támogatással, valódi tapasztalattal, bizonyított eredményekkel folytatódik a Kormány és az Európai Unió társfinanszírozásával, 1,5 milliárd forintos keretből megvalósuló Országos Vállalkozói Mentorprogram. A program 2025 és 2027 között 400 hazai vállalkozó személyre szabott fejlesztését és mentori támogatását célozza, kiemelt figyelemmel a női, fiatal, generációváltó és társadalmi vállalkozásokra. Az érdeklődő vállalkozók a https://seed.hu/szintlepes/ weboldalon jelentkezhetnek a mentorprogramra.
2025. 11. 21. 05:00
Megosztás:

A Waberer’s csoport kivásárolja a Magyar Posta Biztosító kisebbségi tulajdonosát

A Waberer’s csoport kivásárolja a Magyar Posta Biztosító Zrt. kisebbségi tulajdonosát, és 100 százalékos tulajdonrészt szerez a biztosítóban - tette közzé a Waberer’s International Nyrt. a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján csütörtökön.
2025. 11. 21. 04:30
Megosztás:

Mennyire gondolkodik előre és gondoskodik magáról a magyar?

Az Öngondoskodási Index 2025 kutatás szerint a tudatos pénzügyi tervezés egyre inkább beépül a mindennapokba. A magyar lakosság pénzügyi tudatossága tovább erősödik, és ez leglátványosabban a fiatalok körében figyelhető meg.
2025. 11. 21. 04:00
Megosztás:

Átadták a Pénzügyi Tudatosság Fejlesztéséért Díjakat

Átadták a Pénzügyi Tudatosság Fejlesztéséért Díjakat csütörtökön a Nemzetgazdasági Minisztériumban (NGM), az idén három diák, öt pedagógus és egy oktatási intézmény részesült az elismerésben.
2025. 11. 21. 03:30
Megosztás:

Horvátországban tovább bővül az árstopos termékek listája

A horvát kormány hetvenről százra növelte az árstoppal érintett termékek, illetve termékkategóriák számát - közölte a kabinet ülését követően Ante Susnjar gazdasági miniszter, a döntéssel a magas megélhetési költségek által leginkább sújtott fogyasztókat szeretnék segíteni.
2025. 11. 21. 02:30
Megosztás:

Karácsonyi hal árak 2025

Milyen karácsonyi hal árak várnak ránk idén? Élőponty kiló ára, szeletelt ponty ára. Hány forint egy kiló harcsa vagy épp afrikai harcsa 2025 karácsonyán? Cikkünkből minden kiderül.
2025. 11. 21. 02:00
Megosztás:

Siess, ha pénzt akarsz! Januártól szigorodik a hitelfelvétel

Januártól életbe lépnek azok az új JTM-előírások, amelyek szigorítják a lakáshitelezést, és különösen a nettó 600–800 ezer forint közötti jövedelemmel rendelkező ügyfeleknél eredményezhetnek érezhető hitelösszeg-csökkenést. De mire kell most igazán figyelni?
2025. 11. 21. 01:00
Megosztás:

Így spórolhatsz legálisan 40%-ot a fűtés költségeden!

Magyarországon az alacsonyabb bevételű háztartások átlagosan költségvetésük 14 százalékát költik energiára, miközben az épületek 70 százaléka nem megfelelően szigetelt.
2025. 11. 21. 00:30
Megosztás:

Francia-magyar együttműködés az európai agrárium jövőjéért

Fenn kell tartani a jelenlegi uniós agrártámogatási rendszert és meg kell őrizni a gazdáknak járó forrásokat, ebben a küzdelemben hazánk számít Franciaországra is – közölte Nagy István agrárminiszter, aki Annie Genevard-ral, a Francia Köztársaság mezőgazdaságért, élelmiszeriparért és élelmiszer-szuverenitásért felelős tárcavezetőjével tárgyalt csütörtökön Párizsban, az Agrárminisztérium (AM) közleménye szerint.
2025. 11. 20. 23:30
Megosztás: