Szüksége van a vállalkozásának weboldalra 2024-ben? 5 ok, amiért igen és 5 ok, amiért nem

Mindenki tisztában van a webes jelenlét szükségességével, de talán nem is hinné, hogy egy jó weboldal mekkora különbséget tud jelenteni egy vállalkozás számára - különösen, ha az már eleve nyereséges. De tényleg mindenkinek szüksége van weboldalra? Nézzük át a pro és kontra érveket!

Szüksége van a vállalkozásának weboldalra 2024-ben? 5 ok, amiért igen és 5 ok, amiért nem

Szüksége van a vállalkozásomnak weboldalra?

Sok cégtulajdonos felteszi magának a kérdést: „Kis vállalkozásom van kis létszámú munkaerővel és nem értékesítek semmit az interneten, szükségem van weboldalra?”

A válasz valószínűleg igen. Ha van vállalkozása, akkor célszerű rendelkeznie egy weboldallal, hogy elkerülje az üzleti hátrányt azokkal a versenytársakkal szemben, akiknek már van.

Biztosak vagyunk benne, hogy nem tudjuk eladni a termékünket vagy szolgáltatásunkat online? A COVID-19 megváltoztatta a vásárlási szokásokat, több millióan keresik a különböző termékeket online: legyen akár szó könyvekről, csipeszekről, házról, földgázról, szinte bármi megvesznek az interneten.

Nézzük a legfontosabb érveket egy céges weboldal mellett

1. Az üzleti weboldal profizmust sugároz

Bárki képes létrehozni egy céges oldalt a Facebookon: ingyenes és gyorsan elkészül. Emiatt azonban könnyedén el is lehet veszíteni az üzleti közösségi média oldalunk hitelességét, mivel az ügyfelek nem tudják megállapítani, hogy ki van a Facebook oldal mögött, hol van pontosan a cég, és hogy mindez nemcsak egy átverés-e valójában.

Bende Kata ZK Design„Egy céges honlap létrehozása nem ingyenes, amely alapvetően jelzi, hogy a tulajdonos komolyan gondolja a vállalkozását és hajlandó pénzt áldozni rá. Ennek köszönhetően egy honlap sokkal jobb színben tünteti fel a cégét és hitelesebbé teszi a vállalkozást” – mondja Bende Kata, a ZK Design ügyvezetője (képünkön).

2. Elengedhetetlen a helyi vállalkozások számára

Sok kisvállalkozás tulajdonosa nem látja be, hogy szüksége lehet arra, hogy befektessen egy jól működő üzleti weboldalba. Azonban jelen állás szerint ezzel egy nagymértékű bevételi forrástól vágják el magukat.

A következő statisztikák azt mutatják, hogy rendkívül fontos a weboldal egy helyi vállalkozás számára:

  • A Google-keresések 46%-a tartalmaz helyi szándékot
  • A felhasználók 97%-a használja a keresést a helyi vállalkozások megtalálásához
  • A felhasználók 28% -a vásárolt terméket egy helyi keresést követően
  • A felhasználók 70% -a meglátogat egy üzletet, az alapján, amit az interneten talált

Egy üzleti weboldal segít megragadni ezt a potenciált és még jövedelmezőbbé teszi vállalkozását.

3. Egy üzleti weboldal lehetővé teszi, hogy online adjon el

Az online e-kereskedelmi értékesítések robbanásszerűen növekednek, és természetesen ezeknek a hatalmas eladásoknak az egyike sem jellemző olyan vállalkozásokra, amelyek nem rendelkeznek weboldallal. Még akkor is, ha a cége nem egy hagyományos e-kereskedelmi üzlet, egy online megjelenés segítségével új ügyfeleket vonzhat be, és segíthet abban, hogy még akkor is értékesítsen, amikor a fizikai üzlete zárva van.

4. Teljesen a saját ellenőrzése alatt tarthatja az oldalát

Mivel a weboldala a cég vagy vállalkozás tulajdonában áll, ezért teljeskörű tervezési szabadságot kap - ellentétben a közösségi média platformokkal. Megoszthatja a vásárlói véleményeket, videókat, képeket és bármit, amit éppen szeretne.

„Továbbá nem kell követnie a social platformok folyamatosan frissített szabályait. Ha pedig jön egy összeomlás egy közösségi média oldalon - például amikor a Facebook, az Instagram és a WhatsApp több órán keresztül nem voltak elérhetőek - a webhely és annak tartalma biztonságban marad” – véli Bende Kata.

5. A weboldal segít kiemelkedni a versenytársak közül

Egy hatékony weboldal - még egy kisvállalkozás számára is - lehetővé teszi, hogy versenyezzen az iparág nagymenőivel. Ha helyesen játssza ki a lapjait és megfelelően optimalizálja a weboldalát, lehetséges, hogy jobb helyezéseket ér majd el a nagyobb webhelyekkel szemben, és a Google keresőből sok és minőségi érdeklődőre tehet szert organikusan.

Annak ellenére, hogy egy saját weboldal sok előnnyel járhat, még továbbra is lehetséges, hogy a vállalkozásának nincs szüksége rá. Nézzük meg milyen okból fordulhat ez elő.

5 ok, amiért a vállalkozásának nincs szüksége weboldalra

1. Nem akar növekedni

Az egyik fő oka annak, hogy egy működő, hatékony weboldalt hozzunk létre a cégünk számára, hogy növelje az ügyfeleink számát és a bevételeket. Azonban, ha nem szeretné jelentősen fejleszteni vállalkozását, akkor valószínűleg nincs szüksége egy céges weboldalra.

2. Van elég érdeklődője

Sok vállalkozás nagyszerű munkát végez abban, hogy ajánlások útján szerez új ügyfeleket és kihasználja a meglévő kapcsolatait új üzletek kötése céljából. Ha magára ismer, akkor talán egy weboldal nem is olyan fontos a vállalkozás számára. Ez természetesen azt feltételezi, hogy a névjegykártyatartójából sosem fognak kifogyni lapok: így továbbra is hatékonyan biztosítja, hogy megkösse az összes új üzletet, amire szüksége van.

3. Nem tervez új alkalmazottakat felvenni

Ha szeretné bővíteni a személyzet létszámát, akkor valószínűleg a leendő alkalmazottak többet szeretnének megtudni a cégvezetőről, a tulajdonosról vagy a cégéről, amihez minden bizonnyal a weboldalát fogják segítségül hívni.

„Ha két cég között minden más teljesen megegyezik, akkor a potenciális jelöltek hamarabb fognak egy olyan céget választani, amelyik nem csak egy brosúrával rendelkezik az interneten, hanem egy modern, figyelemfelkeltő honlapot tud felmutatni” – mondja a ZK Design tulajdonosa.

4. A cége az egyetlen a virtuális piacon

Ha abban a kivételes helyzetben van, hogy egy olyan vállalkozást működtet, amelynek nagyon kevés (ha van egyáltalán) versenytársa van, valamint olyan terméket kínál, amelyre az embereknek mindenképpen szüksége van, akkor egy weboldal valószínűleg nem kulcsfontosságú a vállalkozás számára. Az ügyfeleinek szüksége van arra, amit árul, és nincs lehetőségük azt máshol beszerezni.

5. Nem tervezi, hogy hamarosan eladja a cégét

Egyre több és több vállalkozás számára a weboldal egy fontos eszköz, amely befolyásolhatja a tárgyalásokat a cég értékesítése során. Ez különösen igaz, ha egy startup, hi-tech vagy jól „skálázható” vállalkozásról van szó (azaz új ügyfelek akvirálásával nem növekednek arányosan a költségek).

Az indok meglehetősen egyszerű. Ha hatékony weboldala van és be is tudja bizonyítani, hogy ez sikeresen hozzájárul az új ügyfelek megszerzéséhez, akkor jobb üzletet kínál, mint akik nem rendelkeznek vele. Az internet kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy sok vállalatnak alacsony ügyfélszerzési költségei legyenek.

A másik jó dolog az internetben, mint marketing és értékesítési eszközben, hogy könnyen mérhető. Képzelje el, amikor eladásra kínálja vállalkozását, és prezentálja a vevőnek a webes forgalmának diagramját (és hogy ez mekkorát növekedett az idő múlásával), valamint pontos adatokat mutat arról, hogy ez a forgalom bevétellé válik - valószínűleg egyből látszani fog, hogy a kettő erősen összefügg. Ha a vásárlói oldalon lennék, akkor biztosan megcsillanna a szemem.

Összegzés

A döntés végső soron a tulajdonosé, hogy létrehoz-e egy weboldalt a vállalkozása számára vagy sem. Ha azonban az üzleti célok közt szerepel, hogy leadeket generáljon, és hogy növelje a láthatóságot, akkor kezdésnek a weboldal létrehozása kiváló lehetőséget hordoz magában.

Ősszel ismét indul a mobilvisszagyűjtő kampány

Idén ősszel 8. alkalommal indult el a használt mobiltelefonok visszagyűjtését szolgáló Passzold vissza, Tesó! kampány - közölte a Jane Goodall Intézet és a KÖVET Egyesület szerdán az MTI-vel.
2025. 09. 25. 03:00
Megosztás:

Nem kap nyugdíjat, aki a lakcímét nem jelenti be a Nyugdíjfolyósítónak

Az ellátás folyósítását érintő lakcím-, tartózkodási hely-, levelezési cím- vagy bankszámlaszám-változást a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság felé szükséges írásban jelezni.
2025. 09. 25. 02:00
Megosztás:

Vége a diktálásnak és a villanyóra leolvasásnak! Más lesz helyette

Az energiafelhasználás nyomon követése és hatékony szabályozása napjainkban kulcsfontosságú, hiszen a villamosenergia-rendszerek egyre nagyobb terhelés alatt működnek.
2025. 09. 25. 01:00
Megosztás:

Mennyibe kerül egy átlagos használt autó és mennyit veszít egy év alatt az értékéből?

2025 augusztusában tovább emelkedtak az árak a magyar használtautó-piacon: az eladó hirdetések kínálati átlagára 5,5 millió forint volt, szemben a 2024 augusztusában regisztrált 5,3 millió‑val. Az autók közel 90%-át 10 millió forint alatt kínálták, de nőtt a 5–10 milliós és 10 millió forint feletti árkategóriák aránya is. A Használtautó.hu és a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) augusztusi jelentése a havi statisztikai sorozat harmadik része, amely célja, hogy pontosabb képet adjon a magyarországi használtautó-kínálat és kereslet jellemzőiről, alakulásáról.
2025. 09. 25. 00:01
Megosztás:

Kriptovaluta hírek: SUI – mi mozgatja a SUI árfolyamát?

Az alábbi elemzésben áttekintem, hogy az elmúlt hónapokban milyen tényezők – projektfejlesztések, piaci események, makrogazdasági hatások és szabályozói lépések – mozgatták a SUI kriptovaluta árfolyamát, illetve milyen lehetőségek és kockázatok tornyosulnak a közeljövő számára.
2025. 09. 24. 23:00
Megosztás:

Az IMF szerint a magyar GDP 4 százalékába kerülne, ha EU-szerte leállítanák az orosz földgázszállítást

A Nemzetközi Valutaalap (IMF) szerint a magyar GDP 4 százalékába kerülne, ha EU-szerte leállítanák az orosz földgázszállítást - közölte Bóka János európai uniós ügyekért felelős miniszter szerdán a Facebook-oldalán.
2025. 09. 24. 22:30
Megosztás:

A francia szakszervezetek újabb országos tilakozónapot szerveznek

A francia szakszervezetek október 2-ra újabb országos tiltakozónapot hirdettek, mivel nem kaptak "egyértelmű választ" a miniszterelnöktől követeléseikre a szerdai megbeszélésükön.
2025. 09. 24. 22:00
Megosztás:

Tether új lendületet vesz – volt Google-vezetőt neveztek ki üzletfejlesztési igazgatónak

Tether: már nem csak egy stabilcoin-cég? A világ egyik legismertebb kriptovaluta cége, a Tether, komoly irányváltást jelez: új vezetőt nevezett ki, hogy túllépjen a digitális eszközök világán és erősítse pozícióját más technológiai és pénzügyi szektorokban is. A korábban a Google-nél és a Limestone Capitalnál dolgozó Benjamin Habbel érkezése új korszakot nyithat a cég életében.
2025. 09. 24. 21:30
Megosztás:

Minden ötödik igénylőnek kevés az Otthon Start 50 milliója

Az első hetek banki tapasztalatai alapján új időszámítás kezdődött a magyarországi lakáshitelezésben az Otthon Start indulásával. A pénzintézetek megduplázódó átlagos hitelösszegről, 20 évet meghaladó átlagos futamidőről számoltak be a BiztosDöntés.hu szakértőinek. Minden ötödik igénylő ráadásul piaci, fogyasztóbarát vagy CSOK Plusz lakáshitelt is igényel az Otthon Start mellé, mert nem elegendő a kitűzött lakáscélhoz a maximálisan elérhető 50 millió forint.
2025. 09. 24. 21:00
Megosztás:

Hároméves mélypont után emelkednek a svájci gazdasági várakozások

Javultak a gazdasági kilátások Svájcban szeptemberben az előző havi, csaknem hároméves mélyponthoz képest a UBS és a CFA Society Switzerland szerdán közzétett jelentése szerint.
2025. 09. 24. 20:35
Megosztás:

A MOHU Budapest vezetése tárgyal a szakszervezetekkel

Megkezdődtek a tárgyalások a MOHU Budapest vezetése és a szakszervezetek között a szerda hajnali vadsztrájk ügyében - közölte a cég az MTI-vel.
2025. 09. 24. 20:00
Megosztás:

SPB: akár 15-20%-os hozampotenciált is kínálhatnak a nemzetközi kötvénypiacok a Fed kamatvágása után

Jelentős lendületet kaphat a külföldi állampapírok és vállalati kötvények piaca az amerikai jegybank szerepét betöltő Federal Reserve (Fed) múlt szerdai, 25 bázispontos kamatcsökkentésének – és a tengerentúlon várható további kamatvágásoknak – köszönhetően. Ennek eredményeképpen akár két számjegyű hozamokat is el lehet majd érni a nemzetközi kötvénypiacokon, mindezt ráadásul dollárban vagy euróban - hívja fel a figyelmet Beschenbacher Kornél, az SPB Befektetési Zrt. private banking igazgató helyettese. A szakember több olyan vállalati kötvényt és állampapírt is említ, amelyek nem túl ismertek a hazai befektetők körében, azonban igen jó hozampotenciállal és jövőbeni kilátásokkal rendelkeznek.
2025. 09. 24. 19:30
Megosztás:

A román kormány 8,4 százalékos hiánycélban egyezett meg az Európai Bizottsággal

A román kormány 8,4 százalékos idei GDP-arányos hiánycélban egyezett meg az Európai Bizottsággal - jelentette be Ilie Bolojan miniszterelnök.
2025. 09. 24. 18:30
Megosztás:

A Micron amerikai chipgyártó jelentősen növelte negyedéves bevételét és nyereségét

A Micron Technology amerikai memóriachip-gyártó erőteljesen növelte bevételét és nyereségét az augusztus végével záródott pénzügyi negyedik negyedévében.
2025. 09. 24. 18:00
Megosztás:

Ethereum Virtual Machine (EVM) fogalma, jelentése és értelmezése: A blokkláncok láthatatlan motorja

EVM a kriptovilág láthatatlan agya – érthetően az Ethereum Virtual Machine működéséről. Ha valaha hallottál az Ethereumról, biztosan találkoztál azzal a fogalommal is, hogy okosszerződés vagy decentralizált alkalmazás (dApp). De vajon elgondolkodtál már azon, hogy ezek a digitális szerződések hogyan futnak, ki „értelmezi” őket, és mi történik „a motorháztető alatt”? A válasz egy kevéssé ismert, mégis kulcsfontosságú technológia: az Ethereum Virtual Machine, azaz EVM.
2025. 09. 24. 17:30
Megosztás:

Romlott a németországi üzleti hangulat

Az elemzők által várt javulás helyett romlott az üzleti hangulat Németországban szeptemberben a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének legfrissebb, szerdán ismertetett felmérése szerint.
2025. 09. 24. 16:30
Megosztás:

Németh László: a családi mikro- és kisvállalkozások nélkül nincs erős magyar gazdaság

A családi mikro- és kisvállalkozások nélkül nincs erős magyar gazdaság - mondta Németh László, az Ipartestületek Országos Szövetsége (IPOSZ) elnöke szerdán, Inárcson, a testület fennállása 35. évfordulója alkalmából tartott ünnepségen. Orbán Viktor miniszterelnök levélben köszöntötte a szervezetet jubileuma alkalmából.
2025. 09. 24. 16:05
Megosztás:

Budapest, Eger és Pécs az őszi utazók kedvenc városai

Az őszi belföldi utazások legnépszerűbb úti célja Budapest, Eger és Pécs a Szallas.hu foglalási adatai szerint, a vendégek többsége pedig 2 éjszakás pihenést tervez.
2025. 09. 24. 15:30
Megosztás:

Az ESG és az üzleti növekedés kéz a kézben jár

A Grant Thornton legfrissebb nemzetközi kutatása szerint a középvállalatok világszerte a fenntarthatóságot egyre inkább stratégiai növekedési tényezőként kezelik, nem csupán szabályozási kötelezettségként. A felmérés alapján a cégek közel 90%-a a következő 12 hónapban fenntartja vagy növeli fenntarthatósági beruházásait, miközben a vezetők több mint fele már közvetlen üzleti előnyt társít az ESG-hez.
2025. 09. 24. 15:00
Megosztás:

Kódolt jövő – Vállalkozás a Z generáció nyelvén

A Z és Alfa generáció számára a munka egyre inkább önkifejezés, nem pusztán megélhetés. Egyre többen nem a klasszikus irodai munkakörökben gondolkodnak, hanem saját vállalkozásban képzelik el a jövőjüket. Az ambíció megvan, de az induláshoz tudásra, példaképekre és biztonságra is szükség van – legyen szó a pénzügyekről vagy a vállalkozói út kihívásairól. Az OTP Bank célja, hogy a fiatalokat digitális eszközökkel, edukációval és valós példákkal támogassa abban, hogy tudatosabban kezeljék pénzügyeiket, és bátrabban lépjenek a vállalkozói útra. A bank nemcsak pénzügyi szolgáltatóként, hanem partnerként van jelen a fiatalok életében – segítve őket abban, hogy a jövőjüket biztonságosan és magabiztosan építhessék.
2025. 09. 24. 14:30
Megosztás: