Teanagyhatalom lett Magyarország: 12 milliárd a tét
A Nielsen piackutató vállalat felmérése szerint a filteres gyógyteák iránt 2 százalékponttal, 23 százalékról 25-re nőtt a kereslet az említett időszakban, míg a filteres valódi gyümölcs teapiacrésze 15-ről 17 százalékra emelkedett.
Ezzel szemben a filteres fekete tea részaránya 23-ról 21 százalékra csökkent, miközben a Nielsen szerint a filteres gyümölcsízű fekete tea részesedése stabilan 21 százalék. Az átlagárak a négy legkeresettebb tea szegmensében 4-14 százalékkal voltak magasabbak az idén június-júliusban a tavalyi év hasonló időszakához képest.
Legintenzívebben április-júliusban mentekfel az árak, de a Nielsen szerint nem az áfa növekedése miatt: a filteres ízesített fekete teákat júliusban például átlagosan olcsóbban adták az élelmiszerboltok, mint júniusban.