Teljesen új pályán: digitális átalakulás a sportiparban

A digitális technológia soha nem látott növekedési lehetőségeket nyit meg a sportiparban, és lehetőséget kínál arra, hogy innovatív és személyre szabott élményeken keresztül hozza közelebb a rajongókat. Ennek teljes körű kihasználásához azonban a digitális technológiának az üzlet minden aspektusába be kell épülnie, átalakítva az emberek szokásait, a folyamatokat és a technológiát – állapítja meg a Deloitte kutatása.

Teljesen új pályán: digitális átalakulás a sportiparban

Nem kérdés, hogy a technológia minden iparágban átalakította és tovább fogja átalakítani a vállalkozásokat, gyökeresen megváltoztatva mind az ügyfélélményt, mind a szervezetek belső működését. Különösen a sportiparban zajlik gyors felfordulás, és a digitális technológia soha nem látott növekedési lehetőségeket nyit meg.

„Ahhoz, hogy ezeket a lehetőségeket teljes mértékben ki lehessen aknázni, a sporttal foglalkozó szervezeteknek holisztikus digitális átalakításra lesz szükségük: a technológiát az üzlet minden aspektusába be kell építeniük, de az ilyen szervezeti átalakulást nem szabad félvállról venni, meg kell határozni a pontos célokat és skálázni kell a folyamatot” – mondta Hosszu Gábor, a Deloitte sporttanácsadási csapatának igazgatója.

A technológiában rejlő lehetőségek

A technológia nyújtotta lehetőségek négy kategóriába sorolhatók: a tartalom elérésének kiszélesítése, a rajongói élmény fokozása, a szponzorok bevonása és az új bevételi források csatornázása.

Az okostelefonok és a táblagépek térhódítása hozzájárulhatott az élő meccsek látogatottságának csökkenéséhez, mivel egyre többen térnek át az élő közvetítésre. A National Football League (NFL) és a Major League Baseball (MLB) nézőszáma a 2007-es szint alatt van, míg a National Hockey League (NHL) és a National Basketball Association (NBA) nézőszáma a 2012-2013-as szezon óta csökkent. Ugyanakkor az over-the-top (OTT) platformok a növekedés új motorjaként jelennek meg: miközben az NFL televíziós nézettsége csökkent, az NFL-meccseket streamelő rajongók száma 2017-ben 25 százalékkal nőtt. A sportszervezeteknek stratégiailag kell használniuk a digitális médiát, hogy közvetlen kapcsolatot építsenek ki a rajongókkal. Ennek egyik módja a műsorszolgáltatókkal való partnerség, hogy több csatornán keresztül tudják irányítani a tartalmat, ami rengeteg valós idejű marketinglehetőséget is lehetővé tesz. Végső soron a tartalom digitális optimalizálása a különböző platformokon segít kiszélesíteni a sporttal foglalkozó szervezetek tartalmi elérését.

Sok sportrajongót már nem csak a játék érdekel – olyan exkluzív és megosztható élményre vágynak, amit a technológia felerősíthet. A sporttal foglalkozó szervezetek növelhetnék a stadionok látogatottságát olyan immerzív technológiák használatával, mint a kiterjesztett és virtuális valóság, ami rendkívül izgalmas nézői élményt nyújt. A hűség és az ügyfélkapcsolat-kezelési adatok felhasználásával növelhető az elkötelezettség, és az élmények a szurkolók egyéni preferenciáihoz igazíthatók.

„A szurkolók minden eddiginél több interakcióban vannak a médiával – 2014 és 2016 között az audioanyagok hallgatása, a tévénézés és az alkalmazások használata mindenhol nőtt. Ha ezt összevetjük azzal a ténnyel, hogy a sportrajongók egyre fogékonyabbak a személyre szabott elköteleződésre, akkor számtalan lehetőség nyílik meg. A célzott hirdetések átlagosan kétszer olyan hatékonyak, mint a nem célzott hirdetések: az Y generációsok 60 százaléka szívesen megosztaná adatait kuponokért vagy promóciókért cserébe, és a fogyasztók 71 százaléka szívesebben látna az érdeklődési körének megfelelő hirdetéseket. A digitális analitika lehetővé teszi annak jobb megértését, hogy mi izgatja a rajongókat, így a szponzorok betekintést nyerhetnek abba, hogy milyen típusú hirdetések és együttműködési modellek működnek az egyes célcsoportoknál. A digitális eszközök a szponzorok számára is több információt nyújthatnak a rajongókról, így a nagyobb hatékonyság érdekében testre szabhatják az üzenetek időzítését, tartalmát és eljuttatását” – tette hozzá Hosszu Gábor.

Új üzletág: adatokkal való kereskedés

A big data által dominált világban a szurkolók adatainak bányászásával jobban megérthetők szokásaik, preferenciáik és demográfiai jellemzőik. Új bevételi források nyerhetők a szurkolók innovatív módon történő elérésével, de az adatok felhasználhatók az alapvető üzleti műveletek javítására, a partnerkapcsolatok kiépítésére és megszilárdítására, és teljesen új üzleti modellek kidolgozására is. Komoly potenciál van az anonimizált adatok közvetlen pénzzé tételében is külső termékeken és megoldásokon keresztül: a vállalatok harmada már ma is kereskedelmi forgalomba hozza vagy megosztja adatait, hogy új bevételi forrásokhoz jusson, pl. nyers adatok értékesítésével, információ kereskedelmével, ill. az adatok megosztott eszközökkel történő egyesítésével, személy- és eszközazonosító adatok értékesítésével a hirdetési tőzsdéken, és médiaaktiválással az ügyfelek kontextuális adatai alapján.

Hogyan érdemes elkezdeni az átalakulást?

„A tényleges digitalizációhoz fontos, hogy a vállalat egészének már a kezdetektől fogva meg kell állapodnia a célokról és célkitűzésekről. Ezeknek már a digitális stratégia kidolgozása előtt rendelkezésre kell állni, mivel a digitális stratégiának az egész vállalkozást kell támogatnia – nem csak az egyes részeket. A siker kulcsa, hogy felismerjük, mekkora digitális befektetést szeretnénk eszközölni, és megérteni, hogy adott pénzügyi kerettel mit lehet elérni.” – mondta Gercsák Csilla, a Deloitte  technológiai tanácsadás üzletágának menedzsere.

A digitális átalakuláson áteső sportvállalkozásoknak át kell gondolniuk, hogy milyen digitális képességekre van szükségük, és hogyan használhatják azokat hatékonyan a szervezet három sarokköve – az emberek, a folyamatok és a technológia – megváltoztatására. Nem elég digitális tehetségeket integrálni, hanem folyamatos képzéssel el kell látni az alkalmazottakat digitális készségekkel. A digitális átalakulás magában foglalja a hagyományos üzleti folyamatok újragondolását és újraszabályozását is, a vállalati technológiának lehetővé kell tennie a működési hatékonyságot, és segítenie kell a szervezetet a rajongókkal és az ügyfelekkel való szorosabb együttműködésben. Az átalakulást hozó technológiák a fogyasztói trendeket jelző prediktív modellezéstől kezdve az új bevételi forrásokat megnyitó e-kereskedelmi platformokig terjednek.

A siker alapelve a tervezés

A sikeres digitális átalakulás több olyan tervezési alapelvre támaszkodik, amelyek a döntéshozatalban irányadók lehetnek. A mai fogyasztók állandó összeköttetésben vannak, erre válaszul a szervezeteknek ki kell találniuk, hogyan használhatják ki ezt a kapcsolódási lehetőséget a zökkenőmentes márkaélmény biztosítása érdekében. Mivel az ügyfelek egyre inkább az elköteleződés online formáit választják, egyre inkább a digitális marketing válik a marketing, mint olyan kontextusává. A digitális vállalkozássá válás azt is jelenti, hogy a technológiát a műveletek egyszerűsítésére, a folyamatok szűk keresztmetszeteinek azonosítására és a manuális munka minimalizálására használják. A szoftverek használata a manuális folyamatok helyettesítésére lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy automatikusan gyűjtsenek adatokat, amelyek segítségével jobban megérthetik a teljesítményt, a költségtényezőket és a kockázati forrásokat is.

„A jól tervezett haladás nagyon fontos: meg kell engedni, hogy az ügyfelek maguk határozzák meg digitális élményeiket, kerülni kell a robbanásszerű bevezetést, kicsiben kell kezdeni, majd skálázni. A digitális vállalkozás középpontjában az ügyfél áll: ha a digitális technológia segítségével az ő kezébe adjuk a gyeplőt, az elősegíti a hosszú távú hűség kialakulását és az ismertség szájról szájra történő elterjedését. A digitális átalakulás iteratív folyamat, amely folyamatosan fejlődik: a fokozatos bevezetés lehetővé teszi az alkalmazottak, a vállalati partnerek és a rajongók számára, hogy fokozatosan fogadják el az ajánlatokat, ahogy a vállalat digitálisan érettebbé válik.

Érdemes egy-egy minimálisan életképes termékkel (MVP) vagy kisebb léptékű digitális kezdeményezékkel kezdeni a koncepció bizonyítása és a szervezeten belüli támogatás biztosítása érdekében. Ahogy ezek a kezdeményezések sikeresek, könnyebb lesz mindenkit rávenni a következő, nagyobb lépésekre” – mondta Fazekas István a Deloitte technológiai tanácsadás üzletágának tanácsadója.

2024-es mémcoin árfolyam előrejelzések: Dogecoin, Raboo, FLOKI

A 62 milliárd dolláros mémcoin piac jelenleg számos változást tapasztal, és a befektetők alig várják, hogy megtudják, mit tartogat a jövő az olyan érdekes mémcoinok számára, mint a Dogecoin, a FLOKI és egy új előértékesítési érme, a Raboo (RABT).
2024. 06. 15. 03:00
Megosztás:

Dogecoin gyilkos, amely bikás 100x növekedési potenciált mutat: Van-e esélye az APORK-nak, hogy túlszárnyalja a Bonk-ot?

A Bonk (BONK) elérhetőségi szintje növekszik, különösen mióta a bonkSOL elindult a Texture platformon. Bárki használhatja az LST-t likviditás megszerzésére. Továbbá, a Dogecoin (DOGE) értéke csökkent, ami sokakat arra késztetett, hogy diverzifikálják befektetéseiket.
2024. 06. 15. 02:00
Megosztás:

Mennyi vizet fogyaszt egy átlagos család egy nap? Mi fogyaszt nagyon sok vizet a lakásban?

Amennyiben szeretnéd megtudni, hogy a Te családod vízfogyasztása sok vagy kevés, álljon itt egy átlagos 4 fős (2 felnőtt 2 gyerek) magyar család vízfogyasztási szokása.
2024. 06. 15. 01:00
Megosztás:

Tízszeres hasznot hozhat ez a kriptó - állítják a szakértők

Már több mint 2 millió dollárnyi összegyűjtött pénzzel rendelkezik, és az elemzők 10-szeres nyereséget jósolnak neki a bevezetés után, ez a "Learn-to-Earn" token tehát joggal tartja izgalomban a befektetőket.
2024. 06. 15. 00:01
Megosztás:

Félreértik egymás elvárásait a pályakezdők és a munkáltatók

Félreértik egymás elvárásait a pályakezdők és a munkáltatók, mert másként látják, hogy mi tesz vonzóvá egy munkahelyet és, hogy mi a fontos az állásinterjún - közölte a McDonald's és a Profession.hu közös, reprezentatív kutatásának eredményeit csütörtökön az MTI-vel.
2024. 06. 14. 23:00
Megosztás:

A vízkincs hatékony hasznosítása nemzeti ügy

A vízkincs védelme, hatékony hasznosítása nemzeti ügy, a közműszolgáltatások színvonalának emelése pedig közös érdek - mondta az energiaügyi miniszter a Víziközművek napja alkalmából adományozott miniszteri elismerések átadásán csütörtökön Budapesten.
2024. 06. 14. 22:00
Megosztás:

Befejeződik a Villány és Máriagyűd közötti kerékpárút építése

Mintegy 350 millió forintos fejlesztési forrásból épül meg a borairól híres Villány és a népszerű zarándokhelynek számító Máriagyűd közötti kerékpárút még hiányzó szakasza - tájékoztatta a Baranya Vármegyei Önkormányzat az MTI-t.
2024. 06. 14. 21:00
Megosztás:

Gyengült a forint

Gyengült a forint a főbb devizákkal szemben péntek kora estére a bankközi devizapiacon reggelhez képest.
2024. 06. 14. 20:00
Megosztás:

A rossz nemzetközi befektetői hangulat húzta le a BUX-ot

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 486,41 pontos, 0,69 százalékos csökkenéssel 69 536,56 ponton zárt pénteken.
2024. 06. 14. 19:00
Megosztás:

Mínuszban zártak a vezető nyugat-európai tőzsdék

Mínuszban zárták a kereskedést a vezető nyugat-európai tőzsdék pénteken.
2024. 06. 14. 18:30
Megosztás:

A Vodafone bírságot kapott a versenyhivataltól

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 120 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a - 4iG leányvállalata, az Antenna Hungária Magyar Műsorszóró és Rádióhírközlési Zrt. többségi tulajdonában álló - Vodafone Magyarország Távközlési Zrt.-t a korábbi tulajdonos időszakában, 2022-ben elkövetett jogsértés miatt - közölte a 4iG Nyrt. a tőzsde honlapján csütörtökön.
2024. 06. 14. 18:00
Megosztás:

Nagy Márton a legnagyobb akkumulátorgyártó és feldolgozó cégek képviselőivel tárgyalt Dél-Koreában

Nagy Márton és a Nemzetgazdasági Minisztérium delegációja, valamint Kaderják Péter a Magyar Akkumulátor Szövetség ügyvezetője Dél-Koreában az ország legnagyobb zöldenergetikai és high-tech akkumulátoripari vállalatai, a Samsung SDI, az EcoPro BM, a GS Energy, a SungEel Hitech és a KH Energy képviselőivel folytatott tárgyalásokat - közölte a nemzetgazdasági tárca csütörtökön az MTI-vel.
2024. 06. 14. 17:30
Megosztás:

Romániában nőtt a négyhavi folyó fizetési mérleghiány

Romániában 26 százalékkal nőtt a folyó fizetési mérleg hiánya az év első négy hónapjában az előző év azonos időszakához képest - közölte csütörtökön a Román Nemzeti Bank (BNR).
2024. 06. 14. 17:00
Megosztás:

Mínuszban indítottak az amerikai tőzsdék

Gyengüléssel nyitottak az amerikai értékpapírpiacok pénteken.
2024. 06. 14. 16:30
Megosztás:

Rontotta az őszi vetés termésének minőségét és mennyiségét az elmúlt heti jelentős csapadék

Az elmúlt egy héten hullott jelentős csapadék már egyáltalán nem hiányzott az érésben lévő őszi vetésű szántóföldi növényeknek, a termés minőségét és mennyiségét egyaránt rontotta, ugyanakkor a kukorica és a napraforgó növekedése tovább gyorsult - írta a HungaroMet Zrt. csütörtöki agrometeorológiai elemzésében.
2024. 06. 14. 16:00
Megosztás:

Európai kampány indul a sportvilághoz kapcsolódó szellemi tulajdonjogok védelmére

Az EU Szellemi Tulajdoni Hivatala (European Union Intellectual Property Office, EUIPO) nyári sporteseményekhez igazodva kampányt szervez a sportvilághoz kapcsolódó tulajdonjogok védelme érdekébe - közölte a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) csütörtökön az MTI-vel.
2024. 06. 14. 15:30
Megosztás:

Tegyük rendbe a számokat a reptér ügyében

Tegyük rendbe a számokat a reptér ügyében - áll a Nemzetgazdasági Minisztérium csütörtöki közleményében.
2024. 06. 14. 15:00
Megosztás:

Átadták a Richter új központját Kőbányán

Átadták a Richter Nyrt. új központját a főváros 10. kerületében csütörtökön, a 17 400 négyzetméteres, 450 dolgozónak helyet biztosító épület 20 milliárd forintos beruházásból készült el, amit a gyógyszeripari vállalat saját forrásból finanszírozott.
2024. 06. 14. 14:30
Megosztás:

Zalaegerszegen víziközmű-beruházás valósul meg idén

Zalaegerszegen az idén 720 millió forint értékű víziközmű-felújítás valósul meg - közölte a város polgármestere csütörtöki sajtótájékoztatóján.
2024. 06. 14. 14:00
Megosztás:

Szociális városrehabilitációs program indul Békésen

A szociális városrehabilitációs program második ütemét indítják el Békésen a közeljövőben, a vármegye névadó települése 237 millió forint uniós támogatást nyert el a célra - írta közleményében az önkormányzat.
2024. 06. 14. 13:30
Megosztás: