Túl sokba kerül a kibertámadások utáni helyreállítás
A biztosítás leggyakrabban azért nem állta teljes mértékben a költségeket, mert a számla végösszege meghaladta a biztosítási keretet - derült ki a globális felmérésből, amelyet az idén január és február között, 5000 kiberbiztonsági/IT vezető bevonásával készítettek.
A vizsgálatban a biztosítási kérelmet benyújtók csupán 1 százaléka mondta azt, hogy a biztosítójuk 100 százalékban finanszírozta az incidens elhárításánál felmerült költségeket.
A jelentés szerint a kiberbiztosítással rendelkezők 97 százaléka fektetett be védelmének fejlesztésébe, hogy az segítsen a biztosítás területén. Közülük 76 százalék mondta, hogy ez lehetővé tette számukra a lefedettségre való jogosultságot.
A közleményben kiemelték: a tény, hogy a cégek 76 százaléka fektetett be a kibervédelembe a kiberbiztosítási jogosultság megszerzése céljából, azt mutatja, hogy a biztosítások ezen alapvető biztonsági intézkedések végrehajtására kényszerítik a szervezeteket.
Jelezték ugyanakkor, hogy a cégeknek még mindig dolgozniuk kell védelmük megerősítésén. Egy kibertámadás mind a működés, mind hírnév szempontjából súlyos hatással lehet egy szervezetre, és a kiberbiztosítás megléte ezen nem változtat.
A megkérdezett 5000 IT és kiberbiztonsági vezető közül a védelmüket biztosítási okokból fejlesztő cégek 99 százaléka közölte, a befektetései révén a biztosítási lefedettségen túl szélesebb körű biztonsági előnyökhöz is jutott, beleértve a jobb védelmet, a felszabadult IT-erőforrásokat és a kevesebb riasztást.
A felmérésben részt vett szervezetek székhelye 14 országban: Amerikában, az EMEA régióban (Európa, Közel-Kelet, Afrika) és Ázsia Csendes-óceáni térségben található. A megkérdezettek 100 és 5000 közötti alkalmazottat foglalkoztattak, bevételük pedig kevesebb mint 10 millió dollártól több mint 5 milliárd dollárig terjedt.