Új fázisba lép a következő generációs keskenytörzsű Airbus repülőgép tervezése

Az Airbus többféle, jelenleg vizsgálat alatt lévő műszaki koncepciót is bemutatott, amelyeket alkalmazhatnak az újgenerációs keskenytörzsű repülőgépen. Ezek közül kiemelkedik a kedvezőbb aerodinamikai tulajdonságokkal rendelkező, mainál jóval nagyobb fesztávolságú, behajtható szárny, valamint a mai zárt szerkezetű helyett nyitott hajtóművek. A toulouse-i gyártó mindezek mellett a legújabb generációs akkumulátorokat is vizsgálja, amelyek a könnyű szerkezetes anyagok mellett hozzájárulnak a hibrid meghajtás és fedélzeti rendszerek bevezetéséhez.
Ezekkel a megoldásokkal a most forgalomban lévő A320neo típusokhoz képest további 20-30 százalékos fogyasztás- és kibocsátáscsökkentés érhető el. Emellett fontos kritérium, hogy akár 100 százalékban fenntartható forrásból származó kerozinnal (SAF) is üzemképes legyen az új típus.
Bruno Fichefeux, az Airbus jövőbeni fejlesztéseiért felelős vezető elmondta: „Minden másodpercben felszáll egy Airbus repülőgép a világon és ezzel emberi és üzleti kapcsolatokat hoz létre. A legfejlettebb flottával rendelkezünk a világon, amelynek egyik ékköve a hosszútávú járatokat teljesíteni képes A321XLR keskenytörzsű típus. Minden tudásunkat és tapasztalatunk összeszedve készen állunk arra, hogy tovább fejlesszük keskenytörzsű gépeinket és a repülés úttörői legyünk, amint eljön a generációváltás ideje.”
Karim Mokaddem, az Airbus kutatásért és technológiáért felelős vezetője hangsúlyozta: “Szakembereink folyamatosan dolgoznak azon, hogy véglegesítsék a hajtóművek, szárnyak műszaki tartalmát és egyéb innovatív megoldásokat, amint azok eléggé kiforrottak lesznek. Minden műszaki megoldásnak fontos szerepe lesz abban, hogy hatékonyabbá tegye az újgenerációs gépeket és hozzájáruljanak az iparág karbonmentesítéséhez.”