Új trendek a contact centerek világában - fókuszban az ügyfélelégedettség automatikus, nagy megbízhatóságú elemzése

Mindannyian tapasztaljuk, hogy hivatalos ügyek telefonos intézésekor az ügyfélszolgálati központokban törvényi kötelezettség miatt rögzítik a hívásokat. Erre külön fel is hívják a figyelmet, mielőtt szóba elegyednénk az önkormányzat, a bank, a mobil- vagy épp a közüzemi szolgáltató ügyintézőjével. Rengeteg adat keletkezik így ezeknél a szervezeteknél, amelyek hasznos információkat tartogatnak a döntéshozók számára. Mesterséges intelligenciára épülő, hazai fejlesztésű „okos rögzítő” segíti a jövőben, hogy az ügyfélszolgálatok mindezt kihasználva hatékonyabban működhessenek, és növelni tudják az ügyfelek elégedettségét.

Új trendek a contact centerek világában - fókuszban az ügyfélelégedettség automatikus, nagy megbízhatóságú elemzése

Analóg telefonoktól a videóhívásokig

Az ügyfelek és a call centerek ügyintézői közötti telefonbeszélgetések rögzítése hosszú múltra tekint vissza. Az analóg telefonok korszakában ez éppúgy megszokott volt, mint manapság az internetalapú hang- vagy az üzleti életben is egyre népszerűbb videóhívások és chatbeszélgetések esetében. Jónéhány szektorban jogszabályok írják elő, de szükség lehet rá például minőségbiztosítási célból is. A pénzügyi szolgáltatóknál kulcsfontosságú lehet annak dokumentálása, hogy az ügyfél milyen részvényműveletekre utasította a brókerét. A globális vállalatoknál már a napi rutin része, hogy egy szakértő távolról ad befektetési vagy biztosítási tanácsot. Az igazságügyben pedig a tanúk élő videókapcsolaton keresztül tehetnek vallomást, vagy a veszélyes bűnözők a távolból vehetnek részt a tárgyaláson. A törvényi kötelezettségen túl, bármilyen céges értekezleten vagy toborzási interjúkon is jól jöhet, ha a beszélgetések visszanézhetőek, vagy az érintettek visszakereshetnek egy-egy beszélgetésrészletet.

Könnyebb mondani, mint megvalósítani – szól a mondás, ami különösen igaz a videóhívások vagy -konferenciák rögzítésére, hiszen a videófolyamok feldolgozása sokkal bonyolultabb feladat, mint a beszédhangé. Ahhoz, hogy ezt az adatvagyont később hasznosítani lehessen, a rögzítést követően a nyers adatfolyamból helyre kell állítani az eredeti hívást, majd azt át kell írni egy vagy több formátumra. Az így keletkező állományokat pedig a megfelelő módon kell tárolni, hogy elérhetők és igény szerint kereshetők legyenek. A hazai fejlesztésű CARIN megoldás ezekre mind képes.

30 éves tapasztalat, folyamatos megújulás

A CARIN hívásrögzítő rendszer fejlesztője, a 30 éves múltra visszatekintő TC&C Kft. a Cisco minősített partnereként és közvetlen beszállítójaként nemcsak hazai nagyvállalatok számára nyújtja szolgáltatásait, hanem meghatározó szereplő a nemzetközi piacon is. Mára öt földrész több mint ötven országában használják a vállalat termékeit, ahol a cég viszonteladó és rendszerintegrátor partnerekkel is rendelkezik. A vállalat 2001-ben kezdte el fejleszteni a Cisco egységes kommunikációs rendszerein folytatott audió-, videó- és chatbeszélgetések komplex rögzítését megvalósító, többszörösen díjazott CARIN architektúrát. E rögzítő rendszerek legjelentősebb felhasználója a pénzügyi és a szolgáltató szektor, amelyek szereplői olyan megoldásokat keresnek, amelyekkel a törvényi kötelezettség miatt rögzítendő hívásokat új szempontok szerint, megbízható módon, automatikusan lehet kiértékelni.

„A technológia fejlődésével meghatározóvá vált a contact centerek szerepe a vállalatok működésében, a pandémia pedig újabb lendületet adott a területen zajló innovációs folyamatoknak. Vállalatunk több évtizede formálja a contact centerek világát, ezáltal támogatja a legnagyobb vállalatokat szerte a világon abban, hogy az ügyfelek kiszolgálása folyamatosan megújulhasson, a cégek működése hatékonyabbá válhasson, nem utolsó sorban pedig abban, hogy az ügyfelek kiszolgálása és elégedettsége még magasabb szintre emelkedhessen” – mondja Dr. Juhász Csaba, a TC&C ügyvezető igazgatója.

A CARIN sikere abban rejlik, hogy a folyamatos fejlesztésnek köszönhetően képes az egyre összetettebb felhasználói igényekre reagálni, ilyen például az ügyfélelégedettség mérése, az ügyfélszolgálati munka minőségének elemzése vagy akár egy-egy termékkel kapcsolatos vélemények begyűjtése. A CARIN legújabb modulja mesterséges intelligenciát használ a telefonos ügyfélszolgálatokon rögzített hanganyagok valós idejű híváselemzésére, leiratozására és idegen nyelvre fordítására.

A jövő: fókuszban az elégedettségelemzés

Az elmúlt években a contact centerekben a telefonhívások mellett a chates és a videós platformok is komoly szerepet kaptak, ez teremtette meg az igényt egy olyan rendszerre, amely mindhárom csatornán automatikusan, valós időbentudja detektálni és kiértékelni az érzelmeket, ezáltal nyújtva azonnali képet az ügyfelek elégedettségéről. Így született meg a mesterséges intelligencia-alapú CARIN rendszer gondolata: a CARIN QAi vagy egyszerűbben, az okos rögzítő.

„A piacon úttörőnek számító újításunk lényege, hogy három csatornán (telefon, videó, chat) egymástól függetlenül, de egyszerre tudjuk vizsgálni az ügyfelek elégedettségét, illetve az annak alapjául szolgáló érzelmeket. A rendszer működése szempontjából elegendő annak megállapítása, hogy az ügyfél elégedett, elégedetlen vagy éppen semleges hozzáállású. Ezeket a mimika, a hang és a leiratozott tartalom analizálásával lehet értékelni, természetesen az ügyfelek előzetes tájékoztatását és hozzájárulását követően.  Az egyes csatornákról származó információkat a folyamat végén egy mesterséges neurális hálózat összesíti, így lesz az ügyfelek elégedettségéről kapott végeredmény a legmegbízhatóbb” – teszi hozzá a vállalat ügyvezető igazgatója.

A termékfejlesztés 2023 őszén ér véget, amelynek eredményeként egy olyan nagy pontossággal működő és a törvényi előírásoknak maximálisan megfelelő, többnyelvű, nemzetközi környezetben is alkalmazható megoldás születik majd, amely jelenleg még nincs a világon.

A nyugdíjpénzek egyelőre nem árasztják el az ingatlanpiacot - mi történik?

Kevés információ áll rendelkezésre ugyan, de azok alapján a kezdeti nagy érdeklődést nem követte jelentős első havi pénzkivét az önkéntes nyugdíjpénztári megtakarításokból ingatlancélú felhasználásra.
2025. 02. 22. 11:00
Megosztás:

London részleges szabad mozgást javasolna fiataloknak az EU-ban

London a letelepedéshez fűződő szabadságjog részleges helyreállítására készül javaslatot tenni az Európai Uniónak a fiatalok számára - írta kormányforrásokat idézve a The Times.
2025. 02. 22. 10:00
Megosztás:

500 dollár befektetés ebbe a 4 altcoinba vagyont hozhat 2025 harmadik negyedévére

Mi lenne, ha egy 500 dolláros befektetés vagyonra válna 2025 harmadik negyedévére? Ahogy a kriptopiac folyamatosan fejlődik, egyre nagyobb a verseny a következő top 10 altcoin megtalálásáért. Az egyik feltörekvő sztár az FXGuys ($FXG), egy DeFi-projekt, amely a Trade2Earn modelljével, staking jutalmaival és kereskedői finanszírozási programjával kelt feltűnést.
2025. 02. 22. 09:00
Megosztás:

Küszöbön a lakásbiztosítási kampány: idén márciusban is lecserélhetik a lakásbiztosítások több mint 10 százalékát

A második alkalommal sorra kerülő márciusi kampány során a lakásbiztosítási ügyfelek 59 százaléka tervezi összehasonlítani a lakásbiztosítási kínálatot – derül ki az Insura.hu biztosításközvetítő közel 2500 fő megkérdezésével lefolytatott online kutatásából. Az előző év pozitív tapasztalatai nyomán az idei kampányban várhatóan a tavalyinál is több, mintegy 350 ezer lakásbiztosítási szerződést cserélhetnek le az ügyfelek, ami a teljes állomány több mint 10 százalékát teszi ki. Emellett nagyságrendileg ugyanennyi szerződés átdolgozására kerülhet sor kedvezőbb biztosítási feltételek mellett.
2025. 02. 22. 08:00
Megosztás:

Stagnált az euróövezet gazdasági teljesítménye februárban

Februárban stagnált az euróövezet gazdasági teljesítménye a londoni S&P Global Market Intelligence gazdaságkutató intézet és a Hamburg Commercial Bank AG közös, nem végleges beszerzésimenedzser-indexe (BMI) szerint.
2025. 02. 22. 07:00
Megosztás:

Ismét TOP10-ben az Ötöslottó főnyereménye

Minden idők nyolcadik legnagyobb nyereménye várja ezen a héten az Ötöslottó játékosait, a tét 3,64 milliárd forint. Magyarország legismertebb számsorsjátékán 18. hete nem született telitalálatos szelvény.
2025. 02. 22. 06:00
Megosztás:

Normaflore termékek reklámjait vizsgálja a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított a Normaflore termékcsalád forgalmazójával, az Opella Healthcare Commercial Kft.-vel szemben, a versenyhatóság gyanúja szerint a cég két termékét nem az engedélyezett alkalmazási előírások alapján mutatta be egyes reklámjaiban.
2025. 02. 22. 05:00
Megosztás:

A mémcoin-őrület lecseng — a kereskedők inkább erre a gyorsan növekvő, hasznos kriptóra váltanak

A mémcoin-mánia véget ért, a kereskedők magas növekedési potenciállal rendelkező, valódi hasznosságot nyújtó kriptovalutát keresnek. Bár a Dogecoin ára és a Shiba Inu medvés nyomás alatt áll, a befektetők hosszú távú értéket és hasznosságot keresnek.
2025. 02. 22. 04:00
Megosztás:

Túlcsorduló lefolyók? 7 egyszerű lépés a dugulás megelőzésére a konyhában

A konyhai lefolyók gyakran vannak kitéve a zsír- és ételmaradékoknak, amelyek idővel dugulást okozhatnak. Nemcsak a víz áramlása csökken, hanem a kellemetlen szagok is megjelenhetnek. Hogyan előzhetjük meg a dugulásokat, és biztosíthatjuk, hogy a konyhai lefolyók tiszták maradjanak? Íme 7 egyszerű lépés, amellyel megakadályozhatjuk a zsíros dugulások kialakulását és elkerülhetjük a kellemetlen szagokat.
2025. 02. 22. 03:00
Megosztás:

A Fidesz csak egyetlen módon nyerheti meg a következő választást...

Politikai elemzők az ATV Híradójának elmondták, hogy a héten gyakorlatilag elindult a politikai szezon: a vezető politikusok évértékelő beszédeket tartanak, jövő héten pedig kezdetét veszi a parlament tavaszi ülésszaka. A Fidesz és a DK elsősorban saját törzsszavazóikat igyekszik megszólítani, míg a Tisza Párt az ellenzéki táboron túl is bővítené támogatottságát. De hogyan nyerhet a Fidesz? A szakértő szerint egyetlen módon.
2025. 02. 22. 02:00
Megosztás:

Mennyi lesz a nyugdíja annak aki rokkantsági eljárásban részesült?

Az öregségi nyugdíjkorhatár elérése nemcsak azoknak biztosít lehetőséget a nyugdíj igénylésére, akik korábban folyamatos munkaviszonnyal rendelkeztek. Ez a jogosultság azok számára is elérhetővé válik, akik az adott időpontban egészségi állapotuk miatt rokkantsági ellátásban részesülnek.
2025. 02. 22. 01:00
Megosztás:

Az MNB eltiltotta az olajkutam.com üzemeltetőjét a jegybanki engedélyhez kötött tevékenységektől

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) azonnali hatállyal megtiltotta az olajkutam.com oldalt üzemeltető OMR OIL LLC-nek, hogy belföldön pénzügyi felügyeleti engedélyhez vagy bejelentéshez kötött tevékenységet végezzen - közölte a jegybank pénteken az MTI-vel.
2025. 02. 22. 00:05
Megosztás:

Megalakult a Mikromobilitási Munkacsoport

Megalakult a Mikromobilitási Munkacsoport - tájékoztatta az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) pénteken közleményben az MTI-t.
2025. 02. 21. 23:00
Megosztás:

Üzleti titkokkal való visszaélés miatt lett érvénytelen az ügyvezető munkaviszonyának közös megszüntetése

A munkaviszony közös megegyezéssel történő megszüntetése az egyik legbarátságosabb módja egy cégtől való távozásnak. Azonban ennek a látszólag egyszerű jogi procedúrának is lehetnek buktatói, különösen, ha utólag derül fény olyan körülményekre, amelyek a munkáltató döntését befolyásolhatták. A Kúria egy közelmúltban született döntése hívta fel a figyelmet arra, hogy bizonyos esetekben a közös megegyezés érvényteleníthető, és az komoly következményekkel járhat az érvénytelenséget előidéző munkavállaló számára.
2025. 02. 21. 22:00
Megosztás:

100 termékkörre bővülhet az online árfigyelő

A családok védelme, az infláció alacsony szinten tartása és a kiskereskedelmi verseny erősítése érdekében pénteken társadalmi egyeztetés indul az online árfigyelő rendszer 100 termékkategóriára történő bővítéséről - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) pénteken az MTI-vel.
2025. 02. 21. 21:00
Megosztás:

Kismértékben nőtt tavaly a Mol működési eredménye

A Mol-csoport tavaly 1121,8 milliárd forint (3,1 milliárd dollár) tisztított, kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredményt (EBITDA) ért el, amely 2,2 százalékos emelkedés az előző évhez képest. A nehéz külső piaci körülmények ellenére a vállalat működése stabil maradt, az EBITDA meghaladta a 2024-re tervezett 3,0 milliárd dolláros éves iránymutatást - tette közzé a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján pénteken.
2025. 02. 21. 20:00
Megosztás:

Kedvező volt az elmúlt egy hét időjárása a mezőgazdaság számára

A mezőgazdaság számára kedvezően alakult az elmúlt egy hét időjárása: előbb csapadék hullott, majd fagyos időjárás köszöntött be, amire növényvédelmi szempontból van különösen nagy szükség - írta a HungaroMet Zrt. csütörtöki agrometeorológiai elemzésében.
2025. 02. 21. 19:00
Megosztás:

Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége

Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen nőtt pénzügyi éve decemberben zárult harmadik negyedében, a korrigált nyeresége és a bevétele is felülmúlta a vártat.
2025. 02. 21. 18:30
Megosztás:

Ennyire emelkedik a bírák átlagjövedelme

A bírák átlagjövedelme az idei januári emeléssel jelenleg 1 millió 780 ezer forint, ez 2027-re 2 millió 250 ezer forintra emelkedik, így a jövedelmük meghaladja az európai uniós átlagot - közölte az Igazságügyi Minisztérium (IM) pénteken az MTI-vel.
2025. 02. 21. 18:00
Megosztás:

Meghosszabbítják a vörös kód riasztást

A HungaroMet előrejelzése alapján Magyarországon sok helyen a következő napokban továbbra is -10 °C alatti éjszakai hőmérséklet várható.
2025. 02. 21. 17:00
Megosztás: