Új trendek a contact centerek világában - fókuszban az ügyfélelégedettség automatikus, nagy megbízhatóságú elemzése

Mindannyian tapasztaljuk, hogy hivatalos ügyek telefonos intézésekor az ügyfélszolgálati központokban törvényi kötelezettség miatt rögzítik a hívásokat. Erre külön fel is hívják a figyelmet, mielőtt szóba elegyednénk az önkormányzat, a bank, a mobil- vagy épp a közüzemi szolgáltató ügyintézőjével. Rengeteg adat keletkezik így ezeknél a szervezeteknél, amelyek hasznos információkat tartogatnak a döntéshozók számára. Mesterséges intelligenciára épülő, hazai fejlesztésű „okos rögzítő” segíti a jövőben, hogy az ügyfélszolgálatok mindezt kihasználva hatékonyabban működhessenek, és növelni tudják az ügyfelek elégedettségét.

Új trendek a contact centerek világában - fókuszban az ügyfélelégedettség automatikus, nagy megbízhatóságú elemzése

Analóg telefonoktól a videóhívásokig

Az ügyfelek és a call centerek ügyintézői közötti telefonbeszélgetések rögzítése hosszú múltra tekint vissza. Az analóg telefonok korszakában ez éppúgy megszokott volt, mint manapság az internetalapú hang- vagy az üzleti életben is egyre népszerűbb videóhívások és chatbeszélgetések esetében. Jónéhány szektorban jogszabályok írják elő, de szükség lehet rá például minőségbiztosítási célból is. A pénzügyi szolgáltatóknál kulcsfontosságú lehet annak dokumentálása, hogy az ügyfél milyen részvényműveletekre utasította a brókerét. A globális vállalatoknál már a napi rutin része, hogy egy szakértő távolról ad befektetési vagy biztosítási tanácsot. Az igazságügyben pedig a tanúk élő videókapcsolaton keresztül tehetnek vallomást, vagy a veszélyes bűnözők a távolból vehetnek részt a tárgyaláson. A törvényi kötelezettségen túl, bármilyen céges értekezleten vagy toborzási interjúkon is jól jöhet, ha a beszélgetések visszanézhetőek, vagy az érintettek visszakereshetnek egy-egy beszélgetésrészletet.

Könnyebb mondani, mint megvalósítani – szól a mondás, ami különösen igaz a videóhívások vagy -konferenciák rögzítésére, hiszen a videófolyamok feldolgozása sokkal bonyolultabb feladat, mint a beszédhangé. Ahhoz, hogy ezt az adatvagyont később hasznosítani lehessen, a rögzítést követően a nyers adatfolyamból helyre kell állítani az eredeti hívást, majd azt át kell írni egy vagy több formátumra. Az így keletkező állományokat pedig a megfelelő módon kell tárolni, hogy elérhetők és igény szerint kereshetők legyenek. A hazai fejlesztésű CARIN megoldás ezekre mind képes.

30 éves tapasztalat, folyamatos megújulás

A CARIN hívásrögzítő rendszer fejlesztője, a 30 éves múltra visszatekintő TC&C Kft. a Cisco minősített partnereként és közvetlen beszállítójaként nemcsak hazai nagyvállalatok számára nyújtja szolgáltatásait, hanem meghatározó szereplő a nemzetközi piacon is. Mára öt földrész több mint ötven országában használják a vállalat termékeit, ahol a cég viszonteladó és rendszerintegrátor partnerekkel is rendelkezik. A vállalat 2001-ben kezdte el fejleszteni a Cisco egységes kommunikációs rendszerein folytatott audió-, videó- és chatbeszélgetések komplex rögzítését megvalósító, többszörösen díjazott CARIN architektúrát. E rögzítő rendszerek legjelentősebb felhasználója a pénzügyi és a szolgáltató szektor, amelyek szereplői olyan megoldásokat keresnek, amelyekkel a törvényi kötelezettség miatt rögzítendő hívásokat új szempontok szerint, megbízható módon, automatikusan lehet kiértékelni.

„A technológia fejlődésével meghatározóvá vált a contact centerek szerepe a vállalatok működésében, a pandémia pedig újabb lendületet adott a területen zajló innovációs folyamatoknak. Vállalatunk több évtizede formálja a contact centerek világát, ezáltal támogatja a legnagyobb vállalatokat szerte a világon abban, hogy az ügyfelek kiszolgálása folyamatosan megújulhasson, a cégek működése hatékonyabbá válhasson, nem utolsó sorban pedig abban, hogy az ügyfelek kiszolgálása és elégedettsége még magasabb szintre emelkedhessen” – mondja Dr. Juhász Csaba, a TC&C ügyvezető igazgatója.

A CARIN sikere abban rejlik, hogy a folyamatos fejlesztésnek köszönhetően képes az egyre összetettebb felhasználói igényekre reagálni, ilyen például az ügyfélelégedettség mérése, az ügyfélszolgálati munka minőségének elemzése vagy akár egy-egy termékkel kapcsolatos vélemények begyűjtése. A CARIN legújabb modulja mesterséges intelligenciát használ a telefonos ügyfélszolgálatokon rögzített hanganyagok valós idejű híváselemzésére, leiratozására és idegen nyelvre fordítására.

A jövő: fókuszban az elégedettségelemzés

Az elmúlt években a contact centerekben a telefonhívások mellett a chates és a videós platformok is komoly szerepet kaptak, ez teremtette meg az igényt egy olyan rendszerre, amely mindhárom csatornán automatikusan, valós időbentudja detektálni és kiértékelni az érzelmeket, ezáltal nyújtva azonnali képet az ügyfelek elégedettségéről. Így született meg a mesterséges intelligencia-alapú CARIN rendszer gondolata: a CARIN QAi vagy egyszerűbben, az okos rögzítő.

„A piacon úttörőnek számító újításunk lényege, hogy három csatornán (telefon, videó, chat) egymástól függetlenül, de egyszerre tudjuk vizsgálni az ügyfelek elégedettségét, illetve az annak alapjául szolgáló érzelmeket. A rendszer működése szempontjából elegendő annak megállapítása, hogy az ügyfél elégedett, elégedetlen vagy éppen semleges hozzáállású. Ezeket a mimika, a hang és a leiratozott tartalom analizálásával lehet értékelni, természetesen az ügyfelek előzetes tájékoztatását és hozzájárulását követően.  Az egyes csatornákról származó információkat a folyamat végén egy mesterséges neurális hálózat összesíti, így lesz az ügyfelek elégedettségéről kapott végeredmény a legmegbízhatóbb” – teszi hozzá a vállalat ügyvezető igazgatója.

A termékfejlesztés 2023 őszén ér véget, amelynek eredményeként egy olyan nagy pontossággal működő és a törvényi előírásoknak maximálisan megfelelő, többnyelvű, nemzetközi környezetben is alkalmazható megoldás születik majd, amely jelenleg még nincs a világon.

Vedd meg a félelmet! 3 nagy potenciállal rendelkező altcoin óriási kedvezménnyel: SHIB, HYPE és Digitap

Ahogy a kriptopiac meredeken visszaesett, a „félelemre vásárlás” utólag akár a legokosabb befektetési döntésnek is bizonyulhat.
2025. 11. 26. 20:00
Megosztás:

Önmagunkba fektetett befektetések – milyen szépség- és egészségfejlesztések térülnek meg legjobban?

A modern életvitel gyors tempója mellett egyre többen jönnek rá arra, hogy az egyik legstabilabb befektetés nem más, mint önmagunk fejlesztése. Legyen szó egészségről, külsőről vagy mentális jólétről, ezek a területek magukban hordozzák azt a hozamot, amit sem ingatlan, sem részvényportfólió nem tud adni: a jobb életminőséget, a magabiztosságot és a hosszú távú boldogulást.
2025. 11. 26. 19:30
Megosztás:

Zcash kripto most a nagy intézményi kedvenc - miért?

Miközben a legtöbb nagy kriptovaluta árfolyama esik, a Zcash (ZEC) látványos raliba kezdett, és most egyre több intézményi befektető tekint rá új pénzügyi tartalékként. Két tőzsdén jegyzett cég is bejelentette, hogy jelentős összegeket fektetett ZEC-be novemberben.
2025. 11. 26. 19:00
Megosztás:

Egymillió dolláros Bitcoin-nyereményjátékot indított a PayPal – de van egy komoly csavar

A PayPal bejelentette, hogy több mint egymillió dollár értékű Bitcoint oszt szét egy új nyereményjáték keretében. A grandiózus akció elsőre rendkívül vonzónak tűnik, de van a történetben egy jelentős bökkenő: a részvétel kizárólag amerikai felhasználók számára engedélyezett.
2025. 11. 26. 18:30
Megosztás:

Már igényelhető az új, ingyenes COVID-19 vakcina

Megérkezett az idei légúti szezonra javasolt összetételű, ingyenes COVID-19 vakcina, amely országszerte igényelhető a háziorvosoknál - közölte a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ (NNGYK) szerdán az MTI-vel.
2025. 11. 26. 18:00
Megosztás:

A kormány támogatja a hulladék újrafeldolgozását célzó beruházásokat

A körforgásos gazdaságra történő átállás ösztönzése és a hulladékhasznosítási kapacitások bővítése érdekében a kormány új pályázatot hirdet 15,1 milliárd forintos keretösszeggel. A december elsejéig véleményezhető felhívás célja, hogy országszerte támogassa az innovatív, versenyképességet növelő technológiák bevezetését, amelyek hosszú távú megtakarítást és új piaci lehetőségeket hozhatnak a vállalkozásoknak - közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) szerdán.
2025. 11. 26. 17:30
Megosztás:

December 1-től a One Magyarország szolgálja ki a Direct One műholdas ügyfeleket

December 1-től a One Magyarország szolgálja ki a Direct One műholdas ügyfeleket - közölte a távközlési szolgáltató az MTI-vel szerdán.
2025. 11. 26. 17:00
Megosztás:

Egyre több pénzt fordít a magyar gazdaság az innovációra

A magyar gazdaság, az állam, a kormányzat és a piaci szereplők egyre többet invesztálnak kutatás-fejlesztésbe, innovációba - jelentette ki a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára az Innovációs roadshow című rendezvényen szerdán Nyíregyházán.
2025. 11. 26. 16:30
Megosztás:

800 000 Bitcoin mozgott meg a Coinbase-nél – és a piaci reakció?

November végén hirtelen emelkedés volt tapasztalható az on-chain BTC-tranzakciók számában, és a kereskedők megijedtek: vajon eladási hullám jön? A válasz: semmi ilyesmi.
2025. 11. 26. 16:00
Megosztás:

A Mol decembertől 2,5-szeresére növeli a kőolajtermékek exportját Szerbiába

Szerbia számíthat Magyarországra az energiaellátásának biztosításában, ezért a Mol decemberben 2,5-szeresére növeli a kőolaj és a kőolajtermékek szállítását Szerbiába, így segítve a nehéz helyzetbe került szomszédos országot - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán Belgrádban.
2025. 11. 26. 15:30
Megosztás:

Magyarországra is kiterjedő megawattos töltőhálózat épül 70 millió eurós EU-támogatással

Az E.ON Drive Infrastructure, a Voltix és a GreenWay 70,3 millió euró uniós támogatással kezdheti meg Európa egyik legnagyobb megawattos töltőhálózatának (MCS) kiépítését. A rendszer 2028-ra 55 stratégiai helyszínen, köztük Magyarországon is, összesen 330 MCS-töltőponttal szolgálja majd ki a kontinens közúti áruszállítását. A legalább 1 megawatt teljesítményű töltőknek kulcsszerepük lesz az európai nehézgépjármű-flotta villamosításában, és a hosszú távú közlekedési dekarbonizáció felgyorsításában.
2025. 11. 26. 14:30
Megosztás:

Erősíti pozícióját a német ingatlanpiacon a BÉT-re készülő cég

Jelentős akvizíciókkal erősítette ingatlanállományát a közelmúltban a kizárólag a német ingatlanpiacon aktív Available Zrt. A tőzsdei bevezetés előtt álló magyar cég portfóliója már eléri a több mint 10.000 négyzetmétert. A bővülés összhangban van a cég stratégiai céljaival, a befektetők és a hasznosított ingatlanok számának meredek emelkedésével.
2025. 11. 26. 14:00
Megosztás:

Már csak néhány nap maradt a váltásra az év végi kötelezőkampányban

Jövő hétfőig mintegy 400 ezer személyautó üzembentartójának kell döntenie arról, hogy lecseréli-e év végi évfordulós kötelező biztosítását, vagy sem. Az Insura.hu biztosításközvetítő adatai szerint aki eddig cserélt, jól járt: a meglévő biztosító által megajánlott közel 55 ezer forint átlagdíjhoz képest csak átlagosan 33 ezer forintos kgfb-díjat kell fizetniük a jövő évre.
2025. 11. 26. 13:30
Megosztás:

Az ukrán érdekeltségű Metinvest vásárol fel egy romániai nehézipari vállalatot

Jóváhagyta az Európai Bizottság, hogy Rinat Ahmetov, a leggazdagabb ukrán üzletember cége, a Metinvest B.V., felvásárolja az Arcelor Mittal Tubular Products SA-t - írja az economica.net az EB közleménye alapján.
2025. 11. 26. 13:15
Megosztás:

Péntektől ismét látogatható a teljes Gyulai Várfürdő

Pénteken nyitják meg a több mint fél éve lezárt Lovardát a Gyulai Várfürdőben, ezzel lezárul az intézmény mintegy hárommilliárd forintos, több lépcsőben megvalósuló fejlesztéssorozata.
2025. 11. 26. 12:30
Megosztás:

Már 23 új CAF-villamos közlekedik Budapesten

Újabb CAF-villamossal bővült Budapest legkorszerűbb flottája, a sikeres futáspróbák és hatósági vizsgák után forgalomba állították a 23. alacsonypadlós villamost - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerdán az MTI-vel.
2025. 11. 26. 12:00
Megosztás:

Több mint ötezer kifizetés az energetikai otthonfelújítási programban

A családi házak energiahatékonysági korszerűsítését támogató pályázaton már több mint 5000 kedvezményezettnek utaltak el összesen 21,8 milliárd forintot - jelentette be hivatalos Facebook-oldalán az Energiaügyi Minisztérium (EM) szerdán.
2025. 11. 26. 11:35
Megosztás:

Az MBH Bank és az Agrárminisztérium meghosszabbítja együttműködését

Az MBH Bank és az Agrárminisztérium újabb egy évre szóló együttműködési megállapodást írt alá a Fenntartható Jövő Bankja Program keretében, amelynek értelmében a hitelintézet újabb 35 millió forinttal támogatja a hazai nemzeti parkok természetvédelmi projektjeit. A partnerség indulása óta a bank és a nemzeti park igazgatóságok számos, a hazai biodiverzitást és ökoszisztémákat támogató programokat valósítottak meg: többek között fajvédelmi munkát, élőhely-helyreállítási projekteket és szemléletformáló infrastruktúra-fejlesztéseket. A felek a következő évben további kezdeményezéseket indítanak a bank azon célkitűzésének jegyében, hogy hosszú távon is aktívan hozzájáruljon Magyarország természeti értékeinek megőrzéséhez és a fenntartható, felelős vállalati működés gyakorlatának erősítéséhez.
2025. 11. 26. 11:00
Megosztás:

A magyarok figyelik az árfolyamokat, de az utalások rejtett díjai még mindig sokakat meglepnek

Milliárdokat veszítenek naponta a nemzetközi átutalások rejtett díjai miatt magánszemélyek és vállalkozások, így nem meglepő, hogy a magyarok többsége egyre tudatosabban vizsgálja az árfolyamkülönbségeket és a tranzakciók költségeit. Ennek ellenére sokan még mindig több pénzt veszítenek, mint kellene, amikor külföldre utalnak vagy ott költenek – derül ki a Wise friss, reprezentatív felméréséből.
2025. 11. 26. 10:30
Megosztás:

A tengerentúlon erősödtek a kamatcsökkentési várakozások

A vártnál gyengébb lett a szeptemberi kiskereskedelmi forgalom az Egyesült Államokban, az ADP heti munkapiaci adatai szerint zsugorodott a foglalkoztatás a magánszektorban, miközben a termelői árak a vártnak megfelelően emelkedtek.
2025. 11. 26. 10:00
Megosztás: