Uniós projekt segíti a szegedi Tatra villamosok felújítását

A közlemény szerint a 2,73 millió eurós (1,061 milliárd forintos) teljes költségvetésű projekt célja a körforgásos gazdaság elvének bevezetése a közösségi közlekedési ágazatban. A projektben hat ország 12 szervezete, közlekedési vállalatok, egyetemek és vállalkozások vesznek részt.
Az SZKT a projekt keretében a városban futó több mint harminc Tatra villamos ajtórendszerének elektronikájához fejleszt helyettesítő alkatrészt.
A szegedi Tatra T6A2 és KT4D típusú villamosok ma az SZKT villamosállományának gerincét alkotják. A T6A2-eseket 1997-98-ban újonnan vásárolták, a KT4D típusú villamosokat az 1980-as években gyártották Berlin részére, majd 1992-93-ban újították fel azokat, és 2005-öt követően érkeztek Szegedre. A járművek ajtóműködtető elektronikus rendszerét az 1990-es években fejlesztették ki és építették be. Mára az alkatrész-utánpótlás megszűnt, így az ajtóvezérlő elektronika a továbbüzemeltetés szempontjából kritikus alkatrésszé vált.
A CE4CE projekt részeként az SZKT tavaly bízta meg a szegedi SolvElectric Technologies Kft. egy helyettesítő elektronikus egység és a hozzá való szoftver kifejlesztésével. Jelenleg a prototípus tesztelése zajlik az egyik villamoson, és a járművezetők visszajelzéseit is figyelembe véve végzik el a szoftver finombeállítását. Ezt követően indul el a hardveregység sorozatgyártása.
A pilot projekt megvalósítására, amelynek a fejlesztés mellett része trolibuszváltók lecserélése Szegeden négy helyszínen az SZKT 283 ezer euró (mintegy 110 millió forint) uniós támogatást kapott - áll a közleményben.