2019-ben először áttörte a 100 milliárd dolláros plafont a programmatic reklámköltés

2020-ra a digitalis média 69 %-a programmatic-alapú lesz, az idei 65 százalékkal szemben, a ma kiadott Zenith Programmatic Marketing Előrejelzés 2019* elnevezésű kiadvány szerint. 2019-ben először a programmatic reklámköltés áttöri a 100 miliárd dolláros plafont, ami az év végére eléri a 106 milliárd dollárt, 2020-ban a 127 milliárd dollárt, 2021-re pedig a 147 milliárd dollárt, vagyis akkor a digitalis media 72 %-a lesz programmatic-alapú.

2019-ben először áttörte a 100 milliárd dolláros plafont a programmatic reklámköltés

A programmatic-alapú reklámköltés növekedése lelassult, a 2018-as 35%-ról 22 %-ra 2019. Az előrejelzések szerint 2020-ban ez a szám 19%-ra apad, 2021-ben pedig már csak 16 % lesz. A programmatic marketing iparág olyan kihívásokkal néz szembe, melyek még azelőtt megoldásra várnak, mielőtt a hirdetők, kiadók és fogyasztók felfedezik a benne rejlő nagyszerű lehetőségeket.
 
Egyensúlyba hozni a magánélet védelmét és a személyreszabott megoldásokat. Az első kihívás az új technológia és folyamatok kidolgozása, melyek igyekeznek egyensúlyba hozni a vásárlók magánéleti védelmének igényét a célzás és személyreszabás előnyeivel. Az Európai Uniós GDPR szabályozás bizonyos személyes adatokat elérhetetlenné tett. A California Consumer Privacy Act (a kaliforniai vásárlói adatvédelmi törvény), ami januárban lép hatályba, ezt tovább erősíti. Mindeközben egyes webböngészők blokkolják a harmadik féltől származó sütiket, melyekre a programmatic reklámköltés hagyományosan támaszkodott a mérések, insight, célzás és célzott reklámok tekintetében.
 
“A sütik folyamatos kihalása arra enged következtetni, hogy az iparágnak újra kell gondolnia a célzás és személyreszabás megtervezésének módját, úgy, hogy mindvégig tiszteletben tartsuk a vásárlók magánéletre vonatkozó jogait,” – mondta Matt James, a Zenith Global Brand Elnöke. “A magas minőségű, elsődleges adat még soha nem volt ilyen létfontosságú a programmatic marketing sikerességének eléréséhez.”
 
Az ellátási lánc megtisztítása. Túl sok azoknak a reklám technológiai cégeknek a száma, akik a kiadók és a márkák közötti ellátási láncban díjat számolnak fel és mivel nem átláthatóak, ezért nincs hozzáadott értékük.
 
“A márkáknak és a médiavásárlóknak minden olyan platformot felül kellene vizsgálniuk, amivel szerződéses viszonyban állnak, hogy biztosítsák az átlátható és hatékony kampány célok elérését,” – mondta Benoit Cacheux, a Zenith Global Chief Digital Officer-e. “Az erre nem hajlandó platformokkal be kellene szüntetni az együttműködést.”


A saját (first-party) adat és vásárlói adat platformok (CDPs) lehetőségeinek feltárása.


Ahogy a harmadik féltől (third-party) származó adatok egyre inkább tömegcikké és kevésbé hatékonnyá válnak, a márkák egyre inkább a first-party adat gyűjtés felé fordulnak, amit közvetlenül a vásárlók adnak meg vagy közvetetten a weboldalakon zajló aktivitás során, vagy CRM programokon illetve egyéb, a márka által tulajdonolt forrásokon keresztül. Mivel ez minden márka esetében egyedi, a first-party adat valós versenyelőnyt nyútjhat. A CDP vásárlói adat platformok rendszerezik a márka saját adatait az ügyfélkapcsolaton keresztül és a megfelelő csatlakozással aktiválható a programmatic kereskedelmi ökoszisztémába, ami lehetővé teszi, hogy a márkák a vásárlók egyéni preferenciáira koncentráljanak. Azonban az is lényeges, hogy a vásárlói adatplatformokat (CDPs) más adatforrásokkal is összeköthessük, hogy teljes képet kapjanak minden vásárlóról és folyamatosan mérjék a teljesítményt a valós emberközpontú marketing eléréséhez. A first-party adat és a vásárlói adat platformok (CDPs)) megnövekedett használata, más eszközök együttes használatával, hatékonyabbá teszik a programmatic marketinget és magasabb befektetésre ösztönzik a márkákat.

A programmatic média felhasználása márkaépítő és rövidtávú teljesítmény kampányokban.


Megfelelő magas látogattságot generáló formátumok egyre inkább elérhetőek az interneten, míg a technológia, ami a digitális közterületi reklámfelületeket és a TV-ben személyre szabott hirdetési blokkokat megnyitotta a programmatic technikák előtt, valós értékké kezdenek válni a reklámozók szemében.

Országonkénti programmatic marketing

A legfejlettebb programmatic piacok a digitális média részesedés szempontjából az Egyesült Királyság és az Amerikai Egyesült Államok, ahol 2019-ben a digitális média 87, illetve 82 %-át fogják programmatic technológiákon keresztül vásárolni. 2021-re Dánia, Franciaország és Németország is több mint 80 %-os programmatic kereskedéssel bír majd a digitális médiában.
 
Az Amerikai Egyesült Államok messze a legnagyobb a programmatic piacon reklámköltés tekintetében, melynek értéke idén 67 milliárd dollar, ami a teljes programmatic reklámköltés 64%-át teszi ki és a növekedés zöme innen származik. Az előrejelzések szerint az USA 2020-ban az új programmatic reklámköltések 56 %-ért lesz felelős. A második helyen Kína áll 10 milliárd dollárral 2019-ben, őt követi az Egyesült Királyság 7 milliárd dollárral. A programmatic kereskedelem csupán a digitális média reklámköltésének 30 %-t teszi ki idén Kínában, de a Zenith előrejelzése szerint ez 41 %-ra nő 2021-re, amikor a programmatic reklámköltés eléri a 16 milliárd dollárt.

Magyarországon az automatizált piac mértéke 2018-ban 16,9 milliárd Ft, amelyből a Programmatic 15 %-os aránnyal -2,7 milliárd Ft-os költéssel részesült, így a teljes 90,3 mrd Ft-os hazai digitális reklámköltés kevesebb, mint 3 %-át tette ki.

Az iab Hungary 2018-as adatai alapján a hazai automatizált reklámköltés 48 %-os YoY növekedést ért el.
Bár a hazai szakemberek a video és mobil mellett továbbra is a Programmatic-ban látják a legnagyobb növekedési potenciált, ugyanakkor az Adexpect adatai alapján a Programmatic bővülése 2016 óta először 2019-ben várhatóan csekélyebb mértékben fog növekedni.

 “Bár a programatik reklámköltés továbbra is kétszámjegyű növekedést produkál, a reklámipart akadályoztatja, hogy kihívásokkal kűzd az adatvédelem és ellátási lánc területeken” – mondta Jonathan Barnard, a Zenith Head of Forecasting. “ Amint ezeket a kihívásokat orvosolták, a programatik marketing ismét növekedési pályára állhat a következő évtizedben.”

*A digitális média minden online tartalmú fizetett hirdetést magába foglal, beleértve a bannereket, az online videótartalmakat és a közösségi médiát, azonban a fizetett kutatások és az apróhirdetések nem tartoznak ide.


KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:

- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?

Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?

Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?

Hozzászólások

WHO: Nem tudni, mikorra lesz vakcina

Összehangolt erőfeszítések folynak a világon a koronavírus elleni oltóanyag kifejlesztésére, de egyelőre nem lehet megmondani, hogy mikor lesz kész a vakcina - mondta az Egészségügyi Világszervezet (WHO) magyarországi irodájának vezetője pénteken Budapesten, egy angol nyelvű sajtóbeszélgetésen.
2020. 07. 11. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Leáldozott az emeltdíjas hívásokkal való visszaéléseknek?

Se szeri se száma azoknak az eseteknek, amikor valaki furcsa számokról hívást kap, és ezeket felvéve a telefonszámlája az egekbe szökik. Az alapvető óvatosság mellett, – hogy ne fogadjunk olyan hívásokat, amik egzotikus országhívószámokról érkeznek – mostantól a törvény is véd bennünket. Az ilyen csaló hívások számlái ugyanis a jövőben a szolgáltatót terhelik – hívja fel a figyelmet a téma két szakértője, a KPMG Legal Tóásó Ügyvédi Iroda és dr. Bocsák Attila ügyvéd.
2020. 07. 11. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kinek a hangjában bíznak a magyarok, ha okoseszközökről van szó?

A Kaspersky megbízásából készült, mesterséges intelligenciával foglalkozó kutatás eredményei szerint a magyarok sokkal inkább kedvelik női hangot, amikor okoseszközöket- és okosszolgáltatásokat használnak. Az is kiderült, hogy a magyar válaszadók általánosságban a férfihangot csak akkor tartják megbízhatóbbnak, amikor vezető nélküli autóról van szó, habár úgy tűnik, hogy más korcsoportokkal ellentétben a Baby Boomer generáció hitelesebbnek tartja az információt, amennyiben egy férfi hangján hallja.
2020. 07. 10. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Felrobbant az Instagram a balatoni képektől: nyaral az ország

Egyre melegszik az idő, és vele együtt az utazási hajlandóság is növekszik, ami abból is látszik, hogy tízből négy magyar nem fél a járvány utáni turisztikai utazások miatt. A nyaralások esetében egyértelműen a Balaton a legnépszerűbb belföldi úti cél, ahonnan a képes posztok áradata is megindult – derült ki a Lounge Group eheti elemzéséből.
2020. 07. 10. 19:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az elsők között vált folyamatos távmunkára a Vodafone Magyarország

Hazánkban egyedülálló módon a Vodafone Magyarország júliustól az ügyfélszolgálatos kollégák számára is lehetőséget biztosít a folyamatos távmunkára. A vállalat ügymenetében eddig is napi rutint jelentett az otthoni munkavégzés, azonban az elmúlt hónapok tapasztalatai rámutattak arra, hogy ezt a megközelítést olyan területeken – így az ügyfélszolgálatra – is be lehet vezetni, ahol eddig elképzelhetetlen lett volna. A programra jelentkező kollégáknak a vállalat a járványt követően is lehetőséget biztosít a távmunkára, ezzel úttörő szerepet vállalva az innovatív, digitális munkavégzés kialakításában.
2020. 07. 10. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A koronavírus a hírekben is uralta a tavaszt

Több mint 30 000 cikket tettek közzé a legfontosabb hazai híroldalak a koronavírushelyzet alakulásáról az elmúlt öt hónapban, a témával foglalkozó összefoglalókban a leggyakoribb szó a „fertőzött” volt, amelyet összesen 27 273 alkalommal említettek. A legtöbb hír március hónapban jelent meg, ezen belül is a március 15-i hosszú hétvégét követő időszak volt a legintenzívebb, amikor szinte percenként jelentek meg az újabb és újabb cikkek. A Clementine az online felületeken megjelent hírekből készített strukturált adatbázist, melyen megvizsgálta a súlypontok változását az érintett témákat illetően: a külföldi beszámolóktól az operatív törzs intézkedésein keresztül az ellenszer kutatásáig.
2020. 07. 10. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Gyártás a Covid-19 időszakában

Bizonytalan időkben az emberek különböző teóriákhoz fordulnak. Megnyugvást, inspirációt és a közösség érzését várjuk, valamint tudni szeretnénk, hogy nem vagyunk egyedül tapasztalásainkban és szeretnénk megérteni, hogy mások hogyan küzdenek ebben a helyzetben. Ezt szem előtt tartva indítottuk el blogbejegyzés-sorozatunkat, hogy megoszthassuk a világ minden tájáról származó gyártóvállalatok történeteit, arról, hogy ők hogyan kezelik a Covid-19 világjárványt az alkalmazottak biztonságának és a vállalkozás életképességének megőrzése érdekében. Reméljük, hogy továbbra is – biztonságos távolságból – folytathatjuk az együttműködést annak érdekében, hogy gondoskodhassunk és tanulhassunk egymástól.
2020. 07. 10. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az Ericsson megtette az utolsó lépést is a Standalone 5G bevezetése felé

Az Ericsson piacra dobta új szoftverét, mely a 4G hálózatoktól függetlenül képes az 5G NR (New Radio) berendezéseket üzemeltetni, azaz mostantól elindíthatók a közepes- és alacsony frekvenciasávokra csatlakozó ún. standalone 5G hálózatok is. Ez egyben azt is jelenti, hogy az Ericsson által szerelt hálózatokon a távközlési szolgáltatók immár az 5G technológia minden képességét ki tudják használni.
2020. 07. 09. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Újra szólhat Székesfehérváron a Vörösmarty Rádió

A Fehérvár Médiacentrum Kft. lett a Székesfehérvár 99,2 MHz frekvenciára kiírt pályázati eljárás nyertese a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának e heti döntése szerint. A testület több mint 63 millió forinttal támogatja közösségi szolgáltatók működési és üzemeltetési költségeit és burkolt reklám miatt megbírságolta a TV2 szolgáltatóját. A grémium elfogadott két tanulmányt is, amelyekből többek között kiderül, hogy a koronavírus-helyzetről leginkább a közmédiából tájékozódtak az emberek, és hogy egyre kevesebb nem magyar nyelvű film kerül a tévékbe.
2020. 07. 09. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Zsákbamacska: Mit okozhatnak az előre telepített reklámszoftverek a mobileszközökön?

A mobileszközöket ért támadások elemzését követően a Kaspersky megállapította, hogy a malware-ek vagy reklámszoftverek által 2019-ben célba vett felhasználók 14,8%-a rendszerpartíció-fertőzést szenvedett el, ami törölhetetlenné teszi a kártékony fájlokat. Emellett az előre telepített, alapértelmezett alkalmazások is szerepet játszanak ebben: a törölhetetlen alkalmazások kockázata márkától függően egy és öt százalék között mozog az olcsóbb készülékek esetén, de extrém esetben akár 27%-ra is felmehet.
2020. 07. 08. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nyaralás alatt munka - Mire vigyázzunk a gépen?

A Sophos kiberbiztonság tanácsadó öt tippje, hogy elkerüljük a bajt, ha külföldön, nyaralás alatt dolgoznánk a számítógépünkön vagy mobilunkon.
2020. 07. 07. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Célkeresztben a FaceBook, Paypal, Airbnb - milliárdos bírságok repkednek

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) idén szokatlanul korán, már tavasszal benyújtotta a 2019-es tevékenységét összegző éves beszámolóját, melyet május 27-én az Országgyűlés gazdasági bizottsága el is fogadott. Összehasonlításképp, a 2018-as éves beszámoló elfogadására 2019. november 26-án került sor. A beszámolót a Schönherr Hetényi ügyvédi iroda versenyjogi csoportja elemzi.
2020. 07. 07. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A Facebook és a WhatsApp nem ad ki információkat a hongkongi felhasználókról

A Facebook és a WhatsApp ezentúl nem ad információkat a felhasználóiról a hongkongi hatóságoknak - jelentette be hétfőn, egymástól függetlenül kiadott közleményében a két internetes közösségi médium.
2020. 07. 07. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Leállás várható a MinDig TV és a MinDig TV Extra szolgáltatásaiban

Technológiaváltás miatt teljes vagy részleges leállás várható szerdán a MinDig TV és a MinDig TV Extra szolgáltatásaiban az ország bizonyos részein - közölte az Antenna Hungária Zrt. hétfőn az MTI-vel.
2020. 07. 06. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Demokratizálódik az internetezők világa

Demokratizálódik az internetezők világa: már nem csak a fiatalabb, városi, jó anyagi körülmények között élő férfiakra jellemző a világháló használata - erről beszélt Bakonyi Eszter piackutató, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) munkatársa az M1 aktuális csatorna vasárnap reggeli műsorában.
2020. 07. 05. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kevés a női informatikus - mi az oka?

Jelentős munkaerőhiány van az informatikai szektorban, és már azelőtt ez volt a helyzet, hogy a járvány hatására még jobban felértékelődött a digitalizáció. Létfontosságú, hogy a nők a több biztatást kapjanak, hogy érdekes és vonzó karrierlehetőségként gondoljanak az informatikára, mivel jelenleg rendkívül alacsony a nők aránya ezeken a pályákon – hívta fel a figyelmet a Morgan Stanley budapesti irodája. A vállalat több programmal is próbál változtatni a helyzeten – éppen a héten végezte el újabb húsz középiskolás lány a Morgan Stanley munkatársai által tartott, Smartiz nevű oktatási és mentorprogramot, és vehette át oklevelét a műszaki pályán dolgozó nők nemzetközi napját követően.
2020. 07. 03. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hét orosz televíziós csatorna került tiltólistára Lettországban

Lettországban betiltották a külföldre sugárzó RT orosz állami televízió hét csatornáját összhangban az Európai Unió által elrendelt szankciókkal - jelentette be a LETA balti hírügynökség a lett médiahatóságra (NEPLP) hivatkozva.
2020. 07. 02. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Felmérés: a netezők hetven százaléka vásárol online

A magyarok már a járvány előtt is rendszeresen használták az internetet különböző ügyeik intézésére, derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) piackutatásából. Az online vásárlás és az azzal kapcsolatos tevékenységek a legelterjedtebbek, tízből hét netező vett már valamit a világhálón. A bankolás, a hivatalos ügyek és a fizetés intézése azonban még jelentősen függ attól, hogy mennyire képzett és iskolázott valaki.
2020. 07. 02. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az internetes zaklatások ötöde a közösségi médiában történik – de vajon milyen jelei vannak?

A cyberbullying, azaz az internetes zaklatás az egyik legalattomosabb civilizációs jelenség: míg a támadók arctalanságba burkolózva okozhatnak életre szóló lelki sérüléseket, a fiatalkorú áldozatok mindössze tizede mer beszélni az őt ért sérelmekről. De vajon milyen jelei lehetnek annak, hogy a gyermeket online zaklatás érte, hogyan támogathatjuk a gyógyulásban és a védekezésben? Pszichológus szakértővel kerestük a válaszokat.
2020. 07. 01. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

20 millió forint eljárási bírságot szabott ki az RTL-re a Gazdasági Versenyhivatal

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 20 millió forint eljárási bírságot szabott ki a Magyar RTL Televízió Zrt.-vel (M-RTL) szemben, mert a járványügyi veszélyhelyzetre tekintettel kapott határidő-hosszabbítás ellenére is akadályozta a tényállás feltárását és ezzel elhúzta az eljárást.
2020. 07. 01. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások: