Advertisement

2019-ben először áttörte a 100 milliárd dolláros plafont a programmatic reklámköltés

2020-ra a digitalis média 69 %-a programmatic-alapú lesz, az idei 65 százalékkal szemben, a ma kiadott Zenith Programmatic Marketing Előrejelzés 2019* elnevezésű kiadvány szerint. 2019-ben először a programmatic reklámköltés áttöri a 100 miliárd dolláros plafont, ami az év végére eléri a 106 milliárd dollárt, 2020-ban a 127 milliárd dollárt, 2021-re pedig a 147 milliárd dollárt, vagyis akkor a digitalis media 72 %-a lesz programmatic-alapú.

2019-ben először áttörte a 100 milliárd dolláros plafont a programmatic reklámköltés

A programmatic-alapú reklámköltés növekedése lelassult, a 2018-as 35%-ról 22 %-ra 2019. Az előrejelzések szerint 2020-ban ez a szám 19%-ra apad, 2021-ben pedig már csak 16 % lesz. A programmatic marketing iparág olyan kihívásokkal néz szembe, melyek még azelőtt megoldásra várnak, mielőtt a hirdetők, kiadók és fogyasztók felfedezik a benne rejlő nagyszerű lehetőségeket.
 
Egyensúlyba hozni a magánélet védelmét és a személyreszabott megoldásokat. Az első kihívás az új technológia és folyamatok kidolgozása, melyek igyekeznek egyensúlyba hozni a vásárlók magánéleti védelmének igényét a célzás és személyreszabás előnyeivel. Az Európai Uniós GDPR szabályozás bizonyos személyes adatokat elérhetetlenné tett. A California Consumer Privacy Act (a kaliforniai vásárlói adatvédelmi törvény), ami januárban lép hatályba, ezt tovább erősíti. Mindeközben egyes webböngészők blokkolják a harmadik féltől származó sütiket, melyekre a programmatic reklámköltés hagyományosan támaszkodott a mérések, insight, célzás és célzott reklámok tekintetében.
 
“A sütik folyamatos kihalása arra enged következtetni, hogy az iparágnak újra kell gondolnia a célzás és személyreszabás megtervezésének módját, úgy, hogy mindvégig tiszteletben tartsuk a vásárlók magánéletre vonatkozó jogait,” – mondta Matt James, a Zenith Global Brand Elnöke. “A magas minőségű, elsődleges adat még soha nem volt ilyen létfontosságú a programmatic marketing sikerességének eléréséhez.”
 
Az ellátási lánc megtisztítása. Túl sok azoknak a reklám technológiai cégeknek a száma, akik a kiadók és a márkák közötti ellátási láncban díjat számolnak fel és mivel nem átláthatóak, ezért nincs hozzáadott értékük.
 
“A márkáknak és a médiavásárlóknak minden olyan platformot felül kellene vizsgálniuk, amivel szerződéses viszonyban állnak, hogy biztosítsák az átlátható és hatékony kampány célok elérését,” – mondta Benoit Cacheux, a Zenith Global Chief Digital Officer-e. “Az erre nem hajlandó platformokkal be kellene szüntetni az együttműködést.”


A saját (first-party) adat és vásárlói adat platformok (CDPs) lehetőségeinek feltárása.


Ahogy a harmadik féltől (third-party) származó adatok egyre inkább tömegcikké és kevésbé hatékonnyá válnak, a márkák egyre inkább a first-party adat gyűjtés felé fordulnak, amit közvetlenül a vásárlók adnak meg vagy közvetetten a weboldalakon zajló aktivitás során, vagy CRM programokon illetve egyéb, a márka által tulajdonolt forrásokon keresztül. Mivel ez minden márka esetében egyedi, a first-party adat valós versenyelőnyt nyútjhat. A CDP vásárlói adat platformok rendszerezik a márka saját adatait az ügyfélkapcsolaton keresztül és a megfelelő csatlakozással aktiválható a programmatic kereskedelmi ökoszisztémába, ami lehetővé teszi, hogy a márkák a vásárlók egyéni preferenciáira koncentráljanak. Azonban az is lényeges, hogy a vásárlói adatplatformokat (CDPs) más adatforrásokkal is összeköthessük, hogy teljes képet kapjanak minden vásárlóról és folyamatosan mérjék a teljesítményt a valós emberközpontú marketing eléréséhez. A first-party adat és a vásárlói adat platformok (CDPs)) megnövekedett használata, más eszközök együttes használatával, hatékonyabbá teszik a programmatic marketinget és magasabb befektetésre ösztönzik a márkákat.

A programmatic média felhasználása márkaépítő és rövidtávú teljesítmény kampányokban.


Megfelelő magas látogattságot generáló formátumok egyre inkább elérhetőek az interneten, míg a technológia, ami a digitális közterületi reklámfelületeket és a TV-ben személyre szabott hirdetési blokkokat megnyitotta a programmatic technikák előtt, valós értékké kezdenek válni a reklámozók szemében.

Országonkénti programmatic marketing

A legfejlettebb programmatic piacok a digitális média részesedés szempontjából az Egyesült Királyság és az Amerikai Egyesült Államok, ahol 2019-ben a digitális média 87, illetve 82 %-át fogják programmatic technológiákon keresztül vásárolni. 2021-re Dánia, Franciaország és Németország is több mint 80 %-os programmatic kereskedéssel bír majd a digitális médiában.
 
Az Amerikai Egyesült Államok messze a legnagyobb a programmatic piacon reklámköltés tekintetében, melynek értéke idén 67 milliárd dollar, ami a teljes programmatic reklámköltés 64%-át teszi ki és a növekedés zöme innen származik. Az előrejelzések szerint az USA 2020-ban az új programmatic reklámköltések 56 %-ért lesz felelős. A második helyen Kína áll 10 milliárd dollárral 2019-ben, őt követi az Egyesült Királyság 7 milliárd dollárral. A programmatic kereskedelem csupán a digitális média reklámköltésének 30 %-t teszi ki idén Kínában, de a Zenith előrejelzése szerint ez 41 %-ra nő 2021-re, amikor a programmatic reklámköltés eléri a 16 milliárd dollárt.

Magyarországon az automatizált piac mértéke 2018-ban 16,9 milliárd Ft, amelyből a Programmatic 15 %-os aránnyal -2,7 milliárd Ft-os költéssel részesült, így a teljes 90,3 mrd Ft-os hazai digitális reklámköltés kevesebb, mint 3 %-át tette ki.

Az iab Hungary 2018-as adatai alapján a hazai automatizált reklámköltés 48 %-os YoY növekedést ért el.
Bár a hazai szakemberek a video és mobil mellett továbbra is a Programmatic-ban látják a legnagyobb növekedési potenciált, ugyanakkor az Adexpect adatai alapján a Programmatic bővülése 2016 óta először 2019-ben várhatóan csekélyebb mértékben fog növekedni.

 “Bár a programatik reklámköltés továbbra is kétszámjegyű növekedést produkál, a reklámipart akadályoztatja, hogy kihívásokkal kűzd az adatvédelem és ellátási lánc területeken” – mondta Jonathan Barnard, a Zenith Head of Forecasting. “ Amint ezeket a kihívásokat orvosolták, a programatik marketing ismét növekedési pályára állhat a következő évtizedben.”

*A digitális média minden online tartalmú fizetett hirdetést magába foglal, beleértve a bannereket, az online videótartalmakat és a közösségi médiát, azonban a fizetett kutatások és az apróhirdetések nem tartoznak ide.


KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:

- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?

Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?

Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?

Hozzászólások

Megközelíti a 40 millió forintot a Jónak lenni jó kampányában összegyűjtött összeg

Megközelíti a 40 millió forintot a Jónak lenni jó!, a közmédia jótékonysági kampányában összegyűjtött összeg, amelynek idei kedvezményezettje a már 30 éve koraszülöttek mentését és szállítását végző Peter Cerny Alapítvány - mondta Siklósi Beatrix, az M5 csatornaigazgatója péntek reggel az M1 aktuális csatorna és a Kossuth Rádió Jó Reggelt, Magyarország! című műsorának közös interjújában.
2019. 12. 14. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Új Snatch zsarolóvírus terjed

A Sophos legújabb riportja az előszőr 2018 decemberében észlelt Snatch zsarolóvírus új támadó módszereit részletezi. Ezek közé tartozik az is, hogy támadás közben csökkentett módban indítja újra a PC-ket, amivel megkerüli a zsarolóvírus tevékenységet észlelő védelmi eszközöket és titkosítja a fájlokat. A Sophos szerint más digitális bűnözők is átvehetik ezt a megoldást zsarolóvírusok gyártásához.
2019. 12. 13. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyre több kkv pártol át az Instagramra

Még mindig a Facebook a legnépszerűbb marketingeszköz a kkv-k körében, ám egyre többen döntenek az Instagram mellett a hatékonysága miatt. Hiába van bénítóan sok alternatíva online eszközökből, egyre emelkednek a költségek, ezért a kkv-k keresik az ingyenes vagy olcsó eszközöket – derül ki a Marketing Commando 1250 fő megkérdezésével készült online felméréséből.
2019. 12. 12. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Anya, nagyi, nem igaz, hogy nem érted ezt a kütyüt!

Az okostelefontól kezdve a vezeték nélküli billentyűzetig a fiatalok lelkesen használják a XXI. századi technológiákat és élvezik azok minden előnyét. Sajnos úgy tűnik, hogy az idősebbek esetén nem ez a helyzet. A 16 évesnél idősebb gyermekeket nevelő magyar szülők 35% tartja magát a technológia terén újoncnak. Ezen szülők több mint a fele (52%-a) számolt be arról, hogy a gyermeke segítsége nélkül napi szinten küzd technológiai kihívásokkal. A fiatalabbak pedig tartanak attól, hogy az idősebb családtagok esetleg nem akkora technológiai zsenik, ezért segítségre szorulnak majd az eszközök és kütyük használatában. Ez azt jelenti, hogy a szülők és nagyszülők hiába keresik a legújabb technológiai vívmányokat a karácsonyfa alatt. A Kaspersky kutatásának eredménye azt mutatja, hogy az Y-generáció tagjai nem hajlandóak sokat költeni technológiai termékekre karácsonykor, mert attól tartanak, hogy teljes munkaidős technológiai tanácsadónak használja őket a család.
2019. 12. 12. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Mennyiért lehet csomagot küldeni Európába?

Az európai országok közötti csomagküldés árait átlátható módon foglalja össze az Európai Bizottság weboldala, ahol a legnépszerűbb európai csomagkézbesítési szolgáltatások tarifáit lehet összehasonlítani. Az Európai Csomagár-összehasonlító Oldal nem csak a fogyasztóknak, de a kis- és középvállalkozásoknak is hasznos lehet, különösen a karácsonyi ajándékrendelések csúcsidőszakában. Az oldal linkje a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)honlapjáról is elérhető.
2019. 12. 10. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hogyan lehet legjobban megtéríteni az automatizációs befektetésünket?

A robotikával kapcsolatos összköltség mértéke folyamatos csökkenésben van. A McKinsey szerint az átlagos ár, amit egy robotért kell kifizetni, az elmúlt 30 év alatt minimum a felére esett, és az elkövetkező években még ennél is nagyobb csökkenésre lehet számítani.
2019. 12. 10. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Kedvenc a legjobb európai film 2019-ben

A kedvenc című alkotás nyerte el a legjobb filmnek járó elismerést az Európai Filmdíjak szombat esti átadásán Berlinben.
2019. 12. 08. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hagyd, hogy lenyomozzanak az interneten!

A HR-esek minden alkalommal utánanéznek az álláshirdetésre jelentkezőknek a közösségi oldalakon, ezért érdemes úgy kialakítani a profilunkat, hogy az pozitív képet fessen rólunk. A legfontosabb az, hogy átjöjjön, az illető tényleg szenvedélyesen szereti azt, amit csinál. A személyes márkaépítést napjainkban karrierépítésre is lehet használni, ugyanis rengeteget nyom a latba, hogy a (leendő) munkaadó mit lát rólunk az interneten.
2019. 12. 06. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Új médiaszabályozási rendszert vezetnek be Németországban

Új médiaszabályozási rendszert vezetnek be Németországban, a csaknem 30 éve megalkotott szabályok helyére lépő új előírásokról csütörtökön állapodtak meg Berlinben a tartományi miniszterelnökök konferenciáján.
2019. 12. 05. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Médiatanács: tovább szólhat a baranyai Rádió 1

Megújította a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a pécsi-villányi RÁDIÓ 1 szolgáltatójának rádiós jogosultságát, egy tévéhíradós adást kifogásoló állampolgári bejelentések nyomán eljárást indít és bírságot szabott ki egy váci rádióra amiatt, hogy az nem teljesítette a médiaszolgáltatási szerződését.
2019. 12. 05. 10:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Mi kell a magyar programozóknak?

Még mindig óriási a kereslet a programozók iránt hazánkban, ennek ellenére az álláshirdetések kis része tudja csak hatékonyan megszólítani a munkát kereső fejlesztőket. Egy friss kutatás szerint a magyar fejlesztők számára fontosabb, hogy a pozícióban alkalmazandó technológiák szerepeljenek a hirdetésben, mint a juttatások, utóbbinál azonban a ’versenyképes fizetés’ kifejezés taszítja őket. Fontos még, hogy a cég termékei és a pozícióhoz tartozó elvárások jelenjenek meg már a hirdetésben, amit nem mindegy, hogy ki ír.
2019. 12. 04. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Pénzügyi munkahelyeket szüntethet meg a mesterséges intelligencia

A vállalati döntéshozók csaknem fele úgy gondolja, hogy a pénzügyi szektorban munkahelyeket veszélyeztet a mesterséges intelligencia - derül ki az EOS Csoport fizetési szokásokat vizsgáló kutatásából.
2019. 12. 03. 08:30
Megosztás:
Hozzászólások:

31,3 milliárd forintra növelte éves árbevételét a Delta Csoport

A Delta Csoport árbevétele a 2018. július 1. és 2019. június 30. közötti üzleti évben 31,3 milliárd forintra emelkedett, az adózott eredménye pedig 850 millió forint lett - közölte az informatikai vállalatcsoport hétfőn az MTI-vel.
2019. 12. 02. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Elbocsátották a Newsweek egyik újságíróját egy Donald Trump cikk miatt

Azonnali hatállyal elbocsátották szombaton a Newsweek című amerikai hetilap portáljának egyik újságíróját, mert hamis történetet közölt Donald Trump amerikai elnökről.
2019. 12. 01. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Elfogadta a 2020-ra vonatkozó felügyeleti tervét az NMHH Médiatanácsa

Elfogadta a 2020-ra vonatkozó felügyeleti tervét a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa - közölte az NMHH pénteken az MTI-vel.
2019. 11. 29. 19:30
Megosztás:
Hozzászólások:

5G-s frekvenciaértékesítés: lezárult a másodfokú eljárás

Másodfokon helybenhagyta az 5G-s frekvenciaértékesítés alaki vizsgálatának eredményét a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke, miután a Digi Communications N.V. fellebbezést nyújtott be a döntés ellen. A cég további jogorvoslatért bírósághoz fordulhat.
2019. 11. 28. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ilyen hatással lesz a CSOK az építőiparra

Dr. Rázsóné Szórády Csilla, az újHÁZ Centrum cégvezetője egy sajtóreggeli keretein belül mutatta be az építőanyag kereskedelmi hálózat Őszi Trendriportját, amely CSOK lendületben az építőipar! címmel jelent meg. Mint mondja, céljuk, hogy átfogó képet adjanak a Családi Otthonteremtési Kedvezményről a családok számára, miközben felhívják a figyelmet a támogatási forma előnyeire és hátrányaira, hiszen az életkezdő, fiatal- és nagycsaládosok fontos vásárlói a hálózatnak.
2019. 11. 28. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

KPMG: a drónok forradalmasítják a városi közlekedést a következő tíz évben

A repülő autók és a fegyelmezett sorokban haladó dróntaxik a fantázia szüleményei, és egyelőre csak a filmekben fordulnak elő. A KPMG nemrégiben megjelent nemzetközi tanulmánya azonban rávilágít arra, hogy összeálltak a feltételek a vízió valóra válásához. A KPMG elemzői szerint a kérdés ma már nem az, hogy elég fejlett-e a technológiánk, hanem az, hogy a piaci szereplők mikor és milyen üzleti modellekkel szállnak be a versenybe.
2019. 11. 27. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

2025-re elérheti a 2,6 milliárdot az 5G előfizetések száma

Az Ericsson várakozásai szerint az 5G előfizetések száma 2025-re globálisan elérheti a 2,6 milliárdot, ekkorra várhatóan 65 százalékos lesz az 5G lakossági lefedettsége és a globális adatforgalom 45 százaléka 5G hálózatokon bonyolódik majd - közölte a cég az MTI-vel kedden.
2019. 11. 26. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Cyberbűnözők az ünnepek alatt sem állnak le – sokan a kis- és közepes cégekben látnak prédát

Habár közeleg az év végi pezsgőbontások időszaka, a hazai kis- és középvállalkozások vezetői nem dőlhetnek hátra. A cégek többsége ma már együtt robog a digitalizációval, és ezzel számos új veszélyforrással is szembe kell nézniük. A cyberbűnözők felkészültebbek, mint valaha, és egyre csábítóbbak számukra a „kishalak”: statisztikák szerint az ilyen bűncselekmények közel fele a kis és közepes méretű cégek ellen irányul. Nem véletlen, hiszen ez a szektor van a legkevésbé felkészülve a támadásokra, átlagosan csupán hét és fél perc kell ahhoz, hogy feltörjék az informatikai rendszerüket.
2019. 11. 26. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások: