41 százalékkal nőtt a GLP globális bérbeadási tevékenysége az előző évhez képest
A bérleti kereslet fő hajtóereje továbbra is az e-kereskedelem, amit a COVID-19 hatására megváltozott fogyasztói magatartás még tovább erősít. Ez a trend ráadásul a várakozások szerint a járvány után is folytatódik majd. Az e-kereskedelmi szektor szereplői jelenleg a GLP globális portfóliójának közel 40 százalékát teszik ki, szemben az öt évvel ezelőtti 20–25 százalékkal.
Főbb bérbeadási események 2020 első felében
Brazíliában a GLP a tavalyinál 106 százalékkal több, mintegy 385 ezer négyzetméternyi területet adott bérbe, ezek közül kiemelkedik egy 21 ezer négyzetméteres új megállapodás a GLP Park Cajamar II létesítményben az egyik legnagyobb latin-amerikai e-kereskedelmi szereplőnek, valamint egy 46 ezer négyzetméterre szóló ügylet a GLP Park Louveira I-ben a világ vezető logisztikai vállalatának. A bővítési igényekből adódó szerződéshosszabbítások továbbra is az üzlet kulcsfontosságú ösztönzői; Brazíliában 2020 első felében a bérlések mintegy 74 százaléka kötődött meglévő ügyfelekhez.
A GLP új és meghosszabbított szerződései Kínában közel 7,4 millió négyzetmétert tettek ki az év első hat hónapjában, ami 48 százalékkal meghaladja az előző évi értéket. A legjelentősebb bérbeadási tevékenység a vezető külső (3PL) logisztikai szolgáltatók, valamint az e-kereskedelmi szereplők növekedéséből adódik, miután ezek az ügyfelek a szervezett kiskereskedelmi tevékenység és a belföldi fogyasztás bővülése nyomán továbbra is országszerte növekednek. Az e-kereskedelem növekedését és a fogyasztók mielőbbi kézbesítés iránti igényét figyelembe véve a vállalatok feltehetőleg egyre inkább külső logisztikai szolgáltatókhoz szervezik majd ki a kiszállítást, ezzel rugalmasabbá téve stratégiájukat.
A GLP szempontjából az élelmiszerkereskedelem és az online bevásárlás számítanak a leggyorsabb ütemben növekvő szektoroknak. A vállalat nemrég írta alá a bérleti megállapodást a Bestore-ral (Liangpinpuzi), Kína egyik legnépszerűbb snack márkájával. Emellett a GLP szolgálja ki a kínai Hunan tartománybeli 7-Eleven tárolási és elosztási szükségleteit is. Az első üzlet nemrégiben nyílt meg Csangsában, és a nyitónapi forgalom 70 310 dollárral megdöntötte a globális nyitónapi értékesítési rekordot.
Japánban a GLP 42 megállapodással megközelítette a 632 ezer bérbe adott négyzetmétert, ami 17 százalékos növekedés az előző évhez képest. Az e-kereskedelem jelentős szerepet játszott a keresletben, 2020 első felében a bérbeadási tevékenységnek mintegy 34 százaléka kötődött ehhez az ágazathoz az országban. Ebbe beleértendő a GLP tokiói ALFALINK Sagamihara IV létesítményének 100 ezer négyzetméterre szóló előbérleti szerződése, illetve az új és a szerződést hosszabbító ügyfelek is. A GLP ALFALINK a GLP Japán új, úttörő logisztikai létesítménye, amely egyedi kialakításának köszönhetően képes optimalizálni a működési hatékonyságot, valamint lehetővé teszi, hogy a termékfejlesztéstől a kiszállításig a teljes ellátási lánc egyetlen helyen összpontosuljon, ezzel még magasabb értéket nyújtva az ügyfeleknek. A GLP ALFALINK Sagamihara és a jelenleg fejlesztés alatt álló GLP ALFALINK Nagareyama a legnagyobb modern logisztikai parkok közé tartoznak Japánban, amelyek bruttó alapterülete befejezésük után 650 ezer, illetve 900 ezer négyzetméter lesz.
Az indiai bérbeadási tevékenység az elmúlt egy évben a háromszorosára nőtt, köszönhetően az IndoSpace által idén január és június között összesen 238 ezer négyzetméterre kötött bérleti megállapodásoknak. A növekedéshez az e-kereskedelem iránti növekvő igény, a 3PL szektor és az multinacionális ipari vállalatok is hozzájárultak. A visszatérő ügyfelek között szerepel az Amazon és a Dhoot Transmission, de olyan új vállalatok is bővítették az IndoSpace portfólióját, mint a First Cry, a McWane, a Rexel, a BYJU’s és a B L Harbert.
Európában a GLP összesen mintegy 220 ezer négyzetméternyi terület bérbeadásáról kötött megállapodásokat, többek között az XPO-val Franciaországban, a Bleckmannal és a Focus Internationallal (a JD Sports Fashion része) az Egyesült Királyságban, valamint az ID Logistics-szal és egy vezető e-kereskedelmi vállalattal Németországban. Emellett a GLP a közelmúltban átvette a Goodman Csoport közép- és kelet-európai logisztikai ingatlanjait, így a GLP immár a kontinens 11 országában van jelen.
Ming Mei, a GLP társalapítója és vezérigazgatója elmondta: „Büszkék vagyunk az utóbbi időben elért bérbeadási sikereinkre, és továbbra is arra összpontosítunk, hogy kiváló minőségű, innovatív és fenntartható ingatlanmegoldásokkal szolgáljuk ügyfeleinket és befektetőinket valamennyi piacunkon. Az e-kereskedelem egyre fontosabb kiskereskedelmi csatornává válik világszerte, ezt a folyamatot a COVID-19 hatására a fogyasztói magatartásban bekövetkező változás még inkább felgyorsítja. Az „új normális” világban a vállalatok átalakítják az ellátási láncra irányuló stratégiáikat a hatékonyság és az ellenállóképesség kiegyensúlyozása érdekében. Emellett az ideális készletszint újraértékelése tovább növeli majd a raktárépületek, valamint a logisztikai szolgáltatások és létesítmények iránti globális keresletet.”