5 digitális tipp a kiskereskedők és az e-kereskedelemben dolgozók számára

A mai, rendkívül versenyorientált e-kereskedelmi környezetben a kiskereskedőknek minden rendelkezésükre álló eszközt fel kell használniuk ahhoz, hogy kapcsolatba lépjenek vásárlóikkal, növeljék az eladásokat, és felülmúlják versenytársaikat. Vessünk közelebbi pillantást arra, hogyan használhatják ki a vállalkozók a digitális és technológiai lehetőségeket az e-kereskedelemben!

5 digitális tipp a kiskereskedők és az e-kereskedelemben dolgozók számára

1. Érje el az ügyfeleket ott, ahol a legtöbb időt töltenek: a mobilkészülékeiken.

A világ lakosságának több mint kétharmada használt mobiltelefont 2022-ben, 95 millióval többen, mint 2021-ben. A népszerűsödéssel párhuzamosan a márkáknak is szükségük van arra, hogy mobilon keresztül lépjenek kapcsolatba vásárlóikkal. Az üzenetküldő alkalmazások például pontosan ezt teszik lehetővé. A vásárlók nagyobb valószínűséggel nyitják meg a telefonjukon megjelenő értesítéseket az üzenetekről, mint az e-maileket vagy egyéb médiumokat.

2. Ügyfelek bevonása személyre szabottan, üzleti üzenetek segítségével.

Az üzleti üzenetek ideálisak célzott értesítések küldésére és egyfajta párbeszéd kialakítására a közösséggel. Ezek az üzenetek személyre szóló kampányok vagy beszélgetések formájában jelennek meg, amelyek segítenek a leadek kezelésében, az értékesítés ösztönzésében és a kapcsolattartásban a hűséges ügyfelekkel.

A márkák világszerte már aktívan kihasználják az üzleti üzenetküldés előnyeit. A Viber belső adatai szerint tavaly 31%-kal nőtt a kézbesített üzleti üzenetek száma. A promóció jellegűek (különleges ajánlatok, kedvezmények) száma 11%-kal, a társalgási üzenetek (élő ügynöki támogatás) száma 17%-kal nőtt, a tranzakciós üzenetek (rendelés visszaigazolások, szállítási nyomon követés, nyugták) száma pedig73%-kal emelkedett.

Az üzleti üzenetek az e-kereskedelmi és viszonteladói vállalkozások számára rengeteg lehetőséget biztosítanak, amelyek konverzióhoz vezetnek. Íme néhány javaslat:

-Személyre szabott termékajánlások
-Exkluzív promóciók és kedvezmények
-Ügyféltámogatás és segítségnyújtás
-Rendelési visszaigazolások és szállítási értesítések
-Visszajelzések és vélemények megosztásának lehetősége.

Az ilyen típusú elérés kettős előnnyel jár: amellett, hogy bizalmat és hűséget épít az ügyfelekkel, növeli a marketing befektetés megtérülését is.

3. Chatbotok a zökkenőmentes ügyfél interakciók érdekében.

A chatbotok egyre népszerűbbek, köszönhetően a gyors, automatizált ügyfélszolgálatnak és segítségnyújtásnak. Könnyen kezelhetőek, és számos feladatot képesek ellátni, mint például:

-Válaszok a gyakran ismételt kérdésekre
-Termékinformációk biztosítása
-Az ügyfelek segítése a vásárlási folyamat közben
-Segítségnyújtás a rendelés nyomon követésében és a visszaküldésben
-Személyre szabott promóciók és kedvezmények.

A chatbot marketingstratégiába történő bevonásával azonnali, folyamatos, egész nap elérhető támogatást nyújthat ügyfeleinek anélkül, hogy hatalmas ügyfélszolgálati csapatba kellene befektetnie, megadva nekik a lehetőséget arra, hogy az összetettebb feladatokra koncentráljanak. Ez nemcsak idő és erőforrások terén biztosít megtakarítási lehetőségeket, hanem hozzájárul az ügyfelek elégedettségének növeléséhez és az eladások sikerességéhez is.

4. Éljen a mobilhirdetések előnyeivel!

Számos lehetőség létezik a mobilos hirdetésre, amelyek segítségével szélesebb közönséghez juthat el, és nagyobb forgalmat irányíthat e-kereskedelmi áruházára. Íme a legfontosabb tippek a mobilhirdetések marketingstratégiába való beillesztéséhez:

Használjon nem invazív lehetőségeket: A legtöbb felhasználó az alkalmazások és platformok esetében úgy tekint a hirdetésekre, mint amelyek megszakítják mindazt, amit éppen az eszközükön csinálnak, ezért a hirdetések alkalmazásban vagy webhelyen történő elhelyezésekor az a cél, hogy azok ne legyenek zavaróak vagy tolakodóak. Ez egy nehéz feladat: úgy kell felkelteni a figyelmet, hogy közben ne zavarja meg a felhasználókat. A Viberen például olyan natív elhelyezéseket választhatunk, mint csevegési vagy hívási képernyő, explore tab, speciális mappa, ahol a felhasználók üzleti üzeneteket olvashatnak, miközben a hirdetések tartalma egyértelműen megkülönböztethető, és megfelelően jelölve marad. Így biztosítjuk, hogy a hirdetések természetesen integrálódjanak a felhasználói felületbe.

Maradjon az egyszerűségnél! A fogyasztók figyelméért olyan sokan versengenek, hogy fontos minél gyorsabban a lényegre térni. A mobil hirdetéseknek mindössze három másodperc alatt kell átadniuk az üzenetet ahhoz, hogy hatékonyak legyenek. Ráadásul mivel a mobil képernyők viszonylag kicsik, így nem jeleníthet meg egy hatalmas szövegeket. Legyen az üzenet tömör és ütős, és épp annyi információval ingerelje a fogyasztót, hogy a kívánt célhoz vezesse.

Próbáljon ki látványos formátumokat! A felhasználók körében különösen a videó számít népszerű hirdetési típusnak, mivel könnyen felkelti a figyelmet, és nagyobb elkötelezettséget eredményez. A márkavideóktól kezdve, amelyek nem tolakodó, sokkal inkább vonzó tartalmat nyújtanak, a jutalommal járó videókig, amelyek lehetővé teszik, hogy a felhasználók kapjanak valamit a hirdetés megtekintése után, ezek a tartalmak ígéretesebbek, mint a bannerek.

5. Használja kreativitását az AR segítségével!

A kiterjesztett valóság (AR) segítségével szórakoztató és interaktív módon léphet kapcsolatba közönségével. Az AR kiválóan alkalmas márkája és termékei népszerűsítésére, legújabb innovációi bemutatására, és az ügyfelek lenyűgözésére.

A felhasználási lehetőségek száma korlátlan. Tegye lehetővé, hogy vásárlói felpróbálhassák a kiegészítőket, például napszemüvegeket vagy kalapokat, mielőtt döntenének a vásárlásról, vagy hagyja, hogy vásárlói új kollekciója egy-egy bútordarabját helyezhessék el szobájukban. Nem tudja eldönteni a vásárló, hogy melyik rúzs színe illik a legjobban saját alaptónusához? Most kipróbálhatja az AR funkciónak köszönhetően!

A Viber belső statisztikái megerősítik, hogy az AR-technológiák népszerűek a felhasználók körében. A 2021-es indulás óta az applikáció felhasználói közel 1 milliárd alkalommal használtak AR-lencséket a platformon. A márkák is élhetnek ezzel a lehetőséggel, és saját AR-lencséket hozhatnak létre a márkaismertség növelése és a marketingtevékenység támogatása érdekében.

A marketingstratégia hatékonyságának maximalizálásához elengedhetetlen a kulcsfontosságú teljesítménymutatók nyomon követése és az adatvezérelt döntéshozatal. Elemezze kampányait, ismerje meg a trendeket, optimalizáljon ennek megfelelően és lássa, hogyan javul saját márkájának teljesítménye.

Így védheted meg a pénzedet a bankszámládon a kibertolvajok ellen

Sok ügyfél csak akkor kezd el foglalkozni a pénze védelmével, miután már bekövetkezik a baj. Szerencsésebb esetben akkor, ha a környezetéből hall valamilyen visszaélésről. Pedig a védekezési lehetőség sok esetben megelőző jelleggel is ott van az ügyfelek kezében, egész pontosan a naponta használt banki mobilapplikációban – hívja fel a figyelmet a BiztosDöntés.hu.
2025. 06. 01. 10:00
Megosztás:

Duguláselhárítás falbontás nélkül – Megoldások bontási károk nélkül

Eltömődött lefolyók, kellemetlen szagok, visszafolyó víz? Egy makacs dugulás gyorsan megbéníthatja a háztartást – legyen szó mosogatóról, WC-ről vagy zuhanyzóról. A legtöbben attól tartanak, hogy az elhárítás csak falbontással oldható meg, ám a modern technológiáknak hála ez ma már szinte minden esetben elkerülhető.
2025. 06. 01. 09:00
Megosztás:

A spanyol mezőgazdaság kritikus helyzetére figyelmeztettek a legnagyobb szakmai érdekképviseletek

A spanyol mezőgazdaság kritikus helyzetére figyelmeztettek a legnagyobb szakmai érdekképviseletek pénteken, sürgős intézkedéseket, köztük az ukrán gabonaimport korlátozását követelve.
2025. 06. 01. 08:00
Megosztás:

75 ezren igényeltek erkölcsi bizonyítványt a DÁP alkalmazáson keresztül

Eddig több mint 75 ezer erkölcsi bizonyítványt igényeltek a Digitális Állampolgárság (DÁP) alkalmazáson keresztül, sorban állás és papír nélkül - közölte Nyitrai Zsolt a Facebook-oldalán szombat reggel.
2025. 06. 01. 07:00
Megosztás:

Magyarul tanítja a Microsoft a mesterséges intelligenciát a GVH-nak köszönhetően

A magyar nyelv szempontjából történelmi léptékű kötelezettségvállalást ért el a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Microsofttal szemben folytatott eljárásában. A GVH eljárása annak vizsgálatára indult, hogy a szoftveróriás megfelelően tájékoztatta-e a magyar felhasználókat a 2023 februárjában elindított mesterséges intelligencia alapú szolgáltatásáról. A globális technológiai cég a magyar nemzeti versenyhatóság eljárásának eredményeként egy átfogó kötelezettségvállalás végrehajtását kezdeményezte, amit a GVH Versenytanácsa kötelezően elő is írt számára. Ennek lényege, hogy a Microsoft 10 milliárd magyar szón alapuló – megfelelően előkészített – adatállományon tanítja mesterséges intelligencia alapú rendszereit, és az adatállományt más MI rendszerek számára is felhasználhatóvá teszi. Ezzel az úttörő fejlesztéssel nagyságrendekkel javulhatnak a magyar nyelvű MI-alapú alkalmazások képességei.
2025. 06. 01. 06:00
Megosztás:

Álláskeresés nyáron? Készüljön extra körökre!

A nyári hónapokban a munkaerőpiac ritmusa lelassul, különösen az irodai, szellemi munkakörökben. A szabadságolások miatt elérhetetlenné váló döntéshozók, az időzítési nehézségek és a túl általános toborzási kampányok miatt a kiválasztás akár kétszer annyi ideig is eltarthat, mint az év többi részében. Ez nemcsak időveszteség, hanem komoly üzleti kockázat is – figyelmeztet a HR szakértő.
2025. 06. 01. 05:00
Megosztás:

Többet ér a garázs, mint egy autó vagy lakás? Néhol luxusautók helyett már luxus-parkolóhelyekről beszélhetünk

Néhány kivételtől eltekintve általánosságban elmondható, hogy az évek során folyamatosan emelkednek a gépjárművek átlagárai. Érthető tehát, hogy egyre több tulajdonos szeretné óvni autóját a külső hatásoktól, és nem az utcán hagyni estére, hanem biztonságban tudni egy garázsban. Ennek kapcsán 2022-től 2025 áprilisáig vizsgálta a Használtautó.hu a magyarok által legkedveltebb modellek átlagárát a használtautó-piacon, valamint ezzel párhuzamosan az ingatlan.com is megnézte az eladó és kiadó garázsok kínálatát Budapesten és vármegyeszékhelyeken.
2025. 06. 01. 04:00
Megosztás:

9 órai iskola kezdés – Itt a bejelentés, senki nem számított erre

Újra előkerült az iskolakezdés időpontjának kérdése.
2025. 06. 01. 03:00
Megosztás:

Munkaszüneti napok 2025 – ez jön még idén!

Mire számíthatunk 2025 hátralévő részében? Ahogy a 2025-ös év fele lassan a hátunk mögött marad, egyre többen kezdik tervezgetni az év végi szabadságokat, hosszú hétvégéket és a munkanap-áthelyezésekkel járó bonyodalmakat.
2025. 06. 01. 02:01
Megosztás:

Kiderült a júniusi nyugdíj utalás időpontja: mikor érkezik meg most pontosan a pénz?

Bár a nyugdíjasok többsége már megszokhatta a rendszeres pénzérkezést, 2025-ben sem árt figyelni az aktuális nyugdíjfolyósítási dátumokra.
2025. 06. 01. 01:00
Megosztás:

A legjobb mém érmék felkutatásán dolgozol? Vár a Snorter ICO!

Kiégtél a legjobb mém érmék felkutatásától? Segítségre van szükséged? A Snorter kereskedő bot segít a Solana blokkláncán futó legjobb mém érmék megtalálásában.
2025. 06. 01. 00:01
Megosztás:

Valós adatok alapján teremtenek mesterséges személyiségeket a kiberbűnözők

Mivel a kiberbűnözők sokféle módszert vetnek be a személyes adtok ellopására, önmagában véve az óvatosság nem mindig védi meg az ügyfeleket a csalásoktól, pénzük eltulajdonításától, az informatikai biztonsággal foglalkozó ESET tanulmánya szerint, a megelőzés, így például biztonsági szoftver telepítése mellett nagyon fontos az is, hogy rendszeresen ellenőrizzék az ügyfelek bankszámlájukat, s ha bármi rendelleneset tapasztalnak, azonnal tiltsák le a bankkártyájukat és cseréljenek jelszavakat.
2025. 05. 31. 22:00
Megosztás:

Ezért mondott le a cseh igazságügyi miniszter

Lemondott pénteken Pavel Blazek cseh igazságügyi miniszter, mert tárcája nagy értékű ajándékot fogadott el bitcoin kriptovalutában egy büntetett előéletű volt drogkereskedőtől.
2025. 05. 31. 21:00
Megosztás:

A fiatalok 22 %-ának van hosszabb időre elegendő tartaléka

Tízből közel hat fiatalnak van valamennyi megtakarítása a legfrissebb K&H ifjúsági index szerint. Jelentős eltérések vannak közöttük: a megtakarítók 38 százalékának legalább hat hónapra elegendő tartaléka lenne arra az esetre, ha nem lenne bevétele, 36 százalékuk maximum egy, 26 százalékuk pedig legfeljebb három hónapra tud tervezni. Ugyanakkor a tartalékoló fiatalok több mint tizede egy évnél hosszabban tudna bevételek nélkül élni.
2025. 05. 31. 20:00
Megosztás:

Az Ideona átadta második hibrid naperőművét

Az Ideona tanácsadói csoport újabb, elektrokémiai energiatároló rendszerrel integrált napelemes erőművet adott át a Vas vármegyei Söptén - közölte az Ideona Zrt. az MTI-vel.
2025. 05. 31. 19:00
Megosztás:

Trump ismét kamatcsökkentésre szólította fel a jegybankot

Jerome Powell, a Fed elnöke csütörtökön személyesen egyeztetett Donald Trumppal a gazdasági fejleményekről, többek között a növekedésről, a foglalkoztatásról és az inflációról.
2025. 05. 31. 18:00
Megosztás:

Mi lesz így a Japán gazdasággal?

A japán főváros térségében mért éves infláció 3,4% volt májusban, ami megegyezik az előző hónapban mért adattal.
2025. 05. 31. 17:00
Megosztás:

Lengyelországi választások borzolják a hétvégét

Vasárnap tartják a lengyel elnökválasztás második fordulóját.
2025. 05. 31. 16:00
Megosztás:

A SZÉP-kártya jelentős segítség a magyar családoknak – áprilisban 14%-kal többet költöttek a kártyabirtokosok mint egy évvel korábban

A kormány azon dolgozik, hogy a magyar családok egyre több pénzből tudjanak gazdálkodni, ezáltal pedig többet is tudjanak költeni akár utazásra, kikapcsolódásra is. A családok gondtalan pihenését a kormány a SZÉP-kártyával is kiemelten támogatja, amely a hazai turizmus teljesítményéhez is érdemben hozzájárul.
2025. 05. 31. 15:00
Megosztás:

A kőolaj árfolyama csökkent, szombaton lesz a sorsdöntő OPEC ülés

A kőolaj ára esett, miután a globális nyersolaj piacon erős a félelem az OPEC szombati döntése miatt.
2025. 05. 31. 14:00
Megosztás: