A Tesco nyeresége 15 százalékkal nőtt
A társaság keddi közleménye szerint az adózott nyereség 1,18 milliárd fontra nőtt az egy évvel korábbi 1,03 milliárdról. A forgalom 8,3 százalékkal 32,9 milliárd fontra emelkedett. A növekedés részben a nagy-britanniai adóemelések következménye, ezek hatását nem számítva a bővülés 7 százalékos. Az ázsiai térségben a profit 30 százalékkal nőtt. A hazai piacon, Nagy-Britanniában 5,5 százalékkal, Európa más régióit együttvéve 3,1 százalékkal nőtt a nyereség.
A Nagy-Britanniában piacvezető, globálisan pedig az amerikai Wal-Mart Stores Inc. és a francia Carrefour SA után a harmadik számú kiskereskedelmi vállalat szerint a forgalom alakulásában érezhető már érezhető, hogy beindult a világgazdaság, és nem valószínű, hogy dupla mélypontú lesz a válság, hogy W-alakú pályára került a gazdaság.
Legkésőbb 2013-ra az amerikai Tesco-részleg, a Fresh and Easy néven működő vállalkozás is nyereséges lehet - közölte a társaság. A 14 országban 4.800 üzletet működtető Tesco 1994-ben jelent meg Magyarországon. Jelenleg több mint 100 áruházat üzemeltet és több mint 20 ezer főt foglalkoztat. A Nielesen piackutató társaság adatai szerint 2009-ben a Tesco volt a legnagyobb forgalmú élelmiszer-áruházlánc.