A franciák után az olaszok is megvetik lábukat az orosz gépjárműiparban
A közös vállalat második legnagyobb orosz autógyár lesz az AvtoVAZ után. A vállalat kilenc Fiat modell összeszerelését végzi majd és termelésének 10 százalékát exportálja. A sebességváltók és a motorok Oroszországban készülnek majd. Claudio Scajola olasz ipari miniszter szerdai bejelentése szerint a Fiat SpA és az orosz Sollers OJSC az amerikai Chrysler Group LLC részvételével létesít közös vállalatot Oroszországban.
"A Fiat Chrysler márkájú autók gyártását tervezi" - közölte a miniszter az olasz és az orosz fél között létrejött közös vállalati megállapodást kommentálva. Egy, az ügylethez közel álló forrás szerint a Fiat olyan Chrysler márkákat, mint például a Jeep visz be a közös vállalkozásba és az orosz fél kiválaszthatja a helyi piacra általa legmegfelelőbbnek tartott modellt.
A közös vállalati szerződést formálisan csütörtökön kötik meg Vlagyimir Putyin miniszterelnök jelenlétében a Sollers Moszkvától keletre fekvő Naberezsnyie Cselnyi üzemében. Az üzem évi 80 ezer autó gyártásához elegendő termelési kapacitással rendelkezik.
A Sollers az utóbbi években az egyik legnagyobb orosz autógyártóvá nőtte ki magát. 2009-ben, amikor felére zuhantak az autóeladások Oroszországban, 62 ezer autót adott el. A vállalat valószínűleg felváltja az Oleg Gyeripaszka érdekeltségébe tartozó GAZ autógyárat a kormány terveiben egy második orosz-külföldi autóipari konzorcium létesítésére a Renault-AvtoVAZ mellé. A kormány eredetileg GAZ és a német Opel összevonásában gondolkodott.