A koronavírus óta megint a Facebook a legmenőbb közösségi oldal

A járványhelyzet nagy nyertese a Facebook – a közösségi média-használatot tekintve mindenképp. A hírek, az élő közvetítések és a chat - ezek azok a funkciók, amikkel tarolt az elmúlt időszakban a Facebook. Gyakrabban és többet facebookoztunk az elmúlt hetekben, mint a megelőző időszakban, és sok esetben a családi kapcsolattartást, a munkahelyi ügyeinket is a Facebookon intéztük. Ez derül ki a Be Social közösségi média ügynökség legutóbbi felméréséből.

A koronavírus óta megint a Facebook a legmenőbb közösségi oldal

Több mint 4700-an töltötték ki a Be Social kérdőívét, amely a hamarosan nyilvánossá váló 2020-as Nagy Facebook Körkép kiegészítéseként az online térben vizsgálta a magyar Facebook-felhasználók járványhelyzetben kialakult szokásait. A járvány kezdete óta beérkezett válaszokat a még az év első heteiben rögzített Nagy Facebook Körkép 2020 eredményeivel vetették össze, így kiderülhetett, milyen hatással volt a magyarok közösségi média használatára a járvány időszaka.

Többet lógunk a közösségi oldalakon

Azt mondhatjuk, hogy minden közösségi médiafelületet többet és intenzívebben használtunk az elmúlt hónapokban, viszont az adatokból arra lehet következtetni, megváltozott, hogy milyen céllal keressük fel őket. A kérdőív kitöltőinek 43,5%-a mondta azt, hogy többet van a Facebookon a járványhelyzet időszakában, mint korábban. A YouTube-ot 34,54%-uk, az Instagramot 20,38%-uk használja többet.
 
A veszélyhelyzet egyértelmű nyertese Magyarországon, ahogy más piacokon is, a Facebook. A Facebook hivatalos blogján megjelent adatok szerint több mint 50 százalékkal nőtt a Facebook előtt töltött idő, főleg a csetelés miatt azokban az országokban, ahol a vírus miatt karantént vezettek be. Persze ez nem meglepő, hiszen a Facebook az a közösségi platform, amely egész működését a hírek és külső oldalra mutató hivatkozások megosztására, illetve a  tematikus csoportokon belüli kommunikációra alapozza.



A Be Social felmérése szerint a magyar felhasználók között 4%-kal nőtt azok aránya, akik naponta többször is megnézik a Facebookot, és nőtt az aktivitások száma is, hiszen 6%-kal többen vannak azok, akik naponta akár többször is posztolnak. Szintén érdekes, hogy átalakult, miért is használják szívesen az emberek a Facebookot. Míg ez év elején a válaszadók 58,2%-a használta a Facebookot hírforrásként, most azt látjuk, hogy idén tavasszal már 67%-uk kifejezetten a híreket figyelte az oldalon.
 
Év elején még az volt a Facebeook egyik legfőbb vonzereje, hogy az ismerősökről megtudhatunk mindenfélét (56,89%), mostanra ez a szempont kevésbé fontossá vált (48%). Ahogy nem meglepő módon a járványhelyzet alatt a Facebook események sem játszanak olyan fontos szerepet életünkben, mint néhány hónappal korábban – akkor még a válaszadók 58,2%-a jelölte meg ezt a lehetőséget a közösségi oldal egyik fő pozitívumaként, most pedig már csak 37%. Azok, akik otthonról dolgoztak az utóbbi hetekben lényegesen nagyobb arányban válaszolták azt, hogy a munkával kapcsolatos dolgaikat is a Facebookon intézik (28,65%).

A Live lett az új tévé

Vannak dolgok, amelyek épp a koronavírus iránti kíváncsiság és fokozott érdeklődés miatt kerültek előtérbe. Ilyen például az élő közvetítéshez való csatlakozás a Facebookon. Míg korábban csak a válaszadók 4,79%-a mondta azt, hogy gyakran szokott élő közvetítéshez csatlakozni, mostanra ez az arány 14%-ra nőtt. Ugyanígy jóval kevesebben vannak már azok, akik viszont még soha életükben nem láttak Facebook Live-ot: 38,14% helyett mindössze 24%.


 
A koronavírussal foglalkoztak az elmúlt hetekben sok esetben még a sztárok, ismert emberek is – a válaszolók többsége (62%-a) találkozott is olyan bejegyzéssel, amikor egy ismert ember tett közzé posztot vagy videót a járványhelyzettel kapcsolatban. Tóth Gabi, Kasza Tibi és Orbán Viktor posztjai maradtak különösen emlékezetesek a válaszadók számára. Olyan is előfordult, hogy a koronavírussal kapcsolatban valótlan információval találkoztak a felhasználók – 35%-uk számolt be ilyenről. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy minden negyedik válaszoló úgy nyilatkozott, hogy nem biztos benne, hogy meg tudja állapítani, mi valótlan és mi nem azok közül az információk közül, amiket a Facebookon olvas. Aki felismeri a valótlan tartalmat, az is csak ritkán lép fel ellene: leginkább csak magukban szörnyülködnek (25%), esetleg nyomnak egy dühös fejű ikont (15%), de csak 100-ból heten jelentik a tartalmat a Facebooknak.

A vírus elleni védelem legfontosabb eszközeinek hirdetéseivel tele volt a Facebook, ám a válaszadók közül csak kevesen szánták rá magukat, hogy ezek hatására vásároljanak: 7%-uk vett így szájmaszkot, 3,6%-uk kézfertőtlenítőt. Ellenben csaknem minden 5. válaszadó (18%) vélte úgy, hogy többet vásárolt online a járványidőszakban, mint korábban.
A Facebooknak nem csak egy trükkje van

„A Facebook sikere megmutatta, hogy miért is hasznos, ha egy közösségi felület sokrétű funkciókat kínál a felhasználói számára” – értékelte a felmérést Joanelli Tamás, a Be Social ügyvezető-tulajdonosa, aki szerint a Facebook azért tudott jobban nőni, mint a konkurencia, mert elsőszámú hírforrássá tudott válni a magyar netezők számára. Emellett a Facebook Live nemcsak a hírtévék szerepének jelentős részét vette át a nagy magyar hírportálok segítségével, de tulajdonképpen kiváltotta a közszolgálati televíziót is a hivatalos kormányzati kommunikációban.

„A Facebook Live platformon számtalan profi és amatőr beszélgetős műsor indult el a karanténidőszakban, ezzel olyan tartalmi pezsgés, sőt túlkínálat alakult ki a közösségi oldalon, ami akár csak egy éve is elképzelhetetlen lett volna” – tette hozzá Joanelli. Szerinte azt sem szabad elfelejteni, hogy a Facebook jelenlegi sikerében fontos tényező az is, hogy integrált, de teljes értékű chatapplikációt is kínál, miközben a konkurensek, a Snapchat, a Twitter, a Tiktok, vagy a cégen belüli ellenlábas, az Instagram, legfeljebb kiegészítő szolgáltatásként tekintenek erre a funkcióra.
 
„Bevált a Facebook most már szinte egyedülálló stratégiája, amely alapján nyitottak maradtak az internet más részei felé, ellentétben a többi konkurensükkel. Amíg kihívóik zárt rendszereket hoznak létre, amikben gyakran még egy külső hivatkozás, link megnyitása sem magától értetődő, addig a Facebook azzal tudott sikeres lenni a veszélyhelyzetben, hogy összegyűjti az internet legjavát, és így tulajdonképpen a böngészés kiindulópontjává válik” –- összegezte a Facebook sikerét Joanelli Tamás.
 
A magyar Facebook felhasználói szokásokról készült legfrissebb felmérések mindez azonban csak egy apró szelete, a teljes Nagy Facebook Körkép 2020 eredményeit nyáron hozza majd nyilvánosságra a Be Social digitális ügynökség.

A felmérés 2020 áprilisában és májusában készült, online kérdőívvel, az eredmények nem reprezentatívak.

Hozzászólások

Új logisztikai központot épít a Lidl

Új logisztikai központot épít a Lidl Magyarországon, az élelmiszerlánc 35 milliárd forintos beruházásához a kormány 1,2 milliárd forint vissza nem térítendő beruházás-ösztönzési támogatást nyújt - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Budapesten.
2020. 07. 14. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Fizetéscsökkentések és elbocsátások várhatók a horvát lapkiadóknál

Fizetéscsökkentések és elbocsátások várhatók a horvát lapkiadóknál, a koronavírus-járvány következményei leginkább a nyomtatott sajtót sújtják - írta a Hina horvát hírügynökség hétfőn a Horvát Újságírók Szakszervezetére (SNH) hivatkozva.
2020. 07. 14. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Feltételekhez köthetik a járvány miatti uniós hitelfelvétel kormányzati támogatását

Az Országgyűlés kedden a kormánypártok javaslatára várhatóan határozatban szab feltételeket a kormánynak ahhoz, miként támogathatja az Európai Unió (EU) koronavírus-járvány okozta gazdasági károk enyhítését célzó hitelfelvételét.
2020. 07. 14. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A családi cégek másképp reagálnak a krízishelyzetekre

A stratégiai gondolkodás nagyban meghatározza a cégek krízishelyzetre adott reakcióját és a gazdasági sokkból történő felépülés sikerességét. Az idén ötéves K&H családi vállalatok kiválósági díj ezért a koronavírus-járvány kihívásaira adott példamutató stratégiai megoldásokat is várja 2020. augusztus 31-ig, hogy a sikertörténetekkel más családi vállalkozásokat is inspiráljanak.
2020. 07. 14. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megérkeztek az első adatok: nem volt jelentős árváltozás az ingatlanpiacon a COVID hullám alatt

Stagnáló árindexek, kevesebb tranzakció és az utolsó hónapokban rekord kereslet jellemezte az ingatlanpiac második negyedévét, amelyet nagyban befolyásolt a COVID-19 járvány okozta társadalmi és gazdasági változás. Az ingatlanpiaci árindexek közül mindig a Duna House országos hálózata adja ki adott negyedévről elsőként gyorsjelentést, amelyet most a koronavírus okozta változások miatt különösen várt adat. A már jelzett közvetítői és piaci várakozásokat a DH árindexe megerősítette, miszerint országosan stagnáló, lokációként és ingatlantípusonként enyhén változó mutatókkal zárt az ingatlanpiac.
2020. 07. 14. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Erre figyelj a LIDL-ben vásárolt áruk cimkéin!

Új jelölőrendszert vezet be a Lidl Magyarország, amelynek köszönhetően az egészségtudatos, valamint ételintoleranciában szenvedő vásárlóik sokkal gyorsabban és egyszerűbben igazodhatnak el a termékek között, és vásárolhatják meg a számukra legmegfelelőbbet. A vállalat 10 különféle szín és piktogram alkalmazásával hívja fel a figyelmet az ártáblákon például a glutén- és laktózmentes, valamint a bio és vegán termékekre.
2020. 07. 14. 04:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Egy hétre leáll a termelés a kecskeméti Mercedes-gyárban

Előre tervezetten egy hétre leáll a termelés augusztusban a kecskeméti Mercedes-gyárban - közölte a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. hétfőn az MTI-vel.
2020. 07. 14. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nehezítik a magyar vállalkozások németországi tevékenységét az új szigorítások

Nehezítik a magyar vállalkozások németországi tevékenységét a kiküldetéssel összefüggő német szigorítások - hívta fel a figyelmet az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) hétfői tájékoztatásában.
2020. 07. 14. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megkezdődött a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztése

Megkezdődött a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának fejlesztése a kivitelezésre vonatkozó szerződés hatályba lépésével - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) hétfőn az MTI-vel.
2020. 07. 13. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A SunDell Estate a Budapesti Értéktőzsde Standard kategóriájának új belépője

Hétfőn a hagyománnyá vált ünnepélyes csengetés keretén belül új belépőt köszönthetett a Budapesti Értéktőzsde: a dinamikus növekedést mutató ingatlanbefektetési társaság, a SunDell Estate Nyrt. törzsrészvényei a Standard kategóriába kerültek bevezetésre. A tőzsde nyújtotta lehetőségek kihasználásával a vállalat fő célja, a tavalyi év elején kezdeményezett szabályozott ingatlanbefektetési társasággá (SZIT) alakulás folyamatának lezárása is megvalósulhat.
2020. 07. 13. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Alulteljesített a magyar tőzsde

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 253,74 pontos, 0,71 százalékos csökkenéssel, 35 335,86 ponton zárt hétfőn.
2020. 07. 13. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Virágzik a házfelújítás a járványt követően

A koronavírus járvány sok üzletágnak jelentett bevétel kiesést. Az házfelújítások, illetve a generálkivitelezés területein azonban éppen hogy pozitív hatásúnak bizonyult a koronavírus utáni helyzet, hiszen egyre többen döntenek úgy, hogy a lakásokból kertes házakba költözzenek.
2020. 07. 13. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Maradnánk home office-ban!

Szerettünk tovább aludni és örültünk, hogy többet lehetünk a családunkkal a karantén idején, derült ki az Allianz Hungária Zrt. által végzett felmérésből. A társaság egy rövid idejű felmérés keretében arra volt kíváncsi, hogy az elmúlt hónapok milyen hatással voltak a magyarok otthonukhoz és munkahelyükhöz való viszonyára, mi hiányzik és mit nem sírnak vissza a karanténidőszakból munkavégzésük szempontjából.
2020. 07. 13. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Újabb budapesti szállodáit nyitja meg a Danubius Hotels

A szállodalánc fővárosi szállodái közül július 17-én a Danubius Hotel Erzsébet, augusztus 7-én pedig a Danubius Hotel Gellért nyitja meg kapuit. A vezetőség tervei szerint szeptembertől a Hilton Budapest, a Radisson Blu Béke Hotel és a Danubius Hotel Astoria is újra vendégeket fogadhat.
2020. 07. 13. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Éledezik a belvárosi ingatlanpiac

Visszafojtott lélegzettel várta az ingatlanszakma, hogy mi történik a közel háromhónapos vészhelyzet után. Sokan hatalmas változásoktól tartottak, mások inkább csak kisebb korrekciókra számítottak. A legnagyobb érdeklődés, mint mindig, a Belvárosra irányul, hiszen ez a terület volt az elmúlt években az árrobbanás fókuszában, így eladói, bérbeadói és vásárlói illetve bérlői oldalról is sokan nézik várakozással, hogy mi is történik most.
2020. 07. 13. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Díjazták a legütősebb hazai munkáltatói márkákat

A COVID-19 helyzet miatt virtuálisan adták át az Employer Branding Award 2019 díjait azon munkaadóknak, akik kiemelkedő munkáltatói márkaépítésükkel példát mutatnak a munkaerőpiac többi szereplője számára. A díj egyben a legjobbak hivatalos minősítése is. A koronavírus okozta gazdasági és társadalmi kihívások közepette még fontosabbá vált a munkáltatói márkák szerepe, hiszen egy jó márka stabilitást és megbízhatóságot sugároz a meglévő és leendő munkavállalók felé.
2020. 07. 13. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Új hitelkonstrukciókat jelentett be az MFB

A Magyar Fejlesztési Bank (MFB) újabb kedvező hitelkonstrukciókat jelentett be kifejezetten az agrárvállalkozások számára, az áprilisban meghirdetett több mint 1500 milliárd forintos, a gazdaság újraindítását célzó finanszírozási csomag mellett, erről hétfőn tájékoztatta az MTI-t.
2020. 07. 13. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

BÉT: Bevezették a Sundell Estate Nyrt. részvényeit

A SunDell Estate Nyrt. ingatlanbefektetési társaság törzsrészvényeit bevezették a Budapesti Értéktőzsde (BÉT)standard kategóriájába hétfőn.
2020. 07. 13. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

25 millió forintra bírságolta Hanifa Kft.-t az MNB

A Magyar Nemzeti Bank (MBB) 25 millió forint piacfelügyeleti bírságot szabott ki a budapesti Hanifa Szolgáltató Kft.-re és azonnali hatállyal megtiltotta, hogy engedély nélkül üzletszerű pénzváltási tevékenységet végezzen - közölte a jegybank, amely az ügy kapcsán tavaly már figyelmeztette a fogyasztókat és büntetőfeljelentést is tett.
2020. 07. 13. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Mire számíthatnak ma a befektetők?

Jelentős emelkedéssel indulhat a kereskedés a héten a Budapesti Értéktőzsdén (BÉT) az elemző szerint.
2020. 07. 13. 08:40
Megosztás:
Hozzászólások: