A koronavírus óta megint a Facebook a legmenőbb közösségi oldal

A járványhelyzet nagy nyertese a Facebook – a közösségi média-használatot tekintve mindenképp. A hírek, az élő közvetítések és a chat - ezek azok a funkciók, amikkel tarolt az elmúlt időszakban a Facebook. Gyakrabban és többet facebookoztunk az elmúlt hetekben, mint a megelőző időszakban, és sok esetben a családi kapcsolattartást, a munkahelyi ügyeinket is a Facebookon intéztük. Ez derül ki a Be Social közösségi média ügynökség legutóbbi felméréséből.

A koronavírus óta megint a Facebook a legmenőbb közösségi oldal

Több mint 4700-an töltötték ki a Be Social kérdőívét, amely a hamarosan nyilvánossá váló 2020-as Nagy Facebook Körkép kiegészítéseként az online térben vizsgálta a magyar Facebook-felhasználók járványhelyzetben kialakult szokásait. A járvány kezdete óta beérkezett válaszokat a még az év első heteiben rögzített Nagy Facebook Körkép 2020 eredményeivel vetették össze, így kiderülhetett, milyen hatással volt a magyarok közösségi média használatára a járvány időszaka.

Többet lógunk a közösségi oldalakon

Azt mondhatjuk, hogy minden közösségi médiafelületet többet és intenzívebben használtunk az elmúlt hónapokban, viszont az adatokból arra lehet következtetni, megváltozott, hogy milyen céllal keressük fel őket. A kérdőív kitöltőinek 43,5%-a mondta azt, hogy többet van a Facebookon a járványhelyzet időszakában, mint korábban. A YouTube-ot 34,54%-uk, az Instagramot 20,38%-uk használja többet.
 
A veszélyhelyzet egyértelmű nyertese Magyarországon, ahogy más piacokon is, a Facebook. A Facebook hivatalos blogján megjelent adatok szerint több mint 50 százalékkal nőtt a Facebook előtt töltött idő, főleg a csetelés miatt azokban az országokban, ahol a vírus miatt karantént vezettek be. Persze ez nem meglepő, hiszen a Facebook az a közösségi platform, amely egész működését a hírek és külső oldalra mutató hivatkozások megosztására, illetve a  tematikus csoportokon belüli kommunikációra alapozza.



A Be Social felmérése szerint a magyar felhasználók között 4%-kal nőtt azok aránya, akik naponta többször is megnézik a Facebookot, és nőtt az aktivitások száma is, hiszen 6%-kal többen vannak azok, akik naponta akár többször is posztolnak. Szintén érdekes, hogy átalakult, miért is használják szívesen az emberek a Facebookot. Míg ez év elején a válaszadók 58,2%-a használta a Facebookot hírforrásként, most azt látjuk, hogy idén tavasszal már 67%-uk kifejezetten a híreket figyelte az oldalon.
 
Év elején még az volt a Facebeook egyik legfőbb vonzereje, hogy az ismerősökről megtudhatunk mindenfélét (56,89%), mostanra ez a szempont kevésbé fontossá vált (48%). Ahogy nem meglepő módon a járványhelyzet alatt a Facebook események sem játszanak olyan fontos szerepet életünkben, mint néhány hónappal korábban – akkor még a válaszadók 58,2%-a jelölte meg ezt a lehetőséget a közösségi oldal egyik fő pozitívumaként, most pedig már csak 37%. Azok, akik otthonról dolgoztak az utóbbi hetekben lényegesen nagyobb arányban válaszolták azt, hogy a munkával kapcsolatos dolgaikat is a Facebookon intézik (28,65%).

A Live lett az új tévé

Vannak dolgok, amelyek épp a koronavírus iránti kíváncsiság és fokozott érdeklődés miatt kerültek előtérbe. Ilyen például az élő közvetítéshez való csatlakozás a Facebookon. Míg korábban csak a válaszadók 4,79%-a mondta azt, hogy gyakran szokott élő közvetítéshez csatlakozni, mostanra ez az arány 14%-ra nőtt. Ugyanígy jóval kevesebben vannak már azok, akik viszont még soha életükben nem láttak Facebook Live-ot: 38,14% helyett mindössze 24%.


 
A koronavírussal foglalkoztak az elmúlt hetekben sok esetben még a sztárok, ismert emberek is – a válaszolók többsége (62%-a) találkozott is olyan bejegyzéssel, amikor egy ismert ember tett közzé posztot vagy videót a járványhelyzettel kapcsolatban. Tóth Gabi, Kasza Tibi és Orbán Viktor posztjai maradtak különösen emlékezetesek a válaszadók számára. Olyan is előfordult, hogy a koronavírussal kapcsolatban valótlan információval találkoztak a felhasználók – 35%-uk számolt be ilyenről. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy minden negyedik válaszoló úgy nyilatkozott, hogy nem biztos benne, hogy meg tudja állapítani, mi valótlan és mi nem azok közül az információk közül, amiket a Facebookon olvas. Aki felismeri a valótlan tartalmat, az is csak ritkán lép fel ellene: leginkább csak magukban szörnyülködnek (25%), esetleg nyomnak egy dühös fejű ikont (15%), de csak 100-ból heten jelentik a tartalmat a Facebooknak.

A vírus elleni védelem legfontosabb eszközeinek hirdetéseivel tele volt a Facebook, ám a válaszadók közül csak kevesen szánták rá magukat, hogy ezek hatására vásároljanak: 7%-uk vett így szájmaszkot, 3,6%-uk kézfertőtlenítőt. Ellenben csaknem minden 5. válaszadó (18%) vélte úgy, hogy többet vásárolt online a járványidőszakban, mint korábban.
A Facebooknak nem csak egy trükkje van

„A Facebook sikere megmutatta, hogy miért is hasznos, ha egy közösségi felület sokrétű funkciókat kínál a felhasználói számára” – értékelte a felmérést Joanelli Tamás, a Be Social ügyvezető-tulajdonosa, aki szerint a Facebook azért tudott jobban nőni, mint a konkurencia, mert elsőszámú hírforrássá tudott válni a magyar netezők számára. Emellett a Facebook Live nemcsak a hírtévék szerepének jelentős részét vette át a nagy magyar hírportálok segítségével, de tulajdonképpen kiváltotta a közszolgálati televíziót is a hivatalos kormányzati kommunikációban.

„A Facebook Live platformon számtalan profi és amatőr beszélgetős műsor indult el a karanténidőszakban, ezzel olyan tartalmi pezsgés, sőt túlkínálat alakult ki a közösségi oldalon, ami akár csak egy éve is elképzelhetetlen lett volna” – tette hozzá Joanelli. Szerinte azt sem szabad elfelejteni, hogy a Facebook jelenlegi sikerében fontos tényező az is, hogy integrált, de teljes értékű chatapplikációt is kínál, miközben a konkurensek, a Snapchat, a Twitter, a Tiktok, vagy a cégen belüli ellenlábas, az Instagram, legfeljebb kiegészítő szolgáltatásként tekintenek erre a funkcióra.
 
„Bevált a Facebook most már szinte egyedülálló stratégiája, amely alapján nyitottak maradtak az internet más részei felé, ellentétben a többi konkurensükkel. Amíg kihívóik zárt rendszereket hoznak létre, amikben gyakran még egy külső hivatkozás, link megnyitása sem magától értetődő, addig a Facebook azzal tudott sikeres lenni a veszélyhelyzetben, hogy összegyűjti az internet legjavát, és így tulajdonképpen a böngészés kiindulópontjává válik” –- összegezte a Facebook sikerét Joanelli Tamás.
 
A magyar Facebook felhasználói szokásokról készült legfrissebb felmérések mindez azonban csak egy apró szelete, a teljes Nagy Facebook Körkép 2020 eredményeit nyáron hozza majd nyilvánosságra a Be Social digitális ügynökség.

A felmérés 2020 áprilisában és májusában készült, online kérdőívvel, az eredmények nem reprezentatívak.

Jelentősen nőtt a Duna House adózott eredménye és árbevétele is

Az ingatlanközvetítéssel és -fejlesztéssel foglalkozó Duna House-csoport konszolidált adózott eredménye 32 százalékkal, 270 millió forintra nőtt a második negyedévben éves összevetésben, ugyanebben az időszakban a csoport nettó árbevétele 3,4 milliárd forintra emelkedett, ez 2020 második negyedévéhez képest 78 százalékos növekedés - közölte a társaság pénteken az MTI-vel.
2021. 08. 29. 20:00
Megosztás:

Közel 4 százalékos volt a munkanélküliség júliusban

A munkanélküliek száma 189 ezer volt júliusban, a 3,9 százalékos munkanélküliségi ráta 0,1 százalékponttal csökkent az előző hónaphoz és 0,6 százalékponttal az egy évvel korábbihoz mérve - közölte pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2021. 08. 29. 18:00
Megosztás:

Ekkora volt foglalkoztatottak száma az előző hónapban

Júliusban 4 millió 704 ezer volt a 15-74 éves foglalkoztatottak átlagos havi létszáma - közölte pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2021. 08. 29. 16:00
Megosztás:

Javult a magyarok egészségértése

Javult a magyarok egészségértése a legtöbb területen, és emelkedett azoknak a száma, akik könnyebben megtalálják és jobban értik az egészséggel kapcsolatos információkat az elmúlt hat évben - közölte reprezentatív felmérése alapján az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete szerdán az MTI-vel.
2021. 08. 29. 12:00
Megosztás:

Még több ezer elektromos készüléknél hibádzik a címkecsere

A tavaly megújított energiahatékonysági címkéket március elejétől az üzletekben is ki kell helyezni. A fogyasztóvédelmi hatóság három hónapon keresztül ellenőrizte az előírás teljesülését a hagyományos és az online kereskedelemben is. Hatezer vizsgált termék több mint negyedénél volt probléma - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) pénteken az MTI-vel.
2021. 08. 28. 15:00
Megosztás:

Így spórolunk a telefonszámlán egy felmérés szerint

Elsősorban online hívásokkal és üzenetekkel igyekeznek csökkenteni a mobilhasználati költségeiket a magyarok, 47 százalékuk részesíti előnyben a csevegőapplikációkat a hagyományos mobilhívásokkal szemben, 38 százalékuk pedig inkább e-mail-eket küld SMS-helyett - derül ki a transzparens mobilcsomag-összehasonlítással foglalkozó BillKiller friss reprezentatív kutatásából.
2021. 08. 28. 09:00
Megosztás:

Vitatja a Pannónia Nyugdíjpénztár a jegybank határozatát

A Pannónia Nyugdíjpénztár nem ért egyet a Magyar Nemzeti Bank (MNB) határozatában foglaltakkal, azokat kifejezetten vitatja; a pénztár vezetése vizsgálja a jogorvoslat lehetőségét - tájékoztatta a nyugdíjpénztár az MTI-t.
2021. 08. 28. 07:00
Megosztás:

Sporttörténeti kiállítás nyílt Budapesten

Ünnepélyesen megnyitották csütörtök este a helyi sportműhelyek és sportlétesítmények történetét bemutató II. kerületi Sporthistóriák című kiállítást, amely szeptember 2-ig a Klebelsberg Kultúrkúriában, szeptember 3-tól három héten át pedig a Marczibányi téri Művelődési Központban lesz díjmentesen megtekinthető.
2021. 08. 28. 06:00
Megosztás:

A hazai halgazdálkodási ágazat profitálhat az EUROFISH tevékenységéből

Szentpéteri Sándor, az Agrárminisztérium (AM) erdőkért felelős helyettes államtitkára és az AM Halgazdálkodási főosztályának vezetői Marco Frederiksennel, az Európai Halászat- és Akvakultúrafejlesztési Nemzetközi Szervezet (EUROFISH) megbízott igazgatójával egyeztettek az EUROFISH és Magyarország együttműködési lehetőségeiről, Budapesten - közölte az AM csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 28. 03:00
Megosztás:

Elkészült a szeghalmi belvízrendszer vízrendezési főműveinek rekonstrukciója

Közel 1,2 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásból felújították a szeghalmi belvízrendszer vízrendezési főműveit - közölte a Körös-vidéki Vízügyi Igazgatóság (KÖVIZIG) csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 28. 01:00
Megosztás:

Megszűnik a bérkerékpáros rendszer Nagykanizsán

A létrehozása után öt évvel, a magas fenntartási költségek és az alacsony kihasználtság miatt megszűnik Nagykanizsán a közösségi bérkerékpáros rendszer - egyebek mellett erről is döntött csütörtökön Nagykanizsa közgyűlése.
2021. 08. 28. 00:00
Megosztás:

Egész napos eseménnyel fejeződik be a Zenélő Budapest

Egész napos eseménnyel fejeződik be a Zenélő Budapest ingyenes koncertsorozat hetedik évada augusztus 29-én a Millenáris Széllkapu Parkban.
2021. 08. 27. 23:00
Megosztás:

110 ezer rászoruló diák kap ingyenes tanszercsomagot

Több mint 110 ezer rászoruló diáknak osztanak ki ingyenes tanszercsomagot a tanévkezdésre - közölte a lebonyolító Klebelsberg Központ elnöke csütörtökön budapesti sajtótájékoztatón.
2021. 08. 27. 20:00
Megosztás:

Kiváló minőségű a magyar dinnye, de lesz belőle elég?

Kiváló minőségű a magyar dinnye, amelynek termőterülete valamivel csökkent a pandémia hatására, de a hozama emelkedett, így bőven jut a hazai piacra és exportra is - mondta az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára Balatonvilágoson, az Agrármarketing Centrum dinnyefogyasztást ösztönző kampányának sajtótájékoztatóján.
2021. 08. 27. 17:00
Megosztás:

Az MKB Bank adózás utáni eredménye elérte a 11,6 milliárd forintot

Az MKB Bank korrigált, konszolidált adózás utáni eredménye a második negyedévben 11,6 milliárd forintot tett ki, szemben az egy évvel korábbi 0,7 milliárdos veszteséggel, illetve az első negyedévi 28,9 milliárdos eredménnyel - tájékoztatta a pénzintézet a befektetőket a Budapesti Értéktőzsde honlapján közölt jelentésben.
2021. 08. 27. 07:00
Megosztás:

Erre kérte az iskolákat az Emmi

A tanév közeledtével a higiéniás és alapvető egészségvédelmi szabályok fokozott betartására kérte az iskolákat az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) csütörtökön.
2021. 08. 27. 02:00
Megosztás:

Emelkedett az 5, 10 és 15 éves államkötvények aukciós átlaghozama

A meghirdetett mennyiségnél 20 milliárd forinttal kisebb összegben, 35 milliárd forintért értékesített 5, 10 és 15 éves lejáratú államkötvényeket csütörtöki aukcióján az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK).
2021. 08. 27. 00:00
Megosztás:

Az E.ON Hungária Csoport marad a férfi és a női vízilabda ob I névadó főszponzora

A 2021/22-es szezonban is az E.ON Hungária Csoport lesz a női és a férfi vízilabda ob I névadó főszponzora.
2021. 08. 26. 23:00
Megosztás:

Tovább gyorsult a mezőgazdasági felvásárlási árak emelkedése

Júniusban 20,5 százalékkal magasabb volt a mezőgazdasági termékek átlagos felvásárlási ára az egy évvel korábbinál, ami 3,1 százalékponttal nagyobb emelkedés az egy hónappal korábbi 17,4 százaléknál. Az élénkülésben némi szerepet játszhatott a bázishatás, mert tavaly májusról júniusra 2,5 százalékponttal, 4,5 százalékosra mérséklődött a drágulás üteme. A legnagyobb drágulást a burgonya és a tojás mutatta.
2021. 08. 26. 22:00
Megosztás:

A Nébih problémákat talált a meggyes söröknél

Meggyes söröket vizsgált a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih), laboratóriumi, élelmiszerbiztonsági és -minőségi szempontból mindent rendben találtak, ugyanakkor négy terméknél jelölési hibák miatt élelmiszer-ellenőrzési bírságot, hatnál pedig nem megfelelő nyomonkövetés miatt élelmiszerlánc-felügyeleti bírságot szabtak ki - közölte a hivatal csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 26. 16:00
Megosztás: