A nyomaték növelés előnyei kamionok esetében
Miért jó kamionoknál a megnövekedett nyomaték?
A kamionok jellemzően hosszú utat tesznek meg, ezek az utak pedig gyakran tele vannak emelkedőkkel, amikre fel kell menni, illetve amikről le kell jönni. Az esetek többségében a kamion nem üresen megy, hanem rendesen megpakolva szállítmánnyal, ezért óriási súlyt kell megmozgatnia, amihez hatalmas nyomatékra van szüksége. Az emelkedő meredekségétől függően több váltás is szükséges lehet menet közben a megfelelő nyomaték eléréséhez és tartásához.
Chiptuning használatával alacsonyabb fordulatszámon is nagyobb nyomatékot lehet elérni, ha pedig alacsony fordulatszámon megnövekszik a nyomaték, akkor kevesebb váltással is meg tud birkózni a nagy súlyú rakományt szállító kamion is az emelkedőkkel. További nem elhanyagolható előnye a fordulatszám csökkenésének, hogy a felhasznált üzemanyag mennyisége is kevesebb lesz.
Ha érdekel, hogy más járműtulajdonosoknál mit értek el a fenti tecnikával, érdemes elolvasnod a chiptuning véleményeket az AET CHIPtuning oldalán.
A chiptuning gazdasági haszna, aminek az üzemeltető örülhet
Ahogy fentebb olvasható, ha alacsonyabb a fordulatszám, akkor kevesebb a felhasznált üzemanyag, amiből következik, hogy kevesebbet kell költeni tankolásra. Azonban a chiptuning ennél jóval több gazdasági előnnyel jár. A pontos kép érdekében vissza kell kanyarodni az emelkedőkhöz. Az ugye teljesen evidens, hogy egy-egy emelkedő lényegesen meg tudja akasztani a kamionok lendületét. Viszont ha a kamion nem felküzdi magát azokra az emelkedőkre, hanem képes dinamikusabban és gyorsabban haladni, akkor lerövidül az emelkedőre felhajtás ideje. Sok emelkedővel megtűzdelt út esetében ezek összeadódnak, ami végeredményben lényegesen rövidebb menetidőhöz vezet.
Van egy másik fontos dolog is: nem csak az emelkedők miatt szoktak a kamionok magas fordulatszámon működni, hanem sok esetben a nagy súlyú rakomány miatt sík terepen is kénytelenek. A magas fordulatszám már kis időintervallumban is negatív hatást gyakorol a motor élettartamára, ha pedig hosszú ideig tart, akkor nyilván csak fokozódik a hatás.
Az előbbiekből következik, hogy ha sikerül elérni, hogy alacsonyabb fordulatszámon is megfelelő legyen az erőkifejtés és a nyomaték, akkor az pozitívan hat a motor élettartamára.