AutoWallis: Növekedés a koronavírus évében is, tranzakciókkal támogatva
Az autóbérleti piac kivételével minden területen erős évet zárt AutoWallis, melyet akvizíciók és üzletfejlesztések is támogattak.
A tőzsde autós vállalata 39,4 százalékkal, 8.376 darabra növelte az értékesített gépjárművek számát. A koronavírus miatti piaci visszaesés (Magyarországon pl. -8%*) ellenére 7 százalékpontot tett ki az organikus bővülés az összes gépjárműértékesítésben, míg további 33 százalékpont a 2020-ban végrehajtott hat tranzakciónak volt köszönhető. A társaság tavalyi értékesítési számait bemutató Sales Report-ja új bontásban mutatja be a csoport értékesítési adatait, mivel a végrehajtott tranzakciók már 2021-ben jelentősen növelik a csoport árbevételét, ugyanakkor átalakítják az AutoWallis üzletági összetételét. Ormosy Gábor, a vállalat vezérigazgatója ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a tranzakciók hatásai teljes egészében majd a 2021-es számokban jelentkeznek, de az összehasonlíthatóság érdekében a most közzétett jelentés is már az új üzletágak** szerint bontja az adatokat. A vezérigazgató hozzátette, hogy a tavalyi évben a fedezetmegtartást a koronavírus helyzet miatti szállítási és keresleti ingadozások, valamint a forint árfolyamának kedvezőtlen alakulása és volatilitása is terhelte, amit az értékesítési darabszámok kiemelkedően kedvező trendje csak részben tudott ellensúlyozni.
2020-ban a Kiskereskedelmi üzletágon belül a szervizórák száma 32,6 százalékkal 65.823-ra bővült a tranzakciók hatását is figyelembe véve. A gépjárműkölcsönzést kedvezőtlenül érintette turizmus és üzleti célú utazás jelentős visszaesése, így a bérleti események száma 60,9 százalékkal 9.616 darabra csökkent, amelyet a flottaméret csak részben követett (-28,2%) a hosszabb távú bérleti szerződések hatása miatt.
* forrás: DataHouse
** A korábban alkalmazott hazai és külföldi értékesítések bontását felváltja a Nagykereskedelem (Distribution) és a Kiskereskedelem (Retail & Services) szerinti felosztás. (A korábbi Nemzetközi disztribúció a nagykereskedelmi tevékenység külföldi ágát foglalta magában, míg az új Nagykereskedelmi üzletág a magyar és külföldi piacokon importőrként forgalmazott márkák összeségét tartalmazza. A korábbi Belföldi disztribúcióból így kikerült a nagykereskedelembe átsorolt tevékenység, és az új, Kiskereskedelem üzletág kiegészült az összes, tehát hazai és külföldi kiskereskedelemben forgalmazott márkával, és azokhoz kapcsolódó szerviz-, illetve bérautó-tevékenységgel is.)