Az Aranykor Nyugdíjpénztár nem tett le a Dimenzió beolvasztásáról
Az Aranykor sajtóközleménye szerint a majd 13 ezer fős taglétszámú Dimenzió Magánnyugdíjpénztár vezetősége azért kereste meg beolvadási szándékával, mivel működési célú tagdíjbevételei és meglévő tartalékai hozama az idén először nem fedezi működési kiadásait.
Az Aranykort többek között mérete, tartalékai, piaci pozíciói, a beolvadások terén szerzett jelentős szakmai tapasztalatai és működési sajátosságai miatt választotta a Dimenzió. További fontos szempont volt, hogy az Aranykor Nyugdíjpénztár a nagy pénztárak közül egyedüliként folytat a Dimenzióhoz hasonló többes vagyonkezelést, amely a kockázatok csökkentése mellett lehetőséget teremt a vagyonkezelési díjak alacsonyan tartására. Az Aranykor számára a beolvadás szilárd piaci pozíciójának további erősödését jelentette volna.
Az idén 15 éves Aranykor örömmel fogadta a Dimenzió megkeresését, mivel növekedési stratégiájában alapításától kezdve jelentős szerepet töltöttek be a pénztári beolvadások; ezeknek is köszönhetően mára a pénztárpiac 7. legnagyobb szereplője mind pénztártagsága, mind vagyona alapján (taglétszáma közel 120 ezer fő, vagyona meghaladja a 110 milliárd forintot).
"Az Aranykor Nyugdíjpénztár eddig összesen hét beolvadást bonyolított le sikeresen, ezek szakmai tapasztalataival a hátunk mögött kapuink továbbra is nyitva állnak az olyan pénztárak előtt, amelyek beolvadási terveikhez stabil és korrekt partnert keresnek" - hangsúlyozza a közlemény. Kulyassa Krisztina, az Aranykor Nyugdíjpénztár ügyvezetője szerint tisztességes, a tagi érdekeket szem előtt tartó ajánlatot állítottak össze.
A beolvadást előkészítő tárgyalások során a két pénztár vezetőinek legfontosabb törekvése az volt, hogy a beolvadó pénztártagok érdekeit szolgáló ajánlatot dolgozzanak ki, amellyel a Dimenzió Magánnyugdíjpénztárban felhalmozódott tartalékokat a Dimenzió magánpénztártagok kaphassák meg, azok ne emésztődjenek fel közvetítői jutalékok formájában.
A beolvadó tagok számára az Aranykor Nyugdíjpénztár könnyen megközelíthető központi ügyfélszolgálata, országosan helyi tarifával hívható call centere minőségi változást hozott volna, elérhetővé váltak volna számukra az online szolgáltatások, az Aranykor Nyugdíjpénztár valamint a CIB Bank stratégiai partnerségének köszönhetően rögtön a beolvadás után számos kedvezményt élvezhettek volna, országosan 160 bankfiókban nyílt volna lehetőségük a személyes ügyintézésre - sorolja a közlemény, milyen előnyöket szalasztottak el a beolvadás elutasításával a Dimenziósok.