Az ÖBB jelentős leépítést tervez a Rail Cargo Hungariánál
Az osztrák állami holding egészének féléves eredményét ismertetve Kern kijelentette, hogy az ÖBB komoly gondokkal küzd, átalakításra és szemléletváltozásra van szükség. A vezérigazgató nem nevezett meg számokat, a Format című osztrák gazdasági napilap pénteki száma azonban meg nem nevezett forrásokra hivatkozva 700-1000 fős magyarországi létszámcsökkentésről szóló elképzelésről írt. Az RCH-ról szólva Kern kijelentette: a magyar kormány többször is módosította a vasúti teherszállítás keretfeltételeit a vállalat privatizálása óta. Ha a kormány nem változtat az irányvonalán, akkor radikális átalakítás várható - mondta.
Hozzátette: végkielégítési programot dolgoznak ki a magyarországi leányvállalat létszámának jelentős csökkentése érdekében. A vállalatvezető azt is elmondta, hogy az egykori MÁV Cargo megvásárlása stratégiailag szükségszerű volt, a jelenlegi feltételek mellett azonban szerinte túl magas volt a vételár. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára a magyar kormányt érintő kritikai megjegyzésekre reagálva az MTI-nek elmondta: a kormány és a MÁV mindenben teljesítette a MÁV Cargo privatizációs szerződésében foglalt vállalásait.
Álláspontja szerint az osztrák cég alaptalanul hivatkozik a keretfeltételek többszöri módosítására. Közölte: az összes pályahasználati díj alapját még az idei évben is a 2004-es bázison kalkulált költségek képezik, a díjak tehát hat éve gyakorlatilag változatlanok. Völner Pál jelezte: a minisztérium vizsgálja a jövő évben hatályba lépő díjtételek módosításának lehetőségét, keresi a minden érintett számára elfogadható megoldást, ezért folyamatosan egyeztet a hazai vasúti teherszállítás döntő hányadát bonyolító RCH képviselőivel is. A MÁV Cargo szerződéseit egyébként az elszámoltatási kormánybiztos hivatala is vizsgálja, erről még augusztusban értesült a Magyar Nemzet.
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) a létszámleépítéssel kapcsolatos bejelentésre reagálva közölte: nem tudja elfogadni, hogy az osztrák tulajdonos - szakszervezeti források szerint - mintegy 2.000 munkavállalót küldjön el a Rail Cargo Hungaria Zrt.-től. Bárány Balázs alelnök az MTI-nek beszámolt arról, hogy már korábban tárgyalásokat kezdeményeztek a létszámleépítésről az osztrák tulajdonos képviselőjénél, amelyre szeptember 20-án, Bécsben kerül sor. Mindenképpen meg akarják tudni, hogy miért kerül sor az intézkedésre. (MTI)