Az online értékesítést fejlesztik a digitalizációban élen járó bankok

A biztosítások keresztértékesítésére, a mobiltelefonon felvehető személyi kölcsön termék kialakítására és a bankkártyaigénylés megkönnyítésére fókuszáltak a digitális bajnokként számon tartott pénzintézetek - derül ki a Deloitte Digital által a világ 318 bankjának internet banki és mobil banki szolgáltatási palettáját összehasonlító kutatásából. Mivel a felmérés két évvel ezelőtt is elkészült, kiderült, hogy ki zárkózott fel, vagy épp maradt le az innovációs versenyben, ahogy az is, hol tart a magyar bankok digitalizációja.

Az online értékesítést fejlesztik a digitalizációban élen járó bankok

Mitől lesz digitális bajnok egy bank?

A digitális érettség felmérése három részből áll: a funkciók elérhetőségét és kiterjedtségét felmérő elemzésből, egy ügyféligény kutatásból, valamint egy felhasználói élmény (UX) tesztelésből. Az előbbiek meglétéhez szükséges információkat több mint 180 „tesztvásárló” gyűjtötte össze, akik folyószámlákat nyitottak a vizsgált bankoknál, majd a több mint 1100 funkció mentén értékelték az egyes bankok internetes és mobil banki csatornáinak kínálatát. Ezzel párhuzamosan egy ügyféligény-kutatás is készült 4900 ügyfél részvételével, hogy kiderüljön: az egyes banki tevékenységeket milyen gyakran és mely csatornán folytatnák legszívesebben ügyfelek. Ezeket a vizsgálatokat egészítette ki a digitális csatornák felhasználói élmény szempontú elemzése.
 
„A kutatás alapján mind a 318 bank vizsgálatkori értékajánlatát egy digitális érettség pontszámmal jellemeztük, majd e pontszám alapján képeztük a digitális bajnokok, az ügyes követők, az alkalmazkodók, valamint a digitálisan lemaradók csoportjait. A digitális bajnokok, akik globálisan a legszélesebb digitális szolgáltatási kört nyújtó 10 százalékba tartoznak.  Ők határozzák meg az iparág legfontosabb digitális trendjeit. A digitális bajnokok az elmúlt két évben a biztosítási termékek keresztértékesítésére, a mobiltelefonon felvehető személyi kölcsön termék kialakítására és a minél kényelmesebb bankkártyaigénylésre fókuszáltak. Kutatásunk rávilágít azokra a területekre is, melyeken jelentős tér van még fejlődésre a többiek számára” – mondta Schenk Tamás, a Deloitte Digital partnere.
 
„A Deloitte digitális banki érettséget vizsgáló felmérése itthon első alkalommal 2018-ban készült el. A felmérés egyik fókusza a teljesen online igényelhető termékek vizsgálata, melyek esetén az ügyfeleknek egyáltalán nem szükséges a bankfiókba ellátogatnia a termék igénylése érdekében. A kutatás rávilágított, hogy a banki ügyfelek egyre inkább térnek át az online csatornákra, továbbá nő azon ügyfelek aránya, akik, ha tehetik, egyáltalán nem vennének igénybe bankfiókokat. Ez a trend mind globálisan, mind itthon megfigyelhető” – emelte ki Németh Annamária, a Deloitte Digital menedzsere.

Mely banki termékek digitalizálódnak leginkább?

Az elmúlt 2 évben mind a 16 vizsgált banki termék esetén nőtt a termékek elérhetősége a digitális csatornákon. A legnagyobb mértékű növekedés a biztosítás, a személyi kölcsön és a betéti kártya termékkategóriákban tapasztalható. A digitális bajnokok mind az internet, mind a mobilcsatornájukat hasonló mértékben fejlesztették. Az internetes csatorna esetén a 2020-as digitális érettség pontszámok átlagosan 17, míg mobilbank esetén átlagosan 18 százalékponttal emelkedtek a 2018-as pontszámokhoz képest.

Az alábbi ábra az egyes termékek digitális érettségpontszámának százalékpontos növekedését mutatja 2018 és 2020 között, azaz leolvasható róla, hogy a digitálisan legfejlettebb bankok mely termékek online elérhetőségét fejlesztették leginkább. (Az ábra 26 digitális bajnok bank eredménye alapján készült, melyek szerepeltek mind a 2018-as, mind a 2020-as kutatásban.)

Hogyan digitalizálódnak a pénzügyi termékek?

Biztosítások

A nem-életbiztosítások kategóriájában (pl. utas-, balesetbiztosítás) kiugró növekedés látszik.  A digitális bajnokok 77 százalékánál lehet internetbankon, 68 százalékánál pedig mobilon keresztül az elejétől a végéig online (end-to-end) módon ilyen biztosítást kötni. A vizsgált magyar bankok esetében csupán háromnál van erre mód internetbankon, kettőnél pedig mobilbankon keresztül is. Életbiztosítások esetén már kisebb a növekedés. 2020-ra a digitális bajnokok 39 százalékánál érhető el end-to-end életbiztosítás kötés internetbankon, 29 százalékuknál pedig mobil applikációban. Jelenleg a magyar bankoknál még egyik digitális csatornán sem lehet teljesen online életbiztosítást kötni.

Személyi kölcsön

Mobilbankon és internetbankon keresztül a digitális bajnok bankok 87-87 százalékánál érthető el személyi kölcsön igénylés teljesen online. A hazai elterjedtség azonban ennél jóval alacsonyabb. Itthon a 9 vizsgált bank közül 4 banknál juthatnak az ügyfelek személyi kölcsönhöz internetbankon keresztül, bankfióki ügyintézés nélkül.

Bankkártya

Bankkártyát a digitális bajnok bankok többségénél lehet ma már teljesen online igényelni: a bankok 87 százalékánál internetbankon keresztül, 81 százalékánál pedig mobilbankon keresztül. Ezzel szemben Magyarországon teljesen online mindösszesen 3 banknál, csak internetbankon keresztül lehetséges ez a folyamat. A kártya aktiválása, blokkolása, illetve bankkártyához kapcsolódó vásárlási limitek módosítása már több banknál is elérhető, online bankkártyaigénylés mobilbankon keresztül viszont még egy banknál sem lehetséges.

Érdekesség, hogy egyre több bank teszi elérhetővé az ügyfelek számára virtuális bankkártya igénylését. A virtuális bankkártya lényege, hogy biztonságosabbá teszi az online tranzakciókat. A vizsgált hazai bankok közül azonban még egyik sem kínál ilyen megoldást.

Összességében tehát megállapítható, hogy a hazai pénzintézetek az ügyfélút mindegyik szakaszán elmaradnak a globális átlagtól, ám a szektorban több olyan fejlesztésre is sor került, amelyek azt jelzik, hogy a hazai piac is dinamikus átalakuláson esik át. Az ilyen fejlesztések közé sorolható, hogy már egy éve (2020. március óta) minden magyar ügyfél számára hozzáférhető az azonnali fizetési rendszer. Ezen felül az online számlanyitás elterjedése, valamint a hitelezési folyamatok digitális elindítása is mutatja: a magyar bankok is fokozatosan alkalmazkodnak a digitális csatornák használatára egyre nyitottabb ügyfeleikhez.

Hozzászólások

Már a 2019-es alapítású cégek is igényelhetik a Kamatmentes Újraindítási Gyorskölcsönt

Számos kedvező változtatásnak köszönhetően mostantól még több mikro-, kis- és középvállalkozás igényelhet 0%-os kamatozású kölcsönt a Covid-19 járványt követő újraindítási célokhoz. A Magyar Fejlesztési Bankhoz (MFB) beérkezett vállalkozói igények alapján már a 2019-es alapítású, pozitív üzemi eredményű cégek számára is elérhető a Kamatmentes Újraindítási Gyorskölcsön. Emellett újra megnyílik a korábban rendkívül népszerű KKV Technológia Hitelprogram „B” hitelcélja, amely szintén nulla százalékos kamat mellett, maximum 80 millió forintig biztosít forrást a cégek számára működési költségeik fedezésére, illetve forgóeszköz finanszírozásra.
2021. 04. 12. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Új vezérigazgató-helyettes az UniCredit Bank Hungary-nál

Az UniCredit Bank Hungary felügyelőbizottsága jóváhagyta Giacomo Volpi kinevezését a bank új vezérigazgató-helyettesévé, a Magyar Nemzeti Bank előzetes engedélyének hatályával.
2021. 04. 12. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyre népszerűbb az elektronikus fizetés

Az elektronikus fizetés elterjedését számos intézkedés segíti, többek között a tavaly márciusban debütált azonnali fizetési szisztéma, a másfél millió forint feletti készpénzfizetési korlátozás, valamint az, hogy idéntől, ahol van online pénztárgép, ott elektronikusan is lehet fizetni - mondta Tállai András az MTI-nek.
2021. 04. 11. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az üzemanyagárak megugrása növelte az inflációt

Az előző hónaphoz képest az infláció 0,6 százalékponttal 3,7 százalékra emelkedett, míg a maginfláció 0,2 százalékponttal 3,9 százalékra csökkent - az infláció emelkedését döntően az üzemanyagok árának növekedése okozta - így értékelte a pénteken megjelent inflációs adatokat a Magyar Nemzeti Bank (MNB). Az üzemanyagok 0,8 százalékponttal járultak hozzá az infláció emelkedéséhez.
2021. 04. 09. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A világ jegybankjai nettó aranyvásárlók voltak februárban

A világ jegybankjai nettó aranyvásárlók voltak februárban, miután januárban még nettó eladók.
2021. 04. 09. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nagy bírságot szabott ki az MNB a CIG biztosító korábbi vezetőire

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) összesen 36 millió forint felügyeleti bírságot szabott ki a CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító Zrt. (CIG EMABIT) korábbi felsővezetőire, illetve szakmai vezetőire, mert személyi felelősségük is volt abban, hogy a cég az olaszországi határon átnyúló tiltott tevékenységet végzett - közölte a jegybank csütörtökön az MTI-vel.
2021. 04. 09. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Hackertámadások miatt lerobbant a francia távoktatási rendszer

Újabb hackertámadások érték egymás után a harmadik nap a francia közoktatás távoktatási rendszerének (Cned) szerverét, amelyet a koronavírus-járvány bezárt iskolák tanulói és oktatói használnak - jelezte csütörtökön a francia oktatási tárca.
2021. 04. 09. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Indul a Google Pay, a hazai bankok közül elsőként a K&H-nál

Elsőként vezeti be a Google Pay okostelefonos fizetési megoldást a K&H Magyarországon a hazai pénzintézetek között, mely újabb lendületet adhat a bankkártyás, azon belül is a biztonságos, okostelefonos fizetéseknek – közölte a K&H. A múlt évben a magyarországi kibocsátású kártyákkal összesen közel 970 milliószor, napi átlagban 2,65 millió alkalommal fizettek belföldön, ami 7 százalékos emelkedésnek felel meg. A K&H érintésmentes mobilfizetést alkalmazó felhasználói pedig hatszor annyian lettek 2020-ban, mint egy évvel korábban voltak.
2021. 04. 08. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megháromszorozta Magyarország aranytartalékát az MNB

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 31,5 tonnáról 94,5 tonnára növelte Magyarország aranytartalékát - közölte az MNB szerdán.
2021. 04. 08. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Szépen nőtt a Samsung profitja

Jelentősen nőtt a Samsung Electronics működési nyeresége a március végével záródott negyedévben.
2021. 04. 08. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az öröklés nem egyenlő a generációváltással

A Budapest Bank legutóbbi Budapest Business Live online rendezvényén a hazai vállalkozások jövőjét érintő kihívások, a cégértéknövelés, értékesítés és a generációváltás voltak fókuszban. Az eseményen Vitkovics Péter és Szendrői Gábor adtak elő, az ezt követő panelbeszélgetésben pedig nemzetközileg is sikeres hazai tulajdonú cégek, így a Julius-K9®, a Varga Pincészet és a Café Frei vezetői osztották meg tapasztalataikat. A rendezvényen rekordszámú, több mint 150 vállalatvezető vett részt.
2021. 04. 08. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kazahsztánban nyitott külképviseleti irodát az EXIM

A Magyarország és Kazahsztán közötti kereskedelmi, gazdasági kapcsolatok elősegítésében, építésében egyre fontosabb szerepet játszik az EXIM-nél rendelkezésre álló 170 millió dolláros országlimit, az április 6-án megnyitott külképviseleti iroda pedig további, helyi segítséget nyújt a magyar cégek kazahsztáni térnyeréséhez - tájékoztatta az EXIM szerdán az MTI-t.
2021. 04. 07. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Google Pay fizetést vezet be a K&H

Elsőként vezeti be a Google Pay okostelefonos fizetési megoldást a K&H Magyarországon a hazai pénzintézetek között, ami újabb lendületet adhat a bankkártyás, azon belül is az okostelefonos fizetéseknek - közölte a K&H online sajtótájékoztatón szerdán.
2021. 04. 07. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A túlélés záloga lehet a jól digitalizált humán erőforrás menedzsment

Hazai HR és IT szakértői körben egyre gyakrabban merül fel az igény a szervezet által alkalmazott HR informatikai megoldások továbbfejlesztése, vagy új rendszer bevezetése iránt, de kevés olyan információforrás van, ami hiteles támpontot ad egy HR IT rendszer kiválasztásakor felmerülő kérdések megválaszolásához. A Deloitte HR digitalizációs trendek és irányok tanulmánya nemzetközi tapasztalatok alapján nyújt útmutatást a hazai HR és IT vezetők számára.
2021. 04. 05. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A túlélés záloga lehet a jól digitalizált humán erőforrás menedzsment

Hazai HR és IT szakértői körben egyre gyakrabban merül fel az igény a szervezet által alkalmazott HR informatikai megoldások továbbfejlesztése, vagy új rendszer bevezetése iránt, de kevés olyan információforrás van, ami hiteles támpontot ad egy HR IT rendszer kiválasztásakor felmerülő kérdések megválaszolásához. A Deloitte HR digitalizációs trendek és irányok tanulmánya nemzetközi tapasztalatok alapján nyújt útmutatást a hazai HR és IT vezetők számára.
2021. 04. 02. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Moody's stabilra javította a magyar bankrendszer kilátását

Stabilra javította az eddigi negatívról több európai, köztük a magyar bankrendszer kilátását csütörtökön a Moody's Investors Service nemzetközi hitelminősítő, azzal a várakozásával indokolva a döntést, hogy az érintett országokban megkezdődik a kilábalás a koronavírus-válságból, és ez a gazdasági kondíciók erősödését eredményezi.
2021. 04. 02. 08:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megemelte alaptőkéjét az OTP romániai leányvállalata

Organikus növekedési stratégiájának megfelelően alaptőkét emelt március folyamán az OTP Bank Románia - közölte csütörtökön a pénzintézet.
2021. 04. 01. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Lelassult a Huawei nyereségének és forgalmának növekedése

Jelentősen lassult a Huawei kínai telekommunikációs óriásvállalat nyereségének és forgalmának növekedése 2020-ban, miután az okostelefonok üzletága megsínylette a Huawei ellene elrendelt amerikai szankciókat - derült ki a vállalat Sencsenben tartott, videolinken keresztül az interneten is közvetített éves mérlegbeszámolóján.
2021. 03. 31. 14:45
Megosztás:
Hozzászólások:

Az MNB tízmilliós bírságot szabott ki egy magánszemélyre

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) tízmillió forint bírságot szabott ki egy magánszemélyre kárpótlási jegyek piaci manipulációja miatt - közölte az MNB szerdán az MTI-vel.
2021. 03. 31. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Közzétette féléves jelentését a Delta Technologies – 8,2 milliárd forintos árbevételt ért el a tőzsdei informatikai cég

A mai napon közzétette féléves jelentését a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett Delta Technologies Nyrt. A BÉT honlapján publikált jelentés szerint a társaság árbevétele a féléves periódus alatt közel 8,2 milliárd forint volt. A társaság adózás előtti eredménye pedig a vírushelyzet okozta gazdasági megtorpanás ellenére is megközelítette a 210 millió forintot.
2021. 03. 30. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások: