Bemegyünk a boltba, de már nem úgy mint eddig
A GfK Hungária Shopping Monitor 2011-2012-es kutatás keretében 2011 decemberében otthonukban kérdeztek meg a háztartásban az élelmiszerek és alapvető háztartási termékek bevásárlásáért felelős személyeket. Az évente készülő tanulmány célja az élelmiszer és alapvető háztartási termékek vásárlására vonatkozó szokások, motivációk feltérképezése a 15-69 éves magyar lakosság körében - ismerteti a GfK a közleményében. A tanulmány megállapítja, hogy a megkérdezettek által leggyakrabban felkeresett bolt fő előnyeinek felsorolásakor egyetlen olyan lánc sem volt, ahol a három fenti tényező közül a jó minőség kapta volna a legtöbb említést.
A választék és ár mellett inkább az üzlet közelsége játszik fontos szerepet a vásárlási döntés meghozatalában. A boltválasztásban a magasabb jövedelemmel rendelkezők számára az átlagosnál nagyobb jelentősége van a márkás termékek kínálatának, a választék nagyságának, az üzlet által nyújtott kiegészítő szolgáltatások elérhetőségének, a bankkártyás fizetés lehetőségének és a parkolási körülményeknek. A döntésben a márkás termékek kínálata annál nagyobb szerepet játszik, minél fiatalabb a megkérdezett.
A bankkártya-elfogadás jelentősége a 45 évnél idősebbek között az átlagnál alacsonyabb, a kiegészítő szolgáltatások és az akciók, promóciók iránt pedig a nők érdeklődnek leginkább. Az akciók, árengedmények vonzereje a válság hatására jelentősen megnőtt, 2009 óta fontosságuk megítélése változatlan - állapítja meg a piackutató intézet a felmérés alapján. Tudatos vásárlói magatartásra utal, hogy a vevők több-kevesebb rendszerességgel összehasonlítják az akciós árakat a nem akciós árakkal, illetve a különböző márkák árait. (MTI)