Csődvédelmet kért a JAL
A döntéstől függetlenül a tavalyi évben legalább 45 millió utast szállító légitársaság továbbra is indít járatokat. Az 1951-ben alapított társaság szerkezetátalakításra szorul, miután 131 milliárd jenes veszteséget halmozott fel az első félévben. A négy hónapja hivatalban lévő kormány úgy döntött véget vet a feltétel nélküli állami támogatásoknak, melyekből az elmúlt kilenc év alatt négyet is kapott.
Azonban nagy az érdeklődés a bajba jutott japán légitársaság iránt, mind a Delta Air Lines Inc., mind az American Airlines érdeklődik a JAL iránt. Szívesen fektetnének a vállalatba, csak hogy megszerezhessék a Kínába és Japánba vezető légiútvonalakat.
Szerdán a társaság részvényét kivezetik a tokiói tőzsdéről. A tervek szerint elbocsátanak összesen 15.700 embert, a teljes alkalmazotti létszám 30 százalékát, lecserélik a flotta elöregedett részét és megszüntetnek több tucat gazdaságtalan járatot. A cél az, hogy az új, áramvonalasított japán légitársaság 2012-ben már nyereséges legyen.
A cég adósságállománya a tavaly szeptember végi állás szerint 2.300 milliárd jen (25,4 milliárd dollár). Az átszervezést az Enterprise Turnaround Initiative Corp (Etic) állami társaság irányítja, amely befektet 300 milliárd jent a cégbe és egy 600 milliárdos hitelkeretet is biztosít számára.