Erős biztosításszakmai közösség formálódik a HUNPartner Program keretében

A Hungarikum Alkusz Cégcsoport alkuszi integrációért felelős tagvállalatának ügyvezető igazgatója a Profitline-nak adott interjúban beszélt arról, hogyan érintette őket a COVID19-járvány, milyen tapasztalatokat szereztek az eddig csatlakozott alkuszok és elárulta azt is, hogy milyen eredményekkel lenne elégedett egy év múlva.
Különleges év van mögöttünk, a COVID19-járvány minden területen éreztette hatását. A HUNPartnernek hogyan sikerült a 2020-as esztendő, a pandémia nem borította fel a terveiket?
Dr. Vass Gábor: Az elmúlt egy évben is számos alkuszcég döntött úgy, hogy a HUNPartnerrel együttműködve folytatja pályafutását, így már 13 partnerrel dolgozunk együtt és összesen több mint 160 tanácsadó van a csapatunkban. A járványra természetesen mi is reagáltunk: nagyon gyorsan bevezettük az online technológiákat képzéseinkre, és üzletkötési folyamatainkra, így elsősorban a nem-élet típusú biztosítások területén nem tapasztaltunk visszaesést. Azokon a területeken pedig, ahol a személyes tanácsadói jelenlét fontosabb, mint például az élet-, vagy nyugdíjbiztosítások, a kezdeti megtorpanás után az online értékesítési technológiák alkalmazásával sikerült visszatérni a megszokott forgalomhoz, és március végére elértük a közel 100 ezres ügyfélszámot.
Említette, hogy már 13 alkuszcég csatlakozott a HUNPartnerhez. Mennyire összetett egy ilyen csatlakozási folyamat, milyen szempontok szerint szűrik azokat a biztosításközvetítő cégeket, amelyek együttműködnének önökkel?
Az alkuszi integráció területén szerzett tapasztalatunk igen széles körű, csatlakozott már hozzánk éves szinten 10 millió forint árbevételű „kisalkusz” és 300 millió forintot meghaladó biztosításközvetítő cég is. Nyitott kapukkal várunk cégmérettől függetlenül minden olyan alkuszt, többes ügynököt és függő ügynököt a biztosításközvetítői piacról, akinek működése során nem merült fel valamilyen jogi, etikai vétség. Kidolgoztunk egy olyan jól szervezett munkafolyamatot, melynek során a csatlakozás első lépésétől kezdve az adatbázisok összehangolásáig végigkísérjük és támogatjuk a csatlakozó cégeket. Ez azt jelenti, hogy nekik nem kell foglalkozniuk adminisztratív feladatokkal, ezeket mi átvállaljuk tőlük. Az is nagyon fontos, hogy a csatlakozó alkuszcégekkel közösen, mindig egyedi konstrukciókat dolgozunk ki az együttműködésre, nem sablonos megoldásokat alkalmazunk.
Milyen gyakorlati előnyei vannak a csatlakozásnak?
Talán az egyik legnagyobb előnye egy ilyen lépésnek az, hogy a hozzánk csatlakozók az integrációt követően arra összpontosíthatnak, amihez igazán értenek és amivel foglalkozni szeretnének: vagyis a biztosításközvetítéssel. Mi pedig elérhetővé tesszük számukra az összes ehhez szükséges háttértámogatást, így a jogszabályi, felügyeleti elvárásoknak való megfelelésre, az új előírásokhoz való alkalmazkodásra nem kell időt fordítaniuk. A szerződés- és állománykezelés, valamint a jutalékelszámolás központi szolgáltatásként megvalósuló rendszere pedig jelentős mértékben tehermentesíti a partnerprogramhoz csatlakozó biztosításközvetítőket.
A szerződések örökítésével és hiánypótlások kezelésével kapcsolatos feladatokat is központi ügyviteli részlegünk látja el a biztosítótársaságokkal való együttműködés keretében. Emellett lehetőséget nyújtunk a partnereink számára, hogy a lehető legszélesebb biztosítói kínálattal segíthessék ügyfeleik döntéseit, valamint a Hungarikum Alkusz Cégcsoport tagjaként részesülhetnek a teljes körű marketing és kommunikációs támogatásban is.
Fontosnak tartom továbbá kiemelni azt is, hogy a hozzánk csatlakozók megőrizhetik saját identitásukat, értékesítési technológiájukat. Ugyanakkor szakmai közösségünk tagjaként lehetőséget kapnak arra, hogy megismerjék a cégcsoportunkon belül kialakított legjobb gyakorlatokat, technikákat, amivel még sikeresebbek lehetnek a munkájukban. A mi támogatásunkkal akár a nemzetközi biztosításközvetítő-cégekkel is fel tudják venni a versenyt partnereink, hiszen erőforrásainkra támaszkodva olyan termékek, innovatív ajánlatok is megjelenhetnek portfóliójukban, amit saját erőből nem tudnának kidolgozni.
Dr. Vass Gábor - ügyvezető igazgató, HUNPartner Biztosítási Alkusz és Pénzügyi Tanácsadó Kft.
A már csatlakozott partnerektől milyen visszajelzések érkeznek?
A biztosítási piacon sokan próbálkoznak hasonló integrációs tevékenységgel, de csak a HUNPartner Program biztosít olyan lehetőséget, hogy ha a közös együttműködésben nem érzi magát jól magát a csatlakozott partnerünk, akkor az együttműködés megszüntetésével az általa felépített ügyfélállományt magával viheti. Büszke vagyok rá, hogy az elmúlt 2 év alatt erre egyetlen esetben sem került sor.
Nagyon jó azt látni, hogy amikor a jövőről beszélgetünk velük, akkor nem technológiai, ügyviteli témák jönnek elő, hanem üzleti lehetőségekről, új szolgáltatásokról, megoldásokról ötletelünk. A felszabaduló energiáikat arra tudják fordítani, hogy a további fejlődés útjait kutassák, piaci réseket ismerjenek fel, amelyek lehetőséget nyújtanak a további növekedésre. Velünk és a többi partnerünkkel összefogva pedig új technológiák használatára, vagy éppen a keresztértékesítésre is lehetőségük nyílik. Ezáltal még komplexebb kiszolgálást tudnak nyújtani ügyfeleiknek, ami szintén tovább javítja a piaci lehetőségeiket.
A HUNPartner Kft. milyen célkitűzéseket fogalmazott meg erre az évre, illetve hosszabb távon?
Dinamikus fejlődéssel tervezünk az idei évben is, így saját magunkkal szemben igen magas elvárásaink vannak: a tavalyi forgalmunk háromszorosát szeretnénk elérni és az első negyedév után úgy gondolom, hogy ez egy reális célkitűzés. Az év végére várhatóan már jóval 200 fölött lesz a velünk dolgozó tanácsadók száma. Hosszabb távon pedig azt várom magunktól, hogy a HUNPartner Kft. önállóan is ott legyen a TOP10-ben a biztosítási alkuszpiacon.
Ha egy év múlva ismét beszélgetünk, mivel lenne elégedett?
Ha a hozzánk csatlakozott partnerek száma elérné a bűvös huszonötöt, és akiket, ha megkérdezünk egyöntetűen azt mondják, hogy nagyon jól döntöttek. A gépjármű biztosítások piacán a tavalyi évben megkezdett szakmai előkészítő munka után, az idei évben kezdtük meg a működésünket és mára közel 100 autókereskedéssel működik együtt a HUNPartner Kft. Lefektettük azokat a szilárd alapokat, melyre építve 2022-ben további látványos fejlődést várunk.