Ezredforduló az e-kereskedelemben - minden tizedik forintunkat online költjük el

Az utóbbi évben – főleg a koronavírus járvány hatására - jelentős átalakuláson ment keresztül az e-kereskedelem. A megnövekedett vásárlások száma és a megváltozott fogyasztói igények döntéshelyzet elé állították a nagy- és kiskereskedőket, sokaknak a több évre tervezett digitalizációs folyamatokat pár hónap alatt kellett végrehajtaniuk. A Trans-Sped a Webshippy-vel és az OANDER-rel közösen szervezett e-kereskedelmi meetupjának második felvonásán az e-kereskedelem résztvevői osztották meg tapasztalataikat az elmúlt évekről.

Ezredforduló az e-kereskedelemben - minden tizedik forintunkat online költjük el

A pandémia miatt az offline üzletek egy része bezárni kényszerült, vagy korlátozottan lehetett csak nyitva, az emberek otthon maradtak és a szükséges termékeket online webshopokban szerezték be. De mi történt azokkal a kereskedőkkel, akik nem rendelkeztek webáruházzal? A tavalyi év meghatározó volt az e-kereskedelmi piacon még nem jelenlévő kereskedőknek, hisz termékeiket személyesen már nem mindig tudták eladni vásárlóiknak. Alapvetően hosszú évekre tervezett folyamatokat pár hónap alatt kellett megvalósítaniuk. Ennek eredményeképp 2020-ban a hazai e-kiskereskedelmi forgalom átlépte az 1000 milliárd forintot.

Már minden tizedik forintot online költünk el – mondta Pintér Róbert, a Reacty Digital üzletfejlesztési igazgatója. 2019 óta duplájára, azaz 6 százalékról 12 százalékra nőtt a legalább heti rendszerességgel online vásárlók aránya. Pintér elmondta, hogy megnövekedett a készpénzmentes fizetések aránya is, a készpénz elvesztette a dominanciáját, ugyanis 2020-ban az online vásárlók 63 százaléka fizetett inkább készpénzmentesen. A Reacty Digital igazgatója szerint jelen pillanatban nehéz meghatározni, hogy a világgazdaság mikor tud visszatérni a járvány előtti állapotba, ezért azt is nehéz megjósolni, mi fog történni az e-kereskedelmi piacon. A középtávú előrejelzés alapján 2025-re a hazai e-kiskereskedelmi forgalom meghaladhatja a 2700 milliárd forintot.

A 2020-as évben több hazai kiskereskedő is belépett egy számukra még ismeretlen, új piacra, az e-kereskedelembe. Ocskay László, az OANDER ügyvezetője szerint a vállalatok belépésének kulcsfontosságú eleme a stratégia, ismerniük kell üzleti jövőképüket, látniuk kell, milyen piacon, honnan hová és milyen lépésekben szeretnének eljutni. Azt is régóta tudjuk, hogy a digitalizáció egyre komplexebb, a vásárlókat nem egy, hanem több csatornán kell elérni egy időben, erre ma már a multichannel megoldások mellett egyre többször alkalmazunk omnichannel megoldásokat. Az első kérdések egyike, hogy milyen mérethez milyen webshopot érdemes választani. - az OANDER társ ügyvezetője elmondta, hogy az áteresztőképesség, az értékesítési komplexitás, a specializáció, az igényelt automatizáció foka és a digitális érettség mind befolyásolják a választást.

A skálázhatóságnak nem csak a digitalizációban, hanem a logisztikában is jelentős szerepe van. De nem olyan egyszerű, mint ahogy sok ügyfél gondolja. A Trans-Sped ügyvezetője, Fülöp Szabolcs elmondta, hogy a skálázhatóságot három fő termelési tényező határozza meg: eszköz, ingatlan és humán erőforrás. „Tragédiája”, hogy a termelési tényezők nem növelhetőek egyenletesen, csak diszkréten, ezért ezeknek a lépéseknek a kisimítását egy profi logisztikai szolgáltató bevonásával lehet megoldani. Milyen többlettel rendelkezik a megfelelő logisztikai szolgáltató? Egyrészt olyan know-how birtokában van, amelyet más ügyfeleknél szerzett tapasztalatok alapján hasznosít, másrészt magas szintű szakértelem és minden szükséges logisztikai rendszer is rendelkezésére áll. A Trans-Sped ügyvezetője szerint az e-kereskedelem korlátja a logisztika, amit a megfelelő partner bevonásával lehet feloldani.

A Webshippy saját bőrén tapasztalta meg, hogy a logisztika folyamata jelentős kihívást jelent az e-kereskedelmi piacon jelenlévő vállalatok számára. Innovációjukkal segítséget nyújtanak a retail és e-commerce logisztikát végző vállalatok számára. Perényi András, a Webshippy ügyvezetője elmondta, hogy egy olyan felhő alapú szoftvert hoztak létre, mellyel a maximális hatékonyság elérése érdekében automatizálni tudják a raktári folyamatokat. Az elmúlt év alatt egy robotrendszert is bevezettek a teljesítési központjukban, mellyel még hatékonyabban képesek teljesíteni a nagy megrendelésszámokkal járó komissiózási kihívásokat. Az idei év másik nagy újdonsága a Webshippy license, ami lehetővé teszi, hogy azok is használhassák a fulfillment szoftvert, akik nem tudják kiszervezni logisztikájukat valamilyen okból. Ennek első példája maga a Trans-Sped aki nem csak tulajdonostárs, hiszen fulfillment folyamataikat ez év elejétől a Webshippy szoftvere vezérli.

A Fressnapf, Magyarország legnagyobb állateledel és felszerelés áruházlánca 2020 márciusában még nem rendelkezett online csatornával. A német multinacionális cég hazai leányvállalata számára az első hullám megszorításainak küszöbén még nem volt lokálisan implementálható központi webshop koncepciója, ezért - amikor veszélybe került az egyetlen, offline csatorna zavartalan üzemeltetése – a helyi menedzsmentre hárult egy alternatív webshop operáció fejlesztése és beindítása. “A Webshippy, Brandlift (Fressnapf honlapjának üzemeltetője) páros bevonásával mindössze két hónap elegendőnek bizonyult egy ’’korrekt” online csatorna létrehozására. 2020 nyara óta több hullámban végrehajtott logisztikai fejlesztések során kerültünk kapcsolatba a Trans-Sped csapatával, annak érdekében, hogy a közös tanulási folyamat eredményeként ’’végső” helyére és formájába kerüljön az operáció. Reményeink szerint lesz lehetőségünk a Trans-Sped széleskörű logisztikai tevékenységi köréből fakadó további szinergiák kihasználására” - mondta Kisgergely Dániel ügyvezető.

2017. december 15-én háromezer ki nem szolgált csomag volt a rendszerünkben, és a vásárlói visszajelzések után megfogalmazódott bennem, változtatnunk kell! – a Butlers ügyvezető igazgatója, Scharbert Edina két lehetőséget fogalmazott meg magában évekkel ezelőtt. Az egyik, hogy nagyobb raktárba és humán erőforrásba ruháznak be, vagy kiszervezik a teljes online folyamatot. Elmondása szerint legjobb döntésük volt a fulfillment szolgáltatás igénybevétele, ugyanis adott határidőre, gyorsan és egységes csomagolásban tudják eljuttatni a vevőikhez termékeiket. Ezek alapján nem meglepő, hogy a 2020-as év változásai felkészülten érték őket, és a közel duplájára nőtt vásárlói igényeket is ki tudták szolgálni.

Az alinda egészen más helyzetből indult, mint a kerekasztal beszélgetésen résztvevő másik két vállalat, hisz nem rendelkezik offline üzlettel, kizárólag online értékesít. De ez nem jelenti azt, hogy a 2020-as évük kihívások nélkül telt el, hisz számukra is tartogatott meglepetéseket az elmúlt időszak. Dobozi Balázs, az alinda kereskedelmi- és beszerzési vezetője szerint egyik legnagyobb kihívásuk a megfelelő készletszám fenntartása volt. A vállalat erőssége, hogy kevés cikkszámmal de magas árukészlettel működnek, ám tavaly a majdnem duplájára nőtt vásárlások száma sok esetben készlethiányt, több hónapos várakozási időt eredményezett. Ennek megoldásaképp a közeljövőben fogják megnyitni több mint 12 ezer négyzetméteres raktárterületüket, melynek segítségével nem csak a magyarországi, hanem a szomszédos országok piacait is ki tudják szolgálni.

A meetup résztvevői egyetértenek abban, hogy a magyarországi e-kereskedelmi piac növekvő tendenciát mutat, és feltehetően mutatni is fog a jövőben. Azt, hogy gyorsabb fejlődésre is volna lehetőség, jól mutatja, hogy a közel azonos népességszámmal rendelkező, hasonló gazdasági adottságú Csehországban háromszor annyi webáruház található, mint idehaza és az e-kiskereskedelmi forgalom aránya is jóval magasabb.

Jelentősen nőtt a Duna House adózott eredménye és árbevétele is

Az ingatlanközvetítéssel és -fejlesztéssel foglalkozó Duna House-csoport konszolidált adózott eredménye 32 százalékkal, 270 millió forintra nőtt a második negyedévben éves összevetésben, ugyanebben az időszakban a csoport nettó árbevétele 3,4 milliárd forintra emelkedett, ez 2020 második negyedévéhez képest 78 százalékos növekedés - közölte a társaság pénteken az MTI-vel.
2021. 08. 29. 20:00
Megosztás:

Közel 4 százalékos volt a munkanélküliség júliusban

A munkanélküliek száma 189 ezer volt júliusban, a 3,9 százalékos munkanélküliségi ráta 0,1 százalékponttal csökkent az előző hónaphoz és 0,6 százalékponttal az egy évvel korábbihoz mérve - közölte pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2021. 08. 29. 18:00
Megosztás:

Ekkora volt foglalkoztatottak száma az előző hónapban

Júliusban 4 millió 704 ezer volt a 15-74 éves foglalkoztatottak átlagos havi létszáma - közölte pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2021. 08. 29. 16:00
Megosztás:

Javult a magyarok egészségértése

Javult a magyarok egészségértése a legtöbb területen, és emelkedett azoknak a száma, akik könnyebben megtalálják és jobban értik az egészséggel kapcsolatos információkat az elmúlt hat évben - közölte reprezentatív felmérése alapján az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete szerdán az MTI-vel.
2021. 08. 29. 12:00
Megosztás:

Még több ezer elektromos készüléknél hibádzik a címkecsere

A tavaly megújított energiahatékonysági címkéket március elejétől az üzletekben is ki kell helyezni. A fogyasztóvédelmi hatóság három hónapon keresztül ellenőrizte az előírás teljesülését a hagyományos és az online kereskedelemben is. Hatezer vizsgált termék több mint negyedénél volt probléma - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) pénteken az MTI-vel.
2021. 08. 28. 15:00
Megosztás:

Így spórolunk a telefonszámlán egy felmérés szerint

Elsősorban online hívásokkal és üzenetekkel igyekeznek csökkenteni a mobilhasználati költségeiket a magyarok, 47 százalékuk részesíti előnyben a csevegőapplikációkat a hagyományos mobilhívásokkal szemben, 38 százalékuk pedig inkább e-mail-eket küld SMS-helyett - derül ki a transzparens mobilcsomag-összehasonlítással foglalkozó BillKiller friss reprezentatív kutatásából.
2021. 08. 28. 09:00
Megosztás:

Vitatja a Pannónia Nyugdíjpénztár a jegybank határozatát

A Pannónia Nyugdíjpénztár nem ért egyet a Magyar Nemzeti Bank (MNB) határozatában foglaltakkal, azokat kifejezetten vitatja; a pénztár vezetése vizsgálja a jogorvoslat lehetőségét - tájékoztatta a nyugdíjpénztár az MTI-t.
2021. 08. 28. 07:00
Megosztás:

Sporttörténeti kiállítás nyílt Budapesten

Ünnepélyesen megnyitották csütörtök este a helyi sportműhelyek és sportlétesítmények történetét bemutató II. kerületi Sporthistóriák című kiállítást, amely szeptember 2-ig a Klebelsberg Kultúrkúriában, szeptember 3-tól három héten át pedig a Marczibányi téri Művelődési Központban lesz díjmentesen megtekinthető.
2021. 08. 28. 06:00
Megosztás:

A hazai halgazdálkodási ágazat profitálhat az EUROFISH tevékenységéből

Szentpéteri Sándor, az Agrárminisztérium (AM) erdőkért felelős helyettes államtitkára és az AM Halgazdálkodási főosztályának vezetői Marco Frederiksennel, az Európai Halászat- és Akvakultúrafejlesztési Nemzetközi Szervezet (EUROFISH) megbízott igazgatójával egyeztettek az EUROFISH és Magyarország együttműködési lehetőségeiről, Budapesten - közölte az AM csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 28. 03:00
Megosztás:

Elkészült a szeghalmi belvízrendszer vízrendezési főműveinek rekonstrukciója

Közel 1,2 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásból felújították a szeghalmi belvízrendszer vízrendezési főműveit - közölte a Körös-vidéki Vízügyi Igazgatóság (KÖVIZIG) csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 28. 01:00
Megosztás:

Megszűnik a bérkerékpáros rendszer Nagykanizsán

A létrehozása után öt évvel, a magas fenntartási költségek és az alacsony kihasználtság miatt megszűnik Nagykanizsán a közösségi bérkerékpáros rendszer - egyebek mellett erről is döntött csütörtökön Nagykanizsa közgyűlése.
2021. 08. 28. 00:00
Megosztás:

Egész napos eseménnyel fejeződik be a Zenélő Budapest

Egész napos eseménnyel fejeződik be a Zenélő Budapest ingyenes koncertsorozat hetedik évada augusztus 29-én a Millenáris Széllkapu Parkban.
2021. 08. 27. 23:00
Megosztás:

Az Axel Springer megveszi a Politicót

az Axel Springer német kiadóvállalat a washingtoni Politico hírportál kiadóját, bővítve ezzel amerikai portfólióját - jelentették csütörtökön két amerikai lap, a The Wall Street Journal és a The New York Times internetes kiadásai.
2021. 08. 27. 21:00
Megosztás:

110 ezer rászoruló diák kap ingyenes tanszercsomagot

Több mint 110 ezer rászoruló diáknak osztanak ki ingyenes tanszercsomagot a tanévkezdésre - közölte a lebonyolító Klebelsberg Központ elnöke csütörtökön budapesti sajtótájékoztatón.
2021. 08. 27. 20:00
Megosztás:

Kiváló minőségű a magyar dinnye, de lesz belőle elég?

Kiváló minőségű a magyar dinnye, amelynek termőterülete valamivel csökkent a pandémia hatására, de a hozama emelkedett, így bőven jut a hazai piacra és exportra is - mondta az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára Balatonvilágoson, az Agrármarketing Centrum dinnyefogyasztást ösztönző kampányának sajtótájékoztatóján.
2021. 08. 27. 17:00
Megosztás:

Az MKB Bank adózás utáni eredménye elérte a 11,6 milliárd forintot

Az MKB Bank korrigált, konszolidált adózás utáni eredménye a második negyedévben 11,6 milliárd forintot tett ki, szemben az egy évvel korábbi 0,7 milliárdos veszteséggel, illetve az első negyedévi 28,9 milliárdos eredménnyel - tájékoztatta a pénzintézet a befektetőket a Budapesti Értéktőzsde honlapján közölt jelentésben.
2021. 08. 27. 07:00
Megosztás:

Erre kérte az iskolákat az Emmi

A tanév közeledtével a higiéniás és alapvető egészségvédelmi szabályok fokozott betartására kérte az iskolákat az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) csütörtökön.
2021. 08. 27. 02:00
Megosztás:

Emelkedett az 5, 10 és 15 éves államkötvények aukciós átlaghozama

A meghirdetett mennyiségnél 20 milliárd forinttal kisebb összegben, 35 milliárd forintért értékesített 5, 10 és 15 éves lejáratú államkötvényeket csütörtöki aukcióján az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK).
2021. 08. 27. 00:00
Megosztás:

Az E.ON Hungária Csoport marad a férfi és a női vízilabda ob I névadó főszponzora

A 2021/22-es szezonban is az E.ON Hungária Csoport lesz a női és a férfi vízilabda ob I névadó főszponzora.
2021. 08. 26. 23:00
Megosztás:

Tovább gyorsult a mezőgazdasági felvásárlási árak emelkedése

Júniusban 20,5 százalékkal magasabb volt a mezőgazdasági termékek átlagos felvásárlási ára az egy évvel korábbinál, ami 3,1 százalékponttal nagyobb emelkedés az egy hónappal korábbi 17,4 százaléknál. Az élénkülésben némi szerepet játszhatott a bázishatás, mert tavaly májusról júniusra 2,5 százalékponttal, 4,5 százalékosra mérséklődött a drágulás üteme. A legnagyobb drágulást a burgonya és a tojás mutatta.
2021. 08. 26. 22:00
Megosztás: