Gőzerővel indult újra az acélcsőgyártás Csepelen
Az ágazat teljes hazai kibocsátása jelenleg évi 140 ezer tonna, összforgalmának értéke pedig 25 milliárd forint. A termékek fele külföldi, elsősorban német, szlovák, cseh és litván megrendelésre készül.
Kovács Attila szerint Csepel versenyelőnye a szakképzett munkaerő bőséges kínálatában és a dunai szállítás lehetőségében rejlik. Az árufuvarozás jelentős része a Dunán történik, ennek tonnánkénti költsége a közúton szokásos 35-40 eurós árral szemben, átlagosan csupán 20 eurót tesz ki. A tavaly másfél milliárd forintért vásárolt, új gépsorokon a cég jelenleg 76 embert foglalkoztat.
A DRW az üzemcsarnokokat a volt Csepeli Fémmű jelenlegi tulajdonosától, az Indotek Csoporttól bérli. Az acélcsőgyártás fellendítéséből az Indotek is kiveszi a részét.
Jellinek Dániel, a cégcsoport vezérigazgatója elmondta, kifejezetten olyan hazai és nemzetközi gyártókkal kezdeményeznek tárgyalásokat az üresen álló iparterületek bérbeadásáról, akik a DRW termékeit alapanyagként tudják hasznosítani. Az Indotek iparfejlesztési koncepciója további, jelentős fellendülést hozhat a csepeli fémipar számára - olvasható a DRW közleményében.