Gyógyhatást ígérő termékekre csapott le a GVH
A GVH csütörtöki közleményében felidézte, hogy a vállalkozás 2018 novemberétől a termékek népszerűsítése során egészségre vonatkozó állításokat tesz közzé (mint például "gyorsabban jár az agya", "javult a reakcióideje"), ezek a fogyasztókat olyan döntés meghozatalára késztethetik, amit egyébként nem hoztak volna meg.
A reklámokban a Max-Immun Kft. olyan képi- és vizuális megjelenítést is alkalmaz, amely azt is sugallhatja, hogy a C-peptid alkalmas az emberi szervezet működési zavarai vagy rendellenességei, valamint a COVID-19 vírusos megbetegedés gyógyítására.
A versenyhivatal szerint valószínűsíthető, hogy a vállalkozás megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény egyes rendelkezéseit.
A hivatal ugyanakkor felhívta a figyelmet arra: a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, ez indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
Milyen bajra milyen gyógynövény a jó? ITT megnézheted!