Hogyan működik az Intrum Justitia követeléskezelő, adósságbehajtó cég?

Előzmény
Ha szeretné elolvasni olvasónk hogyan járt az Intrum Justitia követeléskezelő céggel, akkor azt ide kattintva teheti meg.
Cikkünkre az Intrum Justitia Zrt. az alábbi hivatalos választ küldte (az anyagot változtatás nélkül közöljük).
Az Intrum válasza
Az Intrum követeléskezeléssel (adósságkezeléssel) és pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozó vállalat. A Polgári Törvénykönyv és a szolgáltatókkal megkötött szerződések egyértelműen rendezik, hogy mikor áll fenn egy követelés és milyen eszközökkel lehet azt kezelni, átruházni. E rendelkezések és a Magyar Nemzeti Bank felügyelete pontos, biztos és átfogó keretrendszert jelentenek mind a lakosság, mind pedig a cégek számára.
Minden esetben az a célunk, hogy a fizetési határidő alatt nem teljesítő ügyfél és a szolgáltatója közötti békés pénzügyi rendezést előmozdítsuk és az eladó megkapja a számlája alapján járó fizetséget. A fennálló tartozással kapcsolatban az ügyfelet azon az elérhetőségen keressük, amelyet még annak a cégnek adott meg, ahol a tartozás felhalmozódott. Az Intrum először levélben keresi meg az ügyfeleit, a telefonos megkeresésre csak akkor kerül sor, ha a levélre még nem érkezett válasz.
Az ügyfél által megadott adatokon túl más elérhetőségekhez az Intrum – a hatályos adatvédelmi szabályozásokkal összhangban – nem jut hozzá, emiatt előfordulhat, hogy időközben megváltozik az illető elérhetősége, így a megkeresés más személyhez fut be. Emellett az ügyfél személyes adatai és a banktitok védelme érdekében az egyes ügyekről kizárólag az ügyfélnek, vagy meghatalmazottjának adunk tájékoztatást, harmadik személynek semmilyen adatot nem áll módunkban kiadni. Ide tartozik például az is, hogy egy adott személynek valóban fennáll-e valamilyen tartozása. Ennek oka, hogy egy ember költéseivel, banki egyenlegével, tartozásaival kapcsolatos információk különösen érzékeny személyes adatok, így ezeknek a védelme törvényben előírt kötelességünk. Emiatt a cikkben említett üggyel kapcsolatban sem árulhatunk el részleteket harmadik fél számára.
Társaságunk minden esetben törekszik arra, hogy olyan munkatársakat alkalmazzon ügyfeleink panaszainak kezelésére, akik megfelelő képzésben részesültek. Az ügyfeleinkkel történő kommunikáció kölcsönösségen alapul, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy az ügyintézés megfelelő körülmények között történjen. Ezen minőségbiztosítási okokból rögzítjük a telefonbeszélgetéseket is, amelyet a valós ügyiratszám vagy ügyfél adat hiányában sajnos ezúttal nem tudunk kivizsgálni.
A konkrét ügy kapcsán ebből kifolyólag nem tudunk nyilatkozni, de általánosságban elmondhatjuk, hogy amennyiben valakinek a nevére megkeresés érkezik az Intrumtól valamilyen követeléssel kapcsolatban, annak javasoljuk, hogy keresse fel társaságunkat telefonon a (+36 1) 45 99 496-es számon vagy személyesen a Váci út 144-150. szám alatt található személyes ügyfélszolgáltunkon és kezdeményezzen egyeztetést ügyintézőnkkel, aki az ügyiratszám nélkül is tud segítséget nyújtani és rendezni az esetleges vitás pénzügyi helyzetet.