Kiemelkedő digitális hitelintézet címet kapott az OTP Bank
Az OTP Bank nemcsak itthon, de leánybankjai révén a régióban is meghatározó hitelintézeteként innovatív megoldásaival, ügyfélközpontúságával már a kezdetektől jelen van az online térben és mindig is kiemelkedő figyelmet fordított elektronikus csatornái és online szolgáltatásai folyamatos fejlesztésére. Több szolgáltatás esetében – mint például az internetbank, egyes mobilfizetési megoldások, mint például az Apple Pay, vagy az online személyi kölcsön –, úttörő módon, Magyarországon elsőként jelent meg a piacon. A Smartbank applikáció felhasználóinak száma például 2011 óta töretlenül növekszik, szolgáltatásait jelenleg több mint 1,3 millió ügyfél veszi igénybe, ez példátlan a hazai banki alkalmazások között.
A bank a Digitális Jólét Programban foglalt elvekkel összhangban, szolgáltatásfejlesztései során a digitális átalakulást egy átfogó, esélyteremtő társadalmi változásként kezeli, amelynek középpontjában ügyfelei állnak. Az OTP Csoport tagjai is számos innovatív fejlesztéssel szolgálják, akár bankfüggetlen módon is a felhasználókat. Ilyenek az OTP Mobil által 2014-ben bevezetett OTPay webes fizetési felülete, a komplex szolgáltatásokat nyújtó Simple app, vagy a már előlegfizetésre is alkalmas OTP SZÉP alkalmazás is.
A bank azonnal reagált az ügyféligények elmúlt néhány évben – a járvány következtében is - felgyorsult változásaira, egyebek mellett a tavaly elindult új internet- és mobilbanki szolgáltatásával, mobilfizetési megoldásaival és az online számlanyitást, online internetbankigénylést és online áruhitel folyamatot támogató OTP Videóbankkal. A hitelintézet különböző online platformjain a belépések és a tranzakciók számának növekedése 2020-ban két számjegyű volt, és például több mint ötszörösére nőtt 2020-ban azok száma, akik az OTP SmartBank mobilalkalmazáson keresztül, QR kód beolvasásával fizették ki postai csekkjüket.
A hitelintézet jelenleg is több digitális fejlesztésen dolgozik, ilyen az OTP Bank új internet- és mobilbank alkalmazás továbbfejlesztése is. Ezek a megszokott online banki funkciók mellett olyan digitális megoldásokat tesznek lehetővé, mint a Kiadásfigyelő (PFM - Personal Finance Manager), az ügyfél teljes OTP-s vagyonát bemutató portfóliónézet, vagy mobilon az SMS-ek helyetti push üzenetek, de a funkciók köre folyamatosan bővül. Az új felületek tesztelésébe folyamatosan kapcsolódnak be az ügyfelek is, visszajelzéseik alapján pedig a hitelintézet tovább finomítja a szolgáltatást.
Az OTP Bank a digitális fejlődésért és pénzügyi edukációért is jelentős erőfeszítéseket tesz, amelyeket mind a Mastercard, mind a Global Finance díjai is igazolnak, és amelyek esetében az OTP Bank évek óta a nyertes pénzügyi intézmények között van, elsősorban digitális megoldásai elismeréseként.