Közösségi marketing - az első lépések I.
Előszöris lássunk egy gyors áttekintést a webes jelenlét történetéről:
"Készítsd el weboldalad, a látogatók majd megnézik": 1996-2000
Az Internet üzleti alkalmazásának kezdetekor (kb. 1996) még fogalom szinten sem létezett "digitális marketing stratégia". A tradícionális marketingeszközök használata mellett néhány kalandvágyó vállalat egyszerűen elkészítette és elérhetővé tette weboldalát. A következő néhány évben viszont szinte minden vállalat megtette ugyanezt, illetve a vállalati weboldalak fejlődése is megindult.
"Készítsd el a weboldalad és irányíts rá forgalmat": 2001-2007
A következő periódus a webolalak látogatottságának növeléséről, látogatottságáról szólt. Megjelent a Google és a weboldal tulajdonosok hamar észrevették, hogy a legjobb befektetés ha a Google napi többmilliárdos keresési közül akár csak egy csekély egy részt magukénak tudhatnak. Ez a szakasz kiemelten lényeges, mivel hihetetlen mértékben járult hozzá a vállalkozások és ügyfeleik online "összekötéséhez", fontossága ma is nyilvánvaló. A fizetett hirdetések és szponzorált linkek csupán nagyon kis százalékát teszik ki a Google keresési eredményeinek, ennek megfelelően még kevesebb az átkattintás. És ennek ellenére a Google évi húszmilliárd dolláros forgalmat bonyolít ezekből, és ez az eredmény növekedő tendenciát mutat. Fantáziánk határát valószínűleg komolyan bővíti, ha megpróbáljuk elképzelni az internet összes keresésének és megjelenéseinek értékét..
"Légy szociális": 2007-napjainkig
A "szociális" szó itt természetesen nem tradícionális jelentésében értelmezhető, hanem online kontextusban. Még 2006-ben nyilatkozta Rupert Murdoch a Wired magazinnak, hogy " a technológia fejlődése kiveszi a hatalmat a média kezéből és átadja az irányítást a felhasználóknak. Ma a felhasználók, ügyfelek, vásárlók - azaz a célpiacok - irányítanak."
E nyilatkozat óta eltelt három év és a médiapiac drámai változásokon ment keresztül. A hatalom - nevezetesen, hogy egy adott helyen felkínálnak egy adott terméket vagy szolgáltatást, a vásárló pedig megkeresi ezeket - vállalati szinten is átkerült a felhasználókhoz.
A szociális marketing eszközök hierarchiája
A célpiacokat képző vásárlóközönség manapság a saját maga által birtokolt és kontrollált webhelyeken tömörül és kommunikál. Ennek megfelelően azok a vállalatok, melyek számára prioritás az online kommunikáció, kénytelenek ilyen internetes helyeken megvalósítani kommunikációjukat. Erre kétféle lehetőségük kínálkozik, melyeket sorozatunk következő részeiben tárgyalunk.
Forrás:DTDigital