NMHH Médiatanács: 110 millió forint műszaki fejlesztési támogatásra pályázhatnak közösségi televíziók és rádiók

Idén is 110 millió forintot kaphatnak műszaki fejlesztésekre közösségi televíziók és rádiók a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának döntése szerint. A testület különböző tanulmányokat fogadott el a hírműsorok társadalmi sokszínűségéről, a koronavírus-járvány médiapiacra gyakorolt hatásáról és a gyerekek reklámnézési szokásairól. A grémium nyertest hirdetett egy miskolci rádiós frekvencia pályázatán.

NMHH Médiatanács: 110 millió forint műszaki fejlesztési támogatásra pályázhatnak közösségi televíziók és rádiók

Június 9-ig lehet első körben pályázni műszaki fejlesztésre

A testület a Médiatanács támogatási programjának keretén belül idén is döntött annak a 110 millió forintos keretösszegűpályázatnak a meghirdetéséről, amely a közösségi, ún. lineáris médiaszolgáltatók – a műsorrend alapján üzemelő, hagyományos rádiók, televíziók – műszaki fejlesztését célozza. Az igényelhető maximális támogatás televízióknál ötmillió, rádióknál hárommillió, kisközösségi rádióknál egymillió forint, de az elnyerhető összeg nem haladhatja meg a tervezett összköltség 80 százalékát. Az első fordulóra a jelentkezési határidő július 9., és a legalább 50 ezer forint értékű eszközök vásárlására lehet pályázni.

A nők továbbra is alulreprezentáltak a televíziós hírműsorokban

A Médiatanács elfogadta a hírműsorok társadalmi sokszínűségét – az egyes társadalmi, gazdasági és etnikai csoportok reprezentációját – vizsgáló legfrissebb, 2019-re vonatkozó hatósági tanulmányt. Az elemzett kategóriákon belül az elmúlt évekhez hasonlóan a gazdasági élet szereplői közül a szolgáltatási szféra képviselői jelentek meg leggyakrabban, összesen 77,5 százalékban. A kisebbségi szereplők reprezentációja 2,2 százalékos volt a vizsgált műsorokban, ami megfelel a korábbi időszakok átlagának, közülük a határon túli magyarok (36,6 százalék), illetve a romák (36,6 százalék) álltak az élen. A nemek megjelenési arányai átlagosan közel négyötödös többséget mutattak a férfiak javára: 77, illetve 23 százalék. A vizsgálat hét országos televíziócsatorna híradóira, továbbá a közszolgálati Kossuth Rádió három műsorszámára terjedt ki.

A koronavírus jelentősen hatott a reklámpiacra

A koronavírus-járvány miatt a televíziós hirdetési piac átalakulását 2020 márciusában vizsgáló NMHH-tanulmány szerint a tavalyi évvel összevetve egyértelműen kimutatható a csökkenő tendencia: míg 2019-ben egész márciusban 35 és 38,5 ezer között mozgott naponta a reklámszpotok száma, addig 2020-ban a hó eleji közel 40 ezerről a hónap végére majdnem 30 ezerre zuhant ez az érték. A hirdetések szektorszintű megoszlásának alakulását alapvetően a gyorsan forgó fogyasztási cikkek termékeivel kapcsolatos szektorok (élelmiszer, kereskedelem, gyógyhatású készítmények, szépségápolás, háztartási cikkek) erős teljesítése jellemezte, míg mások (szabadidő, pénzintézetek, szolgáltatás) jelentősen visszaestek. A vizsgálat 76 magyar nyelvű televíziós csatornát fed le.

Egyre több reklám éri a gyerekeket

A testület elfogadott egy, a tematikus gyerekcsatornák reklámozási gyakorlatáról szóló vizsgálatot is, amely öt televízió 2011-es és 2019-es adatait hasonlítja össze. A dokumentum rávilágít arra, hogy egyre több reklámot tesznek közzé ezeken a tematikus csatornákon. A gyerekcsatornák ártalmatlan „villanypásztor” szerepe már a múlté, hiszen egyre komolyabb marketingtényezőként tekintenek a fiatalokra, így e csatornák egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a 4 és 17 év közöttiek televíziós „reklámtortájából”. A Minimaxon például több mint kétszeresére nőtt – 60-ról 143-ra – a napi reklámpercek száma, és hosszuk is két és félszeresére emelkedett: 93,6-ról 230,5 másodpercre. A hirdetések között különösen jelentősek az egyetlen hirdetést tartalmazó reklámblokkok, a single szpotok.

Az ilyen típusú kereskedelmi üzeneteknél jelentősen csökken az elkapcsolás esélye, így kiemelt figyelmet és jelentős nézőszámot garantálnak a hirdetőnek. Pozitívum, hogy nyoma sincs már a gyorséttermeket, cukrozott gabonapelyheket és csokoládé-készítményeket propagáló hirdetéseknek. Helyettük megjelentek az alapvető élelmiszerek (tészta), a fagyasztott termékek (halrudacska) és a gyümölcslevek reklámjai – ami az önszabályozó rendelkezéseknek és az egészségtelen élelmiszerek különadójának tulajdonítható.
Mindhárom tanulmány napokon belül elérhető lesz az NMHH honlapján.

Rádiós frekvenciákkal kapcsolatos döntések

Lezárta a tanács a Miskolc 96,3 MHz körzeti frekvencia kereskedelmi jellegű használatára kiírt rádiós pályázati eljárást, amelynek nyertese a Radio Plus Kft. lett. A testület egyúttal törölte az LBK Médiaszolgáltató 2020 Kft. pályázót a pályázati nyilvántartásból, mert az visszavonta pályázati ajánlatát.
A Médiatanács elvégezte a tartalmi vizsgálatot a helyi Heves 93,7 MHz frekvencia kereskedelmi jellegű pályázati eljárásában, és felvilágosítást kért az M-Lite Kft.-től. A testület a helyi Sátoraljaújhely 104,9 MHz frekvencia kereskedelmi jellegű pályázati eljárásának alaki vizsgálata után hiánypótlásra szólította fel az egyedüli pályázó Zemplén Televízió Közhasznú Nonprofit Kft.-t.

Médiafelügyeleti döntések

Állampolgári bejelentés alapján indított eljárásban a testület a TV2 szolgáltatóját 3,3 millió forintos bírság megfizetésére kötelezte, amiért a Tények Plusz című műsort és ismétlését februárban kétszer is nem megfelelő időpontban és korhatár-besorolással sugározta: előbbit este háromnegyed hétkor, utóbbit délelőtt negyed tizenkettőkor adta 12-es karikával, pedig kizárólag 21 órától kerülhettek volna műsorba 16-os karikával, tekintettel arra, hogy azok megértése, feldolgozása érettebb közönséget kíván. A műsor drámai módon, valós, térfigyelő kamerás felvételek felhasználásával mutatta be egy közúti balesetet szenvedett nő halálát és a hátrahagyottak – a férj és a három gyermek – helyzetét, gyászát, kiszolgáltatottságát. Döntésében a Médiatanács a bírság összegének megállapításánál különös tekintettel volt arra, hogy a Tények Plusz a személyes tragédiát szenzációként, az emberi kegyelet érzését mellőzve közvetítette, a család tragédiájának bemutatásánál pedig nem megengedhető az a mód, ahogyan a kiszolgáltatott helyzetben lévőket bemutatták.

A Rádió 1 szolgáltatóját – pénzbírság kiszabása nélkül – figyelmeztette a Médiatanács, amiért a Balázsék című műsor egy márciusi adásában az adást támogató immunerősítő méhpempőre utalással burkolt reklámot tett közzé. A testület emellett megállapította, hogy a szolgáltató nem sértette meg azokat a szabályokat, melyek szerint a termékmegjelenítést tartalmazó műsorszámok nem hívhatnak fel közvetlenül áru megvásárlására vagy szolgáltatás igénybevételére.
 
A Médiatanács heti üléseinek teljes napirendje megtalálható a testület honlapján, ahogy az ülésekről készült jegyzőkönyvek, illetve valamennyi határozat is – a legfrissebbek a szükséges hitelesítési és adminisztrációs átfutási idő után lesznek nyilvánosak.

Hozzászólások

Új logisztikai központot épít a Lidl

Új logisztikai központot épít a Lidl Magyarországon, az élelmiszerlánc 35 milliárd forintos beruházásához a kormány 1,2 milliárd forint vissza nem térítendő beruházás-ösztönzési támogatást nyújt - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Budapesten.
2020. 07. 14. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Fizetéscsökkentések és elbocsátások várhatók a horvát lapkiadóknál

Fizetéscsökkentések és elbocsátások várhatók a horvát lapkiadóknál, a koronavírus-járvány következményei leginkább a nyomtatott sajtót sújtják - írta a Hina horvát hírügynökség hétfőn a Horvát Újságírók Szakszervezetére (SNH) hivatkozva.
2020. 07. 14. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Feltételekhez köthetik a járvány miatti uniós hitelfelvétel kormányzati támogatását

Az Országgyűlés kedden a kormánypártok javaslatára várhatóan határozatban szab feltételeket a kormánynak ahhoz, miként támogathatja az Európai Unió (EU) koronavírus-járvány okozta gazdasági károk enyhítését célzó hitelfelvételét.
2020. 07. 14. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A családi cégek másképp reagálnak a krízishelyzetekre

A stratégiai gondolkodás nagyban meghatározza a cégek krízishelyzetre adott reakcióját és a gazdasági sokkból történő felépülés sikerességét. Az idén ötéves K&H családi vállalatok kiválósági díj ezért a koronavírus-járvány kihívásaira adott példamutató stratégiai megoldásokat is várja 2020. augusztus 31-ig, hogy a sikertörténetekkel más családi vállalkozásokat is inspiráljanak.
2020. 07. 14. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megérkeztek az első adatok: nem volt jelentős árváltozás az ingatlanpiacon a COVID hullám alatt

Stagnáló árindexek, kevesebb tranzakció és az utolsó hónapokban rekord kereslet jellemezte az ingatlanpiac második negyedévét, amelyet nagyban befolyásolt a COVID-19 járvány okozta társadalmi és gazdasági változás. Az ingatlanpiaci árindexek közül mindig a Duna House országos hálózata adja ki adott negyedévről elsőként gyorsjelentést, amelyet most a koronavírus okozta változások miatt különösen várt adat. A már jelzett közvetítői és piaci várakozásokat a DH árindexe megerősítette, miszerint országosan stagnáló, lokációként és ingatlantípusonként enyhén változó mutatókkal zárt az ingatlanpiac.
2020. 07. 14. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Erre figyelj a LIDL-ben vásárolt áruk cimkéin!

Új jelölőrendszert vezet be a Lidl Magyarország, amelynek köszönhetően az egészségtudatos, valamint ételintoleranciában szenvedő vásárlóik sokkal gyorsabban és egyszerűbben igazodhatnak el a termékek között, és vásárolhatják meg a számukra legmegfelelőbbet. A vállalat 10 különféle szín és piktogram alkalmazásával hívja fel a figyelmet az ártáblákon például a glutén- és laktózmentes, valamint a bio és vegán termékekre.
2020. 07. 14. 04:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Egy hétre leáll a termelés a kecskeméti Mercedes-gyárban

Előre tervezetten egy hétre leáll a termelés augusztusban a kecskeméti Mercedes-gyárban - közölte a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. hétfőn az MTI-vel.
2020. 07. 14. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nehezítik a magyar vállalkozások németországi tevékenységét az új szigorítások

Nehezítik a magyar vállalkozások németországi tevékenységét a kiküldetéssel összefüggő német szigorítások - hívta fel a figyelmet az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) hétfői tájékoztatásában.
2020. 07. 14. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megkezdődött a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztése

Megkezdődött a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának fejlesztése a kivitelezésre vonatkozó szerződés hatályba lépésével - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) hétfőn az MTI-vel.
2020. 07. 13. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A SunDell Estate a Budapesti Értéktőzsde Standard kategóriájának új belépője

Hétfőn a hagyománnyá vált ünnepélyes csengetés keretén belül új belépőt köszönthetett a Budapesti Értéktőzsde: a dinamikus növekedést mutató ingatlanbefektetési társaság, a SunDell Estate Nyrt. törzsrészvényei a Standard kategóriába kerültek bevezetésre. A tőzsde nyújtotta lehetőségek kihasználásával a vállalat fő célja, a tavalyi év elején kezdeményezett szabályozott ingatlanbefektetési társasággá (SZIT) alakulás folyamatának lezárása is megvalósulhat.
2020. 07. 13. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Alulteljesített a magyar tőzsde

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 253,74 pontos, 0,71 százalékos csökkenéssel, 35 335,86 ponton zárt hétfőn.
2020. 07. 13. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Virágzik a házfelújítás a járványt követően

A koronavírus járvány sok üzletágnak jelentett bevétel kiesést. Az házfelújítások, illetve a generálkivitelezés területein azonban éppen hogy pozitív hatásúnak bizonyult a koronavírus utáni helyzet, hiszen egyre többen döntenek úgy, hogy a lakásokból kertes házakba költözzenek.
2020. 07. 13. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Maradnánk home office-ban!

Szerettünk tovább aludni és örültünk, hogy többet lehetünk a családunkkal a karantén idején, derült ki az Allianz Hungária Zrt. által végzett felmérésből. A társaság egy rövid idejű felmérés keretében arra volt kíváncsi, hogy az elmúlt hónapok milyen hatással voltak a magyarok otthonukhoz és munkahelyükhöz való viszonyára, mi hiányzik és mit nem sírnak vissza a karanténidőszakból munkavégzésük szempontjából.
2020. 07. 13. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Újabb budapesti szállodáit nyitja meg a Danubius Hotels

A szállodalánc fővárosi szállodái közül július 17-én a Danubius Hotel Erzsébet, augusztus 7-én pedig a Danubius Hotel Gellért nyitja meg kapuit. A vezetőség tervei szerint szeptembertől a Hilton Budapest, a Radisson Blu Béke Hotel és a Danubius Hotel Astoria is újra vendégeket fogadhat.
2020. 07. 13. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Éledezik a belvárosi ingatlanpiac

Visszafojtott lélegzettel várta az ingatlanszakma, hogy mi történik a közel háromhónapos vészhelyzet után. Sokan hatalmas változásoktól tartottak, mások inkább csak kisebb korrekciókra számítottak. A legnagyobb érdeklődés, mint mindig, a Belvárosra irányul, hiszen ez a terület volt az elmúlt években az árrobbanás fókuszában, így eladói, bérbeadói és vásárlói illetve bérlői oldalról is sokan nézik várakozással, hogy mi is történik most.
2020. 07. 13. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Díjazták a legütősebb hazai munkáltatói márkákat

A COVID-19 helyzet miatt virtuálisan adták át az Employer Branding Award 2019 díjait azon munkaadóknak, akik kiemelkedő munkáltatói márkaépítésükkel példát mutatnak a munkaerőpiac többi szereplője számára. A díj egyben a legjobbak hivatalos minősítése is. A koronavírus okozta gazdasági és társadalmi kihívások közepette még fontosabbá vált a munkáltatói márkák szerepe, hiszen egy jó márka stabilitást és megbízhatóságot sugároz a meglévő és leendő munkavállalók felé.
2020. 07. 13. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Új hitelkonstrukciókat jelentett be az MFB

A Magyar Fejlesztési Bank (MFB) újabb kedvező hitelkonstrukciókat jelentett be kifejezetten az agrárvállalkozások számára, az áprilisban meghirdetett több mint 1500 milliárd forintos, a gazdaság újraindítását célzó finanszírozási csomag mellett, erről hétfőn tájékoztatta az MTI-t.
2020. 07. 13. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

BÉT: Bevezették a Sundell Estate Nyrt. részvényeit

A SunDell Estate Nyrt. ingatlanbefektetési társaság törzsrészvényeit bevezették a Budapesti Értéktőzsde (BÉT)standard kategóriájába hétfőn.
2020. 07. 13. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

25 millió forintra bírságolta Hanifa Kft.-t az MNB

A Magyar Nemzeti Bank (MBB) 25 millió forint piacfelügyeleti bírságot szabott ki a budapesti Hanifa Szolgáltató Kft.-re és azonnali hatállyal megtiltotta, hogy engedély nélkül üzletszerű pénzváltási tevékenységet végezzen - közölte a jegybank, amely az ügy kapcsán tavaly már figyelmeztette a fogyasztókat és büntetőfeljelentést is tett.
2020. 07. 13. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Mire számíthatnak ma a befektetők?

Jelentős emelkedéssel indulhat a kereskedés a héten a Budapesti Értéktőzsdén (BÉT) az elemző szerint.
2020. 07. 13. 08:40
Megosztás:
Hozzászólások: