Nem csak a frankhitelesek, hanem a kkv-k is összefognak
A világban és itthon egyaránt megfigyelhető pénzügyi és gazdasági problémák, a kedvezőtlen kilátások tovább mélyítik a hazai kkv-kban a jövőtől való félelmet, bizalmatlanságot. A félelem pedig gyakran zárkózottá, passzívvá teszi a vállalkozások vezetőit, amely a cégek fejlődésére, versenyképességére nézve csöppet sem kedvező.
Mit lehet a válság idején tenni?
2008 tavaszán – még a pénzügyi válság kirobbanása előtt – elindult egy olyan találkozó-sorozat, amelynek a célja, hogy erősítse a kkv-k együttműködését, összefogását. Mért? Mert meggyőződésünk, hogy együttműködésekkel sokkal több lehetőség nyílik meg a cégek előtt.
A személyes üzleti kapcsolatokban nagyobb erő van, mint hinnénk
A találkozó-sorozatra olyan cégeket is hívnak, és várnak, akik értéknek tartják a partnerségeket, akik komolyan tenni szeretnének azért, hogy egyről a kettőre jussanak, új piacokat találjanak, növelni tudják értékesítési bevételüket.
Ez csak úgy működik, ha képesek időt szánni arra, hogy személyesen megismerjék egymás kompetenciáját, termékét, szolgáltatását, kapcsolatait, információkat szerezzenek a lehetőségekről, és konkrétumokról négyszemközti tárgyalásokat folytassanak.
Ennek a találkozó-sorozatnak köszönhetően, 4 év alatt több mint ezer cég, közel 3200 tárgyalást bonyolított le, amelyekből megközelítőleg 450 millió forint értékű üzlet köttetett.
Az üzleti kapcsolatok sikerének 3 feltétele
Nyitottak legyenek egymás értékeire, keressék a közös pontokat és ne csak eladni akarjanak. A találkozók legjellemzőbb eredményei közé sorolhatók: közös projekteket indítottak el cégek. Termékükkel, szolgáltatásukkal, tudásukkal növelték egymás kínálatát, így versenyképesebbek lettek; összefogással olyan munkákat elnyertek, amelyet egyedül nem tudtak volna vállalni. Ötleteket, szempontokat, konkrét segítséget kaptak terveik megvalósításához, cégük hatékonyabbá tételéhez. A kölcsönös bizalom kialakulása után szívesen ajánlották egymást partnereiknek.
Szakmai szervezetek is támogatják a kezdeményezést
Több szakmai szervezettel is együttműködik a klub azért, hogy segítse a cégek egymásra találását. Ilyen például több megyei kereskedelmi és iparkamara, az IPOSZ, a Magyar Logisztikai Egyesület, a FIVOSZ, a VOSZ-KMRSZ.
„A személyes kapcsolatok építése és ápolása minden korban nagyon erős üzleti potenciált jelentett. A marketing és értékesítési eszközök jó része folyamatosan változik, illetve devalválódik, de az üzleti kapcsolatok fontossága változatlan” – véli Vereb István.