Rekord árbevétellel az európai e-kereskedelmi átlagot is felülmúlta a Notino

A vállalat 27 európai piacon van jelen, több mint 30 millió ügyfelet szolgál ki, és a 2024. májusától 2025. áprilisáig tartó pénzügyi évben 1,579 milliárd eurós árbevételt ért el, amely 18 százalékos éves növekedést jelent. Ez több mint kétszerese az európai e-kereskedelmi piacnak, amely ugyanezen időszak alatt körülbelül 8 százalékkal bővült.
A legnagyobb piac továbbra is Lengyelország maradt, amely a teljes árbevétel közel 16 százalékát adta, ezt Csehország követte 12 százalékkal, majd Olaszország 9 százalékkal. Magyarország a teljes forgalom 4 százalékát biztosította. A legdinamikusabb növekedést Finnország és Írország érte el, előbbi 56, utóbbi 39 százalékos éves bővüléssel.
„Az első kilenc hónap rendkívül erős volt, az ünnepi szezon azonban már kihívásokat is tartogatott. Karácsony után a stabilizációra összpontosítottunk, és rájöttünk, hogy a fókusz fontosabb, mint a gyors terjeszkedés. Továbbra is a piaci átlag felett növekszünk, és már biztosan tudjuk, hogy a minőségi, fenntartható növekedésbe szeretnénk hosszútávon befektetni” - mondta Zbyněk Kocián, a Notino vezérigazgatója.
Ügyfélközpontúság és gyors szállítás
A siker kulcsa a Notino modern logisztikai infrastruktúrájában rejlik, amely négy elosztóközponttal - Csehországban, Romániában, Olaszországban és Lengyelországban - biztosítja a gyors és megbízható kiszállítást egész Európában. Tomáš Hofer, a vállalat logisztikai igazgatója szerint a legnagyobb kihívást a raktárak automatizálása jelenti, hiszen a naponta feldolgozott hatalmas csomagmennyiség miatt ez rendkívül összetett feladat. A vállalat ezért saját belső szakértői csapatokat épít, miközben vezető iparági partnerekkel is együttműködik.
A Notino a 2024-es pénzügyi évben összesen 114 771 511 terméket szállított ki vásárlóinak. A legforgalmasabb nap a Black Friday, november 29. volt, amikor közel 300 000 csomagot küldtek ki. A legnépszerűbb kategória továbbra is az illatszerek, amelyek majdnem a teljes forgalom felét tették ki. A kozmetikumok a vásárlások 14 százalékát jelentették, míg a hajápolási termékek közel 20 százalékos éves növekedést értek el.
A Notino nemcsak online növekszik, hanem folyamatosan bővíti fizikai üzleteinek hálózatát is
A Notino stratégiájának középpontjában az omnichannel szemlélet áll, amely az erős online jelenlétet ötvözi a folyamatosan bővülő üzlethálózattal. Az elmúlt évben új üzletek nyíltak Csehországban és Lengyelországban, 2025 júliusában pedig Zágrábban is megnyílt az első Notino bolt. A vállalat így már összesen 27 üzletet működtet nyolc európai országban.
„Megtapasztaltuk, hogyan lehetünk nyereségesek a fizikai térben is. Célunk, hogy a lehető legmagasabb vásárlási színvonalat kínáljuk. Ezért modernizáljuk üzlethálózatunkat: új helyszíneket nyitunk, meglévő üzleteket költöztetünk, vagy teljesen felújítjuk őket” – nyilatkozta
Bartosz Kliś kereskedelmi igazgató. A Notino célja, hogy a lehető legközelebb legyen vásárlóihoz, személyre szabott élményt nyújtva, akár az applikáción, a weboldalon, vagy a fizikai üzletekben vásárolnak.
A 2024-es pénzügyi év egyben az átalakulás időszaka is volt. A vállalat áttekintette 21 éves működése során szerzett tapasztalatait, egyszerűsítette belső struktúráját és új folyamatokat vezetett be a hosszú távú stabilitás érdekében. „Úgy döntöttünk, hogy a jövőben kevesebb dologra összpontosítunk, de azokat magasabb minőségben valósítjuk meg. Húsz év után új alapokra helyeztük működésünket” - tette hozzá Kocián.
Az átalakítás a legfelső vezetésben is megjelent. Az online értékesítésért, az ügyfélélményért és az innovációért Lukáš Havlásek felel, az értékesítési eredmények, árképzés és beszállítói kapcsolatok irányítása Bartosz Kliś feladata, míg a stratégia, a HR és az IT fejlesztések vezetését a nemrég csatlakozott, de tapasztalt menedzser, Hana Ducháčková látja el.
A Notino hisz abban, hogy a technológiai innovációk, a megerősített logisztikai háttér, a bővülő üzlethálózat és a szervezeti átalakulás együttesen biztosítják a vállalat számára a következő növekedési szakasz szilárd alapját.