Nemzetközi sikerre tör a környezetbarátdesign tisztító-és mosószercsaládot gyártó hazai startup

Souldrops: megengedhető ár, kiemelkedő minőség. Ezt ígérik a Hiventures tőkebevonásával megvalósuló projekt új, 100%-ban magyar tulajdonosokból álló startup munkatársai. A hosszú kutatás és fejlesztés után gyártásba került új tisztító- és mosószercsaládot tervező magyar fiatalok (Gyimóthy Gábor, Bóna Richárd, Lukács Ádám), nemcsak a vállalkozás menedzsmentjét alkotják, de már több mint egy évtizedes közös múltjuk is van a különböző műszaki és vegyipari fejlesztési feladataik ellátásában. A csapatot alkotó szakemberek a kutatási környezetükben dolgoztak már együtt különböző nagynevű termékek receptúráján, számos háztartási finom vegyi áru fejlesztésén, valamint a környezetvédelem különböző területeit érintő megoldások megtalálásán.
„Nemcsak családos emberek, de lelkes és elhivatott környezetvédők is vagyunk. Mindannyiunk számára fontos, hogy milyen környezetben nőnek fel a gyerekeink. Azt valljuk, hogy a lakókörnyezetünkért és a természetért érzett felelősség nem a vásárlók döntéseinél kezdődik, hanem sokkal korábban. Szerintünk a gyártók felelőssége, hogy mi kerül a mosószeres flakonokba. Úgy is mondhatnám, a felelős gondolkodás a mi munkahelyünkön, a laboratóriumban kezdődik.” nyilatkozta Gyimóthy Gábor kémikus, a Souldrops vezető kutatója.
„Hogy néz ki a hazai mosószerpiac?Jelenleg nincs magyar gyártó terméke a hazai mosó- és tisztítószerpiacon. Az áruházak polcain alapvetően csak 3-4 multinacionális cég, valamint a kiskereskedelmi láncok saját márkás termékeit találhatjuk. A legnagyobb probléma azonban mégiscsak az innováció elmaradása. Ma a versenytársaink kreativitása leginkább csak a vonzó szlogenek kitalálásában mutatkozik meg.” – mondta Bóna Richárd, a Souldrops ügyvezető igazgatója.

Kezdetben a Souldrops csapatának szakemberei a vállalkozás B2B üzletfeleinek – azok közül is elsősorban a szállodáknak– fejlesztettek tisztító- és mosószereket, és csak a megfelelő üzleti tapasztalatok megszerzése, a termékportfólió és az üzleti stratégia kialakítása,valamint a lehetséges célpiacok felkutatása után vágtak bele a saját márka fejlesztésébe, a jövőbeli üzleti partnerrel való tárgyalásokba, illetve a gyártás és értékesítés előkészítésébe. Az új termékek egyelőre csak Magyarországon, de a tervek szerint ősztől a visegrádi négyek országaiban, azaz Magyarország mellett, a Lengyelországban, Csehországban és Szlovákiában megtalálható üzlethálózatokban is kaphatóak lesznek. A lakossági piacra történő belépéskor a termékpaletta fókuszába az univerzális mosó gél és az ahhoz javasolt három különböző illatú öblítő került.
Asiker receptje 3 pontban
-Az új mosószer egy hagyományos szektort céloz meg – de egyáltalán nem hagyományos módon (disruptive innovation).
-Mind a mosószerek összetevőinek vegyi kialakításában (pl. újfajta fehérítő rendszer, környezetbarát összetevők), mind a megjelenés módjában (pl. egyedi design) újdonságra törekszik.
-Nem ígér kevesebbet, minthogy a legjobb ár/érték mutatót biztosítja a vásárlóinak – természetesen úgy, hogy ezzel együtt is az egyik leghatékonyabb mosási élményt nyújtja.*
*az ÉMI-TÜV SÜD Kft. akkreditált laboratóriumának vizsgálatai alapján
„Amellett, hogy örülünk, hogy egy társadalmilag is hasznos magyar vállalkozás fejlődésében vehetünk részt, pénzügyi befektetőként komoly üzleti elvárásokat is megfogalmaztunk az induló vállalkozással szemben. Terveink szerint a Souldrops néhány év alatt el fogja érni az 1%-os piaci részesedést, és működésének második évében üzemi profitot fog termelni.” – tette hozzá Kisgergely Kornél, az MFB csoporthoz tartozó Hiventures vezérigazgatója.
Kalkulátor ajánlónk:
Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor