Nőtt a németországi infláció
2020. 07. 14. 12:00
Júniusban az előzetes adatoknak megfelelően 0,9 százalékos, a májusi 0,6 százaléknál magasabb volt a németországi infláció a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis keddi jelentése alapján.

Júniusban a Destatis végleges adatai alapján az előzetes adattal megegyező 0,9 százalékkal nőttek a fogyasztói árak Németországban az egy évvel korábbihoz képest és 0,6 százalékkal az előző havihoz képest.
Májusban 0,6 százalék volt az éves áremelkedés és 0,1 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak az előző havihoz képest.
Az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált fogyasztói árindex (HICP) júniusban éves bázison az előzetes értékkel megegyező 0,8 százalék növekedés lett a végleges adatok szerint is, havi bázison pedig 0,7 százalék növekedés, szintén az előzetes adattal megegyező.
Májusban 0,5 százalékkal emelkedett a HICP éves bázison és nem változott havi bázison.
Az Axel Springer megveszi a Politicót
az Axel Springer német kiadóvállalat a washingtoni Politico hírportál kiadóját, bővítve ezzel amerikai portfólióját - jelentették csütörtökön két amerikai lap, a The Wall Street Journal és a The New York Times internetes kiadásai.
Három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz Németországban
Németország második világháború utáni történetében először nem kettő, hanem három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz a szeptemberi szövetségi parlamenti (Bundestag-) választás után - jelentette ki az egyik legtekintélyesebb német választási szakértő csütörtökön Berlinben.
Áruházakban és iskolákban is felvehető lesz az oltás Brüsszelben
Az új típusú koronavírus ellen védettek arányának növelése érdekében szeptembertől a belga főváros több nagyáruházában is lehetőség nyílik az oltásra - derül ki csütörtöki közlésekből. Brüsszelben októbertől újra kinyithatnak a zenés szórakozóhelyek, bár Belgiumban az elmúlt hét napban átlagosan négy százalékkal emelkedett a koronavírussal fertőzöttek száma.
Új közép-európai keresleti igazgatót nevez ki a Mars
A Mars, a világ egyik legnagyobb édesség-, rágógumi-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója Daniela Hlavackovát nevezi ki új közép-európai keresleti igazgatójává. Daniela, aki korábban Szlovákia piaci igazgatója volt, most a régió négy országában - Csehországban, Romániában, Magyarországon és Szlovákiában – lesz felelős a marketingtevékenységért és az ezáltal ösztönzött növekedésért.
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe szeptemberre. A gazdaságkutató intézet csütörtöki jelentése szerint szeptemberre vonatkozóan mínusz 1,2 pontra csökkent a fogyasztói hangulatindex az előző havi mínusz 0,4 pontról. Az elemzők kisebb esést, 0,7 pontot vártak.