Újra csökkenésben az európai új gépjármű értékesítés
Az európai kormányok korábban gépjármű vásárlást ösztönző programokat hirdettek meg, melynek nyomán fellendült a krízis által sújtott szektorban az értékesítések, azonban a programok kifutásával az értékesítések felfutása is elvesztette a lendületét.
Ennek tudható be, hogy áprilisban az új gépjármű értékesítések 7,4 százalékkal 1.134,701 darabra csökkentek éves szinten. Németországban, ahol már szeptemberben véget ért a "roncsprémium-program" éves szinten a legnagyobb mértékű, 31,7 százalékos visszaesést mértek.
Az év első négy hónapjában az értékesítések 4,8 százalékkal emelkedtek a tavalyi évhez képest, azonban a krízis előtt, 2008-as évhez viszonyítva 11,6 százalékos a csökkenés.
ACEA adatai alapján áprilisban a japán Nissan 38,3 százalékos emelkedést tudott felmutatni az értékesítése során. A dél-koreai Kia 8,9 százalékos, a német BMW 13,1 százalékos, míg a francia Renault 8,7 százalékos bővülést tudhat a magáénak.
A Volkswagen csoport értékesítése viszont 7,7 százalékkal csökkent, a Fiat csoportnál ennél sokkal jelentősebb 27,3 százalékos visszaesés mutatkozott, a GM csoport 19,1 százalékos, míg a Toyota 20,7 százalékos csökkenést mutatott fel az áprilisi eladásai során.