Várhatóan 3,9 százalékkal bővül idén a világ reklámpiaca

A Dentsu Aegis Network által évente közzétett, a világ 59 országra kiterjedő előrejelzése szerint a globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 615,4 milliárd dollárt, ami 3,9 százalékos növekedést jelent az előző évi 592,3 milliárd dollárral szemben. A magyarországi reklámpiac eközben 7 százalékos bővülésre számíthat.

Várhatóan 3,9 százalékkal bővül idén a világ reklámpiaca

Az elemzés szerint a növekedés főként olyan nagy politikai és sporteseményeknek lesz köszönhető, mint az amerikai elnökválasztás, a tokiói olimpia vagy a labdarúgó-Európa-bajnokság. Csak maga az elnökválasztás 10 milliárd dollárnyi plusz reklámkiadást eredményez majd.

Bár a globális kilátások egyértelműen pozitívak, a növekedési potenciál igen eltérő az egyes régiókban: miközben Latin-Amerika és Európa keleti fele erőteljes, 9, illetve 5 százalék feletti növekedést vár, a nyugat-európai reklámköltések átlagos növekedése jóval 3 százalék alatt alakul majd, egyes országokban (Németország, Spanyolország, Olaszország) visszaesést is prognosztizálnak a szakemberek.

A költések csatornák szerinti megoszlását vizsgálva a korábbi évek trendjét folytatva összességében tovább csökken a tradícionális médiumok szerepe, miközben a digitális reklámok aránya idén már eléri a 45,7 százalékot. Várhatóan 2020 lesz az első olyan év, amikor a mobilhirdetések összértéke világszerte meghaladja majd a televíziós hirdetésekét. Ez a terület valamennyi régióban kétszámjegyű növekedést remélhet, de egyes alacsonyabb bázisról induló országokban (Csehország, Észtország) előfordulhat 40-50 százalékot meghaladó növekedés is.

Szintén erősen, akár 20 százalékkal is bővülhet az online médiafelületek automatizált értékesítési piaca, ezen belül is elsősorban a programmatic vásárlás. Az automatizált értékesítési piac kategóriájába tartoznak például a Google-on és a Facebookon futó hirdetések is. Ezt a folyamatot alapvetően erősíti, hogy továbbra is jelentősen nő a közösségi média felhasználóinak száma, ami idén már csaknem eléri a 3 milliárd főt.

A napilapok és magazinok reklámpiaca újabb 6-7 százalékkal fog szűkülni. A TV és rádió esetében ugyanakkor – a bevezetett technológiai újítások (a rádiózásnak kedvező voice assistant, illetve a kisebb átkapcsolási aránnyal rendelkező célzott tévéhirdetések) hatására - újra 1-2 százalékos piacbővülésnek lehetünk majd tanúi.

A magyar reklámpiac is jó évre számít

A magyar reklámpiac várhatóan 7 százalékkal bővül 2020-ban. A növekedést főként a versenyszféra generálja majd, mivel 2020-ban a politikai reklámköltések szempontjából várhatóan csendesebb időszak lesz a választási évnek számító 2019-nél. A bővülés egy részét ugyanakkor az úgynevezett médiainfláció okozza: a televíziós reklámhelyeket értékesítő két nagy kereskedőház jelentősen emeli az árait, aminek közvetett hatása könnyen más médiatípusok árait is felfelé mozdíthatja.

A hazai reklámpiacon a digitális csatornák részaránya idén várhatóan 42 százalék fölé kerül. A televíziós hirdetések aránya 27 százalék körül alakul majd, a nyomtatott sajtóhoz az összes reklámköltés közel 16 százaléka jut majd el. A fennmaradó 15 százalékon osztozik az outdoor-, a rádió- és a mozireklámok piaca.

Hozzászólások

Új kulturális lap indult

Országút címmel új kulturális lap indult a Magyar Szemle Alapítvány kiadásában, Falusi Márton főszerkesztésével.
2020. 02. 14. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Médiatanács: 166 millió forint támogatás közösségi rádiók és televíziók rezsiköltségeire

Huszonöt közösségi televízió és rádió rezsiköltségéhez járul hozzá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa az e heti ülésén meghozott döntése szerint. A grémium bírságot szabott ki a Manna FM szolgáltatójára műsorrendbeli eltérések miatt, és tárgyalta az M1-en leadott Karácsony Gergely-interjút.
2020. 02. 13. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Szülőknek szóló weboldalt készít az NMHH a biztonságosabb internetezés támogatására

Február 11-én, a biztonságosabb internet napján a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) nyilvánosságra hozta Internet Hotline nevű jogsegélyszolgálata tavalyi statisztikáit, amely szerint egyre több, a gyermekek szexuális kizsákmányolását ábrázoló tartalomról kapnak jelzést. A hatóság egy ízelítő videót is készített, amellyel a szülők figyelmébe ajánlja a biztonságosabb netezést támogató oldalát, amely a Gyerekaneten.hu címen indul el március 1-jén.
2020. 02. 11. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kattintásvadász magyar kamuoldalakat lepleztek le

Kattintásvadász kamuoldalak olyan álhírekkel riogattak, amelyek szerint a koronavírus miatt budapesti pályaudvarokon többen összeestek és meghaltak. Közveszéllyel fenyegetés gyanúja miatt két ember ellen eljárást indítottak - tette közzé az Országos Rendőr-főkapitányság szombat reggel a police.hu-n.
2020. 02. 08. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Bírságot szabott ki az RTL Klubra a médiatanács

Nem megfelelő termékmegjelenítés miatt 215 ezer forintos bírságot szabott ki a médiatanács az RTL Klub szolgáltatójára, illetve véglegesítette egy hevesi és egy miskolci rádiós frekvencia pályázati felhívásait - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága szerdán az MTI-vel.
2020. 02. 06. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Vidéki kereskedelmi rádiós pályázatokat hirdetett a Médiatanács

A jogszabályoknak nem megfelelő termékmegjelenítés miatt 215 ezer forintos bírságot szabott ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén az RTL Klub szolgáltatójára. A testület véglegesítette egy hevesi és egy miskolci rádiós frekvencia pályázati felhívásait is kereskedelmi jellegű használatra.
2020. 02. 05. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ez a három legnépszerűbb rádió Magyarországon - Kitalálod?

Tavaly, az utolsó negyedévben a rádiókat országosan naponta 5,5 millióan, míg hetente 7,2 millióan hallgatták a legalább 15 évesek körében – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) hallgatottsági adataiból. Országosan a Retro, a Petőfi és a Kossuth Rádióra kapcsolnak a legtöbben – összesen négymillióan –, a fővárosban a Retro Rádiót a Rádió 1 követi a Kossuth Rádió előtt – összesen közel hatszázezres hallgatótáborral.
2020. 02. 03. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Három vidéki rádiós frekvenciára lehet pályázni

Egy kecskeméti, egy siklósi és egy szigetvári frekvencia pályázati felhívását véglegesítette a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén. A grémium a Karc FM Média Kft.-t nyilvánította nyertessé a Kaposvár 97,5 MHz frekvencia pályázatán, és helytelen korhatár-besorolás miatt bírságot szabott ki a Rádió 1 szolgáltatójára.
2020. 02. 01. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Készül a Marvel Kapitány c. film folytatása

Hivatalosan is megkezdődtek a nagysikerű Marvel Kapitány című szuperhősfilm folytatásának munkálatai.
2020. 01. 26. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Animációs sorozat készül a brit uralkodócsaládról

Animációs tévésorozat készül a brit uralkodócsaládról. A produkció a hatéves György herceg nézőpontjából mutatja be a leghíresebb brit családot a hamarosan induló streamingszolgáltató, az HBO Max kínálatában - számolt be róla a BBC News.
2020. 01. 23. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Média-hatóság: jogsértő volt az M1 hírolvasójának kommentárja, bírságot kapott az RTL Klub

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén úgy döntött, hogy az M1 Híradó 2019. október 21-i három adásában a médiaszolgáltató megsértette a politikai hírekhez fűzött hírolvasói kommentár tilalmát. Az RTL Klub hibás termékmegjelenítés miatt pénzbírságot kapott.
2020. 01. 16. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

2019-ben rekordbevételt értek el a mozik

A steamingszolgáltatók és más új konkurens médiumok előretörése okozta aggodalmak ellenére tavaly 42,5 milliárd dolláros (12800 milliárd forintos) globális rekordbevételt értek el a mozik.
2020. 01. 13. 18:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A Facebook nem ellenőrzi a politikai hirdetések tartalmát

A Facebook nem ellenőrzi a politikai hirdetések tartalmát - erősítette meg csütörtöki blogbejegyzésében Rob Leathern, a médiavállalat termékigazgatója.
2020. 01. 10. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Tovább szólhat a debreceni Campus Rádió

Az év első ülésén a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a szolgáltató kérésére öt évvel meghosszabbította a debreceni FM90 Campus Rádió szolgáltatójának jogosultságát és nyertest hirdetett egy pécsi frekvencia pályázatán.
2020. 01. 09. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megújul a hatos lottó sorsolás műsora

Szombattól megújult tartalommal és látványvilággal debütál a képernyőkön a Szerencsejáték Zrt. legnépszerűbb sorsolási műsora, a SzerencseSzombat. További változás, hogy 2020-ban a hatos lottó sorsolása is átkerül a Duna Televízió csatornájára, így a különböző lottójátékok sorsolása egy helyen lesz látható.
2020. 01. 03. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Harminchat televízió és rádió jutott összesen 146,5 millió forintos műsor- és műszaki támogatáshoz

Szerdán megtartotta első ülését a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság új összetételű Médiatanácsa. A testület döntött arról, hogy a támogatási programban huszonhat televízió és rádió összesen 125,6 millió forint támogatást kap műsorkészítéshez, valamint tíz közösségi médiaszolgáltató 20,9 millió forintot műszaki fejlesztésre. A tanács több, rádiós frekvenciával kapcsolatos pályázati döntést is hozott, továbbá bírságokat szabott ki műsorkvóta-kötelezettséggel kapcsolatos mulasztások miatt.
2019. 12. 20. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Bírságot szabott ki a médiatanács két rádióra

Bírságot szabott a médiatanács két rádió szolgáltatójára a szerződéses vállalások megsértése miatt - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Kommunikációs Igazgatósága pénteken az MTI-vel.
2019. 12. 20. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az állásába került az átgondolatlan posztolás

A magyar munkavállalók ötödének rugalmasak a főnökei, míg nyolc százalékuknak minden lépését figyeli a munkáltatója. Van, ahol pontos irányelvek szabják meg például, mit posztolhatnak a kollégák a közösségi médiában, míg másoknak rendszeresen átvizsgálják a csomagját a munkahelyre be- és kilépéskor – derül ki a Profession.hu 1000 fős, reprezentatív mintán végzett online felmérésének adataiból.
2019. 12. 19. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megközelíti a 40 millió forintot a Jónak lenni jó kampányában összegyűjtött összeg

Megközelíti a 40 millió forintot a Jónak lenni jó!, a közmédia jótékonysági kampányában összegyűjtött összeg, amelynek idei kedvezményezettje a már 30 éve koraszülöttek mentését és szállítását végző Peter Cerny Alapítvány - mondta Siklósi Beatrix, az M5 csatornaigazgatója péntek reggel az M1 aktuális csatorna és a Kossuth Rádió Jó Reggelt, Magyarország! című műsorának közös interjújában.
2019. 12. 14. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyre több kkv pártol át az Instagramra

Még mindig a Facebook a legnépszerűbb marketingeszköz a kkv-k körében, ám egyre többen döntenek az Instagram mellett a hatékonysága miatt. Hiába van bénítóan sok alternatíva online eszközökből, egyre emelkednek a költségek, ezért a kkv-k keresik az ingyenes vagy olcsó eszközöket – derül ki a Marketing Commando 1250 fő megkérdezésével készült online felméréséből.
2019. 12. 12. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások: