Várhatóan 3,9 százalékkal bővül idén a világ reklámpiaca

A Dentsu Aegis Network által évente közzétett, a világ 59 országra kiterjedő előrejelzése szerint a globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 615,4 milliárd dollárt, ami 3,9 százalékos növekedést jelent az előző évi 592,3 milliárd dollárral szemben. A magyarországi reklámpiac eközben 7 százalékos bővülésre számíthat.

Várhatóan 3,9 százalékkal bővül idén a világ reklámpiaca

Az elemzés szerint a növekedés főként olyan nagy politikai és sporteseményeknek lesz köszönhető, mint az amerikai elnökválasztás, a tokiói olimpia vagy a labdarúgó-Európa-bajnokság. Csak maga az elnökválasztás 10 milliárd dollárnyi plusz reklámkiadást eredményez majd.

Bár a globális kilátások egyértelműen pozitívak, a növekedési potenciál igen eltérő az egyes régiókban: miközben Latin-Amerika és Európa keleti fele erőteljes, 9, illetve 5 százalék feletti növekedést vár, a nyugat-európai reklámköltések átlagos növekedése jóval 3 százalék alatt alakul majd, egyes országokban (Németország, Spanyolország, Olaszország) visszaesést is prognosztizálnak a szakemberek.

A költések csatornák szerinti megoszlását vizsgálva a korábbi évek trendjét folytatva összességében tovább csökken a tradícionális médiumok szerepe, miközben a digitális reklámok aránya idén már eléri a 45,7 százalékot. Várhatóan 2020 lesz az első olyan év, amikor a mobilhirdetések összértéke világszerte meghaladja majd a televíziós hirdetésekét. Ez a terület valamennyi régióban kétszámjegyű növekedést remélhet, de egyes alacsonyabb bázisról induló országokban (Csehország, Észtország) előfordulhat 40-50 százalékot meghaladó növekedés is.

Szintén erősen, akár 20 százalékkal is bővülhet az online médiafelületek automatizált értékesítési piaca, ezen belül is elsősorban a programmatic vásárlás. Az automatizált értékesítési piac kategóriájába tartoznak például a Google-on és a Facebookon futó hirdetések is. Ezt a folyamatot alapvetően erősíti, hogy továbbra is jelentősen nő a közösségi média felhasználóinak száma, ami idén már csaknem eléri a 3 milliárd főt.

A napilapok és magazinok reklámpiaca újabb 6-7 százalékkal fog szűkülni. A TV és rádió esetében ugyanakkor – a bevezetett technológiai újítások (a rádiózásnak kedvező voice assistant, illetve a kisebb átkapcsolási aránnyal rendelkező célzott tévéhirdetések) hatására - újra 1-2 százalékos piacbővülésnek lehetünk majd tanúi.

A magyar reklámpiac is jó évre számít

A magyar reklámpiac várhatóan 7 százalékkal bővül 2020-ban. A növekedést főként a versenyszféra generálja majd, mivel 2020-ban a politikai reklámköltések szempontjából várhatóan csendesebb időszak lesz a választási évnek számító 2019-nél. A bővülés egy részét ugyanakkor az úgynevezett médiainfláció okozza: a televíziós reklámhelyeket értékesítő két nagy kereskedőház jelentősen emeli az árait, aminek közvetett hatása könnyen más médiatípusok árait is felfelé mozdíthatja.

A hazai reklámpiacon a digitális csatornák részaránya idén várhatóan 42 százalék fölé kerül. A televíziós hirdetések aránya 27 százalék körül alakul majd, a nyomtatott sajtóhoz az összes reklámköltés közel 16 százaléka jut majd el. A fennmaradó 15 százalékon osztozik az outdoor-, a rádió- és a mozireklámok piaca.

Hozzászólások

A Versenyhivatal megszüntette az RTL és a Central Digitális Média összefonódásának vizsgálatát

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megszüntette a Magyar RTL Televízió Zrt. és a Central Digitális Média Kft. összefonódásának vizsgálatát. Az eljárás során ugyanis kiderült: időközben a felek fúzióval kapcsolatos akarategyezsége megszűnt, így az eljárás okafogyottá vált.
2020. 09. 22. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Digi kifogásolja a frekvenciaárverési tervezetet

Nehezítik a Digi indulását a 900 és az 1500 meghertzes frekvenciaárverésen a tender eljárási szabályai a kedden közzétett tervezet alapján - közölte a Digi az MTI-vel pénteken.
2020. 09. 19. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Huszonnégy televíziós műsor készülhet 127 millió forintból

Hír-, közéleti és kulturális magazinműsorok gyártására összesen 127 millió forintot nyertek el helyi és körzeti televíziók - közölte Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Kommunikációs Igazgatósága szombaton az MTI-vel.
2020. 09. 19. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyre reálisabb hogy a TikTok az USA-ban marad

Az ügyhöz közel álló források szerint a ByteDance beleegyezett abba, hogy TikTok Global néven egy új entitást jegyezzen be az USA-ban a következő egy évben, ami a TikTok nemzetközi piacait foglalja magában.
2020. 09. 18. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A Twitter szigorítja politikusok és újságírók fiókjainak biztonságát

A Twitter az amerikai elnökválasztás előtt szigorítani fogja a politikusok és az újságírók fiókjainak biztonságát - jelentette be csütörtökön a közösségi média.
2020. 09. 18. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Újabb frekvenciaárverést készít elő az NMHH

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kedden a honlapján véleményezésre nyilvánossá tette a 900 megahertzes, és az 1800 megahertzes frekvenciasávokban 2022 tavaszán lejáró jogosultságok árverési eljárásának dokumentációtervezetét, előkészítve a frekvenciaárverést - közölte az NMHH Kommunikációs Igazgatósága kedden az MTI-vel.
2020. 09. 15. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ezek a cégek a legaktívabb tévéműsor-szponzorok

Építőipari cégek a tévéműsorok legaktívabb szponzorai - derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a televíziók támogatási gyakorlatáról készült legfrissebb tanulmányából.
2020. 09. 13. 00:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Nyílt forráskódú lesz a Huawei operációs rendszere, a Harmony OS

A Huawei az éves fejlesztői konferenciáján jelentős –közeljövőben esedékes – frissítéseket jelentett be az EMUI 11, a HarmonyOS 2.0 és a Huawei HiLink szolgáltatások esetében. Az EMUI 11–et számos biztonsági újítással, használat során folyamatosan tanuló intelligens szoftverrel, valamint megújult szolgáltatásokkal frissítették, fejlesztésénél az ergonómia volt a legfontosabb szempont. A vállalat bejelentette, hogy a HarmonyOS nyílt forráskódú lesz, a fejlesztők érdemi hozzáférést kapnak a Huawei saját – jővő évtől már okostelefonokon is elérhető – operációs rendszeréhez.
2020. 09. 11. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Újra pályázható lesz a Klubrádió 92,9 MHz-es frekvenciája

Újra pályázható lesz a Budapest 92,9 MHz frekvencia, mert a médiatanács ismételt jogsértések miatt nem újította meg a Klubrádió jogosultságát - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Kommunikációs Igazgatósága pénteken az MTI-vel.
2020. 09. 11. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Amerikai elnökválasztások: Bekeményít a Twitter

Törölheti vagy megjelölheti az amerikai elnökválasztáshoz kapcsolódó hamis információkat a Twitter, beleértve azt is, ha valamelyik elnökjelölt megalapozatlanul jelenti be a győzelmét. Mindezt a közösségi portál maga jelentette be csütörtökön.
2020. 09. 11. 01:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megvette a Szent Korona másolatát a Duna Médiaszolgáltató Zrt.

Megvette a Szent Korona és a koronázási ékszerek másolatát a Duna Médiaszolgáltató, és az erdélyi Torockón lévő Duna-Házban helyezik majd el a tárgyakat - jelentette be Dobos Menyhért, a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. vezérigazgatója szerdán az M1 aktuális csatornán.
2020. 09. 10. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az álhírek felismeréséhez nyújt segítséget az NMHH

Az álhírek felismeréséhez nyújt segítséget, elsősorban az idősebb generációknak, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) csütörtökön elindult kampánya - tájékoztatta a hatóság kommunikációs igazgatósága az MTI-t.
2020. 09. 06. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A szórakoztató- és médiaipar talpra áll, de jelentősen átalakul

A gazdaság egészéhez hasonlóan a szórakoztató- és médiaiparban jelenleg érezhető nehézségek nem egyenletesen oszlanak el az iparágon belül. Legkritikusabban azokban a szegmensekben jelentkeznek, amelyeket a COVID-19 szó szerint ellehetetlenített, vagyis a rendezvények: az élőzenei produkciók, a mozi, színház és a szakmai bemutatók területén. A tömeges mozibezárások és a nagyobb filmbemutatók elhalasztása alapján előrejelzések azt mutatják, hogy idén csaknem 66%-kal fognak visszaesni a mozijegyek eladásából származó bevételek. A világjárvány kedvező fordulatokat is hozott: a streaming terjedésével a globális adatforgalmazás az egyik olyan terület, amelynek jót tett a COVID-19 által előidézett digitális gyorsulás. Az e-sport pedig nagyjából két évnyi fejlődést ért el a lezárás három hónapja alatt, és az előrejelzés szerint 2023-ban átlépi a 2 milliárd dolláros bevételi küszöböt is.
2020. 09. 04. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Közel 75 millió forintos támogatás rádiós műsorgyártásra

Huszonkilenc, rendszeresen jelentkező körzeti és helyi rádióműsor kap közel 75 millió forintos támogatást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának e heti ülésén meghozott döntése alapján. A testület nyertest hirdetett két vidéki helyi frekvencián, valamint burkolt reklám közzététele és a támogatási szabályok megsértése miatt szabott ki bírságokat. A tanács fejleszti filmes adatbázisát, illetve közbenjárására figyelmeztették a társhatóságok a Film Mánia és a Mozi+ szolgáltatóit.
2020. 09. 04. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kétmillós bírság az RTL Klub szolgáltatójának

Burkolt reklám közzététele és a támogatási szabályok megsértése miatt bírságolt az Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (MNHH) Médiatanácsa, az RTL Klub szolgáltatójára 2,2 millió forintos bírságot szabott ki - közölte az NMHH kommunikációs igazgatósága csütörtökön az MTI-vel.
2020. 09. 04. 00:20
Megosztás:
Hozzászólások:

Leállás várható az Antenna Hungária szolgáltatásában

Technológiaváltás miatt az Antenna Hungária szolgáltatásában szeptember 6-án, vasárnap 0:00 és 6:00 óra között leállás várható a MinDig TV és a MinDig TV Extra szolgáltatásokban - közölte az Antenna Hungária csütörtökön az MTI-vel.
2020. 09. 03. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Hogyan tehetjük biztonságosabbá a TikTok fiókunkat?

A TikTok három évvel ezelőtt robbant be a köztudatba, azóta pedig töretlen népszerűségnek örvend, hiszen mára a második legnépszerűbb social média platformmá nőtte ki magát. Az alkalmazás több mint 150 országban elérhető, és több száz millió aktív felhasználóval rendelkezik világszerte. Emberek milliói készítenek, osztanak meg, és néznek videókat nap, mint nap a felületén. Vannak, akik csak szórakozás céljából regisztrálnak, míg mások karriert szeretnének építeni annak reményében, hogy egy nap népszerű influencerré válhatnak a TikTok segítségével. A szórakozás mellett azonban nem szabad megfeledkeznünk a személyes adataink biztonságáról sem. A potenciális kockázatok megelőzése érdekében az ESET szakértői végigvezetnek a TikTok legfontosabb biztonsági beállításain.
2020. 09. 03. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A kínai állam is beleszól az amerikai TikTok eladásába

Az ügyhöz közel álló források szerint a kínai kormány jóváhagyása is szükséges lesz a ByteDance-nek ahhoz, hogy eladja a TikTok amerikai és más országbeli érdekeltségét.
2020. 09. 01. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Új módszerrel próbálkoznak az adathalászok a Facebookon

Újfajta módszerrel keresik meg adathalászok a Facebook-oldalak üzemeltetőit - hívta fel a figyelmet a rendőrség szombaton.
2020. 08. 29. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Facebook-on is tudunk majd vásárolni

Fontos új szolgáltatást jelentett be tegnap a Facebook, melyre a befektetők is azonnal lecsaptak.
2020. 08. 27. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások: