Visszaesett a brit gyerekek iskolai tudása a korlátozások miatt
A brit oktatásügyi minisztérium szerint az eredmények alátámasztják annak szükségességét, hogy az iskolák nyitva maradjanak. A felügyelet Anglia-szerte működő 900 oktatási és korai nevelési-gondozási intézményben szeptember óta tett látogatásokra alapozta az eredményeit - olvasható a BBC hírportálján.
Amanda Spielman, az Ofsted főfelügyelője szerint a gyerekeket három csoportba lehet sorolni aszerint, hogy milyen hatással van rájuk a koronavírus-járvány.
A legsúlyosabban érintett kisgyerekek megsínylik a távolmaradást az iskolától. Náluk visszaesés figyelhető meg a szavak és a számok ismeretében, vagy visszatértek a pelenkahasználathoz, holott már szobatiszták voltak, vagy elfelejtettek olyan alapvető készségeket, mint a kés és a villa használata.
A középső csoportba tartozó gyerekek többségénél különböző mértékű visszaesés figyelhető meg a tanulásban.
Hányast kapnál irodalomból, ha 8. osztályos lennél? Teszteld tudásod ITT!
Vannak azonban olyan gyerekek is, akik pozitív élményként élték meg a lezárásokat. Ezekre a fiatalokra, akik támogató, de nem feltétlenül jómódú családi háttérrel rendelkeznek, jó hatással lehetett a szüleikkel való fokozott együttlét, a családtagjaikkal töltött minőségi idő.
Az iskolába visszatért idősebb gyerekeknek azonban csökkent a koncentrációképessége és a lezárások alatt a közösségi felületeken kirobbant "online perpatvarokat" most az osztályteremben rendezik le egymással.
A gyerekek egy részének romlott az állóképessége, míg néhányan mentális problémák jeleit mutatják.