A fővárosi közlekedési intézkedések emelik az építőipari szolgáltatások árát
Az ÉVOSZ az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta: fokozatosan ellehetetleníti a kiszámítható építési-kivitelezési munkát, megnehezíti az építőipari szolgáltatások teljesítését és tovább növeli a kivitelezési árakat a fővárosi kerékpársávok létesítése és a pesti alsó rakpart időszakos lezárásai.
Rámutattak arra, hogy a fővárosi intézkedések miatt csökken a meghatározó közlekedési utak áteresztőképessége és nehezebbé válik a közlekedés.
Az önkormányzati rendelkezések miatt nem lehet az építési-felújítási területeket célirányosan megközelíteni, és sokszor kerülőutakra kényszerülnek a munkásokat és az építőanyagokat szállító járművek - tették hozzá.
A szakszövetség kiemelte: vannak olyan belvárosi útszakaszok, amelyek térségében a kivitelezők nem szívesen vállalnak munkát, illetve felárral dolgoznak.
Az ÉVOSZ a fővárosi kerékpárutak fejlesztési programjának felfüggesztését, és annak felülvizsgálatát kéri a főváros vezetésétől, hogyan lehet biztosítani a gazdasági élet szereplői részére az utak megfelelő áteresztőképességét.
A közlemény szerint Koji László, a szervezet elnöke a berlini tapasztalatokat és intézkedéseket ajánlja az érintettek figyelmébe.
Berlinben 2023. júniusában átmenetileg leállítottak minden kerékpárút-építést, a már elkészült bővítési terveket pedig ideiglenesen nem lehet megvalósítani, ha annak eredményeként elvész akár egy közlekedési sáv vagy egyetlen parkolóhely is - ismertették a német példát.
Hozzátették, hogy a berlini városvezetés elrendelte: különösen a főbb közlekedési útvonalakon kell biztosítani a napi ingázók, a gazdasági élet és az áruszállító vállalkozások számára, hogy azokat változatlan áteresztőképességgel használhassák.
Az ÉVOSZ felajánlotta tagszervezetei szakmai közreműködését a fővárosi közlekedési helyzet enyhítését szolgáló alternatív megoldások építészeti megtervezéséhez, logisztikai rendszerének újragondolásához, aktualizálásához.