A mesterséges intelligenciával teljesen megérthetjük ügyfeleinket?

Ha a vállalat már rendelkezik számos adattal a CRM rendszerében, az ügyfelek elégedettségének növelése és az üzlet bővítése érdekében fontos, hogy tudja használni és megérteni is azokat. Ma az adat áll az üzleti problémák és lehetőségek középpontjában: az ügyfélélmény minden szakaszában és a vállalat teljes életciklusa során adatok keletkeznek, az optimális felhasználásuk és értelmezésük pedig az ügyfelek megértéséhez vezet, ami a siker kulcsa.

A mesterséges intelligenciával teljesen megérthetjük ügyfeleinket?

A megfelelő analitikai eszközök segítségével a vállalatok rendszerezett módon tudják létrehozni és kezelni a rendelkezésre álló adatokat, amelyeket egyébként nehéz lenne nyomon követni. Ilyen eszköz a Tableau CRM is, amellyel a vállalatok új szintre emelhetik az ügyfélkezelési folyamataikat.

Mi az a Tableau CRM?

A Tableau CRM az egyik vezető üzleti intelligencia és analitika eszköze, amely a Tableau és a világ első számú CRM platformja, a Salesforce 2019-es egyesüléséből jött létre. A Tableau CRM a Tableau portfólió része, amely a Tableau Platformmal együtt alkotja a világ vezető analitikai megoldását. Hivatalos neve Einstein Analytics, ami olyan csapatok számára ideális, akik szeretnék integrálni az analitikájukat a Salesforce CRM-be, és azonnali, platformon belüli, mesterséges intelligenciával vezérelt információkhoz szeretnének jutni.

“A rendszer használható az adatok valós idejű feldolgozásának megvalósítására is, ezáltal olyan minták azonosíthatók, melyek elemzése az ügyfelek jobb megértéséhez vezetnek. A Tableau CRM az összes funkciót tartalmazza a mesterséges intelligenciától az adatmodellezésig, feldolgozásig és vizualizációig.” – mondta File Ágnes, a Deloitte Magyarország technológiai üzletágának Salesforce vezetője.

Segment of one – a személyre szabás csúcsa

A személyre szabás a Tableau CRM esetében azt jelenti, hogy nagyobb technikai tudás nélkül a felhasználók maguk is elkészíthetnek egy egyszerűbb analitikát.

A megfelelő paraméterkészletnek és mesterséges intelligencián alapuló prediktív modelleknek köszönhetően a fogyasztó összes adata, teljesítménye, csevegése, múltja – vagyis minden adat, amit generál, könnyedén kezelhető és fordítható saját hasznára, ez pedig segíti a vállalatokat a stratégiai tervezésben és az ügyfélélmény javításában.

Adatminőség a fókuszban

„Az adatminőség a valós idejű üzleti analitika bevezetésének egyik buktatója. Mivel a valós idejű jelentések célja, hogy azonnali döntéseket tegyenek lehetővé az aktuális adatok alapján, elengedhetetlen az adatok pontos rögzítése. Ha az adatokat helytelenül adják meg, dominóhatás alakul ki, amely a hibás információkat nemcsak egy elszigetelt táblázatban, hanem az egész adatbázisban elterjeszti. Ennek következménye az is, hogy hibás döntéseket hoznak a hibás információk alapján; nem is beszélve az elvesztegetett időről és energiáról, amelyet a hiba megtalálására kell fordítani. Fontos következménye lehet a hibás adatoknak végső soron az is, hogy a felhasználó bizalma elveszik a rendszer iránt.” – tette hozzá Shyam Mishra, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának Salesforce adatvizualizációs tanácsadója. Az adatok kiértékelésekor kulcsfontosságú többek között a helyesség, a teljesség, a konzisztencia és az integritás ellenőrzése. Ennek eléréséhez az ügyféltől az elemzőig mindenkinek meg kell értenie az adatok működését és fontosságát.

A Salesforce CRM a jó adatminőség biztosítására számos beépített eszközt nyújt, mint például a különféle adatellenőrzési és duplikációt megakadályozó szabályokat, a rekordok összekombinálását (merge) redundáns adatok esetén, vagy az egyes mezők kötelezővé tételét.

Mit tud a Tableau CRM, amit más nem?

Egyszerű integráció

A Salesforce által vezérelt adatokon alapuló Tableau CRM analitikának számos előnye van. A Salesforce meglévő funkciói és képességei egyszerűen és könnyedén integrálhatók a Tableau CRM-be. Minden csapattag és felhasználó az egész vállalaton belül néhány kattintással kézzelfogható információkhoz juthat az adatokkal kapcsolatban, és a fejlett elemzések könnyen telepíthetők és karbantarthatók számos csoporton és vállalaton belül.

Adatbiztonság

Mindezekkel együtt a Salesforce CRM rendkívül sokoldalú funkciókat támogat az adatbiztoság terén, akár az egyes adat rekordok és konkrét adatmezők szintjén beállítható, hogy melyik felhasználó milyen adatot érhet el. A szerephierarchiák és a felhasználók különböző hozzáférési szintjei révén a Tableau CRM kizárja a felhasználó automatikus azonosításával járó esetleges bonyodalmakat. Az egyszerű adatkezelés lehetővé teszi az új szabályok és üzleti követelmények egyszerű adaptálását.

Analitikai megoldások beágyazása közvetlenül az alkalmazások munkafolyamatába

Az adatok megismerése akkor segít, és akkor tudja a legnagyobb értéket nyújtani, ha a felhasználó felhasználja a megismert adatokat és beépíti azokat a munkafolyamatba. A Salesforce Tableau CRM funkcióival eddig soha nem látott mértékben segíti a felhasználókat abban, hogy adatvezérelt döntéseket hozzanak, amelyeket az alábbi funkcionalitások tesznek lehetővé: chatter, adott adatok instant módosítása vagy konfigurálható hozzáférési jogok adatokhoz.

Intelligens és integrált döntés adatok alapján, kódolás nélkül

Amikor a mesterséges intelligencián alapuló kollektív üzleti döntéshozatalról van szó, a legtöbb CRM-rendszer külső AI-platformot használ, de az Tableau CRM-mel integrált Salesforce a különböző riportokat a Salesforce felületén integrálja a megfelelő adatokkal, ami segít a hatékony döntéshozatalban. A rendszer előre meghatározott ML (machine learning) modelleket tartalmaz vagy egyéb előre elkészített sablonokat, ezért nincs szükség kód írására, csak a paramétereket kell meghatározni. Lehetőség van ugyanakkor saját egyéni kód feltöltésére a jobb előrejelzések készítéséhez.

Összességében a Tableau CRM-et úgy tervezték, hogy valódi üzleti intelligenciát biztosítson minden CRM-felhasználó számára minden iparágban, az értékesítési képviselőktől a szervizekig, az üzleti felhasználókig és azon túl. A felhasználók kényelmét szolgálja az is, hogy 100%-ban mobil – legyen az Android vagy iOS. A Salesforce Analytics segítségével biztosíthatja igazán, hogy a kritikus vállalati adatok a CRM-rendszerben maradjanak, és semmiképp se kerüljenek nyilvánosságra a nem megfelelő biztonság miatt.

33 millió forintra bírságolta a Bravogroup vagyonkezelőt a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa mintegy 33 millió forintos bírságot szabott ki a Bravogroup Holding Vagyonkezelő Kft.-re végrehajtási tilalom megsértése miatt, az infokommunikációs cég még 2023-ban a nemzeti versenyhatóságnak való bejelentés - így a GVH engedélye - nélkül hajtott végre irányításszerzést a Mystical Hungary Zrt. felett - közölte a GVH csütörtökön az MTI-vel.
2025. 12. 18. 12:00
Megosztás:

Az átlagosnál melegebb és szárazabb volt az idei ősz

Az átlagosnál melegebb és szárazabb volt az idei ősz - közölte a HungaroMet Zrt. a honlapján.
2025. 12. 18. 11:30
Megosztás:

Fordulópont az online piacon: az import eléri a 24%-ot Magyarországon

A főleg Kínából érkező import rendelések aránya a teljes magyar e-kereskedelem 24 százalékát is elérheti 2025-ben, az import a hazai online kereskedelmi piacon 20-22 százalékkal nőtt az előző évhez képest, míg a belföldi kereskedők forglma 6-7 százalékkal emelkedett - közölte a PwC Magyarország az MTI-vel Digitális Kereskedelmi Körkép kutatása alapján.
2025. 12. 18. 11:00
Megosztás:

Kína különleges vámfelügyeleti övezetté nyilvánította Hajnan szigetét

Kína csütörtökön szigetszintű különleges vámfelügyeleti rendszert vezetett be a Hajnan Szabadkereskedelmi Kikötőben (FTP), amely a világ legnagyobb területű ilyen övezete – jelentette a kínai állami média csütörtökön.
2025. 12. 18. 10:30
Megosztás:

43 új mentőautó áll szolgálatba

Az idén vásárolt 101 új, korszerű mentőautóból újabb 43 áll szolgálatba az országban - jelentette be a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára szerdán Budapesten, sajtótájékoztatón.
2025. 12. 18. 10:00
Megosztás:

Raisz Anikót ismét megválasztották az ENSZ Környezetvédelmi Közgyűlése alelnökének

Az országhatárokon átnyúló környezeti kihívásokra - mint a klímaválság, légszennyezés, műanyagszennyezés, vízhiány, a fajok tömeges kihalása - csak globális, összehangolt cselekvéssel tudunk megfelelően reagálni. A cselekvés kulcsa pedig a párbeszéd, a tagállamok álláspontjának egyeztetése, az érdekek összehangolása - mondta el Raisz Anikó, az Energiaügyi Minisztérium államtitkára az ENSZ Környezetvédelmi Közgyűlésén (UNEA) Nairobiban az Energiaügyi Minisztérium (EM) szerdai közleménye szerint.
2025. 12. 18. 09:30
Megosztás:

Erre a határidőre figyeljenek a megtakarítók - 280 ezer forintos adójóváírás is múlhat rajta

Idén sem mindegy, hogy meddig indítunk megtakarítást vagy fizetünk be a számlánkra, ha élnénk az éves adójóváírással. Itt vannak a határidők.
2025. 12. 18. 09:00
Megosztás:

Újabb beruházásokat hajt végre Magyarországon az amerikai Scrub Daddy és Formlabs

Újabb beruházásokat hajt végre Magyarországon két amerikai vállalat, a Scrub Daddy és a Formlabs, amelyek bizonyítják azt, hogy Donald Trump elnök hivatalba lépésével idén egy teljesen új korszak kezdődött a magyar-amerikai kapcsolatban - közölte a tárca tájékoztatása szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter magyar idő szerint csütörtök hajnalban New Yorkban.
2025. 12. 18. 08:30
Megosztás:

Alig mozgott csütörtök reggelre a forint árfolyama

Szinte nem változott a forint árfolyama csütörtök reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a főbb devizákkal szemben.
2025. 12. 18. 08:00
Megosztás:

Mol: a Dunai Finomító javítási munkálatai 2026 harmadik negyedévében fejeződhetnek be

A Mol előrejelzése szerint a Dunai Finomító javítási munkálatai 2026 harmadik negyedévében fejeződnek be - tette közzé a vállalat a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján szerdán.
2025. 12. 18. 07:00
Megosztás:

Rekordévet zár a hazai hitelpiac 2025-ben

A 2025-ös év a hazai jelzáloghitel-piacon nem pusztán a 2024-ben elindult élénkülés folytatását jelentette, hanem egy új korszak kezdetét is. A DH Group pénzügyi közvetítője, a Credipass adatai alapján a lakáscélú hitelezés volumene olyan szintre emelkedett, amely már nem egyszerűen az ingatlanpiaci tranzakciók számát tükrözi, hanem önálló növekedési logika mentén alakult.
2025. 12. 18. 06:30
Megosztás:

Az MBH Bank határidő előtt teljesítette az ATM-telepítési kötelezettségét

Az MBH Bank már december elejére teljesítette az idei évre számára előírt ATM-telepítési követelményt, ezzel biztosítva, hogy a kisebb településeken is könnyen elérhető legyen a készpénzfelvétel. A bank jelenleg a piac második legnagyobb hálózatával rendelkezik – 1200 automatát működtet 1114 helyszínen –, amelynek bővítésére és modernizációjára is nagy hangsúlyt fordított az elmúlt években. A digitalizációs fejlődés ellenére a készpénz még mindig meghatározó szerepet tölt be a mindennapi pénzforgalomban, ezért a hitelintézet 2023-ban célul tűzte ki, hogy 2026-ig 52 százalékkal bővíti a teljes ATM-állományát a készpénzhez való hozzáférés zavartalan biztosítása érdekében. A jogalkotói szándék a készpénz széles elérhetőségének biztosításáról így összhangban van a bank korábbi törekvéseivel.
2025. 12. 18. 06:00
Megosztás:

januártól a kkv-k is fordulhatnak a békéltető testületekhez

Januártól a mikro-, kis- és középvállalkozások is fordulhatnak a békéltető testülethez végső felhasználóként - hívta fel a figyelmet a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) szerdán az MTI-nek küldött közleményében.
2025. 12. 18. 05:30
Megosztás:

Újra elindul a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat

A Kormány a nagy siker és érdeklődésre való tekintettel, újra elérhetővé teszi a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázatot a Demján Sándor Program keretein belül, amely a korábbinál is szélesebb körű, mesterséges intelligenciára épülő megoldásokkal kiegészítve támogatja a hazai mikro- és kisvállalkozások digitális fejlesztéseit. A pályázat 1,1 milliárd forintos keretösszeggel indul, amelynek köszönhetően további olyan 600–800 hazai vállalkozás juthat professzionális szolgáltatók által megvalósított, korszerű digitális megoldásokhoz, akik a program 1. ütemében nem részesültek támogatásban. A pályázati forrás igénybevételéhez önerő nem szükséges, a támogatási intenzitás 100%. A programra minden olyan magyarországi székhelyű, köztartozásmentes mikro- vagy kisvállalkozás – beleértve az egyéni vállalkozókat is – jelentkezhet, amely még nem rendelkezik honlappal, vagy meglévő webes felülete elavult. A támogatás összege vállalkozásonként bruttó 400 ezer forinttól bruttó 2 millió forintig terjedhet.
2025. 12. 18. 05:00
Megosztás:

ÉKM: a Strabag nem vállalt írásos garanciát az M30-on elvégzett javításaira

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) 2025. december 16-án nyilatkozattételre szólította fel a Strabagot, hogy vállaljon írásos garanciát az általa megtervezett, és az általa választott technológia alapján elvégzett javításokra az M30-on. A Strabag ennek nem tett eleget, sőt kifejezetten tagadja a hibás teljesítés tényét. Egyértelmű, hogy a Strabag továbbra sem vállal felelősséget a saját munkájáért - közölte a minisztérium szerdán.
2025. 12. 18. 04:30
Megosztás:

Szárnyal a magyar turizmus – a szállodapiacon további növekedés várható

A turizmus nem csupán a szolgáltatási szektor egyik húzóágazata, hanem a magyar gazdaság stabil növekedési pillére: a GDP-hez való hozzájárulása közvetlen és közvetett módon eléri a 13%-ot és több mint 400 ezer ember megélhetését biztosítja. A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanságok ellenére a turizmus a magyar gazdaság egyik meghatározó ágazatává vált. Ezt jól mutatják a folyamatosan növekvő vendégéjszaka-számok és a repülőtéri utasforgalom is, amelyek a szektor élénkülését és hosszú távú potenciálját is alátámasztják. Miközben a turizmus visszanyerte régi lendületét, az ország szállodapiaca újra a figyelem középpontjába került. A Magyar Nemzeti Bank friss kereskedelmiingatlan-piaci jelentése szerint a szállodai szegmens 2025 első félévében a kereskedelmiingatlan-piac egyik legjobban teljesítő ága lett.
2025. 12. 18. 04:00
Megosztás:

Miként segíti az ABB a Suzuki átállását az e-mobilitásra

Ahogy Közép-Európa egyre gyorsabban halad az elektromos mobilitás felé, az autógyártók közös kihívással szembesülnek: a legelső pillanattól gyors, megbízható és egyszerű töltési megoldást kell biztosítaniuk. Az ABB segít a Suzukinak, hogy megfeleljen ennek a kihívásnak. Az ABB tartós, időtálló töltőberendezésekkel, fejlett digitális képességekkel és kereskedők gyakorlati képzésével segíti a Suzukit abban, hogy hatékonyabban működjön, csökkentse az állásidőt, és felkészítse hálózatát az új elektromos modellek érkezésére.
2025. 12. 18. 03:30
Megosztás:

Figyelmeztetés jött a nyugdíjpénzek kapcsán - már csak pár nap maradt

Érdemes előre hozni a tudatosabb pénzügyekkel kapcsolatos újévi fogadalmaink megvalósítását, és még 2025 utolsó napjaiban belépni valamelyik önkéntes nyugdíj- vagy egészségpénztárba, a meglévő tagoknak pedig eseti befizetést teljesíteni. A kasszák mellett szól, hogy idén is kiemelkedően sikeres évet zárhatnak, de fontos, hogy az esztendő végéhez közeledve már csak néhány nap maradt arra, hogy a lehető legjobban kihasználjuk az szja-visszatérítés lehetőségét – erre figyelmeztet a Pénztárszövetség.
2025. 12. 18. 03:00
Megosztás:

Látogatási korlátozásokat vezetnek be a zalaegerszegi kórházban

Járványügyi megelőző intézkedésként látogatási korlátozásokat vezetnek be csütörtöktől a Zala Vármegyei Szent Rafael Kórházban - közölte az intézmény szerdán a közösségi oldalán.
2025. 12. 18. 02:00
Megosztás:

2026-ban a második félévben emelik a minimálbért Romániában

Romániában jövőre a második félévtől kezdődően 6,8 százalékkal megemelik a minimálbért. Erről a kormánykoalícióban részt vevő pártok vezetői döntöttek szerdai tanácskozásukon.
2025. 12. 18. 01:30
Megosztás: