A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában
2024 áprilisában a Torresből 1,933 darabot, az új Torres EVX-ből pedig 1,699 darabot értékesített a KGM, ami éves szinten 40,1%-os, kumuláltan 39,4%-os exportnövekedést eredményezett.
A KGM exporttevékenységében január óta négyhónapos növekedési tendencia mutatható ki, amelynek oka, hogy az értékesítési volumen két egymást követő hónapban is elérte a több mint 6,000 darabot. Az export folyamatos bővülését a törökországi, az ausztráliai és az AutoWallis immár 9 közép-európai piacon jelen lévő exportértékesítésének folyamatos növekedése hajtja.
A KGM a jövőben a dél-koreai és a globális exportvolumen növelésére és az ügyfélkapcsolatok bővítésére irányuló stratégiákra összpontosít. Az ázsiai gyártó globális együttműködések révén is segíti az értékesítést, ilyen például az EuroSporttal való együttműködés, amely növeli a márka ismertségét az európai piacokon.
A KGM egyik tisztviselője elmondta, hogy „a Torres EVX bevezetése és a globális marketingstratégiánk megerősítésére tett erőfeszítéseink révén két egymást követő hónapban több mint 6,000 járművet tudtunk értékesíteni. Az exportértékesítések folyamatos növekedése, valamint a belföldi piacra irányuló erőfeszítések a különböző ügyféltalálkozási pontok megerősítésével tovább fokozódnak a globális eladások növelése érdekében” – tette hozzá.
Töretlen bővülés Magyarországon
A lokális tartalomgyártás fontosságát vallja az AutoWallis is. Ennek fényében a márkaismertség növelése érdekében Magyarországon is szerteágazó marketing aktivitások futnak. Magyar márkanagyköveteket alkalmaznak kommunikációjukban és itthoni gyártású reklámfilmjeikben – például tavaly ősszel Thuróczy Szabolcs, Berki Krisztián és Nyári Dia főszereplévésel forgattak reklámszpotot a Torreshez –, amelyeknek hatása az értékesítésben is realizálódhat.
Többek között ezen lokális marketing aktivitásoknak köszönhetően a SsangYong továbbra is a hazai autópiac egyik legnagyobb meglepetése. Évek óta folyamatosan emelkedő regisztrációs eredmények mellett 2024-ben tovább növekszik a márka iránti vásárlási kedv.
Magyarországon 2022-ben több mint 2,000 SsangYong jármű kelt – megduplázva az azt megelőző év eredményét –, és ez a szám 2023-ban pedig tovább növekedett, amellett, hogy a márka növelte a piaci részesedését is. A SsangYong a 2022-es 1,77%-os eredményhez képest 2023-ban 1,82%-os piaci részesedést ért el a magyar piacon a személyautók tekintetében, amely a legmagasabb piacrész volt Európában.
A SsangYong Magyarországon a 6. legkedveltebb márka a természetes személyeknél. A Korando a C-SUV szegmensben a 4., a magánszemélyeknél az első helyezett lett a 2023-as regisztrációk alapján.
A modellpaletta a nagy sikernek örvendő D-SUV kategóriában 2023-ban a Torres-szel bővült, de év végén megérkezett a ráncfelvarráson átesett Tivoli, a Rexton és a Musso Grand is.
2024 tavaszán a kínálat az elektromos Torres-szel frissül. A Torres EVX a dél-koreai gyártó válasza az elektromos mobilitás iránti növekvő globális igényre, és egy újabb lépés annak érdekében, hogy a márka a fenntarthatóság és innováció éllovasává váljon. Az új modell akár 462 kilométeres WLTP szerinti hatótávolságot tud elérni 73,4 KWH-s akkumulátorával. A kényelemre garancia a 703 literes csomagtér is. A Torres EVX 10 év vagy 1,000,000 km akkumulátorgaranciával, akár 11,999,000 Ft-től elérhető – cégek részére 4,000,000 forintos állami támogatással.