Az Amixa Holding új akvizícióval bővíti stratégiáját az élelmiszeriparban
A társaság megvásárolja a Hunorganic Kft. 100%-os üzletrészét, amely a hazai és a nemzetközi piacokon egyaránt sikeres It’s us food márka termékeit gyártja. A márka termékeinek egy része a jövőben exportpiacokon kerül értékesítésre, míg a belföldi disztribúciót az Amixa Holding Nyrt. részeként működő Foodnet Zrt. látja el. A Foodnet es Hunorganic belföldi es külföldi kereskedelmi kapcsolatai között fennálló szinergia új potenciális üzleti lehetőségeket és értékteremtést fognak generálni az Amixa égisze alatt.
A Hunorganic Kft. akvizíciójával az Amixa Holding Nyrt. célja, hogy az It’s us food márka magyarországi piaci részesedését tovább növelje, és az elkövetkező öt évben meghatározó alternatívaként pozícionálja a piacvezető importált márka, a Schär mellett
Emellett kiemelt stratégiai prioritást jelent az exportértékesítés jelentős bővítése, amelyet a Hunorganic gyártási kapacitásának modernizálása és bővítése is támogat. Ezek a lépések nemcsak az Amixa Holding üzleti stratégiáját erősítik, hanem hozzáadott értéket teremtenek a vállalatcsoport minden szereplője, különös tekintettel a részvényesei számára.
Fenntartható növekedés innovatív beruházások révén
Mindezek mellett a Hunorganic Kft. az ÉLIP-2-2023-004 pályázat keretében 317.000.952 forint támogatást nyert el egy 452.858.503 forint értékű beruházás megvalósítására. A projekt célja olyan innovatív megoldások bevezetése, amelyek növelik a gyártási hatékonyságot és a fenntarthatóságot. A beruházás lefedi az alábbiakat:
Automata gluténmentes tésztagyártó gépsor telepítését rövid és hosszú száraztészták előállításához.
Lisztkeverő üzem automatizálását, illetve csatlakozást a VIR Serpa informatikai rendszerhez.
Energiatakarékossági fejlesztéseket, beleértve napelemek és hőszivattyúk telepítését.
További eszközbeszerzéseket, például modern csomagológépek, raklapfóliázók és adatmentési infrastruktúrák alkalmazását.
A Hunorganic emellett 85.948.266 forint értékű újabb pályázatot nyújtott be az idei évben (az igényelt támogatás: 42 974 133 Ft), amelynek célja a bérelt csarnokok átalakítása, eszközbeszerzések és informatikai fejlesztések megvalósítása. Ezek az innovatív beruházások nemcsak a gyártási kapacitás növelését, hanem a rugalmasság és a hatékonyság további javítását is szolgálják.
Növekedési és üzleti lehetőségek Magyarországon a gluténmentes piacon
A gluténmentes termékek piaca Magyarországon az elmúlt években jelentős fejlődésen ment keresztül, köszönhetően a fogyasztók egyre tudatosabb választásainak és az egészségtudatos trendek térnyerésének.* Az It’s us food márka elkötelezetten törekszik a fogyasztói igények kielégítésére innovatív termékfejlesztéssel és a minőség iránti maradéktalan elhivatottsággal.
Értékteremtés a részvényesek számára hosszú távon is
Az innovatív technológiák és energiahatékony megoldások bevezetésével a vállalatcsoport nemcsak versenyképességét erősíti, hanem irányt mutat a modern üzleti és fenntarthatósági elvárásokhoz való alkalmazkodásban.