Az Európai Bizottság online fogyasztóvédelmi stratégiát mutatott be
A szerdán bemutatott fogyasztóvédelmi stratégia egyik központi eleme a "digitális tisztességre" vonatkozó jogszabály, amelyet a bizottság 2026-ban készül előterjeszteni. A cél, hogy jobban megvédje a fogyasztókat a megtévesztő felhasználói felületektől, amelyek akaratlan vásárlásokra vagy szerződéskötésekre veszik rá a felhasználókat.
Emellett visszaszorítanák az online függőséget kiváltó dizájnelemeket és a tisztességtelenül személyre szabott reklámokat is. Emellett különös figyelmet fordít a gyermekek online védelmére, hogy csökkentse a kiskorúak káros gyakorlatoknak és funkcióknak való kitettségét.
A bizottság uniós szintű vizsgálatot jelentett be a közösségi média fiatalokra gyakorolt általános hatásairól. Emellett szakértői testületet is létre akar hozni a "gyerekek és közösségi média" témában.
A testület továbbá szigorítaná a piaci felügyeletet és biztosítaná az általános termékbiztonsági rendelet hatékony érvényesítését, valamint tovább erősítené az együttműködést harmadik országokkal a veszélyes termékek kiszűrése érdekében.