Az üzemanyagárak emelkedése és a KATA-törvény módosítása az e-kereskedelmet és az éttermeket egyaránt új kihívások elé állítja
Az infláció megugrása és az üzemanyag-ársapka igénybevételére jogosultak körének szűkítése jelentős mértékben növelte az olyan vállalkozások – például webáruházak vagy éttermek – kiadásait, akik saját maguk oldják meg a házhoz szállítási feladatok teljesítését. A benzin ára 67%-kal, a dízelé pedig 62%-kal magasabb 2022 szeptemberében az előző év azonos időszakához képest. A vállalkozásokat érintő másik kihívás a KATA-s adózás feltételeinek módosítása, amelynek következtében sokan kiszorulhatnak ebből a foglalkoztatási formából, egy új, drágább adózási konstrukció pedig további költségnövekedést hoz magával. Mindez nemcsak a fejlesztéseket és a terjeszkedést vetheti vissza, de akár a szolgáltatások szűkülésével is járhat, egyes esetekben pedig a vállalkozások további eredményes működését is veszélyeztetheti.
Ezzel egyidőben a vásárlók egyre nagyobb arányban kívánják igénybe venni a házhoz szállítási szolgáltatásokat, legyen szó akár melegétel-rendelésről, műszaki cikkek beszerzéséről vagy akár sportszerek, illetve nagyméretű bútorok és háztartási gépek megvásárlásáról. Mivel az ügyfelek szeretnék a lehető leghamarabb, otthonuk kényelmében átvenni a megrendelt termékeket, ezért a webáruház kiválasztásánál már az elsődleges szempontok között szerepel az elérhető kiszállítási mód és a szállítási idő hossza. A házhoz szállítási feladatok különböző költségelemeinek növekedését a vállalkozások az okoslogisztikai szolgáltatók által kínált, innovatív megoldások igénybevételével eredményesen ellensúlyozhatják. A fuvarfeladatok teljesítését optimalizáló és a megrendelések kézbesítése során megtett távolságot valós idejű adatokon alapuló útvonaltervezéssel lerövidítő szolgáltatások igénybevételével a kiszállítás költségei mellett a saját futárok alkalmazásával járó költségek is megtakaríthatóvá válnak. Ennek köszönhetően a kiszállítási idő is nagymértékben csökkenthető, ami hozzájárul a vásárlói elégedettség fokozásához és a vállalkozás versenyképességének erősítéséhez.
A DODO adatvezérelt, mesterséges intelligencián alapuló kiszállítási megoldásai, a különböző célállomások és az aktuális forgalmi helyzet valós idejű elemzése révén képesek a megtett út lerövidítésére, ezáltal a fuvarfeladatok teljesítésének felgyorsítására. A szolgáltatások optimalizálását az adatok folyamatos elemzése teszi lehetővé a big data, az üzleti intelligencia és az automatizált tanulási megoldások használatával. A költségek csökkentése mellett a DODO fejlesztése a kiszállítás ökológiai lábnyomát is mérsékli, fenntarthatóbbá teszi a városi logisztikát. A fuvarok finomhangolásával csökkenthető a házhoz szállítás környezetre, illetve a városokban élő emberekre gyakorolt negatív hatása is.
„A házhoz szállítási feladatok teljesítésével járó költségek emelkedése az e-kereskedelem és melegétel-kiszállítás terén egyaránt új helyzetet teremt. Az új feltételek mellett az eddigieknél is nagyobb előnyt kínálnak a piaci versenyben az olyan mesterséges intelligencián alapuló, okoslogisztikai megoldások, amelyeket a DODO kínál ügyfelei számára. Saját fejlesztésű GAIA platformunk olyan valós idejű adatelemzést végez, amelynek segítségével - a különböző fuvarokat összehangolva - a lehető legrövidebb úton, a leggyorsabban teljesíthetők a kiszállítások, akár étel-, akár bútorrendelésről van szó. Partereink ezzel nem csak a házhoz szállítással költségeit csökkentik, de a fogyasztók is szívesebben választják azokat a kereskedőket, akiknél megbízhatnak a kézbesítés színvonalában” – mondta el Dr. Sáfár Károly, a DODO magyarországi képviselője.