Egyre jobban megéri párhuzamosan több csatornán kommunikálni az ügyfelekkel

A fiatalabb generációk egyre aktívabbak, nekik pedig más igényeik vannak a vállalatokkal való kapcsolattartásban is. Egyre inkább felértékelődik a személyes ügyintézésben is a digitalizáció és a többcsatornás ügyfélkiszolgálás, hiszen napjainkban egymással párhuzamosan működnek ezek a csatornák.

Egyre jobban megéri párhuzamosan több csatornán kommunikálni az ügyfelekkel

A Deloitte 190 céget vizsgált összesen 21 országban és három szektorban, a banki, biztosítói és telekom szegmensben. Arra keresték a választ, hogyan alakul át a cégek ügyfélkiszolgálása, milyen elvárásai vannak most az ügyfeleknek, illetve milyen előnyöket tudnak kiaknázni az ügyfelekkel történő kapcsolattartás átalakításával. Nem elsősorban a többcsatornás marketing megoldásokat, hanem a fizikai (fiók, call center) és a digitális csatornák összehangolását és a fizikai eszközök digitalizációjának lehetőségeit vizsgálták.

Felmérések szerint az 1980 után született milenniál és Z-generációs ügyfelek 85 százaléka már szívesebben tartja a kapcsolatot több csatornán egy szolgáltatóval. Ugyanakkor minden második felhasználónak közülük fontos, hogy szükség esetén felvehesse a kapcsolatot személyesen egy ügyintézővel. Fontos kiemelni, hogy nemcsak többcsatornás (multichannel) az ügyfélkiszolgálás, hanem omnichannel, azaz a csatornák kapcsolatban vannak egymással is, ami az ügyfél kényelmét, az ügyintézés gyorsaságát segíti, hiszen nem kell minden csatornán újra elmondani a folyamatban lévő ügyet.

Ma már elvárás a jól működő netbank

A bankok esetében elsősorban a fizikai bankfiókokat, a call centereket, a honlapokat és az internetbankokat vizsgálták a Deloitte szakemberei. A pénzintézeteknél az esetek 28 százalékában már az ügyintézők megosztanak egy képernyőt az ügyféllel, és ezt nem feltétlenül előírás miatt, hanem sokszor maguktól teszik. A tapasztalatok szerint ezzel a módszerrel akár másfélszer gyorsabb is lehet az értékesítés, hiszen nem kell mindent szóban elmagyarázni. 

A tapasztalatok szerint a fizikai értékesítés nagybank függ az értékesítő tapasztalati szintjétől. Az értékesítők 45 százaléka beszélt az ügyfeleknek hasonló termékekről, a kevésbé tapasztaltak sokkal kisebb eséllyel tettek így. 

A bankfiókokban általában az ügyintéző az ügyfél iratainak ellenőrzésével kezdi az értékesítési folyamatot, ennek ellenére sokszor nem adnak személyre szabott ajánlatot, csak egy általános dokumentumot. Ezen a területen tehát komoly lehetőség van a fejlesztésre. Fontos terület a fejlesztésre, hogy a digitális utánkövetés jelenleg nem megoldott, ezen a területen további lépések szükségesek.  Ez a gyakorlatban azt jelenti, ha az ügyfél a helyszínen elutasítja a vásárlást, a bank részéről ritkán történik meg az elérhetőségek regisztrálása és a nyomon követés. A próbavásárlások mindössze 16 százalékában történt meg az ügyfél ismételt megkeresése telefonon vagy online.

Biztosítók: az ügynökök fejlesztése a kulcs 

A biztosítók esetében a Deloitte a weboldal mellett az ügynökhálózatot és a call centert vizsgálta, csak a komplex, jellemzően befektetési, megtakarítási termékekre fókuszáltak. A legfontosabb megállapítás, hogy az ügynökök digitális eszközökkel való ellátottsága gyakran elavult, a nagyon bonyolult termékeket sokszor szóban „adják el”.
 
Elsősorban az ügynökhálózat eszközellátottságát érdemes fejleszteni, emellett a bankokhoz hasonlóan fontos, hogy az után követéssel foglalkozzanak a biztosítók. A tapasztalatok szerint az ügynökök 70 százaléka használt valamilyen digitális eszközt az értékesítés során, de mindössze 35 százalékuk használt képernyőt ahhoz, hogy a befektetési termék korábbi hozamát szemléltesse.

A telekom szektor digitálisan már érett, de vannak feladatok

A telekommunikációs cégek esetében a call centert és a webshopot vizsgálták a tanulmány készítői. Digitálisan ez a szektor a legérettebb, azonban az egyes csatornák sokszor nem tudatosan támogatják egymást. A személyes értékesítés során például csak az értékesítők 20 százaléka osztott meg digitális képernyőt az ügyféllel.

A kiszolgálás az üzletben jellemzően képernyőt önállóan bújó ügyintézőket jelent, akik alig tudnak az ügyfelekre figyelni. Emellett az utánkövetés is az értékesítőkre van bízva, nincs központosítva, ezen a területen is komoly kiaknázatlan lehetőségek vannak még.

A tanulmány összefoglalása szerint a fizikai és digitális csatornák digitalizálása az első lépés a cégek száméra, ezzel jelentősen növelhető az értékesítés, illetve csökkenthetők a költségek, vagyis mindenképp kifizetődő. Ennek előnye elsősorban a részletes mérhetőség, a személyre szabott ajánlatok lehetősége és az utánkövetés megoldása. A legtöbb cég a meglévő digitális csatornáira építve (weboldal, applikáció) könnyen tud ebbe az irányba tovább lépni.

Ezt ma még sokan költségként értékelik, de egyre inkább elvárás lesz az ügyfelek oldaláról, illetve a fizikai és digitális csatornák összekapcsolása jelentős üzleti előnyökkel is kecsegtet, vagyis hosszútávon kifizetődik. 

Olcsóbb a hazai üzemanyag, mint a környező országok átlaga

Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján 2025 októberében a 95-ös benzin havi átlagára 574 forint volt Magyarországon, ami 4 forinttal alacsonyabb, mint a szomszédos országok 578 forintos átlaga.
2025. 11. 08. 07:00
Megosztás:

Részvényenként 21,81 forint osztalékelőleget fizethet a Duna House

A november 28-i közgyűlés előterjesztése alapján a Duna House (DH) 750 millió forint osztalékelőleget, részvényenként 21,81 forintot fizethet - közölte a társaság pénteken az MTI-vel.
2025. 11. 08. 06:00
Megosztás:

Változtat forgalmazási szerződésein a Coca-Cola a GVH eljárásának eredményeként

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) lezárta a Coca-Cola két magyarországi leányvállalatával szemben indított versenyfelügyeleti eljárását. Az eljárás eredményeként a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. vállalta, hogy módosítja a vendéglátóágazati (HORECA) partnereivel kapcsolatban alkalmazott mintaszerződéseit, melyeket tisztázó rendelkezésekkel egészít ki. A vállalkozás emellett belső képzésekkel fogja biztosítani a módosításoknak és az általános versenyjogi szabályoknak való megfelelést. A vállalások jelentősen növelhetik a versenyt az érintett piacokon.
2025. 11. 08. 05:00
Megosztás:

Az otthon start első hulláma után letisztult a piac

Az Otthon Start Program (OSP) bejelentését követően látványos, de kétségtelenül túlfűtött érdeklődési hullám indult el az ingatlanpiacon. A Duna House elemzése alapján az augusztus eleji hetekben a hirdetésekre érkező telefonos megkeresések száma több mint 60%-kal emelkedett a júliusi átlaghoz képest. A hirtelen jött aktivitás mögött azonban jelentős arányban olyan érdeklődők álltak, akik nem rendelkeztek valódi vásárlási szándékkal vagy megfelelő pénzügyi háttérrel.
2025. 11. 08. 04:00
Megosztás:

Porsche árából épülnek zöld parkok Magyarországon

Luxustermékekből születhetnek új karbonnegatív parkok. Forradalmasítja a közösségi finanszírozást a Green Connect, amely egy több pilléren nyugvó, innovatív fenntarthatósági szemléletű program. Ez a program egyszerre szolgálja a természet regenerálását, a fenntartható és karbonnegatív építészet előmozdítását, a digitális fenntarthatóság megoldásainak elterjesztését, valamint a zöld gazdaság és a közösségi fenntarthatóság fejlesztését.
2025. 11. 08. 03:00
Megosztás:

Jövőre a bankunk megmondja, hogy melyik számlával tudnánk spórolni. De mennyi lehet ez a megtakarítás?

Az MNB elvárásai alapján a bankok jövő év elején (az éves díjkimutatással együtt) tájékoztatni fogják ügyfeleiket arról, hogy van-e számukra kedvezőbb számlacsomag az adott pénzintézetnél és mennyit spóroltak volna, ha azt a számlát használnák. De kik fognak ilyen értesítést kapni? Mennyit nyerhetnek az emberek, ha áttérnek a bank által kiküldött számlacsomagra? Lehet ennél többet is spórolni?
2025. 11. 08. 02:00
Megosztás:

Honnan tudhatom, hogy rákos lehetek? A biológiai életkor előre jelezheti ezt

A biológiai életkor jelzi előre a rák kockázatát – új kutatások a fiatal felnőttek vastagbélrákjáról. Hogyan mehetünk elébe a problémának? Egy magyar klinika megoldása most jelentős segítséget nyújthat.
2025. 11. 08. 01:00
Megosztás:

Hány forint lesz az EURÓ és a dollár rövid és közép távon?

Fedezze fel, merre tart a pénz világa – ingyenes online befektetési szeminárium a VIG Alapkezelő szakértőivel!
2025. 11. 08. 00:01
Megosztás:

XRP árfolyam-előrejelzés 3 dollárra csökkent, miközben a Digitap ($TAP) 10 dolláros célja a Visa hírével együtt erősödik

A kriptopiac közelmúltbeli lassulása miatt a kereskedők egyre inkább azt találgatják, mi következik az XRP számára. Hosszú hetek oldalazó mozgása után, egy kulcsfontosságú ellenállási szint közelében, még a pozitív hangulat is halványulni látszik. Vajon a Ripple által ígért pozitív lendület elegendő lesz a bikák visszacsábításához, vagy most már elkerülhetetlen a 3 dolláros felső határ?
2025. 11. 07. 23:00
Megosztás:

Látja a NAV a külföldi kriptovaluta ügyleteket?

A NAV előtt sem marad titokban a külföldi kriptozás: az Országgyűlés elé nemrég olyan törvényjavaslatok kerültek, amelyek célja, hogy a kriptoeszközökre vonatkozó nemzetközi információcsere szabályait beemeljék a magyar jogrendbe.
2025. 11. 07. 22:00
Megosztás:

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta létezik, így holnaptól még nem fog megváltozni semmi. A BiztosDöntés.hu viszont összeszedte azokat az újdonságokat, melyeket megkaphatnak majd a magyarországi revolutos ügyfelek a közeljövőben, a fióktelepi működés elindulásával.
2025. 11. 07. 21:00
Megosztás:

Hosszú távú kriptobefektetési útmutató: Digitap ($TAP) ütemterv, felhasználói metrikák és a 100-szoros növekedés útja

A vagyonépítés a kriptovilágban ritkán valósul meg rövid távú felhajtással – a hosszú távú hasznosság rendszerint túlszárnyalja a spekulációt. Azok a befektetők, akik korábban mémcoinokat és spekulatív tokeneket hajszoltak, most egyre inkább a fenntartható, valós felhasználási esettel rendelkező projektek felé fordulnak.
2025. 11. 07. 20:00
Megosztás:

Zcash - minden, amit tudni érdemes az új kriptovaluta sztárról

Ahogy közeledünk 2026-hoz, a kriptopénzek világában ismét felértékelődik az adatvédelem fontossága. A Zcash – egykor rétegtechnológiának számító projekt – mára teljes értékű, titkosított pénzügyi hálózattá fejlődött, amely matematikai bizonyítékokkal garantálja a tranzakciós magánszférát. De hogyan vált a Zcash a Bitcoin privát alternatívájává? És vajon készen áll-e arra, hogy méretezhető, kvantumbiztos titkosított pénzként hódítson tovább?
2025. 11. 07. 19:00
Megosztás:

Lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése Csehországban

Szeptemberben éves szinten 2,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban. Augusztusban ez a mutató 3,3 százalékos volt. Augusztushoz viszonyítva pedig 0,2 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal pénteken honlapján.
2025. 11. 07. 18:00
Megosztás:

Két útfelújítás fejeződött be Dél-Békésben

Megújult a Nagybánhegyest Kaszaperrel és Mezőkovácsházával összekötő 4441-es jelű út 1,3 kilométeres, valamint a 4437-es jelű Nagykamarás-Kunágota összekötő út 775 méteres szakasza - hangzott el pénteken Almáskamaráson.
2025. 11. 07. 17:30
Megosztás:

Felpattanás a Bitcoin ETF-ek piacán: Hatnapos kiáramlás után 240 millió dollár érkezett vissza

Fordulat történt az amerikai Bitcoin ETF-piacon: hat egymást követő napon át tartó tőkekiáramlást követően 240 millió dollárnyi friss tőke áramlott vissza a legnagyobb spot Bitcoin ETF-ekbe. A befektetői hangulat tehát javulni látszik egy turbulens hét után, amikor a makrogazdasági bizonytalanságok dominálták a piacot. Mi áll a változás mögött? És mi a helyzet az Ether és Solana ETF-ekkel? A részleteket alább mutatjuk.
2025. 11. 07. 17:00
Megosztás:

Új lendület a Bitgetnél: Ignacio Aguirre Franco lett a vállalat globális marketingigazgatója (CMO)

A Bitget, a világ legnagyobb Universal Exchange-e (UEX), tovább erősíti globális márkanarratíváját és felhasználói elköteleződési stratégiáját Ignacio Aguirre Franco kinevezésével, aki a vállalat új Marketingigazgatója (CMO) lett.
2025. 11. 07. 16:30
Megosztás:

Év végi kötelezőkampány: 32 900 forintos átlagdíjon kötik az új szerződéseket

Az Insura.hu biztosításközvetítő adatai szerint a november 2-án megkezdődött év végi kgfb-kampány első napjaiban a személygépkocsival rendelkező ügyfelek 32 900 forintos átlagdíjon kötöttek új szerződést. Ez az összeg gyakorlatilag megegyezik az egy évvel korábban tapasztalt 33 ezer forintos szinttel, vagyis a biztosítók tavalyhoz képest összességében nem emeltek a díjaikon.
2025. 11. 07. 15:30
Megosztás:

Intézményi fordulópont előtt a Dogecoin? Bitwise váratlan húzása spot ETF-et hozhat a piacra

A kriptovilág újabb mérföldkőhöz érkezhet: a Bitwise egy merész lépéssel megindította a Dogecoinra vonatkozó spot ETF bevezetésének folyamatát az Egyesült Államokban. A döntés nemcsak a memecoinként ismert DOGE intézményesedését gyorsíthatja fel, hanem precedenst teremthet más altcoinok számára is. A cikkben bemutatjuk, miért különösen jelentős ez a kezdeményezés, hogyan működik a gyorsított eljárás, és mit jelenthet ez a kriptopiac számára.
2025. 11. 07. 15:00
Megosztás:

Tizenöt éve a BÉT-en az ALTEO Nyrt.

Tőzsdei jelenlétének 15 éves jubileumát ünnepelte az ALTEO Nyrt. a Budapesti Értéktőzsdén.
2025. 11. 07. 14:30
Megosztás: