Egyre jobban megéri párhuzamosan több csatornán kommunikálni az ügyfelekkel

A fiatalabb generációk egyre aktívabbak, nekik pedig más igényeik vannak a vállalatokkal való kapcsolattartásban is. Egyre inkább felértékelődik a személyes ügyintézésben is a digitalizáció és a többcsatornás ügyfélkiszolgálás, hiszen napjainkban egymással párhuzamosan működnek ezek a csatornák.

Egyre jobban megéri párhuzamosan több csatornán kommunikálni az ügyfelekkel

A Deloitte 190 céget vizsgált összesen 21 országban és három szektorban, a banki, biztosítói és telekom szegmensben. Arra keresték a választ, hogyan alakul át a cégek ügyfélkiszolgálása, milyen elvárásai vannak most az ügyfeleknek, illetve milyen előnyöket tudnak kiaknázni az ügyfelekkel történő kapcsolattartás átalakításával. Nem elsősorban a többcsatornás marketing megoldásokat, hanem a fizikai (fiók, call center) és a digitális csatornák összehangolását és a fizikai eszközök digitalizációjának lehetőségeit vizsgálták.

Felmérések szerint az 1980 után született milenniál és Z-generációs ügyfelek 85 százaléka már szívesebben tartja a kapcsolatot több csatornán egy szolgáltatóval. Ugyanakkor minden második felhasználónak közülük fontos, hogy szükség esetén felvehesse a kapcsolatot személyesen egy ügyintézővel. Fontos kiemelni, hogy nemcsak többcsatornás (multichannel) az ügyfélkiszolgálás, hanem omnichannel, azaz a csatornák kapcsolatban vannak egymással is, ami az ügyfél kényelmét, az ügyintézés gyorsaságát segíti, hiszen nem kell minden csatornán újra elmondani a folyamatban lévő ügyet.

Ma már elvárás a jól működő netbank

A bankok esetében elsősorban a fizikai bankfiókokat, a call centereket, a honlapokat és az internetbankokat vizsgálták a Deloitte szakemberei. A pénzintézeteknél az esetek 28 százalékában már az ügyintézők megosztanak egy képernyőt az ügyféllel, és ezt nem feltétlenül előírás miatt, hanem sokszor maguktól teszik. A tapasztalatok szerint ezzel a módszerrel akár másfélszer gyorsabb is lehet az értékesítés, hiszen nem kell mindent szóban elmagyarázni. 

A tapasztalatok szerint a fizikai értékesítés nagybank függ az értékesítő tapasztalati szintjétől. Az értékesítők 45 százaléka beszélt az ügyfeleknek hasonló termékekről, a kevésbé tapasztaltak sokkal kisebb eséllyel tettek így. 

A bankfiókokban általában az ügyintéző az ügyfél iratainak ellenőrzésével kezdi az értékesítési folyamatot, ennek ellenére sokszor nem adnak személyre szabott ajánlatot, csak egy általános dokumentumot. Ezen a területen tehát komoly lehetőség van a fejlesztésre. Fontos terület a fejlesztésre, hogy a digitális utánkövetés jelenleg nem megoldott, ezen a területen további lépések szükségesek.  Ez a gyakorlatban azt jelenti, ha az ügyfél a helyszínen elutasítja a vásárlást, a bank részéről ritkán történik meg az elérhetőségek regisztrálása és a nyomon követés. A próbavásárlások mindössze 16 százalékában történt meg az ügyfél ismételt megkeresése telefonon vagy online.

Biztosítók: az ügynökök fejlesztése a kulcs 

A biztosítók esetében a Deloitte a weboldal mellett az ügynökhálózatot és a call centert vizsgálta, csak a komplex, jellemzően befektetési, megtakarítási termékekre fókuszáltak. A legfontosabb megállapítás, hogy az ügynökök digitális eszközökkel való ellátottsága gyakran elavult, a nagyon bonyolult termékeket sokszor szóban „adják el”.
 
Elsősorban az ügynökhálózat eszközellátottságát érdemes fejleszteni, emellett a bankokhoz hasonlóan fontos, hogy az után követéssel foglalkozzanak a biztosítók. A tapasztalatok szerint az ügynökök 70 százaléka használt valamilyen digitális eszközt az értékesítés során, de mindössze 35 százalékuk használt képernyőt ahhoz, hogy a befektetési termék korábbi hozamát szemléltesse.

A telekom szektor digitálisan már érett, de vannak feladatok

A telekommunikációs cégek esetében a call centert és a webshopot vizsgálták a tanulmány készítői. Digitálisan ez a szektor a legérettebb, azonban az egyes csatornák sokszor nem tudatosan támogatják egymást. A személyes értékesítés során például csak az értékesítők 20 százaléka osztott meg digitális képernyőt az ügyféllel.

A kiszolgálás az üzletben jellemzően képernyőt önállóan bújó ügyintézőket jelent, akik alig tudnak az ügyfelekre figyelni. Emellett az utánkövetés is az értékesítőkre van bízva, nincs központosítva, ezen a területen is komoly kiaknázatlan lehetőségek vannak még.

A tanulmány összefoglalása szerint a fizikai és digitális csatornák digitalizálása az első lépés a cégek száméra, ezzel jelentősen növelhető az értékesítés, illetve csökkenthetők a költségek, vagyis mindenképp kifizetődő. Ennek előnye elsősorban a részletes mérhetőség, a személyre szabott ajánlatok lehetősége és az utánkövetés megoldása. A legtöbb cég a meglévő digitális csatornáira építve (weboldal, applikáció) könnyen tud ebbe az irányba tovább lépni.

Ezt ma még sokan költségként értékelik, de egyre inkább elvárás lesz az ügyfelek oldaláról, illetve a fizikai és digitális csatornák összekapcsolása jelentős üzleti előnyökkel is kecsegtet, vagyis hosszútávon kifizetődik. 

Mastercard, Polygon és Mercuryo összefogása: új korszak kezdődik az önálló kriptotárcák világában

A kriptopénzek világa új szintre lép: a Mastercard a Polygon és a Mercuryo partnereként elindítja a Crypto Credential nevű megoldását az önálló (self-custody) tárcák számára. A cél: egyszerűsíteni a kriptós utalásokat, emberközeli élménnyé tenni a digitális tranzakciókat, és kiiktatni a hibalehetőségeket a hosszú és bonyolult címek másolgatása helyett. Ez nemcsak kényelmesebb, hanem biztonságosabb és skálázhatóbb is lehet az egész iparág számára.
2025. 11. 18. 16:00
Megosztás:

Felértékelődtek az emberi tényezők a munkahelyválasztásnál

A biztonság, az együttműködés és a nyílt kommunikáció felértékelődött a munkahelyválasztásnál, de továbbra is az alapbér az első, a magánélet tiszteletben tartása a második a választási szempontok rangsorában a PwC Magyarországnak a magyarországi munkaerőpiaci preferenciákról készített, az MTI-hez kedden eljuttatott kutatása szerint.
2025. 11. 18. 15:30
Megosztás:

Tovább bővültek az önkéntes nyugdíj- és egészségpénztárak a harmadik negyedévben

A harmadik negyedévben sem állt meg az önkéntes nyugdíj- és egészségpénztári befizetések növekedése, a taglétszám gyarapodása. A nyugdíjkasszák infláció feletti hozamot termeltek az év első kilenc hónapjában, az egészségpénztárak esetében pedig jól látszanak az idei jogszabálymódosítások pozitív hatásai is, nőttek a lakáscélú jelzáloghitelek törlesztéséhez kapcsolódó kifizetéseik - közölte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ) .
2025. 11. 18. 15:00
Megosztás:

Ezekben a kerületekben pörögnek a minilakások

A 2025 harmadik negyedévében Budapesten értékesített minilakások, vagyis a 16-22 négyzetméteres ingatlanok továbbra is a befektetési célú piac sajátos szegmensét alkotják. A Duna House adatai alapján az értékesítések döntő többsége korábbi befektetések realizálásához kapcsolódott, különös tekintettel az Otthon Start Program lakbérekre gyakorolt pozitív hatására, valamint a VI. kerületben történt, potenciálisan iránymutató Airbnb-tiltásra.
2025. 11. 18. 14:30
Megosztás:

A Bitcoin árfolyama az amerikai kamatvárakozások fogságában

A kriptopiac újra a globális gazdasági hírek túszává vált: a Bitcoin árfolyamesése mögött ezúttal nem belső technikai vagy fundamentális problémák, hanem az amerikai jegybank (Fed) kamatpolitikájával kapcsolatos spekulációk állnak. A befektetők idegeit a decemberi kamatvágás körüli bizonytalanság borzolja, amely látványosan megingatta a legnagyobb kriptoeszközök árfolyamát.
2025. 11. 18. 14:00
Megosztás:

A háromgyermekes anyáknak még most is megéri nyilatkozni az idei kedvezményről

A háromgyermekes anyák kedvezménye akkor sem vész el, ha valaki elfelejtett októberben nyilatkozni, még most is érdemes pótolni, hiszen így akár még a novemberi fizetés is szja-mentes lehet; az októberre járó kedvezmény jövőre, az éves szja-bevallásban kérhető vissza - közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) kedden az MTI-vel.
2025. 11. 18. 13:30
Megosztás:

Milliárdos karácsonyi költés a játékpiacon

A REGIO JÁTÉK friss országos kutatása szerint a magyar kisgyermekes családok idén átlagosan 88.000 forintot költenek karácsonyi ajándékokra. A vásárlások több mint fele már online zajlik, miközben a legnépszerűbb ajándékok továbbra is a játékok: társasok, fejlesztő játékok és LEGO. A játékkereskedő saját adatai alapján Black Fridaytől karácsonyig az átlagos online kosárérték 19.000 forintra, az áruházi 13.500 forintra nő, a decemberi forgalom pedig egy átlagos hónap ötszörösét éri el.
2025. 11. 18. 12:30
Megosztás:

Közel 1 milliárd dollárnyi Bitcoin mozdult meg – Újra felkavarja a piacot a Mt. Gox árnyéka

Régi sebek újra felszakadnak: megmozdultak a Mt. Gox vagyonok. Több mint egy évtized telt el a Mt. Gox tőzsde összeomlása óta, de a japán kriptotörténelem legnagyobb bukása még mindig kísérti a piacot. Hétfő éjjel közel 1 milliárd dollárnyi Bitcoin került átutalásra a hírhedt csődtömegből – és ez ismét pánikot keltett a befektetők körében, miközben a Bitcoin ára 90 000 dollár alá esett.
2025. 11. 18. 12:00
Megosztás:

Az MBH megveszi az Otthon Centrum Magyarország Holding Kft. 80 százalékát

Az MBH Bank Nyrt. november 17-én üzletrész adásvételi szerződést írt alá az Otthon Centrum Holding Kft-vel az OC Magyarország Holding Kft. 80 százalékos tulajdonrészének megvásárlásáról - közölte az MBH és az Otthon Centrum kedden a Budapesti Értéktőzsde honlapján.
2025. 11. 18. 11:30
Megosztás:

Milyen árnyékoló kell a verandára?

Ma már többféle megoldás érhető el, a veranda árnyékoló tökéletes választás terasztetők, télikertek és más tetőszerkezetek árnyékolására, ami ráadásul még hő- és fényvédelmet is biztosít. A rendszer célja elsősorban az, hogy mérsékelje a tér felmelegedését, csökkentse a vakító fényt, a berendezéseket pedig védje az UV-sugárzástól.
2025. 11. 18. 10:30
Megosztás:

Mire számíthatnak a befektetők kedden?

Ma jelenik meg a KSH szeptemberi béradatokra vonatkozó gyorstájékoztatója. Délután pedig az MNB kamatdöntésére lesz érdemes figyelni.
2025. 11. 18. 10:00
Megosztás:

A kötvénypiacon tegnap már nem volt érdemi elmozdulás

Ahhoz képest, hogy mennyire borús volt hangulat a részvény- és a kriptodeviza-piacokon, a kötvénypiacon tegnap már nem volt érdemi elmozdulás, a befektetők a kormányzati leállás vége után megjelenő adatokra vártak. A tízéves amerikai kötvényhozam 4,15% alatt, a német 2,7% környékén maradt. A dollár viszont kissé, 0,3%-kal erősödött az euróval szemben, így 1,16 alá esett az EUR/USD.
2025. 11. 18. 09:30
Megosztás:

Az USA-ban is lefelé vették az irányt a részvényindexek

Az USA-ban is lefelé vették az irányt a részvényindexek. Az S&P 500 0,9%-kal, a Dow Jones 1,2%-kal, a Nasdaq Composite 0,8%-kal zárt alacsonyabban.
2025. 11. 18. 09:00
Megosztás:

Hétfőn is folytatódott az esés az európai piacokon

A pénteki gyenge teljesítmény után hétfőn is folytatódott az esés az európai piacokon. A STOXX 600 0,5%-kal, a DAX 1,2%-kal, a CAC 40 0,6%- kal, míg az FTSE 100 0,2%-kal került lejjebb.
2025. 11. 18. 08:30
Megosztás:

Gyengült a forint kedd reggelre

Gyengült a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben kedd reggel az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 11. 18. 08:00
Megosztás:

Megtilthatja a műhús forgalomba hozatalát a parlament

Megtilthatja a műhús forgalomba hozatalát kedden az Országgyűlés, amely dönthet a tavalyi zárszámadás elfogadásáról, továbbá módosíthatja az adótörvényeket. A parlament megtárgyalja a tizennegyedik havi nyugdíj bevezetésével összefüggő törvényjavaslatot.
2025. 11. 18. 07:30
Megosztás:

A munkásszállók kulcsszerepet játszanak a hazai munkaerőpiac stabilizálásában

A magyarországi munkaerőpiac jelentős átalakuláson megy keresztül, különösen a kékgalléros munkakörök esetében. Az elmúlt években a munkavállalók mobilitása csökkenő tendenciát mutatott, azonban ez a trend idén megfordulni látszik „A közelmúltban megnyíló új ipari beruházások komoly munkaerő-vándorlást indítanak el az érintett régiókba. A jelenlegi munkaerő-állomány mobilizálása válasz lehet a növekvő igények kielégítésére, ehhez azonban minőségi munkásszállók biztosítására is szükség van a piacon. A szállásoltatás továbbra is jelentős szerepet tölt be a munkaerőhiány enyhítésében, különösen a vidéki és ipari térségekben” - tájékoztat Kiss Éva, a Wellby House Kft. közvetítő cég értékesítési vezetője.
2025. 11. 18. 06:30
Megosztás:

Félidőben az év végi kgfb kampány: átlagosan 34 ezer forintért váltanak biztosítót az autósok

Félidejénél tart a november 2-án megkezdődött év végi kgfb-kampány. Az Insura.hu biztosításközvetítő adatai szerint az első két hét során a személygépkocsival rendelkező ügyfelek 34 ezer forintos átlagdíjon kötöttek új szerződést, ami csupán néhány százalékkal tér el a tavaly ilyenkor tapasztalt 32 800 forintos szinttől. Az eddigi átszerződők szinte mindegyike alacsonyabb díjat fizet jövőre annál, amit meglévő biztosítója ajánlott neki a következő időszakra.
2025. 11. 18. 06:00
Megosztás:

Magyarországon a 4 éves járművek kilométeróráját átlagosan 110 000 km-rel hamisítják

Aki viszonylag új autót vásárol, joggal számít arra, hogy hosszú ideig gond nélkül használhatja. Bár az általános vélekedés szerint a futásteljesítmény-manipuláció inkább régebbi járműveknél fordul elő, a carVertical Magyarországon végzett kutatása ennek éppen az ellenkezőjét mutatja: már a 2 éves autók között is előfordul visszatekert óraállás, és sok esetben a baleseti múlt is rejtve marad.
2025. 11. 18. 05:00
Megosztás:

Indul az egyéni gazdaságok mezőgazdasági összeírása - Érdemes online, önállóan kitölteni a kérdőívet

Országszerte több mint 21 ezer egyéni gazdaság mezőgazdasági összeírását kezdte meg november 14-én a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). A nem kiemelt egyéni gazdálkodók november 23-ig online, azt követően pedig – december 15-ig – összeírók segítségével válaszolhatnak a kérdésekre.
2025. 11. 18. 04:30
Megosztás: