Egyre jobban megéri párhuzamosan több csatornán kommunikálni az ügyfelekkel

A fiatalabb generációk egyre aktívabbak, nekik pedig más igényeik vannak a vállalatokkal való kapcsolattartásban is. Egyre inkább felértékelődik a személyes ügyintézésben is a digitalizáció és a többcsatornás ügyfélkiszolgálás, hiszen napjainkban egymással párhuzamosan működnek ezek a csatornák.

Egyre jobban megéri párhuzamosan több csatornán kommunikálni az ügyfelekkel

A Deloitte 190 céget vizsgált összesen 21 országban és három szektorban, a banki, biztosítói és telekom szegmensben. Arra keresték a választ, hogyan alakul át a cégek ügyfélkiszolgálása, milyen elvárásai vannak most az ügyfeleknek, illetve milyen előnyöket tudnak kiaknázni az ügyfelekkel történő kapcsolattartás átalakításával. Nem elsősorban a többcsatornás marketing megoldásokat, hanem a fizikai (fiók, call center) és a digitális csatornák összehangolását és a fizikai eszközök digitalizációjának lehetőségeit vizsgálták.

Felmérések szerint az 1980 után született milenniál és Z-generációs ügyfelek 85 százaléka már szívesebben tartja a kapcsolatot több csatornán egy szolgáltatóval. Ugyanakkor minden második felhasználónak közülük fontos, hogy szükség esetén felvehesse a kapcsolatot személyesen egy ügyintézővel. Fontos kiemelni, hogy nemcsak többcsatornás (multichannel) az ügyfélkiszolgálás, hanem omnichannel, azaz a csatornák kapcsolatban vannak egymással is, ami az ügyfél kényelmét, az ügyintézés gyorsaságát segíti, hiszen nem kell minden csatornán újra elmondani a folyamatban lévő ügyet.

Ma már elvárás a jól működő netbank

A bankok esetében elsősorban a fizikai bankfiókokat, a call centereket, a honlapokat és az internetbankokat vizsgálták a Deloitte szakemberei. A pénzintézeteknél az esetek 28 százalékában már az ügyintézők megosztanak egy képernyőt az ügyféllel, és ezt nem feltétlenül előírás miatt, hanem sokszor maguktól teszik. A tapasztalatok szerint ezzel a módszerrel akár másfélszer gyorsabb is lehet az értékesítés, hiszen nem kell mindent szóban elmagyarázni. 

A tapasztalatok szerint a fizikai értékesítés nagybank függ az értékesítő tapasztalati szintjétől. Az értékesítők 45 százaléka beszélt az ügyfeleknek hasonló termékekről, a kevésbé tapasztaltak sokkal kisebb eséllyel tettek így. 

A bankfiókokban általában az ügyintéző az ügyfél iratainak ellenőrzésével kezdi az értékesítési folyamatot, ennek ellenére sokszor nem adnak személyre szabott ajánlatot, csak egy általános dokumentumot. Ezen a területen tehát komoly lehetőség van a fejlesztésre. Fontos terület a fejlesztésre, hogy a digitális utánkövetés jelenleg nem megoldott, ezen a területen további lépések szükségesek.  Ez a gyakorlatban azt jelenti, ha az ügyfél a helyszínen elutasítja a vásárlást, a bank részéről ritkán történik meg az elérhetőségek regisztrálása és a nyomon követés. A próbavásárlások mindössze 16 százalékában történt meg az ügyfél ismételt megkeresése telefonon vagy online.

Biztosítók: az ügynökök fejlesztése a kulcs 

A biztosítók esetében a Deloitte a weboldal mellett az ügynökhálózatot és a call centert vizsgálta, csak a komplex, jellemzően befektetési, megtakarítási termékekre fókuszáltak. A legfontosabb megállapítás, hogy az ügynökök digitális eszközökkel való ellátottsága gyakran elavult, a nagyon bonyolult termékeket sokszor szóban „adják el”.
 
Elsősorban az ügynökhálózat eszközellátottságát érdemes fejleszteni, emellett a bankokhoz hasonlóan fontos, hogy az után követéssel foglalkozzanak a biztosítók. A tapasztalatok szerint az ügynökök 70 százaléka használt valamilyen digitális eszközt az értékesítés során, de mindössze 35 százalékuk használt képernyőt ahhoz, hogy a befektetési termék korábbi hozamát szemléltesse.

A telekom szektor digitálisan már érett, de vannak feladatok

A telekommunikációs cégek esetében a call centert és a webshopot vizsgálták a tanulmány készítői. Digitálisan ez a szektor a legérettebb, azonban az egyes csatornák sokszor nem tudatosan támogatják egymást. A személyes értékesítés során például csak az értékesítők 20 százaléka osztott meg digitális képernyőt az ügyféllel.

A kiszolgálás az üzletben jellemzően képernyőt önállóan bújó ügyintézőket jelent, akik alig tudnak az ügyfelekre figyelni. Emellett az utánkövetés is az értékesítőkre van bízva, nincs központosítva, ezen a területen is komoly kiaknázatlan lehetőségek vannak még.

A tanulmány összefoglalása szerint a fizikai és digitális csatornák digitalizálása az első lépés a cégek száméra, ezzel jelentősen növelhető az értékesítés, illetve csökkenthetők a költségek, vagyis mindenképp kifizetődő. Ennek előnye elsősorban a részletes mérhetőség, a személyre szabott ajánlatok lehetősége és az utánkövetés megoldása. A legtöbb cég a meglévő digitális csatornáira építve (weboldal, applikáció) könnyen tud ebbe az irányba tovább lépni.

Ezt ma még sokan költségként értékelik, de egyre inkább elvárás lesz az ügyfelek oldaláról, illetve a fizikai és digitális csatornák összekapcsolása jelentős üzleti előnyökkel is kecsegtet, vagyis hosszútávon kifizetődik. 

Európai egyetem magyar vezetője kapott rangos üzleti díjat

A Fiatal Vállalkozók Hete záróeseményén Noll-Batek Frigyes, a Varsovia Üzleti és Alkalmazott Tudományok Egyetemének prorektora vehette át a FIVOSZ különdíját. A díj elismeri a magyar irányítású Pozsonyi Kihelyezett Tagozat négy év alatti gyors növekedését, az innovációt, a jövő vállalkozóinak és vezetőinek képzése iránti elkötelezettséget. A 2021-ben indult pozsonyi intézmény mára több mint 3000 hallgatót ért el, ezzel a Varsovia lett a legtöbb magyarországi diákot képző külföldi egyetem. A prorektor szerint a siker a közösség, a gyakorlatorientált képzés és a nyitott, ponthatár nélküli felvételi rendszer érdeme, ahol valódi teljesítmény áll a diploma megszerzése mögött.
2025. 12. 20. 06:00
Megosztás:

Jó évet zár a BYD 2025-ben

A BYD kiváló évet zár 2025-ben, az első 11 hónapban összesen 4,182 millió autót gyártott, ez 2024 azonos időszakához viszonyítva 11,3 százalékos növekedés - tájékoztatta a BYD Company Limited az MTI-t közleményben abból az alkalomból, hogy a cég kínai, Jinan városában működő üzemében legyártották a 15 milliomodik NEV (új energiákkal hajtott) autót.
2025. 12. 20. 05:00
Megosztás:

Ekkora hitelre futja a legutóbbi átlagfizetésből

Októberben a magyarországi bruttó átlagkereset már megközelítette a 700 ezer forintot, ami 8,7%-os emelkedést jelent év/év alapon. Ugyanakkor a nettó átlagkereset 482 400 forint, míg a nettó medián kereset 401 100 forint volt, ami 10%-os, illetve 10,3%-os emelkedést jelentett az előző év azonos időszakihoz képest. A reálkereset ennél jóval szerényebb mértékben, 5,5%-kal emelkedett egy év leforgása alatt. A fentiek fényében a Bank360 annak számolt utána, hogy mekkora lakáshitelre, illetve mekkora személyi hitelre elegendő az októberi átlag- és mediánbér.
2025. 12. 20. 04:00
Megosztás:

Vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek

A szakmai díjak jubileumi díjátadóján jelentették be a történelmi jelentőségű döntést.
2025. 12. 20. 03:00
Megosztás:

Ha a bruttó béred kisebb, mint 692.700 Ft, akkor rossz hírünk van számodra!

Magyarországon tovább nőttek a jövedelmek: októberben a bruttó átlagkereset elérte a 692 700 forintot, ami 8,7 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A nettó átlagbér ennél is nagyobb ütemben, egy év alatt már 10 százalékkal emelkedett. Mindez kedvező hír azoknak is, akik kölcsön felvételén gondolkodnak, mivel a magasabb fizetés lehetővé teszi nagyobb havi törlesztőrészlet vállalását. Miért fontos ezzel foglalkozni most?
2025. 12. 20. 02:00
Megosztás:

Itt a vége! Az EURÓ árfolyama már nem lesz olcsóbb

Nem várható további forint-erősödés: a gazdasági növekedés átmeneti felgyorsulására számítanak jövőre az OTP Bank elemzői.
2025. 12. 20. 01:00
Megosztás:

Dobáld ki a kukába a sárga csekkeket - itt van helyette a qvik

Mostantól az elektronikus közüzemi számlák is fizethetők qvik fizetéssel a Díjnet online felületén.
2025. 12. 20. 00:01
Megosztás:

Felbontja adásvételi megállapodását az MVM és az E.ON

Közös megegyezéssel megszűnik pénteken az MVM Csoportnak az E.ON Csoporttal 2024. december 16-án kötött adásvételi megállapodása, amely az E.ON Energie Románia 68 százalékos részesedésének, valamint az E.ON Asist Complet 98 százalékos részesedésének megvásárlásáról szól - tájékoztatta az MVM pénteken az MTI-t.
2025. 12. 19. 23:00
Megosztás:

Miért esik ma a piac? Szűkül a likviditás – A Digitap ($TAP) akár nyolcszorozhat, mint banki token, a legjobb kriptovaluta befektetés 2026-ra

A kriptopiac ma vörösen izzik, ahogy a likviditás szűkül, és a kockázati étvágy csökken a digitális eszközök körében. A Bitcoin kulcsfontosságú támaszszintek alá süllyedt, ami megrázta a főbb altcoinokat, például az Ethereumot, az XRP-t, a Solanát és a Cardanót, miközben a piacon félelem uralkodik: a Crypto Fear & Greed Index 22 pontra zuhant.
2025. 12. 19. 21:00
Megosztás:

A geotextília: értékes eszköz a kertészkedéshez

A kertészkedés sok eszközt igényel, de kevés olyan hasznos, mint a geotextília. Ez az anyag nemcsak esztétikai, hanem hőszigetelő és gyomirtó tulajdonságairól is híres. Miért olyan népszerű, és milyen előnyöket nyújthat?
2025. 12. 19. 20:00
Megosztás:

A Konecta és a SPEEEX stratégiai együttműködésre lép

A Konecta, a globális ügyfélélmény- (CX) és digitális szolgáltatások vezető szereplője bejelentette, hogy stratégiai partnerséget kötött a SPEEEX-szel, Koszovó egyik legnagyobb BPO vállalatával. A megállapodás célja, hogy innovatív, közeli kiszervezésű, többnyelvű ügyfélélmény- és digitális megoldásokat nyújtsanak a DACH régió és az európai piacok ügyfelei számára. A koszovói szolgáltatóközpont kulcsfontosságú szerepet tölt majd be: magas színvonalú német nyelvű szolgáltatásokat kínál, valamint angol, francia és olasz nyelvi kapacitással támogatja a komplex, technológia-alapú ügyfélműveleteket.
2025. 12. 19. 19:00
Megosztás:

Optimistább a növekedést illetően az EKB

Az Európai Központi Bank a várakozásunknak és a széleskörű piaci várakozásoknak is megfelelően 2,00%-on hagyta a betéti rátát - olvasható az MBH Bank friss elemzésében.
2025. 12. 19. 18:00
Megosztás:

Dagad a magyar lakossági tartozások, miközben készpénzt is egyre többen vesznek fel hitelkártyával

Közel nyolcéves csúcsra nőtt októberre a hitelkártya-követelések összege, miközben a harmadik negyedévben a megszokott volumen háromszorosára ugrott a hitelkártyás készpénzfelvételek értéke is – hívja fel a figyelmet a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője. Biztató ugyanakkor, hogy a hitelkártya-követelések nagyjából felét még a kamatmentes időszakban visszafizetik a kártyabirtokosok.
2025. 12. 19. 17:00
Megosztás:

Így támogatta a rászoruló családokat a Magyar Posta az adventi időszakban

Több mint 4 millió forinttal támogatta a rászoruló családokat a Magyar Posta az adventi időszakban - közölte a Magyar Posta Zrt. csütörtökön az MTI-vel.
2025. 12. 19. 16:00
Megosztás:

Alvó Ripple (XRP) aktiválása: Hogyan biztosít a FleetMining új növekedési lehetőségeket a tulajdonosoknak, 100 dolláros regisztrációs bónusszal?

Az XRP egy kriptovaluta, amelynek célja a pénzügyi tranzakciós folyamatok hatékonyabbá, gyorsabbá és olcsóbbá tétele. Úgy tervezték, hogy valós idejű fizetéseket és országon belüli átutalásokat tegyen lehetővé, különösen a pénzügyi intézmények felé.
2025. 12. 19. 14:45
Megosztás:

Beépíthető készülékek: A modern konyha titkos fegyverei

Te hogy látod, mennyire befolyásolja a konyhád hangulatát a háztartási gépek megjelenése? A beépíthető készülékek praktikus megoldásokkal szolgálnak a mindennapokban, ráadásul olyan esztétikai előnyöket kínálnak, amelyek révén a konyhai elemek és a gépek szinte egybeolvadnak. Ennek köszönhetően az elérhető hely is teljes mértékben kihasználható.
2025. 12. 19. 14:00
Megosztás:

Új illatok a mosásban

Gondolt már valaha arra, hogyan adhat hozzá egy friss illat is az Ön megjelenéséhez? Az öltözködés sokkal több, mint a színek és formák játéka, mivel a megfelelő illat csak fokozhatja az élményt. Az illatok hatása egyre nagyobb szerepet játszik a textíliák ápolásában, hiszen egy illatos ruhadarab az önbizalmat is fokozhatja. De hogyan változhat a mosás folyamata érzéki élménnyé?
2025. 12. 19. 12:30
Megosztás:

Karácsonyi logisztikai roham: nő a rendelésvolumen, csökken a kosárérték – nehéz szezon vár a webshopokra

A PwC 2025-ös karácsonyi felmérése szerint idén több magyar vásárló tervez online ajándékot rendelni, miközben az egy főre jutó költés visszaesett. Ez azt jelenti, hogy a webshopok a korábbi éveknél nagyobb rendelésvolumennel, ugyanakkor kisebb kosárértékekkel szembesülnek – a logisztikát pedig az ünnepi időszakban minden eddiginél nagyobb terhelés érheti. A kapacitáskezelés és a gyors kiszállítás a vásárlói elégedettség legfontosabb tényezőjévé válik, ami a fulfillment-szolgáltatók szerepét is felértékeli.
2025. 12. 19. 12:00
Megosztás:

Minden harminc év alatti édesanya szja-mentes januártól

Kedvezően változnak 2026. január 1-jétől a harminc év alatti édesanyák adómentességének szabályai. A kedvezmény jövőre már nemcsak az átlagbérig, hanem a kedvezmény alapját képező jövedelmek teljes összege után érvényesíthető, és a kedvezmény ettől az időponttól a 2023 előtt született gyermekek után is igénybe vehető - hívta fel a figyelmet pénteki közleményében a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).
2025. 12. 19. 11:00
Megosztás:

Jövőre 800+60 milliárd forint jut pályafelújításra

Jövőre 800+60 milliárd forint pályafelújításra, ez a MÁV vasúti infrastruktúráját érintő egyik legfontosabb hír a MÁV igazgatóságának múlt heti ülése után - írta pénteki bejegyzésében hivatalos Facebook-oldalán Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója.
2025. 12. 19. 10:30
Megosztás: