Egyre jobban megéri párhuzamosan több csatornán kommunikálni az ügyfelekkel

A fiatalabb generációk egyre aktívabbak, nekik pedig más igényeik vannak a vállalatokkal való kapcsolattartásban is. Egyre inkább felértékelődik a személyes ügyintézésben is a digitalizáció és a többcsatornás ügyfélkiszolgálás, hiszen napjainkban egymással párhuzamosan működnek ezek a csatornák.

Egyre jobban megéri párhuzamosan több csatornán kommunikálni az ügyfelekkel

A Deloitte 190 céget vizsgált összesen 21 országban és három szektorban, a banki, biztosítói és telekom szegmensben. Arra keresték a választ, hogyan alakul át a cégek ügyfélkiszolgálása, milyen elvárásai vannak most az ügyfeleknek, illetve milyen előnyöket tudnak kiaknázni az ügyfelekkel történő kapcsolattartás átalakításával. Nem elsősorban a többcsatornás marketing megoldásokat, hanem a fizikai (fiók, call center) és a digitális csatornák összehangolását és a fizikai eszközök digitalizációjának lehetőségeit vizsgálták.

Felmérések szerint az 1980 után született milenniál és Z-generációs ügyfelek 85 százaléka már szívesebben tartja a kapcsolatot több csatornán egy szolgáltatóval. Ugyanakkor minden második felhasználónak közülük fontos, hogy szükség esetén felvehesse a kapcsolatot személyesen egy ügyintézővel. Fontos kiemelni, hogy nemcsak többcsatornás (multichannel) az ügyfélkiszolgálás, hanem omnichannel, azaz a csatornák kapcsolatban vannak egymással is, ami az ügyfél kényelmét, az ügyintézés gyorsaságát segíti, hiszen nem kell minden csatornán újra elmondani a folyamatban lévő ügyet.

Ma már elvárás a jól működő netbank

A bankok esetében elsősorban a fizikai bankfiókokat, a call centereket, a honlapokat és az internetbankokat vizsgálták a Deloitte szakemberei. A pénzintézeteknél az esetek 28 százalékában már az ügyintézők megosztanak egy képernyőt az ügyféllel, és ezt nem feltétlenül előírás miatt, hanem sokszor maguktól teszik. A tapasztalatok szerint ezzel a módszerrel akár másfélszer gyorsabb is lehet az értékesítés, hiszen nem kell mindent szóban elmagyarázni. 

A tapasztalatok szerint a fizikai értékesítés nagybank függ az értékesítő tapasztalati szintjétől. Az értékesítők 45 százaléka beszélt az ügyfeleknek hasonló termékekről, a kevésbé tapasztaltak sokkal kisebb eséllyel tettek így. 

A bankfiókokban általában az ügyintéző az ügyfél iratainak ellenőrzésével kezdi az értékesítési folyamatot, ennek ellenére sokszor nem adnak személyre szabott ajánlatot, csak egy általános dokumentumot. Ezen a területen tehát komoly lehetőség van a fejlesztésre. Fontos terület a fejlesztésre, hogy a digitális utánkövetés jelenleg nem megoldott, ezen a területen további lépések szükségesek.  Ez a gyakorlatban azt jelenti, ha az ügyfél a helyszínen elutasítja a vásárlást, a bank részéről ritkán történik meg az elérhetőségek regisztrálása és a nyomon követés. A próbavásárlások mindössze 16 százalékában történt meg az ügyfél ismételt megkeresése telefonon vagy online.

Biztosítók: az ügynökök fejlesztése a kulcs 

A biztosítók esetében a Deloitte a weboldal mellett az ügynökhálózatot és a call centert vizsgálta, csak a komplex, jellemzően befektetési, megtakarítási termékekre fókuszáltak. A legfontosabb megállapítás, hogy az ügynökök digitális eszközökkel való ellátottsága gyakran elavult, a nagyon bonyolult termékeket sokszor szóban „adják el”.
 
Elsősorban az ügynökhálózat eszközellátottságát érdemes fejleszteni, emellett a bankokhoz hasonlóan fontos, hogy az után követéssel foglalkozzanak a biztosítók. A tapasztalatok szerint az ügynökök 70 százaléka használt valamilyen digitális eszközt az értékesítés során, de mindössze 35 százalékuk használt képernyőt ahhoz, hogy a befektetési termék korábbi hozamát szemléltesse.

A telekom szektor digitálisan már érett, de vannak feladatok

A telekommunikációs cégek esetében a call centert és a webshopot vizsgálták a tanulmány készítői. Digitálisan ez a szektor a legérettebb, azonban az egyes csatornák sokszor nem tudatosan támogatják egymást. A személyes értékesítés során például csak az értékesítők 20 százaléka osztott meg digitális képernyőt az ügyféllel.

A kiszolgálás az üzletben jellemzően képernyőt önállóan bújó ügyintézőket jelent, akik alig tudnak az ügyfelekre figyelni. Emellett az utánkövetés is az értékesítőkre van bízva, nincs központosítva, ezen a területen is komoly kiaknázatlan lehetőségek vannak még.

A tanulmány összefoglalása szerint a fizikai és digitális csatornák digitalizálása az első lépés a cégek száméra, ezzel jelentősen növelhető az értékesítés, illetve csökkenthetők a költségek, vagyis mindenképp kifizetődő. Ennek előnye elsősorban a részletes mérhetőség, a személyre szabott ajánlatok lehetősége és az utánkövetés megoldása. A legtöbb cég a meglévő digitális csatornáira építve (weboldal, applikáció) könnyen tud ebbe az irányba tovább lépni.

Ezt ma még sokan költségként értékelik, de egyre inkább elvárás lesz az ügyfelek oldaláról, illetve a fizikai és digitális csatornák összekapcsolása jelentős üzleti előnyökkel is kecsegtet, vagyis hosszútávon kifizetődik. 

Folytatódnak a kórházfejlesztések

A kormány több mint hárommilliárd forintot biztosít kórházfejlesztése, az erről szóló határozat hamarosan a Magyar Közlönyben is megjelenik - közölte a Belügyminisztérium egészségügyi államtitkára szerdán a Facebook-oldalán.
2025. 11. 20. 06:00
Megosztás:

Tudományalapú egészséggondozás tetőtől talpig: 50 millió forintos OUVC-befektetést kapott a Mycellen

A Mycellen Supplements, a biotechnológiai alapú egészség- és szépségápolás egyik legígéretesebb hazai szereplője 50 millió forintos befektetést kapott az Obuda Uni Venture Capitaltól (OUVC). A tőkeemelés célja, hogy a vállalat tovább erősítse piaci jelenlétét, bővítse termékportfólióját, és még hangsúlyosabb kommunikációval tegye ismertté a tudományosan megalapozott, megelőzésre épülő szépség- és egészségápolást.
2025. 11. 20. 05:30
Megosztás:

Megjelent a felhívás: a vidéki vállalkozások beruházásait támogatja a Demján Sándor 1+1 Program új üteme

A Kormány mindent megtesz a magyar kis- és középvállalkozások támogatása érdekében! Ezért egy 11 pontból álló 80-90 milliárd forintos adócsökkentési programot hajt végre, megduplázta a Demján Sándor Tőkeprogram keretében egy vállalkozásba befektethető tőke maximális összegét, valamint bevezette a fix 3%-os kkv hitelt.
2025. 11. 20. 05:00
Megosztás:

A biztonság a legfontosabb megtakarítási szempont egy felmérés szerint

Magyarországon a biztonság, a kiszámíthatóság a legfontosabb szempont a megtakarítási lehetőségek kiválasztásakor - közölte a Groupama szerdán az MTI-vel.
2025. 11. 20. 04:30
Megosztás:

Az első lakásvásárlók uralják a piacot

Már egyértelműen érzékelhetőek a lakásépítési fordulat első jelei: részben az Otthon Start, részben a korábban bejelentett Lakhatási Tőkeprogram kínálatnövelő hatásának köszönhetően, az első három negyedévben 37 százalékkal nőtt a kiadott építési engedélyek száma. A lakásárak az idei első félév végéig országos átlagban 17,9 százalékkal nőttek az egy évvel korábbi szinthez képest. Az MBH Elemzési Centrum várakozásai szerint 2025-ben a tavalyi számokhoz képest 10-20 ezerrel több tranzakció mehet végbe.
2025. 11. 20. 04:00
Megosztás:

Az Európai Bizottság online fogyasztóvédelmi stratégiát mutatott be

Az Európai Bizottság jelentősen bővíteni szeretné az online fogyasztóvédelmet az EU-ban, többek között szigorúbb szabályokat kíván javasolni az internetes manipuláció ellen, valamint a termékbiztonsági előírások jobb betartatását szorgalmazza - közölte a brüsszeli testület szerdán.
2025. 11. 20. 03:30
Megosztás:

Az Otthon Starttal leginkább ezeket a lakásokat viszik

A Duna House októberi adatai szerint az Otthon Start Program (OSP) látványosan átalakította a keresletet: Budapesten a kisebb lakások kerültek előtérbe, vidéken pedig a nagyobb családi otthonok iránt nőtt az érdeklődés.
2025. 11. 20. 03:00
Megosztás:

Új adót vetnek ki ezekre az autókra - senki sem számított erre a fordulatra

2028-tól új úthasználati adót vezethetnek be az elektromos autókra, hogy kiegyenlítsék a hagyományos és a villanyhajtású járművek közötti adóterheket. A tervezet szerint a villanyautók tulajdonosai mérföldenként 3 pennyt fizetnének, ami egy átlagos autósnak évente körülbelül 250 font, azaz nagyjából 110 ezer forint többletköltséget jelentene.
2025. 11. 20. 02:00
Megosztás:

Indul a roham a LIDL üzleteiben – Itt a nagy bejelentés, soha nem volt még ilyen!

November 20-tól, csütörtöktől újra kapható lesz a Lidl üzleteiben egy közkedvelt háztartási készülék: érkezik a Singer 323L varrógép, méghozzá jelentősen kedvezőbb áron. Akinek már régóta tervben volt egy megbízható, sok funkcióval rendelkező varrógép beszerzése, most különösen jól járhat, hiszen az eredeti 49 999 forintos ár helyett 39 999 forintért viheti haza – tehát tízezer forinttal olcsóbban. De miért is hasznos egy ilyen eszköz egy háztartásban?
2025. 11. 20. 01:00
Megosztás:

A kriptotőzsde Kraken tőzsdére lépne: 20 milliárd dolláros értékelés után IPO-ra készül az amerikai piacon

Kriptoóriás a rajtvonalnál – új korszak kezdődhet az amerikai tőzsdéken. A Kraken, a világ egyik legismertebb kriptovaluta tőzsdéje, bejelentette, hogy titkosított formában benyújtotta tőzsdei bevezetési kérelmét (IPO) az Egyesült Államokban.
2025. 11. 20. 00:30
Megosztás:

A Solana (SOL) három jelentős bikás jelzést ad – Újra célkeresztben a 250 dolláros árfolyam, 80%-os rali jöhet?

A Solana árfolyama stabilizálódott, miután 25%-os meredek visszaesést szenvedett el a legutóbbi, 173 dolláros csúcsáról, és a hét elején visszapattant a kulcsfontosságú, 130 dolláros támaszszintről. Számos piaci indikátor arra utal, hogy a SOL egy szélesebb körű helyreállási trend korai szakaszába léphetett.
2025. 11. 19. 23:30
Megosztás:

Elemzők válaszolnak: „Mit vásárolnak a kriptobálnák a medvepiac idején?” – A Digitap ($TAP) előértékesítése, amely átlépte a 2 millió dollárt

<a href="https://coinstats.app/news/49b91c06f8a788dfde137c9c22d1376fb411420cb23f728f3cc2795398b2cc12_Stunning-244-Million-USDT-Whale-Transfer-Shakes-Crypto-Markets-What-This-Means-for-Investors/" target="_blank">A Whale Alert nemrégiben egy 244 millió USDT értékű tranzakciót észlelt az OKX irányába.</a> Ez akkora összegű átutalás, hogy azonnal elindította a találgatásokat: vajon mire készülnek a nagy pénztárcák tulajdonosai? Elemzők most megpróbálnak választ adni arra a kérdésre, amely az X-en és a Telegramon is egyre gyakrabban hangzik el: mit vásárolnak a bálnák a medvepiac idején?
2025. 11. 19. 23:00
Megosztás:

Ethereum árfolyam-előrejelzés: 4000 dollár decemberig; A 2 legjobb kriptoeszköz, amely akár az ETH emelkedésének ötszörösét hozhatja

Az Ethereum (ETH) árfolyama decemberre elérheti a 4000 dolláros szintet, mivel a piac erőteljes emelkedést vár, amit technikai mintázatok és az intézményi érdeklődés növekedése egyaránt hajt.
2025. 11. 19. 22:00
Megosztás:

Mélypontra fordul a Bitcoin: Itt a 2023-as bikapiac legsúlyosabb medvefázisa?

Csökkenő kereslet, technikai töréspontok: viharfelhők gyűlnek a Bitcoin fölött. A 2023 januárjában induló bikapiac kezdete óta a Bitcoin most éli át a leginkább medvés szakaszát – legalábbis a CryptoQuant legfrissebb elemzése szerint.
2025. 11. 19. 21:30
Megosztás:

BNB és ADA bálnák csendben halmozzák a $TAP tokent – 150%-os emelkedés után meddig mehet még 2025-ben?

A közelmúlt piaci vérfürdője ellenére figyelemre méltó jelenség körvonalazódik: a BNB és Cardano kriptovaluták tulajdonosai csendben elkezdték felhalmozni a Digitap ($TAP) tokent. A szakértők szerint ez a legjobb kriptovaluta jelenleg a piacon, amelyet egy DeFi-TradFi narratíva támogat, és figyelemre méltó növekedési potenciállal bír mint feltörekvő, kis piaci értékű coin.
2025. 11. 19. 21:00
Megosztás:

Hogyan szült válságból sikert a Bitcoin: így született meg a nigériai Obiex kriptotőzsde

Afrikában a kriptovalutákkal való kereskedés gyakran akadályokkal teli terep: lassú tranzakció-visszaigazolások, volatilis árfolyamok és a fejlettebb piacokra szabott platformok nehezítik a kereskedők dolgát. Ebben a zűrzavarban született meg a Obiex, egy nigériai kriptostartup, amely az egyszerűségre, sebességre és hatékonyságra építve alakította ki saját útját – méghozzá válság idején. Az alábbi történetből kiderül, hogyan lett egy technikai probléma a régió egyik legsikeresebb kriptovállalkozásának katalizátora.
2025. 11. 19. 20:30
Megosztás:

Új üzletet nyitott a Jysk áruházlánc

Folytatja terjeszkedését a Jysk dán lakberendezési áruházlánc, amely szerdán Törökszentmiklóson nyitotta meg 102. magyarországi üzletét - tájékoztatta a társaság az MTI-t.
2025. 11. 19. 20:00
Megosztás:

Megjelent a felhívás, a vidéki vállalkozások beruházásait támogatja a Demján Sándor 1+1 Program új üteme

Megjelent a felhívás: a vidéki vállalkozások beruházásait támogatja a Demján Sándor 1+1 Program új üteme - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) az MTI-vel szerdán.
2025. 11. 19. 19:30
Megosztás:

Az Egyesült Államokban emelkedett a 30 éves jelzáloghitelek kamata

Az Egyesült Államokban emelkedett a 30 éves jelzáloghitelek kamata a november 14-én záródott héten - közölte az amerikai jelzáloghitelező bankok szövetsége (Mortgage Bankers Association of America - MBA) szerdán.
2025. 11. 19. 19:00
Megosztás:

Forradalom a DeFi-ben: A Hyperliquid HIP-3 új korszakot nyit a piaci létrehozásban

A decentralizált pénzügyi szektor (DeFi) új mérföldkőhöz érkezett: a Hyperliquid bejelentette legújabb fejlesztését, a HIP-3-at, amely lehetővé teszi az engedély nélküli örökös piacok létrehozását drasztikusan alacsony díjak mellett. A lépés nemcsak a technológiai újításokat gyorsítja, hanem alapjaiban formálhatja át a DeFi ökoszisztémát. De vajon elég ez ahhoz, hogy stabilizálja a HYPE token árfolyamát?
2025. 11. 19. 18:30
Megosztás: