Egyre nagyobb áruhiteleket vesznek fel a magyarok
A MediaMarkt vásárlói az év első hét hónapjában átlagosan 13%-kal magasabb összegű áruhitelt igényeltek, mint egy évvel korábban. A vásárlók legtöbb esetben akkor folyamodnak hitelért, ha drágább termékeket vásárolnak. Egyes szórakoztató elektronikai termék vagy TV esetében az 1 millió forintos hitelösszeg sem volt példátlan, de egy ekkora áruhitelnél legalább 20%-os önrészt kell vállalni.
Az egyik legnagyobb forgalmú műszaki áruházláncban leggyakrabban háztartási nagygépek (hűtőgépek, mosógépek, mosogatógépek), számítástechnika eszközök, TV-készülékek és mobil telefonok vásárlásánál vesznek igénybe a magyarok áruhitelt – átlagosan 170 000 forintot. Azonban a vásárlás helyszíneiként eltérő a „hitelfelvételi határ”: például aki online vásárol televíziót, átlagosan 236 000 forintos átlagár fölött igényel áruhitelt, a fizikai boltokban 180 000 forint ez az összeg.
A pandémiás időszak alatt különösen megnőtt az online vásárlás, ezzel együtt pedig az online hiteligénylés népszerűsége. A megvásárolt termékekben nincs nagy különbség online és offline indított ügyletek között, bár az igazán nagy értékű, több millió forintos berendezésekért a vevők jellemzően személyesen bemennek az áruházakba. „Adataink alapján a vidéki régióban magasabb a forgalmunkon belüli hitel arány, jóval 10% feletti, míg Budapesten ez lényegesen alacsonyabb. - összegezte Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezetője a számokat. A kérelmeket legalább 80%-ban pozitívan bírálja el pénzügyi partnerünk, a Budapest Bank. A ritka visszautasítás általában formai okokra, hiányosságokra vezethető vissza, nem a hitelképességre.”
Tapasztalatai szerint fogyasztóik körében továbbra is dinamikusan nő az online vásárlás népszerűsége, azonban az áruházi vásárlás élményéről sem mondanak le, e két lehetőség kiegészíti egymást. Szilágyi Gábor szerint az áruhitel igénylése is mindkét csatornán általánosan elterjedt, az egyszerűbb online eljárást szívesen vették a magyar vásárlók. „Ez abban tér el a hagyományos, áruházi ügyintézéstől – foglalja össze az ügyvezető -, hogy a jövedelemigazolásról elegendő telefonnal készített fotót beküldeni, nincs szükség az eredeti papírokra. Az azonosítás során partnerünk, a Budapest Bank videochaten fogadja az igénylőket, és minden dokumentumot elektronikusan alá lehet írni. Az áruhitel iránti igény nem csökkent, sőt, a gyorsan, a kiszámítható várakozási időnek köszönhetően kényelmes és minden szempontból biztonságosan elérhető online megoldást nagyra értékelik a vásárlóink.”
„A MediaMarkt évek óta a Budapest Bank egyik kiemelkedő partnere az áruhitelek terén, az online áruhitel-igénylés indulása pedig egy fontos mérföldkő volt a sokéves együttműködésünkben. A fogyasztók egyre jobban bíznak az online megoldásokban – legyen az vásárlás vagy banki ügyintézés –, erre a trendre pedig a pandémiának a tapasztalatok alapján kifejezetten ösztönző hatása volt.
Az eredmények önmagukért beszélnek, hiszen egyre többen és egyre nagyobb összegben igényelnek online elérhető áruhitelt. A felvételét pedig az igénylési folyamat egyszerűsödése nagymértékben felgyorsítja és megkönnyíti. Az eredmények önmagukért beszélnek, hiszen egyre többen és egyre nagyobb összegben igénylik az online elérhető áruhitelt, amelyben többek között a gyors és egyszerű igénylési folyamatnak is nagy szerepe van” – mondta Somogyi Péter, a Budapest Bank lakossági üzletágvezetője.
A sikeres áruházi áruhitel felvétel aranyszabálya:
- szakszerűen kitöltött munkáltatói igazolás mellé a személyazonosító igazolvány és a lakcímkártya szükséges
- fontos, hogy a Budapest Bankos munkáltatói igazolás (vagy azzal megegyező tartalmú) legyen kitöltve, azt akár a Budapest Bank, akár a MediaMarkt oldaláról is le lehet tölteni
- nem lehet rajta hiba, javítás
- a pecsétnek, illetve az aláírásnak eredetinek kell lennie (fénymásolt, szkennelt, név-bélyegzőst nem lehet elfogadni)
- bankszámlára érkezzen a munkabér
- ha bankszámlával kerül igazolásra a jövedelem, akkor az utolsó havi számlakivonatra van szükség, ami akár az áruházban is kinyomtatható az internetbankból
- Innovációval a vásárlói élményért
Már a covid időszakban bevezetésre került egy digitális ügyfélhívó rendszer, amit nagyon pozitívan fogadtak az ügyfelek, a hiteligénylésnél az esetleges várakozási idő kiszámíthatóbb lett, így a vásárlók számára transzparensebb, hogy mikor kerülnek sorra egy-egy nagyobb akciós időszak során esetlegesen kialakuló sornál. Tehát így tervezhetőbb számukra, hogy meddig tart a teljes vásárlási folyamat és még teljesebbé, stresszmentesebbé válhat az élmény.