Erős fél évet zárt a Diageo
A decemberben zárult fél évben a nettó árbevétel elérte a 8 milliárd fontot, az előző év azonos időszakihoz képest több mint 15,3 százalékkal nőtt. A működési nyereség 22,5 százalékkal 2,7 milliárd fontra emelkedett - írták.
A jelentésben Ivan Menezes vezérigazgató kiemelte: a Covid-19 hatásai ellenére is stabil pozícióból kezdhetik el a 2022-es pénzügyi évet. Bár arra számít, hogy a rövid távú volatilitás megmarad, beleértve a járvány lehetséges hatásait, a globális ellátási lánc korlátait és a növekvő költséginflációt, reményét fejezte ki, hogy képesek "sikeresen túllépni ezeken a zavarokon az év hátralévő részében".
Középtávon, 2023-tól 2025-ig továbbra is arra számítanak, hogy az organikus nettó értékesítés rendre 5-7 százalékkal bővül, és az organikus működési nyereség fenntarthatóan emelkedik 6-9 százalék között.
A Diageo márkái több mint 30 országban, 200 helyszínen és 33 ezer munkavállaló közreműködésével készülnek világszerte, ezeket 180 országban forgalmazzák. Magyarországon 17 éve van jelen a cég. Portfóliójában olyan kiemelkedő márkák szerepelnek, mint a Johnnie Walker, Smirnoff, Baileys, Captain Morgan, Tanqueray és Guinness. A vállalatot a Londoni Értéktőzsdén (DGE) és a New York-i tőzsdén (DEO) is jegyzik, termékeinek magyarországi forgalmazója a Zwack Unicum Nyrt.