Európai techcég lép be a magyar digitális könyvpiacra: a Voxa 3 millió eurós befektetéssel célozza meg a piacvezető szerepet

Stratégiai befektetés egy növekvő piacba
A délkelet-európai régió piacvezetőjeként érkező Voxa üzleti stratégiáját a digitális könyvfogyasztás dinamikus bővülésére alapozza. A 3 millió eurós beruházásból finanszírozza Közép-Európa legmodernebb, havi 1000 óra kapacitású hangoskönyv-stúdiójánaklétrehozását, kiterjedt marketingaktivitásokat, valamint a helyi szakértői csapat bővítését. A vállalat célja, hogy 2029-re 2,9 millió felhasználót érjen el a régióban.
„A magyar piacra lépésünk tudatos, adatokra épülő döntés eredménye. Befektetésünkkel nem csupán egy új szolgáltatást indítunk, hanem egy teljes ökoszisztémát építünk ki a kiadókkal, szerzőkkel és alkotókkal együttműködve. Célunk, hogy a piac növekedésének motorjává váljunk, és hosszú távon fenntartható bevételi forrást teremtsünk a könyvipar szereplői számára” – mondta Dan Vidrașcu, a Voxa alapító-vezérigazgatója.
Üzleti modell és piaci előnyök
A Voxa az első olyan szolgáltató a magyar piacon, amely egyetlen havidíjért korlátlan hozzáférést biztosít mind a hangoskönyvekhez, mind az e-könyvekhez. Ez a modell más országokban már bizonyította, hogy növeli a felhasználói aktivitást és a fizetési hajlandóságot.
A vállalat stratégiájának kulcseleme a Libri Csoporttal, Magyarország legmeghatározóbb könyvkiadójával és -kereskedőjével kötött együttműködés. A partnerség garantálja a legfrissebb bestseller-kínálatot, és lehetővé teszi, hogy a nyomtatott és hangoskönyv-verziókszinkronizált piaci bevezetéssel jelenjenek meg.
A Voxa B2B megoldásokat is kínál: vállalati csomagjaival a cégek munkavállalóik számára biztosíthatnak hozzáférést a szolgáltatáshoz, támogatva a folyamatos tanulást és a mentális jóllétet.