Ezért érdemes jelen lenni a piactereken a webáruházaddal…

Az internet és a digitális technológia forradalma új dimenziókat nyitott a kereskedelemben. A webáruházak elterjedése következtében az online piacterek is egyre fontosabb szerepet játszanak a vevőszerzésben. Ebben a cikkben részletesen bemutatjuk, hogyan és miért váltak elengedhetetlen tényezővé a piacterek a webáruházak számára, valamint milyen előnyöket és kihívásokat hoznak számukra.

Ezért érdemes jelen lenni a piactereken a webáruházaddal…

Az online piacterek felépítése és működése

Az online piacterek olyan digitális platformok, amelyek lehetővé teszik a kereskedők és a vásárlók számára, hogy közvetlenül egymással lépjenek kapcsolatba és üzletet kössenek. A piacterek gyakran aggregátorként működnek, összegyűjtve a termékeket és szolgáltatásokat különböző kereskedőktől, hogy a vásárlók szélesebb választékból válogathassanak.

A piactereknek köszönhetően a kereskedők elérhetik azokat a vásárlókat, akik esetleg nem találtak volna rájuk önálló webáruházukon keresztül. A piacterek megkönnyítik a kereskedők számára a termékek és szolgáltatások eladását, illetve a vásárlók számára a vásárlást, például a fizetési és szállítási folyamatok egyszerűsítése révén.

Az online piacterek előnyei a webáruházak számára

Az online piacterek számos előnyt kínálnak a webáruházak számára, illetve hozzájárulnak a vevőszerzéshez.

Az egyik legnagyobb előny, amit a piacterek a webáruházak számára kínálnak, az a hozzáférés a nagyobb közönséghez. A piacterek jelentős forgalmat generálnak, amely a kereskedők számára több potenciális vásárlót jelent. A piactereken való jelenlét növeli a webáruházak láthatóságát, illetve elősegíti az ügyfélkör bővítését.

A vásárlók számára az online piacterek gyakran nagyobb biztonságot és megbízhatóságot jelentenek, mint az önálló webáruházak. A piacterek általában biztosítanak valamilyen vásárlóvédelmet, és gyakran rendelkeznek saját értékelési rendszerrel, amely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy ellenőrizzék a kereskedők megbízhatóságát. Ezzel a webáruházak könnyebben építhetnek bizalmat a vásárlók körében, ami hozzájárul a vevőszerzéshez.

A piactereken való részvétel csökkentheti a marketingköltségeket, mivel a kereskedőknek nem kell önállóan befektetniük a forgalomgenerálásba és a márkaépítésbe. A piacterek általában maguk végzik a marketinget, és így a webáruházak számára a piactereken való jelenlét egyfajta ingyenes reklámként is működik. A webáruházak a piactereken való részvétellel megoszthatják a költségeket és az erőforrásokat, amelyek általában a vállalkozás működtetéséhez szükségesek. Például a piacterek gyakran közös fizetési és logisztikai rendszereket kínálnak, amelyek segítségével a kereskedők költséghatékonyabban kezelhetik az üzletüket.

Az online piacterek kihívásai a webáruházak számára

Ugyanakkor az online piacterek előnyei mellett számos kihívást is jelentenek a webáruházak számára, amelyekre érdemes odafigyelni. A piactereken való jelenlét fokozott versenyt jelent a kereskedők számára, hiszen ugyanazon a platformon több ezer, sőt több millió termék is megtalálható. Ennek következtében a webáruházaknak folyamatosan újítaniuk és differenciálniuk kell magukat a többi kereskedőtől, hogy kiemelkedjenek a tömegből és vonzzák a vásárlókat.

A piacterek gyakran jutalékokat és díjakat számítanak fel a kereskedőknek, amelyek csökkenthetik a profitot. Ennek következtében a webáruházaknak gondosan mérlegelniük kell, hogy a piactereken való részvétel mennyire költséghatékony számukra, és érdemes-e esetlegesen más marketing- és értékesítési csatornákat is bevonni a vevőszerzés folyamatába.

Nem mellesleg a piactereken való jelenlét során a webáruházaknak bizonyos mértékig fel kell adniuk az irányítást termékeik felett, például a terméklistázások és az értékelések kezelése terén. Emellett a piacterek gyakran megkövetelik, hogy a kereskedők alkalmazkodjanak az általuk előírt szabályokhoz és eljárásokhoz. Ez korlátozhatja a webáruházak rugalmasságát és önállóságát.

A sikeres vevőszerzés titkai az online piactereken

A sikeres vevőszerzés érdekében a webáruházaknak tudatosan kell megközelíteniük az online piactereket, illetve oda kell figyelniük a következő kulcsfontosságú tényezőkre.

Ahhoz, hogy a webáruházak sikeresen szerezzenek vevőket az online piactereken, először is tisztában kell lenniük azzal, kik a célközönségük, és milyen igényeik, elvárásaik vannak. A célcsoport pontos meghatározása és megértése lehetővé teszi, hogy a webáruházak a legmegfelelőbb piacteret válasszák, és olyan termékeket, szolgáltatásokat kínáljanak, amelyek vonzóak a célközönség számára.

A vevőszerzés sikerének egyik kulcsa az online piactereken a termékek és a márka értékének kiemelése. A webáruházaknak gondosan meg kell tervezniük terméklistázásaikat, figyelmet fordítva a termékleírásokra, képekre és az árképzésre. Mindezek mellett fontos a pozitív vásárlói élmény kialakítása, amely hosszú távon hűséges vásárlókat eredményezhet.

A vásárlói értékelések alapvetően befolyásolják a vásárlók döntéseit az online piactereken. A webáruházaknak proaktívan kell kezelniük az értékeléseket: ügyelniük kell a pozitív visszajelzések megszerzésére, és időben és megfelelően reagálniuk kell a negatív értékelésekre. Az elégedett vásárlók jó értékelései hozzájárulnak a márkaépítéshez és a bizalom növeléséhez, amelyek segíthetnek új vevők megszerzésében.

A sikeres vevőszerzéshez elengedhetetlen a hatékony logisztika és ügyfélszolgálat. A webáruházaknak gyors és megbízható szállítási opciókat kell kínálniuk, valamint rugalmas visszatérítési és cserepolitikát kell alkalmazniuk. Az ügyfélszolgálatnak pedig gyorsan és hatékonyan kell reagálnia a vásárlók kérdéseire és problémáira, hogy biztosítsa a pozitív vásárlói élményt.

Ahhoz, hogy a webáruházak sikeresen szerezzenek vevőket az online piactereken, ki kell emelkedniük a versenytársaik közül. Ennek érdekében folyamatosan fejleszteniük kell termék- és szolgáltatáskínálatukat, és olyan újításokat kell bevezetniük, amelyek még vonzóbbá teszik őket a vásárlók számára. A differenciálódás és az innováció segíthet abban, hogy a webáruházak hosszú távon fenntartható növekedést érjenek el.

Megtévesztő egészségügyi állítások miatt lépett a GVH

Három versenyfelügyeleti eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) élelmiszereket és étrend-kiegészítőket forgalmazó vállalkozásokkal szemben, mivel gyanúja szerint a cégek többek között olyan egészségügyi állításokkal népszerűsítik termékeiket, melyek megalapozatlanok, illetve amelyeket nem tudnak kellően alátámasztani, továbbá tiltott gyógyhatást tulajdonítanak a termékeknek.
2025. 09. 12. 14:00
Megosztás:

Stagnált a brit gazdaság júliusban

Stagnált a brit gazdaság teljesítménye júliusban.
2025. 09. 12. 13:30
Megosztás:

Szeptember 15-től kormányzati pilot program indul a ki nem fizetett bérek megelőlegezésére

A kormány továbbra is a dolgozók pártján áll, így minden lehetséges eszközzel segíti a munkáltatók mulasztása miatt elmaradt munkabérek rendezését. Szeptember 15-től a kormány célzott, pilot jellegű programot indít Heves vármegyében, ami mintegy 200 bajba került munkavállaló megélhetését biztosíthatja a számukra járó munkabér kifizetésének megelőlegezésével.
2025. 09. 12. 13:00
Megosztás:

Kovács Zsolt váltja Katona Bencét a Magyar Fejlesztési Bank élén

Katona Bence 2025. szeptember 30-i hatállyal, közös megegyezéssel távozik a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) elnök-vezérigazgatói posztjáról. Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter megköszönte Katona Bence kitartó munkáját és sok sikert kívánt számára jövőbeni szakmai kihívásaihoz.
2025. 09. 12. 12:30
Megosztás:

Kína megfenyegette Mexikót

Kína Kereskedelmi Minisztériuma figyelmeztette Mexikót, hogy ellenintézkedéseket fog életbe léptetni, miután az ország jelezte, hogy 50%-ra tervezi emelni az ázsiai gyártmányú autókra kivetett vámokat.
2025. 09. 12. 12:00
Megosztás:

Kiárazták az EKB további lépéseit

Az EKB a várakozásoknak megfelelően 2%-on tartotta a betéti rátát és 2,15%-on az alapkamatot.
2025. 09. 12. 11:30
Megosztás:

Milyen szolgáltatásokat nyújt a modern kozmetika?

A kozmetikai szolgáltatásokat jól ismerjük, de azt vajon tudjuk-e, hogy mi a különbség a klasszikus és a modern eljárások között? Ha velünk tartasz, cikkünkből kiderül!
2025. 09. 12. 10:30
Megosztás:

Tovább estek a fejlett piaci hozamok

Folytatódott a hozamesés az USA-ban, miután a vártnak lényegében megfelelő, noha a céllal konzisztensnél érdemben magasabb inflációs adatokkal együtt közzétett újonnan munkanélküliségi segélyért fordulók száma négyéves csúcsra, 263 ezerre emelkedett.
2025. 09. 12. 10:00
Megosztás:

Ismét új csúcson zártak a tengerentúli piacok

Új csúcson zártak a Wall Street fő indexei csütörtökön, miután kedvező vállalati hírek és az erősödő kamatcsökkentési várakozások támogatták az emelkedést.
2025. 09. 12. 09:30
Megosztás:

A védelmi szektor vezetésével emelkedtek a nyugat-európai piacok

Zöldben zártak a nyugat-európai részvénypiacok csütörtökön. A páneurópai STOXX 0,5%-kal zárt magasabban, miközben a régió repülőgép- ipari és védelmi indexe történelmi csúcsot ért el, 2,5%-os emelkedéssel.
2025. 09. 12. 09:00
Megosztás:

Ebben a 3 országban a legalacsonyabb a munkanélküliség

A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) országaiban 4,9 százalék volt a munkanélküliség júliusban, megegyezett a júliusi szinttel - áll a szervezet honlapján.
2025. 09. 12. 08:30
Megosztás:

Erősödött a forint péntek reggelre

Erősödött a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggel az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 09. 12. 08:00
Megosztás:

A kormány célja a pénzmosás és a terrorizmusfinanszírozás elleni még hatékonyabb fellépés

A kormány határozottan, minden eszközével fellép a pénzmosás és a terrorizmusfinanszírozás ellen! A szeptember 10-11-i országképzéssel hivatalosan is kezdetét vette Magyarország pénzmosás és terrorizmusfinanszírozás elleni rendszerének soron következő nemzetközi átvilágítása, mellyel a Moneyval, az Európa Tanács pénzmosás elleni szakbizottságának esedékes vizsgálatára készülünk.
2025. 09. 12. 07:00
Megosztás:

Energiafüggetlenség és költségcsökkentés: akár 50%-os támogatás a vállalkozásoknak

Hamarosan elindul a pályázat a vállalkozások számára a Jedlik Ányos Energetikai Programon belül. A támogatás egyedülálló lehetőséget kínál majd azoknak a cégeknek, amelyek hosszú távú költségcsökkentésre, energiafüggetlenségre törekszenek. A szakértő szerint már most fontos, hogy az érdeklődők megkezdjék az előkészületeket, hogy felkészülten, startra készen várják a pályázat megjelenését.
2025. 09. 12. 06:30
Megosztás:

Így újul meg Fonyód ikonikus kikötője

A KÉSZ Csoport leányvállalata, a MA-HARD Hajózási és Vízépítő Kft. nyerte el a fonyódi kikötő modernizációjának kivitelezését. A közel 600 millió forintos beruházás keretében teljesen megújul a partfal, korszerűsödik a mólósétány és a világítás, emellett új közösségi tereket, pihenőhelyeket, zöldfelületeket, fasorokat és játszófelületeket is kialakítanak, így a Dél-Balaton egyik legfontosabb kikötője modern és vonzó központtá válik.
2025. 09. 12. 06:00
Megosztás:

Zeneszámok közzétételének jogszerűségét is vizsgálta a Médiatanács

Az egyik rádiós médiaszolgáltatót azért bírságolta meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa, mert három zeneszám közzétételével is megsértette a klasszifikációs rendelkezéseket. A testület jelzésére ismét intézkedett a cseh médiahatóság egy műsorszám téves korhatár-besorolásával kapcsolatban.
2025. 09. 12. 05:30
Megosztás:

Nagy átalakulás után a magyar lakáspiac – Mit hozhat még az Otthon Start?

Az elmúlt öt évben jelentősen átalakult Budapest és a megyeszékhelyek lakáspiaca a kereslet és a kínálat függvényében. Nem meglepő módon a főváros nagy részén 2024-ben alig értékesítettek családi házakat, vidéken viszont voltak olyan nagyvárosok, ahol a piac negyedét ezek tették ki. A következő időszakban a most induló Otthon Start kedvezményes hitelprogram hozhat komolyabb változásokat, Budapesten még inkább felértékelődhetnek a jó állapotú, kisebb lakások, vidéken azonban a magasabb összeghatár miatt a családi házak iránt is megnövekedhet az érdeklődés – olvasható az OTP Ingatlanpont friss elemzésében.
2025. 09. 12. 05:00
Megosztás:

Piaci körkép: fordulóponthoz érkezett a magyar szállítmányozás

A hazai szállítmányozási és logisztikai szektor egy folyamatosan változó környezetben próbál egyensúlyt teremteni a digitalizációs forradalom, a fenntarthatósági elvárások, az e-kereskedelem robbanásszerű növekedése és a nemzetközi gazdasági kihívások között. Miközben az iparág szereplői innovációs versenyt futnak az ügyféligényekkel – valós idejű nyomkövetés, környezetbarát megoldások, zero waste logisztika – addig a háttérben egyre élesebb problémák húzódnak: munkaerőhiány, infrastrukturális hiányosságok, drasztikusan emelkedő működési költségek, globális ellátási zavarok és egyre komplexebb vám- és kereskedelmi szabályozások. Az ágazat jövője már nemcsak a járműveken, hanem az adatvezérelt döntéseken, a mesterséges intelligencián és a proaktív kapacitásmenedzsmenten is múlik.
2025. 09. 12. 04:30
Megosztás:

Lezajlott a Startup Világbajnokság budapesti fordulója - Az EV.analytica képviseli Magyarországot a San Franciscó-i döntőben

A Startup Világbajnokság budapesti fordulójával hivatalosan is megkezdődött az őszi startup szezon. A rangos eseményen az EV.analytica csapata diadalmaskodott, így ők utazhatnak a San Franciscó-i világdöntőre, ahol a fődíj egy 1 millió dolláros befektetés.
2025. 09. 12. 04:00
Megosztás:

Az Alföldön csak lassan mérséklődik az aszály

A hét első felének esői, záporai sokfelé adtak alapos öntözést, de a Duna-Tisza közének déli felén továbbra is igen száraz a talaj. Vasárnap és a jövő hét elején további csapadékra kell készülni, így várhatóan az eddig szárazabb területeken is mérséklődni fog az aszály - írta a HungaroMet Zrt. csütörtöki agrometeorológiai elemzésében.
2025. 09. 12. 03:30
Megosztás: